Jump to content
IGNORERAD

Lära för livet


scorpio63

Recommended Posts

Jag har svårt att förstå min dam nu.

Hon kom hit för 2 månader sedan men vill inte beblanda sig med resten av invandrarna.

Hon anser att hon är bättre...

Jag måste nog hålla med nu då hon sätter mig på pottkanten angående svensk grammatik.

Hon säger att jag måste kunna och fatta varför, jag har aldrig lärt mig varför, jag bara känner vad som är fel.

Hon är livrädd att komma in i en sfi grupp med personer som inte vill något.

Idag har hon suttit å tränat svenska i 8 timmar, jag tränar thai 1 timme i veckan max

Jag skäms faktiskt..

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå min dam nu.

Hon kom hit för 2 månader sedan men vill inte beblanda sig med resten av invandrarna.

Hon anser att hon är bättre...

Jag måste nog hålla med nu då hon sätter mig på pottkanten angående svensk grammatik.

Hon säger att jag måste kunna och fatta varför, jag har aldrig lärt mig varför, jag bara känner vad som är fel.

Hon är livrädd att komma in i en sfi grupp med personer som inte vill något.

Idag har hon suttit å tränat svenska i 8 timmar, jag tränar thai 1 timme i veckan max

Jag skäms faktiskt..

Jag tror att hon är bättre än resten av invandrarna, det är min fru iaf.

Känner igen det du skriver, min hustru hamnade i en klass som bestod till 90% av bidragberättigade studenter som satt och spelade spel eller var ute på Facebook mesta tiden...

Hon lyckades få byta klass så småningom, lärarna verkar seriösa, men de tycks inte ha nån vidare kontroll på vad eleverna gör på lektionerna.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Grammatiken på SFI är inte riktig svensk grammatik. Det är en grammatik som är anpassad till invandrare verkar det som.

Och då kommer den stora frågan. Vilken/vilka invandrare är den anpassad till?

Eller så kanske den svenska grammatiken gjorts om helt och hållet med grupp 1,2,3 verb och annat trams.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Jag tror att hon är bättre än resten av invandrarna, det är min fru iaf.

Känner igen det du skriver, min hustru hamnade i en klass som bestod till 90% av bidragberättigade studenter som satt och spelade spel eller var ute på Facebook mesta tiden...

Hon lyckades få byta klass så småningom, lärarna verkar seriösa, men de tycks inte ha nån vidare kontroll på vad eleverna gör på lektionerna.

MVH Tommy

Det var likadant när frugan gick på SFI, bidragsturisterna bara störde på lektionerna men dom måste närvara för att få sina bidrag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Det var samma för min fru för ett och ett halvt år sedan. De flesta var somalier utan ambitioner på SFI

Efter en vecka fick min fru plats på Högskolan på en kurs som hette Snabba vägen, Svenska för utländska akademiker

Idag pratar hon mycket bra svenska och har deltids jobb snart kanske fast jobb.

Jag är mycket stolt över min fru

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong

Jag har svårt att förstå min dam nu.

Hon kom hit för 2 månader sedan men vill inte beblanda sig med resten av invandrarna.

Hon anser att hon är bättre...

Jag måste nog hålla med nu då hon sätter mig på pottkanten angående svensk grammatik.

Hon säger att jag måste kunna och fatta varför, jag har aldrig lärt mig varför, jag bara känner vad som är fel.

Hon är livrädd att komma in i en sfi grupp med personer som inte vill något.

Idag har hon suttit å tränat svenska i 8 timmar, jag tränar thai 1 timme i veckan max

Jag skäms faktiskt..

Var stolt över din dam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Folk som anser sig bättre än andra är väl det värsta som finns?

Då har man väl ganska mycket att lära som inte innefattar grammatik.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tja,

Folk som anser sig bättre än andra är väl det värsta som finns?

Då har man väl ganska mycket att lära som inte innefattar grammatik.

Erkki

Men min pappa är starkare än din! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...