Jump to content
IGNORERAD

Kastades ut ur Thailand efter 17 år


Guest JJC

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev MaiChai:

Funkar lärarexamen från Kossan road i Sverige?

Säkerligen, med tanke på att man kan hitta på ett namn och en ålder och få Uppehållstillstånd, samt fritt HVB boende och pengar, gratis!

 

Farsan som jobbat sen han var 15, hamnade på sjukhus efter en stroke, jag betalade just hans vårdräkning OCH en räkning för maten han serverades förra månaden...

1650+ 1050 för maten... detta var med högkostnadsskydd...

 

Undrar om man kan göra avdrag för dubbelt boende, när man faktiskt redan har ett eget hem?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • audirs2

    6

  • tj650

    6

  • frason

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

19 minuter sedan, skrev Tommy:

Säkerligen, med tanke på att man kan hitta på ett namn och en ålder och få Uppehållstillstånd, samt fritt HVB boende och pengar, gratis!

 

Farsan som jobbat sen han var 15, hamnade på sjukhus efter en stroke, jag betalade just hans vårdräkning OCH en räkning för maten han serverades förra månaden...

1650+ 1050 för maten... detta var med högkostnadsskydd...

 

Undrar om man kan göra avdrag för dubbelt boende, när man faktiskt redan har ett eget hem?

 

 

MVH

Prata med Jonny Magnusson.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Prata med Jonny Magnusson.

 

Mvh. SWED THAI

OK, vem är det och hur kan han hjälpa till?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

OK, vem är det och hur kan han hjälpa till?

 

MVH

Högste styrande i regionen angående sjukvård.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev MaiChai:

Funkar lärarexamen från Kossan road i Sverige?

Bara om man döper om sig till Mohamed först

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara om man döper om sig till Mohamed först
Lyckligtvis för alla kriminella så får man nu förtiden byta namn varje dag om man vill.

Lysande.
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev MaiChai:

Funkar lärarexamen från Kossan road i Sverige?

Troligen, var det inte nått sånt BTT hade?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera som tycker synd om barnet. Synd att det har en sån far men jag undrar vilket som är bäst, växa upp med eller utan honom???

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Flera som tycker synd om barnet. Synd att det har en sån far men jag undrar vilket som är bäst, växa upp med eller utan honom???

 

Det måste vara svenskar som tycker så,

att Thailand skulle ändra sitt beslut om tio års bannlysning av humanitära skäl som att det är viktigt för ett barn att växa med pappa och mamma kan han glömma.

 

Knappt en unge i Thailand växer upp med sina föräldrar :( 

Det sitter i kulturen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det egentligen så svårt att smyga in i Th igen? Hem till Sverige, skaffa nytt pass, och sen tillbaka till Th igen.

Jag har aldrig varit med om att tulltjänstemannen har kollat upp mitt pass. Tycker dom bara kollar igenom passet lite snabbt och stämplar sen så det dånar.

 

Och väl i landet får man väl hålla låg profil, iofs tvivlar jag på att den där skräveltruten klarar det men-men...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ReKa:

Men är det egentligen så svårt att smyga in i Th igen? Hem till Sverige, skaffa nytt pass, och sen tillbaka till Th igen.

Jag har aldrig varit med om att tulltjänstemannen har kollat upp mitt pass. Tycker dom bara kollar igenom passet lite snabbt och stämplar sen så det dånar.

 

Och väl i landet får man väl hålla låg profil, iofs tvivlar jag på att den där skräveltruten klarar det men-men...

Senaste åren har de alltid scannat mitt pass, dessutom så uppdaterar de med en färsk och snygg bild.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det egentligen så svårt att smyga in i Th igen? Hem till Sverige, skaffa nytt pass, och sen tillbaka till Th igen.
Jag har aldrig varit med om att tulltjänstemannen har kollat upp mitt pass. Tycker dom bara kollar igenom passet lite snabbt och stämplar sen så det dånar.
 
Och väl i landet får man väl hålla låg profil, iofs tvivlar jag på att den där skräveltruten klarar det men-men...
Nä då de har mer koll än man tror.

Hade en bekant som blev bannad två år pga fel i visat. När han blev utslängd så åkte han hem fixade nytt pass och även nytt visa till Thailand. Tillbaka på suvvan vart det tvärstopp trots visum o sprillans pass. Nä nä du är bannad gå home.

Undrar dock om det kan funka om man kommer med typ tåget från Malasia? Eller någon mindre landgräns övergång?

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Jag har inte flugit på 4-5 år så det har visst hänt lite på passfronten hör jag. Ja då lär det ju vara kört att komma in igen... 
Han har ju åldern inne för att vara ett ensamkommande flyktingbarn, men Thailand är ju smartare än oss och befattar sig inte med sånt så det går ju inte heller.
Tycker synd om dottern dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Flera som tycker synd om barnet. Synd att det har en sån far men jag undrar vilket som är bäst, växa upp med eller utan honom???

 

Jag e benägen att hålla med men som alltid så kan inte barn välja vilka föräldrar som avlar fram dom.

Däremot kan föräldrar välja vem som kommer att bli den som dom delar föräldraskapet med.

Ändrades av judazzz
Glömt ord
Link to comment
Dela på andra sajter

Får han inte bo i Thailand får han skaffa sig ett jobb i Sverige och ta hit fru och barn istället.

Men det passar kanske inte en sådan person.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Får han inte bo i Thailand får han skaffa sig ett jobb i Sverige och ta hit fru och barn istället.

Men det passar kanske inte en sådan person.

Så orättvist. Ska man inte få bo i Thailand om man vill det? Lite bus livar väl bara upp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khonis:

Så orättvist. Ska man inte få bo i Thailand om man vill det? Lite bus livar väl bara upp. 

Nej för fasiken. Skicka allt bus till Sverige för det gör ju alla andra länder ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ser det ut på landgränser in i Thailand nuförtiden? Det var ett tag sedan jag nyttjade en sådan, 2007-2008 vid Chong Mek och där var de allt annat än uppkopplade.

 

Nä, han borde satsa på att bli SFI lärare i Sverige så kan han snart få hit sin fru och barn till 2:an i Finspång. Visst, klimatet är ju lite sämre här men vad gör man inte för kärlekens skull?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Niclas måste ha haft för lite deg...

 

Här är en till som har tomt på kontot

 

https://www.bangkokpost.com/news/general/1421187/swede-left-with-one-baht-in-bank-account

 

Men han måste ha haft mera flis förr då han slank ur detta

 

http://pattayadailynews.com/swede-attempts-to-bribe-his-way-out-of-massive-drug-bust/

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Niclas måste ha haft för lite deg...
 
Här är en till som har tomt på kontot
 
https://www.bangkokpost.com/news/general/1421187/swede-left-with-one-baht-in-bank-account
 
Men han måste ha haft mera flis förr då han slank ur detta
 
http://pattayadailynews.com/swede-attempts-to-bribe-his-way-out-of-massive-drug-bust/
 
 
/Enis


[emoji38]

Dessa jävla snyftare
Link to comment
Dela på andra sajter

Niclas måste ha haft för lite deg...
 
Här är en till som har tomt på kontot
 
https://www.bangkokpost.com/news/general/1421187/swede-left-with-one-baht-in-bank-account
 
Men han måste ha haft mera flis förr då han slank ur detta
 
http://pattayadailynews.com/swede-attempts-to-bribe-his-way-out-of-massive-drug-bust/
 
 
/Enis
Hur i hela friden kan det komma sig att han över huvudtaget får vara i Thailand?

Han lyckades med mutningen första gången?
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nicholas:

Hur i hela friden kan det komma sig att han över huvudtaget får vara i Thailand?

Han lyckades med mutningen första gången?

Man ju undra samma sak över dom över 15000 som finns i Sverige? Finns säkert flera än så tror jag, finns knappt någon tull kvar som kollar våra gränser!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev audirs2:

Man ju undra samma sak över dom över 15000 som finns i Sverige? Finns säkert flera än så tror jag, finns knappt någon tull kvar som kollar våra gränser!

Nu har ju inte tullen så mycket att göra med den gränskontrollen, de sköter kontrollen av varor.....

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2018-02-28 at 10:21, skrev Soengsang:

Troligen, var det inte nått sånt BTT hade?

 

Nej har aldrig köpt några intyg på khao san road. Minns att jag hade poänguttdraget från lärarhögskolan i Linköping med mig. 140 poäng översatt till engelska och det funkade hur bra som helst som utbildningsbevis hos dom thailändska myndigheterna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...