Jive Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 (ändrad) Har han förfalskat passet? Vad har man gjort för fel om man följer vad immigration har stämplat i passet? Jag kan tänka mej att man kan få följande emot sej: Det är din skyldighet att känna till reglerna och det är också din skyldighet att kolla så du har fått rätt datum i stämpeln. Det är orimligt att du skall få dessa fördelar pga av ett slarvfel av Immigration. Ändrades Augusti 26, 2012 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Hur många har det nya, streckkod i passet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
toolooter Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 (ändrad) Har han förfalskat passet? Vad har man gjort för fel om man följer vad immigration har stämplat i passet? Om "han" syftar på mig (vilket jag antar) så har jag absolut inte förfalskat varken stämpel eller pass . Det är naturligtvis ett slarvfel som gjorts ifrån immigrations sida. Dock finns samma stämpel som jag har i passet även på min visa extension application form, så de kan ju faktiskt kontrollera att jag inte förfalskat stämpeln. Sen är det en bra fråga vad datorn säger. 60 dagar ifrån 24 augusti 2012 = 23 oktober 2012 eller samma som stämpeln säger = 23 oktober 2013. Det återstår att se runt den 15 oktober då jag tänker registrera mitt nya boende. Får väl helt enkelt fråga dem hur länge visat gäller om det inte visar sig av sig själv. Ändrades Augusti 26, 2012 av toolooter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 angående flytt i TH så skall nya adr. anmälas innom 24 tim till polisen eller immigration även husägaren skall inom 24 tim anmäla att en falang bor i husett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NKP Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 angående flytt i TH så skall nya adr. anmälas innom 24 tim till polisen eller immigration även husägaren skall inom 24 tim anmäla att en falang bor i husett Vad jag förstått så gäller det bara om man är utskriven från Sverige, inte de som är folkbokförda i Sverige och endast bor/vistas delar av året i Thailand. The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country. Man behöver inte skriva det som alla redan vet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Från immigrations hemsida "According to section 38 of the 1979 immigration act, "House owners, heads of household, landlords or managers of hotels who accommodate foreign nationals on a temporary basis who stay in the kingdom legally, must notify the local immigration authorities within 24 hours from the time of arrival of the foreign national." If there is no immigration office in the province or locality of the respective house or hotel, the notification is made to the local police station. In Bangkok the notification is made to the Immigration Bureau. The notification of residence of foreign nationals is made by the manager of licensed hotels according to the hotel act, owners of guesthouses, mansions, apartments and rented houses using the form TM. 30. The notification of residence of foreign nationals within 24 hours can be made in a number of ways to make the notification as convenient as possible: In person at the respective office, or Through an authorised person at the respective office, or By registered mail, or Via internet " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 (ändrad) Vad jag förstått så gäller det bara om man är utskriven från Sverige, inte de som är folkbokförda i Sverige och endast bor/vistas delar av året i Thailand. Thailändska myndigheterna bryr sig inte om hur det är i hemlandet (om du inte är efterlyst förstås). Det finns fler länder än Sverige. Är du thailändsk medborgare blir det en annan sak. Ändrades Augusti 27, 2012 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NKP Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Thailändska myndigheterna bryr sig inte om hur det är i hemlandet (om du inte är efterlyst förstås). Det finns fler länder än Sverige. Är du thailändsk medborgare blir det en annan sak. Att hotell är skyldiga att rapportera vilka utlänningar som vistas på hotellet är jag medveten om, men inte att alla utlänningar, som befinner sig tillfälligt i landet, själv måste rapportera var de befinner sig, det var en nyhet. The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country. Man behöver inte skriva det som alla redan vet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 §Man kan som utlänning cirkulera fritt i Thailand, men om man avser att ha en fast adress, om de är hotll, guesthouse eller annan officiell bostad rapporteras du med automatik, eller skall i alla fall göras så. Bor du tillfälligt, besöker en vän, behövs inte detta, men avser man att stanna är det fastighetsägarens skylldighet att rapportera "inneboenden", en god vän missade detta när han bodde hos sin tjej i 3 månader och hans svärfar in spe fick böta 2000 bath för detta ofog när det uppdagades! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 §Man kan som utlänning cirkulera fritt i Thailand, men om man avser att ha en fast adress, om de är hotll, guesthouse eller annan officiell bostad rapporteras du med automatik, eller skall i alla fall göras så. Bor du tillfälligt, besöker en vän, behövs inte detta, men avser man att stanna är det fastighetsägarens skylldighet att rapportera "inneboenden", en god vän missade detta när han bodde hos sin tjej i 3 månader och hans svärfar in spe fick böta 2000 bath för detta ofog när det uppdagades! När jag var uppe i byn hos xet, så anmäldes ingenting, men både byhövdingen och bypolisen ingick i familjen och var hos oss och käkade middag varje dag. Antar att det räckte så. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 När jag var uppe i byn hos xet, så anmäldes ingenting, men både byhövdingen och bypolisen ingick i familjen och var hos oss och käkade middag varje dag. Antar att det räckte så. Mvh Amja Samma här exets granne tillika kusin jobbar på turistpolisen så nemaproblema! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Vad jag förstått så gäller det bara om man är utskriven från Sverige, inte de som är folkbokförda i Sverige och endast bor/vistas delar av året i Thailand. NEJ det gäller ALLA som är i Th bor man på hotel så fixar dom det när du fixar 1-års visumet på immigration är det viktigt att du är reggad på adr.där du skall bo annars är det boter (jagfick bota) har man inte reggat sig så är det bara att gjora det och säga att man har rest runt i TH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu