Jump to content
IGNORERAD

AW i Naklua 23 dec - PÅ RIKTIGT


Bibben

Recommended Posts

On 2016-12-06 at 23:12, skrev biker:

Jag behöver inga trender........

När någon ytllyser en tråd, vem kan komma. Direkt skriver 30- 30 personer, de kan ej komma.

Det är väl för helvete helt ointressanty vem som INTE kan ,Komma,Kanske tycker en del att det är en stor

förlust att vederbörande inte kan komma: 

Patetiskt i mina ögon om t.er 4614 inte kommer. Vem i helvete  bryr  sig?

En del personer verkar se sig viktigare än andra.

Jag kan inte komma eftersom jag inte är i Pattaya vid tidpunkten för denna AW, ledsen är jag.

Om nån anser, biker tex, att han har tolkningsrätten över vad som får skrivas i denna tråd, ber jag denne att läsa första inlägget igen och igen och igen, tills hen inser att det inte är en fråga om vem som kan komma, utan bara en inbjudan helt utan krav från den som bjuder in.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    32

  • Soengsang

    31

  • Boa52

    19

  • Mankan

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2016-12-07 at 08:19, skrev broder tuk tuk:

Den stora frågan är ju vad den thailändska lagen säger angående muntliga avtal?

 

Visst man kan lägga in moraliska aspekter på att man bokar något och sen inte utnyttjar tjänsten men det kanske är lite futtigt att sitta och tjabba om en utebliven hotellvistelse flera år efteråt och inte minst när det handlar om Pattaya där blåsningar, lögner och svek tillhör vardagen.

 

BTT

 

On 2016-12-07 at 10:20, skrev broder tuk tuk:

 

Jo men man kan ju knappast jämföra en uppäten middag på en restaurang med ett rum hos maitans som eventuellt står tomt några dagar under lågsäsong.

 

Är man värdshusvärd ute i Jomtien får man ju ta med tomma rum i själva budgeten och se till så att man kan kosta på sig det i nödfall eller så får man helt enkelt sälja placet och rätta mun efter matsäck.

 

BTT

 

On 2016-12-07 at 15:09, skrev broder tuk tuk:

 

Nej det är inte schysst men som skrivits så hade jag laga förfall eftersom jag helt enkelt inte hade möjlighet att åka ut till värdshuset och göra upp med värdshusvärden.

 

BTT

 

On 2016-12-07 at 16:01, skrev broder tuk tuk:

 

Så är det säkert.

 

Man har ju lurat en och annan bartjej genom åren.

 

BTT

Som Brodern skriver här ovanför, så framgår det ju klart att han är en lögnare och en idi*t, utan medkänsla för andra människor...

 

 

On 2016-12-07 at 16:08, skrev leifen:

Till meritlistan så du även lurat värdshusägare, forummedlemmar. 

 

Jag tror listan blir lång i ditt CV om lurendrejeri.

Japp, inte bara lurendrejeri, han har skrivit om både det ena och det andra som han blåst, och känner sej helt fri från skuld till...

Att inte dela en nota som överenskommet, hotellbokningar som accepterats i god tro, att droga tjejer för att ha sex med dem, att medvetet ha sex med underåriga och att sitta och supa mellan lektioner när han har betalt för att vara lärare.

 

BTT verkar vara en av de där människorna som bara ser till sitt eget bästa i alla lägen, som tur är verkar han inte vara framgångsrik i sitt verk, utan en förlorartyp.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej det var några år senare.

 

Incidenten med Maitans var samma år som jag fick min hjärtinfarkt, det vill säga 2011.

 

Sen om man ser vad den thailändska lagen säger om muntliga avtal så har jag INTE gjort något fel i lagens mening.

 

Hade jag och maitans däremot haft ett skriftligt avtal så hade saken hamnat i ett annat läge men visst ur moralisk synvinkel ska man ju hålla även muntliga avtal såvitt man inte har laga förfall.

 

BTT

 

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Hur står det till med engelskakunskaperna ?

 

Thai law does say that a contract can be oral or in writing. But ideally it needs to be in writing.

( Thailändsk lag säger att ett kontrakt kan vara muntligt eller i skrift. Men det bästa är i skrift )

 

Helt fantastiskt, engelskläraren kan inte tyda en enkel mening på engelska. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

" det bästa är i skrift"

 

Tolkar jag som att man kommer längst då i en rättsprocess.

 

BTT


Är inte ditt ord/namn värt ett skit ens för dig själv?

Det är väl bara att föra över så slipper du tjafset?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel!

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/8/2016 at 15:25, skrev Broskan:

 

Herr Chang nu är det väl dags att rensa lite i den här tråden och komma on topic igen.

Striden med BTT är väl bättre att den fortsätter i nån gammal tråd där det ämnet var på tapeten.

 

//Broskan

 

Ja, jag ska rensa ordentligt i denna tråd när vi installerat oss i Pattaya, just nu är det lite hektiskt.

 

Ni får väl passa på och ha roligt så länge det varar :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev Tommy:

 

 

 

Som Brodern skriver här ovanför, så framgår det ju klart att han är en lögnare och en idi*t, utan medkänsla för andra människor...

 

 

Japp, inte bara lurendrejeri, han har skrivit om både det ena och det andra som han blåst, och känner sej helt fri från skuld till...

Att inte dela en nota som överenskommet, hotellbokningar som accepterats i god tro, att droga tjejer för att ha sex med dem, att medvetet ha sex med underåriga och att sitta och supa mellan lektioner när han har betalt för att vara lärare.

 

BTT verkar vara en av de där människorna som bara ser till sitt eget bästa i alla lägen, som tur är verkar han inte vara framgångsrik i sitt verk, utan en förlorartyp.

 

 

MVH Tommy

 

Nu läser ju du och tolkar ungefär som fan läser bibeln.

 

Jag har aldrig skrivit att jag medvetet haft sex med underåriga eller drogat tjejer för att ha sex med dom.

 

Och det där med att supa mellan lektionerna var enbart en skröna eller som Donald Trump skulle uttryckt det, Omkädningsrumsjargong.

 

Dessutom har jag aldrig smitit från en nota eller lurat nån annan att betala.

 

Så dina insinuationer faller platt till marken.

 

Vore ju klädsamt om du hade klara bevis innan du anklagar folk för allehanda ting.

 

Tycker nästan att ditt inlägg vore värt en tids avstängning.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu läser ju du och tolkar ungefär som fan läser bibeln.

 

Jag har aldrig skrivit att jag medvetet haft sex med underåriga eller drogat tjejer för att ha sex med dom.

 

Och det där med att supa mellan lektionerna var enbart en skröna eller som Donald Trump skulle uttryckt det, Omkädningsrumsjargong.

 

Dessutom har jag aldrig smitit från en nota eller lurat nån annan att betala.

 

Så dina insinuationer faller platt till marken.

 

Vore ju klädsamt om du hade klara bevis innan du anklagar folk för allehanda ting.

 

Tycker nästan att ditt inlägg vore värt en tids avstängning.

 

BTT

Du har rätt. Du kan inte ha gjort dessa saker eftersom du inte varit i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu läser ju du och tolkar ungefär som fan läser bibeln.

 

Jag har aldrig skrivit att jag medvetet haft sex med underåriga eller drogat tjejer för att ha sex med dom.

 

Och det där med att supa mellan lektionerna var enbart en skröna eller som Donald Trump skulle uttryckt det, Omkädningsrumsjargong.

 

Dessutom har jag aldrig smitit från en nota eller lurat nån annan att betala.

 

Så dina insinuationer faller platt till marken.

 

Vore ju klädsamt om du hade klara bevis innan du anklagar folk för allehanda ting.

 

Tycker nästan att ditt inlägg vore värt en tids avstängning.

 

BTT


Hur många trodde på Trump...

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter


Hur många trodde på Trump...

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk



Exakt! Det kommer bli en största forumträff genom tiderna i Nakula! Kom igen nu brodern. När och var blir det???

BTT for President!


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev apknug:

 


Exakt! Det kommer bli en största forumträff genom tiderna i Nakula! Kom igen nu brodern. När och var blir det???

BTT for President!


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

 

Räknar med någon gång nästa år.

 

Mer information kommer fortlöpande.

 

Anmälda just nu:

 

BTT

 

Irene

 

Wanghtong

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Räknar med någon gång nästa år.

 

Mer information kommer fortlöpande.

 

Anmälda just nu:

 

BTT

 

Irene

 

Wanghtong

 

BTT

Vafan! Är inte jag välkommen längre?!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Räknar med någon gång nästa år.

 

"Räknar med", således skulle det lika ledes kunna bli 2018 eller rent utav 2019?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Räknar med någon gång nästa år.

 

Mer information kommer fortlöpande.

 

Anmälda just nu:

 

BTT

 

Irene

 

Wanghtong

 

BTT

Men Berit då? Har hon laga skäl att utebli? 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Tycker nästan att ditt inlägg vore värt en tids avstängning.

 

Det tycker inte jag.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
28 minuter sedan, skrev GreenValley:

Men Berit då? Har hon laga skäl att utebli? 

 

Berit kommer inte.

 

Hon är numera lyckligt gift med en thailändsk man.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu läser ju du och tolkar ungefär som fan läser bibeln.

 

Jag har aldrig skrivit att jag medvetet haft sex med underåriga eller drogat tjejer för att ha sex med dom.

 

Och det där med att supa mellan lektionerna var enbart en skröna eller som Donald Trump skulle uttryckt det, Omkädningsrumsjargong.

 

Dessutom har jag aldrig smitit från en nota eller lurat nån annan att betala.

 

Så dina insinuationer faller platt till marken.

 

Vore ju klädsamt om du hade klara bevis innan du anklagar folk för allehanda ting.

 

Tycker nästan att ditt inlägg vore värt en tids avstängning.

 

BTT

 

Klart det var en skröna, hela du är ju en stor skröna :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Klart det var en skröna, hela du är ju en stor skröna :sFduh:

Ni vill ju också göra han till en skröna eller ha nån att mobba. Ni är ett jäng som gillar att mobba människor och tycka att ni är bra. Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev wUThai:

Vafan! Är inte jag välkommen längre?!?!

 

Skrev fel.

 

Följande är anmälda:

 

BTT

 

Irene

 

Wuthai

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Ni vill ju också göra han till en skröna eller ha nån att mobba. Ni är ett jäng som gillar att mobba människor och tycka att ni är bra. Huva

 

Har funnits ett gäng BTT hatare härinne dom senaste 10 åren.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Ni vill ju också göra han till en skröna eller ha nån att mobba. Ni är ett jäng som gillar att mobba människor och tycka att ni är bra. Huva

 

Hörru gubben! Så otrevlig som du är mot allt och alla så ska du nog inte ta ord som mobbing i din stora trut! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Skrev fel.

 

Följande är anmälda:

 

BTT

 

Irene

 

Wuthai

 

BTT

Varför är BTT med dubbelt?

Är det under förhoppningen att någon av dem dyker upp på träffen?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Hörru gubben! Så otrevlig som du är mot allt och alla så ska du nog inte ta ord som mobbing i din stora trut! 

Du fatta noll jag är otrevlig mot alla ni mobbar en person, förstår du

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Du fatta noll jag är otrevlig mot alla ni mobbar en person, förstår du

 

Vilka är ni och vem är det som är mobbad?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Och det där med att supa mellan lektionerna var enbart en skröna eller som Donald Trump skulle uttryckt det, Omkädningsrumsjargong.

Eller en helt vanlig BTT-anekdot. Med andra ord en Lögn 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...