Jump to content
IGNORERAD

Köpa en billig bil!


Gustav

Recommended Posts

Har varit runt och kollat på bil (pickup). Jagar en billig bil. Nu har jag hittat en som verkar vara ganska ok. Hållit på en del men det är alltid bra med åsikter och kunskaper.

Någon som vet nått om Mitsubishi L200 årsmodell 2001 diesel utan turbo, automat. Var någon som sa att motorerna är skit. Hittar inget på google om problemen. 

Budget är under 200 000 automat eller inte spelar ingen roll. 

Nå någon som har nått vettigt att säga eller tips?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv blivit övertalad av Thailändare att köpa Isuzi om bekymmer med bilen är det enklare att få tag i grejjor till bilen.

 

Mvh. Dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit runt och kollat på bil (pickup). Jagar en billig bil. Nu har jag hittat en som verkar vara ganska ok. Hållit på en del men det är alltid bra med åsikter och kunskaper.

Någon som vet nått om Mitsubishi L200 årsmodell 2001 diesel utan turbo, automat. Var någon som sa att motorerna är skit. Hittar inget på google om problemen. 

Budget är under 200 000 automat eller inte spelar ingen roll. 

Nå någon som har nått vettigt att säga eller tips?

//G

PM:a medlemmen L200 han kan nog en hel del då han har en L200

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl därför som Toyota och Izuzu är outstanding i andrahandsvärde.Själv funderar jag på att leta

nåt outsidermärke ett eller två år gammal.Jag har hört rykten om att ford ranger är den enda med hyfsad

säkerhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl därför som Toyota och Izuzu är outstanding i andrahandsvärde.Själv funderar jag på att leta

nåt outsidermärke ett eller två år gammal.Jag har hört rykten om att ford ranger är den enda med hyfsad

säkerhet.

 

 

Jag är oxå sugen på en Ranger med 2,2 Auto 4 dörrars .

Men som sakt dom säger Ford är inte så bra inte vet jag vad man ska köpa ingen erfarenhet av Ford

 

Mvh:dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir nästan kär när jag ser alla nya Ford ranger här i Petchaburi i nya läckra färger.

Men troligtvis så är väl toyota outstanding vad gäller driftsäkerhet liksom i Sverige.

Har själv en 11årig toyotapickup som går som en klocka.

Link to comment
Dela på andra sajter

L200 måste va den slöaste pickisen som någonsin tillverkats, en får va gla om en hinner över innan det blir rött igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är oxå sugen på en Ranger med 2,2 Auto 4 dörrars .

Men som sakt dom säger Ford är inte så bra inte vet jag vad man ska köpa ingen erfarenhet av Ford

 

Mvh:dolle

Har tidigare haft några suvar o pickisar och provkört fler.Har själv en wildtruck nu och den är f-ing outstanding.

2,2 Auto 4 dörrars och absolut automat ett klockrent val :good: .Har provat den manuella och inge bra att växla med  :nono:

Hoppas du menade den nya modellen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet en svensk som har en 6 år gammal Ford Ranger till salu i Korat.

 

4 dörrar

3 liters motor

Auto

4 wd

Mörkblå

Inte gått särkilt långt, under 10000 mil

 

PM om intressant.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Vet en svensk som har en 6 år gammal Ford Ranger till salu i Korat.

 

4 dörrar

3 liters motor

Auto

4 wd

Mörkblå

Inte gått särkilt långt, under 10000 mil

 

PM om intressant.

Vad skall han ha för den

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall han ha för den

 

Ca 400 tror jag, PM.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nån vill så säljer vi vår gamla Isuzu -99 2.8 liters 4WD 2 dörrars med halv sittplats bak, som gått typ en miljard mil.

 

Men jag har bytt i princip allt som går, såsom stötdämpare, bromsar, koppling (fast tydligen inte urtrampningslagret) :( osv.

Det som behöver bytas är främre drivknutar och lite fix med fönsterhissar.

 

Men priset är baserat på dessa fel. Blivit bjudna 120.000 av bilhandlare vid inbyte.

Men om nån är intresserad, skicka PM eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-7120-0-58750900-1414460970_thumb.jpDet här med bilar är ett helvete. Speciellt för oss som ej kan byta en lampa.

Vi köpte, 2008, våran Nissan Navarra diesel pick up två säten och halvsäten bak.

Nu när jag blev pensionär. Så hatar jag att köra den. Manuellt växlad utan jag vill ha automat.

När vi får främmande så gnälls det över sätena bak.

Vad står en sådan i om man säljer den begagnat. 15000 mil och pedantskött.

Funderat på mindre bil men det är bra med pickupen för man skall alltid flytta något eller köra en massa skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tidigare haft några suvar o pickisar och provkört fler.Har själv en wildtruck nu och den är f-ing outstanding.

2,2 Auto 4 dörrars och absolut automat ett klockrent val :good: .Har provat den manuella och inge bra att växla med  :nono:

Hoppas du menade den nya modellen.

 

Japp 2012 års modell har jag tittat på.

tack för tippset, mer övertygad själv på denna modell snygg oxå :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

L200 måste va den slöaste pickisen som någonsin tillverkats, en får va gla om en hinner över innan det blir rött igen.

Har du kört en sådan? Har inte provat den som jag är lite sugen på, men jag fruktar att den är slö. 75 vilda hästar under huven. Men va tusan den är ganska billig och ser ganska bra ut.

Har du nått mera att säga om dom?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar efter nått under 200 000 i Pattaya trakten. En pick up alltså! Ska inte vara helt slut. Om det är någon som har nån eller vet nått så hör av er. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kört en sådan? Har inte provat den som jag är lite sugen på, men jag fruktar att den är slö. 75 vilda hästar under huven. Men va tusan den är ganska billig och ser ganska bra ut.

Har du nått mera att säga om dom?

//G

Ser den bra ut, så är ju också chansen stor att den är välcervad, har inte hört något dåligt om äldre Mitsubishi, L200, har en Walesisk vän som har en, och han har aldrig haft några problem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kört en sådan? Har inte provat den som jag är lite sugen på, men jag fruktar att den är slö. 75 vilda hästar under huven. Men va tusan den är ganska billig och ser ganska bra ut.

Har du nått mera att säga om dom?

//G

Vi hade en sådan som firmabil och det var det värsta jag kört, otroligt irriterande att behöva bromsa när man väl fått upp farten, och då har jag ändå för mig att det var 100 hk i den vi hade.

Diesel utan turbo funkar bara inte.

Den blev inte så långlivad på firman så hur kvaliten var kan jag inte uttala mig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...