Jump to content
IGNORERAD

Pass krävs


kitungmakmak

Recommended Posts

Mindre kul, passet är ju nåt jag inte vill ha med mig jämt. Sen kommer väl klagomål på att det är slitet... *suck*

In the early hours of Friday 9 Police Divisions and more than 100 Police Officers took part in an operation in the Walking Street area to check foreign nationals to ensure they were complying with the law and were carrying their passports with them.

It has previously been acceptable to carry a good photocopy of your passport photo-page and visa stamp page with you, but that seems to have stopped as the Police conducted the operation with the aim of detecting and disrupting transnational organized crime groups, who are thought to use Pattaya Discotheques and Bars to meet and plan their crimes.

http://pattayaone.net/Pattaya-news/221631/30-foreigners-detained-during-id-checks-in-Pattaya-nightclubs/

Jaja, ner i ett kuvert och sen i en ziplock, i vännens handväska och hoppas att den klarar sig utan att bli fuktig

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • Nemo

    7

  • kitungmakmak

    5

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Mindre kul, passet är ju nåt jag inte vill ha med mig jämt. Sen kommer väl klagomål på att det är slitet... *suck*

http://pattayaone.net/Pattaya-news/221631/30-foreigners-detained-during-id-checks-in-Pattaya-nightclubs/

Jaja, ner i ett kuvert och sen i en ziplock, i vännens handväska och hoppas att den klarar sig utan att bli fuktig

Ännu en anledning att hålla sig därifrån....B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en anledning att hålla sig därifrån....B)

Finns väl inget som säger att dom inte slår till mot marknaden ovanför soi 5 i Jomtien nästa gång...

Eller hålla sig från Thailand kanske du menar. 

Jag råkade ju dra till sisaket utan pass eller kopior - lite orolig var jag allt på bussen tillbaka.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du Thailändskt KK duger det som ID handling.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du Thailändskt KK duger det som ID handling.

Ja normalt, men om de vill kolla att du har ett giltigt visa så funkar det nog inte lika bra. Det kanske var detta de ville kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja normalt, men om de vill kolla att du har ett giltigt visa så funkar det nog inte lika bra. Det kanske var detta de ville kolla.

Passnumret står på KK så nog kan dom kolla om dom vill!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Passnumret står på KK så nog kan dom kolla om dom vill!

Inte om du har fått ett nytt pass (såvida du inte har gjort ett nytt KK efter att du fick det nya passet).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske en slump; igår kväll slog 200 poliser till på Banglaroad i Phuket. Ingen passkontroll men dom stängde alla barer och nattklubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om du har fått ett nytt pass (såvida du inte har gjort ett nytt KK efter att du fick det nya passet).

Underskatta inte teknologin, om du bytt pass är du ju skyldig att rapportera detta till Mig samt bifoga utbytesintyget som hänvisar till nya passet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske en slump; igår kväll slog 200 poliser till på Banglaroad i Phuket. Ingen passkontroll men dom stängde alla barer och nattklubbar.

Hade det med tiden att göra?

Händer då o då även i risbyn men efter varje sådant tilltag håller dom sig borta ett tag vilket får den naturliga utvecklingen att det stängs några minuter senare för var dag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Underskatta inte teknologin, om du bytt pass är du ju skyldig att rapportera detta till Mig samt bifoga utbytesintyget som hänvisar till nya passet!

Javisst måste du rapportera det till Immi. Det är ju nästan en självbevarelsedrift att man gör det, så att man får stämpeln från det gamla passet infört till det nya.

Men på körkortet så står ju det gamla passnummret fortfarande kvar. Och om man blir kontrollerad vid exempelvis en trafikkontroll, så är det inte säkert att de har möjlighet/tid/lust att kolla körkortet på plats, varvid man får följa med till stationen för att där utreda om man har ett giltigt visa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det med tiden att göra?

Händer då o då även i risbyn men efter varje sådant tilltag håller dom sig borta ett tag vilket får den naturliga utvecklingen att det stängs några minuter senare för var dag!

Nja.. Det har varit tillslag mot en del politiker runt ön de sista dygnet och det hela hänger liksom samman...

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst måste du rapportera det till Immi. Det är ju nästan en självbevarelsedrift att man gör det, så att man får stämpeln från det gamla passet infört till det nya.

Men på körkortet så står ju det gamla passnummret fortfarande kvar. Och om man blir kontrollerad vid exempelvis en trafikkontroll, så är det inte säkert att de har möjlighet/tid/lust att kolla körkortet på plats, varvid man får följa med till stationen för att där utreda om man har ett giltigt visa.

Har du hört talas om någon som råkat ut för detta?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du hört talas om någon som råkat ut för detta?

Man kan, om man vill, skapa svårigheter!

Har man Thai KK och inte ställt till något gissar jag att även BIB inser att man har rätt att vistas i landet! Bara en massa jobb utan extrainkomst, sånt gör man bara inte!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst måste du rapportera det till Immi. Det är ju nästan en självbevarelsedrift att man gör det, så att man får stämpeln från det gamla passet infört till det nya.

Men på körkortet så står ju det gamla passnummret fortfarande kvar. Och om man blir kontrollerad vid exempelvis en trafikkontroll, så är det inte säkert att de har möjlighet/tid/lust att kolla körkortet på plats, varvid man får följa med till stationen för att där utreda om man har ett giltigt visa.

Och hur vet dom att det är ett gammalt passnummer om dom inte kan kolla det?

Hönan eller ägget lixom!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur visar det ett giltigt visum?

Via registret som finns i mig.polisens dator!

Va väl inte så svårt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig att det kanske är lika i Sverige, utlänningar måste kunna uppvisa pass eller nationellt ID inom EU/Schengen. Det är nog bara jag som är bortskämd med att en kopia räcker.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur vet dom att det är ett gammalt passnummer om dom inte kan kolla det?

Hönan eller ägget lixom!

Det vet de ju inte. Men om det nu är så att de vill kolla visastatusen, så får man väl följa med till stationen och lösa det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig att det kanske är lika i Sverige, utlänningar måste kunna uppvisa pass eller nationellt ID inom EU/Schengen. Det är nog bara jag som är bortskämd med att en kopia räcker.

Nja skillnaden är väl bara att i Sverige får man uppehållstillstånd om man inte kan visa upp pass eller annan identifikationshandling.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig att det kanske är lika i Sverige, utlänningar måste kunna uppvisa pass eller nationellt ID inom EU/Schengen. Det är nog bara jag som är bortskämd med att en kopia räcker.

Det stämmer, man ska kunna visa upp giltiga handlingar om man vistas i Sverige också, det har jag faktiskt råkat ut för då min dåvarande sambo lyckades reta upp en BIB och det är inge bra för då ska dom jävlas tillbaka, nu löste det sig eftersom det just då kom ett akut larm och resan i polisbil till Arlanda avblåstes.

PS hade inget bälte i framsätet DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väll ingen nyhet att utlänningar ska ha passet med sig.  Och det gäller i hela Thailand vad jag vet och inta bara i Pattaya

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.. Det har varit tillslag mot en del politiker runt ön de sista dygnet och det hela hänger liksom samman...

Har du nån mer info på detta? Kanske en länk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man går till en foto/data affär och skannar in passets id sida och visum sida, sen krymper man det till körkortsstorlek och sen laminerar man det med id på ena sidan och visumet på andra sidan -> Lätt att bära med sig i plånboken och det borde väl rimligtvis räcka för polisen tillsammans med ett giltigt thai körkort.

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man går till en foto/data affär och skannar in passets id sida och visum sida, sen krymper man det till körkortsstorlek och sen laminerar man det med id på ena sidan och visumet på andra sidan -> Lätt att bära med sig i plånboken och det borde väl rimligtvis räcka för polisen tillsammans med ett giltigt thai körkort.

  / Joe

Det var ju det det inte gjorde om jag fattade artikeln rätt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...