Jump to content
Magrood

Svenska för thailändare - Onlinekurs med Magrood

Recommended Posts

Tommy

Har ni några referenser? 

Eller hur skall någon veta att kursen funkar eller om den ens finns?

1250 kronor är hyfsat mycket att betala för nåt obesett som ingen känner till, och "smakprovet" på Youtube är märkligt...

Inte vidare seriöst smakprov förresten på uttalet av U... "Mus" och "Tuttar", på gränsen till riktigt korkat!

Körkortsboken vi köpte av Magrood är väl OK.

MVH Tommy

• Ge karma 2

ReKa

Ingen ”prova på-period”? Tex testa i två dagar innan man tar beslut. 

• Fint 1

Tommy

Det känns lite som lurendrejeri...

Magrood har inte skrivit nåt här på väldigt länge, och nu skall man skicka pengar till nån "Kate", vem är det?

Kan nån bekräfta att detta är seriöst?

Magroods namn är välkänt av många här, men vilka är det som ligger bakom detta?

MVH

• Ge karma 1

Kenneth4618
Posted (edited)

http://www.thaibok.se

Edited by Kenneth4618
  • Ge karma 1
  • Fint 1

Tommy
2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

OK, så varför valde Magrood "Mus och Tuttar" som exempel?

Jag kommer inte att betala 1250 kronor om året för sånt trams.

Synd, för Magrood verkar var helt OK annars.

MVH

• Fint 1

swedenfarang

Nej tack

swedenfarang
35 minutes ago, Magrood said:

Wow...viket intresse jag fick av Tommy!
Tackar tackar!

3 Svar inom loppet av en halv timme. :-) 

Jag har nästan glömt bort hur stämningen kunde vara här.

Tack för din omtanke om mig.

Jag kan ändra på exempelfilm om det skulle kunna få dig att somna gott ikväll. :-)

Personligen så tycker jag det är hur roligt som helst att lära sig svåra ljud med roligare ord som man förmodligen inte får lära sig på skolan.

Akta dig för filmen för sje-ljud för där kan både ordet SKIT och SKÖN förekomma. :-) 

Sov så gott, vännen!

Kram
Magrood

Ja vi är hemska här. Varför kom du tillbaka då? 

• Ge karma 1
  • Downvote 8
  • Buu 1
  • Fint 1

Bibben
2 minuter sedan, skrev swedenfarang:

€€€€€€€€

• Downvote 5
  • Haha 1

C-dude
Posted (edited)
14 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Kanske för att det kanske finns nya stofiler med nya flickvänner här  på mpr som har en öppen plånbok o inte bara gamla nedsuttna arslen som vet allt o kan allt ??

C;D

Edited by C-dude
  • Ge karma 5
  • Downvote 1
  • Fint 1
  • Snurrigt 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Katrider
      By Katrider
      Vad gäller

Undrar vad det är för regler som gäller för SFI.
      Det verkar vara otroligt stor skillnad på olika skolor.
      Min fru gick på SFI i Norrtälje och jag fick känslan av att dom kunde inte bli av med henne fort nog.
      Visst har hon lärt sig en hel del, men inte så bra att man skulle tycka att hon är klar med skolan.
      Känner flera par i Uppsala och där är det stor skillnad, vissa pratar nästan felfritt och lär sig hur sverige fungerar. Men dom går fortfarande i skolan.
      Och min fru kan knappt skriva och är väldigt osäker på att prata, visst hon förstår mycket.
      Men tycker jag att hon borde ha klarat alla krav för anses vara färdig, NEJ verkligen inte.

Får skolorna en bonus om dom får eleverna att ta nån sorts examen, eller hur funkar det?
      Och det finns dom som kan mindre svenska än min fru som anses färdiga.

Katrider
    • scorpio63
      By scorpio63
      Jag har svårt att förstå min dam nu.
      Hon kom hit för 2 månader sedan men vill inte beblanda sig med resten av invandrarna.
      Hon anser att hon är bättre...
      Jag måste nog hålla med nu då hon sätter mig på pottkanten angående svensk grammatik.
      Hon säger att jag måste kunna och fatta varför, jag har aldrig lärt mig varför, jag bara känner vad som är fel.
      Hon är livrädd att komma in i en sfi grupp med personer som inte vill något.
      Idag har hon suttit å tränat svenska i 8 timmar, jag tränar thai 1 timme i veckan max

Jag skäms faktiskt..
    • Enis
      By Enis
      I slutet av september så fyllde jag toyotan med thailändare och tog en tur norröver för ett besök på http://www.jarvzoo.se, här kommer några bilder från den utflykten.

En fatastisk höstdag med lagom med sol och en temeratur som gjorde att de flesta djur tittade fram, trippen uppskattades av samtliga i sällskapet.

/Enis

• Herr Chang
      By Herr Chang
      Jag har ju beklagat mig i annan tråd över att thailändare ibland skrattar när jag säger något på thailändska. Och man rättar mig inte,

Efter lite självrannsakan har jag kommit fram till att jag inte alltid rättade exfru Chang. Ja, säkert i 99% av fallen gjorde jag det, men resterande 1% var allt för roliga

Inte för att jag skrattade öppet mot exfru Chang, jag liksom skrattade inombords och hoppades att hon skulle säga så igen. Ett bra exempel är när hon var tvungen att att släppa lite gas efter all thaimat. Hon Hävdar själv att denna process är ljud och luktfri vad gäller henne. Ändå känner hon sig tvungen att meddela:

"Jag är fis"

Akten i sig har inget intresse för mig, däremot är det ju roande hur hon uttrycker sig. Fel verb och fel böjning. Möjligen säger man så på thailändska.

Hur gör ni, rättar ni allt thaidamen säger på svenska?

Herr Chang har talat.
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy