Jump to content
IGNORERAD

Panik!


Triumph Thaiger

Recommended Posts

Triumph Thaiger

Tjejen är här på besöksvisum och ska åka hem nu på Lördag och nu har vi upptäckt att hon troligen är gravid,

hur ska man då göra med UT ansökan som vi tänkte fylla i gemensamt via webben nu innan hon åker hem?

ska vi avvakta med att ta upp att hon troligen är gravid tills vi är riktigt säkra och sedan komplettera ansökan med det senare eller??

 

Till saken hör att hon ändå skulle vara hemma ett halvår till ett år innan hon skulle flytta hit om hon får godkänt uppehållstillstånd.

Och hon vill föda i Thailand och sedan flytta hit när ungen är ca 2 månader.  Hur göra ?

seriösa svar tack är lite smått panikslagen efter som det är så tätt inpå

hemresa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

 

Jag förstår inte riktigt problemet eftersom hon vill föda barnet i Thailand.

Enklast är väl att komplettera ansökan med information om graviditeten när detta är bekräftat.

 

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Jag skulle inte resa med en 2 månaders baby. Vad jag kom ihåg absolut inte under 3 månader. När det gäller gravidteten så borde det vara en fördel att fixa en test så att faderskapet är klargjort. Då får ni förtur garanterat.  Detta är jag inte hundra på. För om tanten råkar märka att hon blivid gravid vid besöket i sverige borde resultatet bli detsamma. Förtur söker du i alla lägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte resa med en 2 månaders baby. Vad jag kom ihåg absolut inte under 3 månader

 

Skitsnack, vi flög till Thailand med Alec då han var 10dgr  inga problem alls. Pratade även med läkare om

 

detta, bara myter.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte resa med en 2 månaders baby. Vad jag kom ihåg absolut inte under 3 månader. När det gäller gravidteten så borde det vara en fördel att fixa en test så att faderskapet är klargjort. Då får ni förtur garanterat. Detta är jag inte hundra på. För om tanten råkar märka att hon blivid gravid vid besöket i sverige borde resultatet bli detsamma. Förtur söker du i alla lägen.

Absolut inga problem. Flög med min yngsta som nu är 13 när hon var 1 månad gammal. Det mödravården var noga med var att hon fått dom nödvändiga sprutorna innan resan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

OK då har jag gått på en myt. Jag tog inga chanser och det gick bra. Vår dotter åkte efter  nästan 7 månader. Och det gick alldeles utmärk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem yngsta pojken var bara någon månad gammal när vi åkte.

Sov som en stock gjorde han också på resan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Triumph Taiger.

Ni är inte gifta. Föder hon i Thailand, så beslutar Migrationsverket om medborgarskapet, via ambassaden efter domstolsbeslut osv om faderskapet. Det tar ett halvår. Skulle barnet istället komma hit på Uppehållstillstånd lär det också ta sin tid och pappersarbete med faderskap osv. Vi var i samma sits, frugan var 1 mån gravid när hon åkte hem. Hon åkte hem, skaffade ett grav.intyg hos doktorn och gick sedan till Ambassaden och sökte sitt UT. Det gick fort och hon födde sedan vår dotter här i Sverige. Ni ska väl bo i Sverige? Enklaste är att föda här, hon hinner hit i god tid. Vill hon nu föda i Thailand, så självklart, men det tar tid innan barnet bor i Sverige.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen gravid??

Köpa ett test på apoteket är inte att tänka på?

 

Det är en farlig väg att gå med kvinnor, är hon inte gravid så har han ju indirekt sagt att han tycker hon börjar bli fet :wink:

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en farlig väg att gå med kvinnor, är hon inte gravid så har han ju indirekt sagt att han tycker hon börjar bli fet :wink:

Det blir dom med automatic när dom kommer till sverige. Dom allra flesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir dom med automatic när dom kommer till sverige. Dom allra flesta.

Inga regler, utan undantag..

Tror tjejen har gått upp ett kilo, på snart tio år..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Triumph Thaiger

Troligen gravid??

Köpa ett test på apoteket är inte att tänka på?

Givetvis är gravtest inköpt OCH använt , ursäkta formuleringen i huvudfrågan och jag ville ha SERIÖSA svar inte tykna frågor tack!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

När min tjej blev gradvid för 11 år sedan så skickade vi en Ut ansökan när hon hade en månad kvar av sitt besöksvisum.

Fick dock inget svar förran kanske åttonde månaden.

Under tiden fick vi betala för mödravård och ultraljud mm.

När vi väl fick svar och UT så gick det snabbt till Put efter födsel och faderskapspapper.

Vet inte om det skulle fungera idag.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Föder hon barnet i Thailand och ni är ogifta så behövs ett DNA test gjort vid ett statligt sjukhus i Thailand. När faderskapet är bekräftat så anmäla detta hos ambassaden och barnet.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte gifta er? Räcker med en registrering amphur alt.i Sverige.Underlättar det mesta med faderskap och PUT för frun och svenskt medborgarskap.Med vänlig hälsning,  Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...