Jump to content
IGNORERAD

Kastades ut ur Thailand efter 17 år


Guest JJC

Recommended Posts

Troligtvis har f*nskapet på heltid sjukpension så FK även fortsättningsvis kommer att försörja honom, denna företeelse är nämligen inte ovanligt förekommande bland MC medlemmar eller f.d. MC medlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • audirs2

    6

  • tj650

    6

  • frason

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 timmar sedan, skrev frason:

Eller någon av alla andra fina bilder som finns med honom. Stackarn.

 

19429886_10207569457909292_6418227989012867314_n.jpg.d43fa126044892e80501eb2edbe59ec2.jpg

 

1655916_10200862498919509_2117955391_n.jpg.57716aec235f4b322c3f5f75db7eddbb.jpg

åfaaaan

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev stefan5300:

Satt på Hasse Soft Rock Café på Soi Postoffice en gång då polisen kom och ville se passen då de letade efter en austaliensare.

Ojdå. Jag brukar aldrig bära omkring på mitt pass. Det är väl inlåst på hotellrummet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

Ojdå. Jag brukar aldrig bära omkring på mitt pass. Det är väl inlåst på hotellrummet. 

Tänkte på samma sak. Har aldrig med mig passet ute.

Norrlänning som irrade Söderut och hamnade i Den Kungliga Hufvudstaden Stockholm!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Batting:

Ojdå. Jag brukar aldrig bära omkring på mitt pass. Det är väl inlåst på hotellrummet. 

 

1 minut sedan, skrev ztaphy:

Tänkte på samma sak. Har aldrig med mig passet ute.

Jag bodde på Hasses Café och passet var inlåst där

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar fota av passet med mobilen ( dom aktuella sidorna ) och skulle inte det räcka får man väl gå till hotellet och visa upp passet. 

Har aldrig blivit uppmanad att visa pass av polis men tror att det räcker om det inte är något speciellt.

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

"De placerade mig i ett fängelse, bland andra fångar, narkomaner och så."

 

 

Tidigare straffad I Sverige och Thailand.. 

 

 

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade en medlem här på forumet som jobbade på Kumla.

Han sa att han aldrig mött så många oskyldiga på ett samma ställe :look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske var så enkelt att den här "nissen " hade migrationsmyndigeterna i hälarna när ha skulle köpa sig ett nytt 1-års visum.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner till den här killen, har alltid ägnat sig åt ljusskygg verksamhet. Ifall han är propp eller hang-around vet jag inte.

 

Suttit av fängelsestraff i Thailand och därefter som utlänning utvisats med förbud att återvända på 5 eller 10 år. Oklart hur mycket han fick.

 

I Sverige har han förmodligen begärt ut ett nytt pass och därmed ett nytt passnummer - det är det som spärras i Thailand och nu har polisen/immigration kommit på att det är samma kille som inte får vistas i Thailand som är där med ett nytt pass. Han åker alltså ut.

 

Kan ju vara så att det är hans konkurrenter i den ljusskygga verksamheten som tipsat polisen men har man inte papperna i ordning och jobbar på fel sida lagen så får man räkna med det...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag känner till den här killen, har alltid ägnat sig åt ljusskygg verksamhet. Ifall han är propp eller hang-around vet jag inte.

 

Suttit av fängelsestraff i Thailand och därefter som utlänning utvisats med förbud att återvända på 5 eller 10 år. Oklart hur mycket han fick.

 

I Sverige har han förmodligen begärt ut ett nytt pass och därmed ett nytt passnummer - det är det som spärras i Thailand och nu har polisen/immigration kommit på att det är samma kille som inte får vistas i Thailand som är där med ett nytt pass. Han åker alltså ut.

 

Kan ju vara så att det är hans konkurrenter i den ljusskygga verksamheten som tipsat polisen men har man inte papperna i ordning och jobbar på fel sida lagen så får man räkna med det...

Vad fick han för straff i Thailand och för vad?

Kenneth hockeydommaren blev ju aldrig slutgiltigt dömd och satt i inte bland det dömda fångarna, utan bland de som väntade på dom. Syftkillen kom ju mot borgen, så blev han någonsin dömd? Undrar mest, då det saknas en hel del detaljer. Antar att snftkillen vridigt lite på storyn mot expressen också. Synd att ett barn ska komma i kläm på vuxnas oförstånd!

 

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag känner till den här killen, har alltid ägnat sig åt ljusskygg verksamhet. Ifall han är propp eller hang-around vet jag inte.

 

Suttit av fängelsestraff i Thailand och därefter som utlänning utvisats med förbud att återvända på 5 eller 10 år. Oklart hur mycket han fick.

 

I Sverige har han förmodligen begärt ut ett nytt pass och därmed ett nytt passnummer - det är det som spärras i Thailand och nu har polisen/immigration kommit på att det är samma kille som inte får vistas i Thailand som är där med ett nytt pass. Han åker alltså ut.

 

Kan ju vara så att det är hans konkurrenter i den ljusskygga verksamheten som tipsat polisen men har man inte papperna i ordning och jobbar på fel sida lagen så får man räkna med det...

Nu är det ju omvittnat att ett pass med nytt passnummer inte fungerar för inresor, IM datorerna går även på namn och födelsedata mot sina spärrlistor så det ska bara vara ren tur om det lyckas. Det blir säkert varning då passet scannas och numera finns även automatisk ansiktsigenkänning som gör det svårare.

Även med ett passbyte finns hela din inresehistorik kvar i databasen.
 

Läste att i Filippinerna har över 6000 utlänningar med nya pass fastnat vid passkontrollen under 2017, främst kineser och koreaner som utvisats för kriminell verksamhet men även amerikaner och tyskar.

Ändå tror jag att IM i Thailand har ännu bättre datorer och programvaror.

 

När en inresa finns, men ingen utresa inom uppehållstillståndet giltighetstid blir det nog med automatik överfört till en fil med eftersöka personer.

Sen är det ju att hitta personen och där tips värdefulla.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev dtbkk:

Vad fick han för straff i Thailand och för vad?

Kenneth hockeydommaren blev ju aldrig slutgiltigt dömd och satt i inte bland det dömda fångarna, utan bland de som väntade på dom. Syftkillen kom ju mot borgen, så blev han någonsin dömd? Undrar mest, då det saknas en hel del detaljer. Antar att snftkillen vridigt lite på storyn mot expressen också. Synd att ett barn ska komma i kläm på vuxnas oförstånd!

 

 

 

Kenneth blev väl dömd till slut? Jag var på rättegången iallafall... Vill minnas att han fick 10 år till slut som omvandlades till 5 eftersom han erkänt?

 

Träffade Niclas när han satt med Kennet på Nongphlay, han var givetvis enligt egen utsago oskyldig. Kommer dock inte ihåg vad han var oskyldig till? Har några noteringar om det någonstans...

 

Våra vänner på den konsulära avdelningen känner till herren ganska väl och han är inte en helt okänd kille för den svenska polisen i Bangkok heller.

 

Tror att det var mc-gänget som löste borgen för honom då. Eller deras advokat.

 

Ja, synd om ungen som ju inte har valt detta. Tyvärr förekommer det i kriminella kretsar att man gifter sig "lokalt" för att då få lättare att stanna som anhörig till en thakvinna med gemensamt barn. Nu behöver det ju inte vara så just i detta läget men det förekommer i dessa kretsar att man gifter sig med en tjej från Nakhorn Nowhere för att kunna befinna sig i Thailand och ägna sig åt "ljusskygg" business.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
19 timmar sedan, skrev frason:

Eller någon av alla andra fina bilder som finns med honom. Stackarn.

 

19429886_10207569457909292_6418227989012867314_n.jpg.d43fa126044892e80501eb2edbe59ec2.jpg

 

1655916_10200862498919509_2117955391_n.jpg.57716aec235f4b322c3f5f75db7eddbb.jpg

 

När man tittar närmare på den individen så tvivlar jag på att han har lärarexamen. Snarare så att han köpt sina papper på Khao San Road.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Kenneth blev väl dömd till slut? Jag var på rättegången iallafall... Vill minnas att han fick 10 år till slut som omvandlades till 5 eftersom han erkänt?

 

Träffade Niclas när han satt med Kennet på Nongphlay, han var givetvis enligt egen utsago oskyldig. Kommer dock inte ihåg vad han var oskyldig till? Har några noteringar om det någonstans...

 

Våra vänner på den konsulära avdelningen känner till herren ganska väl och han är inte en helt okänd kille för den svenska polisen i Bangkok heller.

 

Tror att det var mc-gänget som löste borgen för honom då. Eller deras advokat.

 

Ja, synd om ungen som ju inte har valt detta. Tyvärr förekommer det i kriminella kretsar att man gifter sig "lokalt" för att då få lättare att stanna som anhörig till en thakvinna med gemensamt barn. Nu behöver det ju inte vara så just i detta läget men det förekommer i dessa kretsar att man gifter sig med en tjej från Nakhorn Nowhere för att kunna befinna sig i Thailand och ägna sig åt "ljusskygg" business.

Utlöst mot borgen är ju inte frikänd, han kanske aldrig dök upp till utlyst rättegång utan har hållit sig undan sen dess, då är ju en bannlysning på 10 år rimligt med tanke på tiden utan uppehållstillstånd.

Thailändska myndigheter vann ju på en utvisning och slippa driva åtalet vidare med fängelsestraff. Smart i så fall.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev leifen:

Utlöst mot borgen är ju inte frikänd, han kanske aldrig dök upp till utlyst rättegång utan har hållit sig undan sen dess, då är ju en bannlysning på 10 år rimligt med tanke på tiden utan uppehållstillstånd.

Thailändska myndigheter vann ju på en utvisning och slippa driva åtalet vidare med fängelsestraff. Smart i så fall.

Polisen behåller väl MGMs pass tills rättegång  är över?

Om man inte gör som den här snubben lyckades med, åkte hem till Sverige på "begravning" innan sista rättegången

https://www.flashback.org/t1943916

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

När man tittar närmare på den individen så tvivlar jag på att han har lärarexamen. Snarare så att han köpt sina papper på Khao San Road.

 

BTT

Det är han nog inte ensam om att ha gjort ibland faranglärar skrået i Thailand...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev MaiChai:

Det är han nog inte ensam om att ha gjort ibland faranglärar skrået i Thailand...

Nej men hans utseende borde skrämma bort alla barnen från klassrummet fast han kanske enbart undervisar bartjejer.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Kenneth blev väl dömd till slut? Jag var på rättegången iallafall... Vill minnas att han fick 10 år till slut som omvandlades till 5 eftersom han erkänt?

 

Träffade Niclas när han satt med Kennet på Nongphlay, han var givetvis enligt egen utsago oskyldig. Kommer dock inte ihåg vad han var oskyldig till? Har några noteringar om det någonstans...

 

Våra vänner på den konsulära avdelningen känner till herren ganska väl och han är inte en helt okänd kille för den svenska polisen i Bangkok heller.

 

Tror att det var mc-gänget som löste borgen för honom då. Eller deras advokat.

 

Ja, synd om ungen som ju inte har valt detta. Tyvärr förekommer det i kriminella kretsar att man gifter sig "lokalt" för att då få lättare att stanna som anhörig till en thakvinna med gemensamt barn. Nu behöver det ju inte vara så just i detta läget men det förekommer i dessa kretsar att man gifter sig med en tjej från Nakhorn Nowhere för att kunna befinna sig i Thailand och ägna sig åt "ljusskygg" business.

 

Och hur kan du veta att vissa kriminella gifter sig lokalt för att stanna och ägna sig åt skumraskaffärer??

 

Är du möjligen själv inblandad i nåt skumt?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Kenneth blev väl dömd till slut? Jag var på rättegången iallafall... Vill minnas att han fick 10 år till slut som omvandlades till 5 eftersom han erkänt?

 

Träffade Niclas när han satt med Kennet på Nongphlay, han var givetvis enligt egen utsago oskyldig. Kommer dock inte ihåg vad han var oskyldig till? Har några noteringar om det någonstans...

 

Våra vänner på den konsulära avdelningen känner till herren ganska väl och han är inte en helt okänd kille för den svenska polisen i Bangkok heller.

 

Tror att det var mc-gänget som löste borgen för honom då. Eller deras advokat.

 

Ja, synd om ungen som ju inte har valt detta. Tyvärr förekommer det i kriminella kretsar att man gifter sig "lokalt" för att då få lättare att stanna som anhörig till en thakvinna med gemensamt barn. Nu behöver det ju inte vara så just i detta läget men det förekommer i dessa kretsar att man gifter sig med en tjej från Nakhorn Nowhere för att kunna befinna sig i Thailand och ägna sig åt "ljusskygg" business.

Som jag minns det från 2009 nångång(?) när vi träffade honom för ett jobb i Café, så sa Kenneth att han fick inte jobba för att tjäna pengar i finkan, då han inte fått sin helt slutgiltliga dom, utan i första instans. Sen släpptes han då åklagarmyndigheten (som ville ha dödsstraff/livstids fängelse) schabblade och inte överklagade den första domen i tid. Dvs Kenneth hamnade i något slags adminvaccum först och fick inte jobba etc utan bara sitta och titta hela dagarna på gården, sen fick han komma ut (kanske enligt som du skriver) men samtidigt tidigare än vad åklagaren ville...men detaljerna finns tyvärr någon annanstans...

 

Och killen som EX's story handlade om kommer nog inte komma in i Thailand på ett tag. Men hoppas barnet får en chans på något sätt, och även att familjen på något sätt kan återförenas.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Kenneth blev väl dömd till slut? Jag var på rättegången iallafall... Vill minnas att han fick 10 år till slut som omvandlades till 5 eftersom han erkänt?

 

Träffade Niclas när han satt med Kennet på Nongphlay, han var givetvis enligt egen utsago oskyldig. Kommer dock inte ihåg vad han var oskyldig till? Har några noteringar om det någonstans...

 

Våra vänner på den konsulära avdelningen känner till herren ganska väl och han är inte en helt okänd kille för den svenska polisen i Bangkok heller.

 

Tror att det var mc-gänget som löste borgen för honom då. Eller deras advokat.

 

Ja, synd om ungen som ju inte har valt detta. Tyvärr förekommer det i kriminella kretsar att man gifter sig "lokalt" för att då få lättare att stanna som anhörig till en thakvinna med gemensamt barn. Nu behöver det ju inte vara så just i detta läget men det förekommer i dessa kretsar att man gifter sig med en tjej från Nakhorn Nowhere för att kunna befinna sig i Thailand och ägna sig åt "ljusskygg" business.

Du är rolig när du skriver, vill minnas, kommer inte i håg, tror att det var:smile: Klart mannen ska kastas ut ur Thiland skicka han till Norge som

jag brukar skoja med min fru om

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev dtbkk:

Som jag minns det från 2009 nångång(?) när vi träffade honom för ett jobb i Café, så sa Kenneth att han fick inte jobba för att tjäna pengar i finkan, då han inte fått sin helt slutgiltliga dom, utan i första instans. Sen släpptes han då åklagarmyndigheten (som ville ha dödsstraff/livstids fängelse) schabblade och inte överklagade den första domen i tid. Dvs Kenneth hamnade i något slags adminvaccum först och fick inte jobba etc utan bara sitta och titta hela dagarna på gården, sen fick han komma ut (kanske enligt som du skriver) men samtidigt tidigare än vad åklagaren ville...men detaljerna finns tyvärr någon annanstans...

 

Och killen som EX's story handlade om kommer nog inte komma in i Thailand på ett tag. Men hoppas barnet får en chans på något sätt, och även att familjen på något sätt kan återförenas.


När det gäller Kenneth så överklagade väl åklagaren domen men eftersom kvinnan som Kenneth slog ihjäl inte hade några anhöriga i Thailand som drev på så hamnade väl den överklagan långt ner i högen och under tiden så avtjändade ju Kenneth det straff han dömdes till i första instans.

 

Kommer också ihåg att Kenneth hamnada i ett juridiskt vakuum och satt väl mest och väntade under de 5 åren på om det skulle hända något med överklagan.

 

Nä, Niclas kan nog räkna med minst 5 år utanför Thailand - har han redan brutit mot inreseförbudet en gång så får han garanterat 10 år innan han får återvända. Då är barnet vuxet.

 

Sen skulle ju han så klart kunna skaffa sig ett jobb i Sverige och på så sätt kunna återförenas med sin familj inom ungefär ett års tid - ifall det nu är det som han vill?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Sen skulle ju han så klart kunna skaffa sig ett jobb i Sverige

Som lärare kan ju inte det vara några problem, är väl stor brist vad jag förstår....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Som lärare kan ju inte det vara några problem, är väl stor brist vad jag förstår....

Funkar lärarexamen från Kossan road i Sverige?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev MaiChai:

Funkar lärarexamen från Kossan road i Sverige?

Skulle tro att Åsnan road kanske går hem?:misdoubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...