Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

thaiola

svenskt pass slut och visum

Recommended Posts

thaiola

detta hände mig nu den 25/9-17 på IMMig. i NAN

I mars-17 fick jag 1 års visa med Thai-Fru då skrev dom visat till september när mitt pass går ut och inget mera . 
kommer till IMMG i september med det nya svenska passet och vill overfora resten av visat till nya passet , men ack nej , mitt visum är SLUT , punkt slut . så jag måste soka ett nytt visum på stort har 2 dagar på mig men det ordnade sig .
dom sa att dom slutat med att overfora visum till nya pass . så var vaken med detta och FRÅGA dom där ni fixar visumet
MEN MEN detta gäller MIG och i NAN .

kanske fungerar på ett annat ställe på andra ställen 

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

gst

Antar att du menar att du fick extension of stay I mars? Du kan aldrig få extension längre tid än vad passet gäller, så det var nog inget nytt, utan som det alltid varit.

thaiola

om man soker ett nytt 1 års ............ på support of thai-wife     är det då  "  extension of stay  "

hakancnx

Yes

• Similar Content

• MAlban
      By MAlban
      Hej,

Jag och min flickvän är tillsammans för mer än fem år nu, jag har även har bott och jobbat i Thailand nästan 12månader (inom IT). Nu har vi bestämt oss att bo i Sverige.

Vi har läst Migrationsverket website och lämnar in våran ansökan snart. Men där finns en grej som vi undrar om. När man gör en ansökan, så tar det upp till ett år att få svar. Men istället att vänta, kan min sambo ansöka om turist visum för tre månader trots att vi ansökte familjvisum?

Alla hjälp ska uppskattas

mvh
    • Lelle67
      By Lelle67
      Hej

Vi vill åka till Thailand i april.
      Frugan har bytt efternamn i Sverige, det svenska efternamn står i hennes PUT.

Hon skulle vilja byta till Svenskt efternamn i Thailand och skaffa ett nytt Thaipass.

Kan hon byta efternamn från Sverige och skaffa nytt pass på Thailands ambassad i Sverige?
      Hennes Thaipass har gått ut sedan 1 månad.

Hur gör man bäst?
    • Dempa
      By Dempa
      Planerar att ta en paus i livet och säga upp mig från nuvarande jobb. Efter uppsägning och uppsägningstid planerar vi att tillbringa ca 6 månader i Thailand. Min tanke var att ansöka om ett Multiple Entry Tourist Visa men ser på ambassadens hemsida att det visumet inte är sökbart som arbetslös. Frågan är om det är ett absolut måste med ett anställningsbevis eller om bevis på en god ekonomi räcker? Någon som varit i samma situation?

/D
    • JJC
      By JJC
      Niclas kastades ut ur Thailand efter 17 år

https://www.expressen.se/nyheter/niclas-kastades-ut-ur-Thailand-efter-17-ar/

• StefanJ
      By StefanJ
      Hej, vi tänkte åka till Åland 22 timmars från Stockholm.
      Det slog mig.. att sambon väntar på beslut från MIG om förlängning av hennes 2-års-visa.
      Kan det bli strul?   Har läst på VL site..  ta med ID och Pass om man är Utomnordisk.
      Tänkte om detta med att vänta på förlängning, kan det strula till det?
      Eller så oroar jag mig i onödan, att dom bara kollar att man har svenskt ID-kort, även om man är Thai.
      Tacksam för svar.
      mvh Stefan J
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy