Jump to content
IGNORERAD

AW i Naklua 23 dec - PÅ RIKTIGT


Bibben

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Magsikt att du sällar dig till BTT o B52, och försöker imponera på dina bröder där...... "skit kul " faktiskt.

Men men, kaka söker maka.

 

Ang skulden så är det ju din brorsa som själv tar upp den, och även medger att han har den.

Du var ju så präktig tidigare i tråden och gnällde om att Biker blandade ihop bokstäverna.

Skitkul ska inte särskrivas.

 

Men men,man ska inte kasta spjut i radhus.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    32

  • Soengsang

    31

  • Boa52

    19

  • Mankan

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Jag är inte helt säker när jag drar.......fast biljetten är bokad till 19/12

Okay, skicka ett pm när du e på plats, så kanske vi kan styra ihop nått..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Blir man sjuk och som jag gjorde ringer Maitans och meddelar att jag åker hem borde väl inte gästhusvärden kräva in dessa pengar år efteråt?

 

Det tyder på långsinthet och snikenhet plus ganska dåliga empati.

 

Trots allt fick jag hjärtproblem och då menade Maitans att jag skulle tagit mig ut till hans gästhus och betalat när jag fick rådet av läkarna att enbart forslas hem i en rullstol.

 

För så var det.

 

BTT

Jag fattade att du inte hörde av dig, för att du var för dålig!

Intressant att det verkar vara olika sjukdomar! Var det en annan gång du hade vatten i lungan, eller var det samma tillfälle?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hittade svar på den "stora frågan", sökte just för eget vetande inte för din skuld, men lagen säger enl nedan:

 

Thai law does say that a contract can be oral or in writing. But ideally it needs to be in writing.

 

Så med andra ord är jag inte skyldig enligt thailändsk lag.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Den stora frågan är ju vad den thailändska lagen säger angående muntliga avtal?

 

Visst man kan lägga in moraliska aspekter på att man bokar något och sen inte utnyttjar tjänsten men det kanske är lite futtigt att sitta och tjabba om en utebliven hotellvistelse flera år efteråt och inte minst när det handlar om Pattaya där blåsningar, lögner och svek tillhör vardagen.

 

BTT

Eftersom mordbränder och dödsskjutningar är så vanliga i Sverige numera så gör det inte så mycket om flera tar efter! Att lägga moraliska aspekter på det är ganska så futtigt. Är det så kanske polisen och politiker ska resonera när de inte har resurser nog att undersöka brott? Eller är det bara vissa som får resonera så?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
23 minuter sedan, skrev Sangwal:

Okay, skicka ett pm när du e på plats, så kanske vi kan styra ihop nått..

 

Rock on!

 

Det ska jag

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej det är inte schysst men som skrivits så hade jag laga förfall eftersom jag helt enkelt inte hade möjlighet att åka ut till värdshuset och göra upp med värdshusvärden.

 

BTT

Kul att du erkänner en Oschysst handling, men fattar inte varför du blandar in Maitans bokning här

Precis så hände det mig till Örebroträffen, DU bokade plats och mat, jag betalade DIN plats, men

du hörde aldrig av dig utan när GBG:arna kom fick jag veta det, men då var det givetvis för sent

då allt var redan gjort och JAG var lurad på min insats :( 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Pattaya där blåsningar, lögner och svek tillhör vardagen.

 

BTT

Ja det förklarar ju dina Största Forumträffar som bara är blåsningar. Men det verkar ju även gälla i Skånetrakten där du inte heller dök upp på din hittepåträff.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kalasbullen:

Du var ju så präktig tidigare i tråden och gnällde om att Biker blandade ihop bokstäverna.

Skitkul ska inte särskrivas.

 

Men men,man ska inte kasta spjut i radhus.

 

Jag gnällde inte, saken är det att det är rätt vanligt att man skriver fel på tex telefonen så som att man trycker på tangenten bredvid, men ovanligt att man upprepade gånger trycker på en tangent flera steg iväg, det var bara en reflektion.

 

Hade du läst tidigare inlägg så var "skit kul" en pik till C14, läs på dig om du ska vara mpr:s ordingsman!

 

Ps. Det ska vara mellanslag efter , (Men men,man ska), apropå spjutkastning :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Jag gnällde inte, saken är det att det är rätt vanligt att man skriver fel på tex telefonen så som att man trycker på tangenten bredvid, men ovanligt att man upprepade gånger trycker på en tangent flera steg iväg, det var bara en reflektion.

 

Hade du läst tidigare inlägg så var "skit kul" en pik till C14, läs på dig om du ska vara mpr:s ordingsman!

 

Ps. Det ska vara mellanslag efter , (Men men,man ska), apropå spjutkastning :)

I bland är du ?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

I bland är du ?????

Det var inte meningen att du skulle förstå, så ora dig inte.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det var inte meningen att du skulle förstå, så ora dig inte.

Finns nog ingen annan som förstår hellre så ja ora mej inte så mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Finns nog ingen annan som förstår hellre så ja ora mej inte så mycket

 

Du ska nog inte döma andra efter ditt eget intellekt... 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Magsikt att du sällar dig till BTT o B52, och försöker imponera på dina bröder där...... "skit kul " faktiskt.

Men men, kaka söker maka.

 

Ang skulden så är det ju din brorsa som själv tar upp den, och även medger att han har den.

Jaså du gnällde inte tycker du? Det tycker jag att du gjorde.

Förövrigt så var det ju MAGSIKT att du såg mitt missade mellanslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 timmar sedan, skrev Wangthong:

Jag fattade att du inte hörde av dig, för att du var för dålig!

Intressant att det verkar vara olika sjukdomar! Var det en annan gång du hade vatten i lungan, eller var det samma tillfälle?

 

Nej det var några år senare.

 

Incidenten med Maitans var samma år som jag fick min hjärtinfarkt, det vill säga 2011.

 

Sen om man ser vad den thailändska lagen säger om muntliga avtal så har jag INTE gjort något fel i lagens mening.

 

Hade jag och maitans däremot haft ett skriftligt avtal så hade saken hamnat i ett annat läge men visst ur moralisk synvinkel ska man ju hålla även muntliga avtal såvitt man inte har laga förfall.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Herr Chang nu är det väl dags att rensa lite i den här tråden och komma on topic igen.

Striden med BTT är väl bättre att den fortsätter i nån gammal tråd där det ämnet var på tapeten.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Incidenten med Maitans var samma år som jag fick min hjärtinfarkt, det vill säga 2011."

 

VAD I HELVETE HAR DINA SJUKDOMAR MED AW-TRÄFFEN ATT GÖRA???

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

om du läser tråden från början så kommer du att förstå. Hc/B. la ut en inbjudan om fest och redan efter 5 minuter sprack tråden i vanlig ordning tyvärr. mvh31 kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev soi covboy:

om du läser tråden från början så kommer du att förstå. Hc/B. la ut en inbjudan om fest och redan efter 5 minuter sprack tråden i vanlig ordning tyvärr. mvh31 kvar

Den kommer ändå att gå till historien som den STÖRSTA. 

 

Fast mindre än en sketen tisdag i HH med MPR:are :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Sen om man ser vad den thailändska lagen säger om muntliga avtal så har jag INTE gjort något fel i lagens mening.

 

Hur står det till med engelskakunskaperna ?

 

Thai law does say that a contract can be oral or in writing. But ideally it needs to be in writing.

( Thailändsk lag säger att ett kontrakt kan vara muntligt eller i skrift. Men det bästa är i skrift )

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hur står det till med engelskakunskaperna ?

 

Thai law does say that a contract can be oral or in writing. But ideally it needs to be in writing.

( Thailändsk lag säger att ett kontrakt kan vara muntligt eller i skrift. Men det bästa är i skrift )

 

 

" det bästa är i skrift"

 

Tolkar jag som att man kommer längst då i en rättsprocess.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...