Jump to content
IGNORERAD

Kors och tvärs genom världens mitt

spooncreek

Recommended Posts

På förekommen anledning. Den här tråden är lite av relik från förr, eftersom det är en "grupp". Det är dock en öppen grupp, så alla kan läsa och alla får vara med. För att kunna kommentera i tråden tror jag man måste gå med i gruppen först, vilket är endast en knapptryckning. "Gå med i grupp"  ska det stå tror jag.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

• Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• spooncreek

63

• rolba

5

• Atom

4

• Enis

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

18 minutes ago, spooncreek said:

Du kan ha rätt där, kanske var det fyra små rätter även i Borås. Undrar om @thomas001 kan minnas vad Cecil hade på menyn. Fanns det inte en stor krog på Allégatan också som hette Peking?

Hej! Cecil hade 4 små rätter, det hade även Peking på allegatan. 4 små rätter fanns ju på

varenda Kinakrog i Borås, om jag minns rätt!

Dela på andra sajter

On 2023-06-22 at 11:23, skrev spooncreek:

Jag har likt du aldrig någonsin ätit vare sig friterad banan med glass i Kina, inte heller biff med bambuskott. Men, jag är ju inte allvetande. I alla fall inte jämt. Däremot sägs ChatGPI vara det. Så jag ställde honom/henne mot väggen och frågade hur det låg egentligen med de friterade bananerna till att börja med:

image.png.1c6099737bb79973e7649d1be79741d2.png

image.png.b623ba3f723f2bc0e1837930118c68d1.png

Jag tycker ChatGPI slirar lite på svaret under press. Mytomani eller den unga åldern som är orsak till det?  Nästa gång i Guangdong, eller om @Nicholas eller jag hinner före, lär uppdraget vara att hitta inte bara friterad banan utan med glass till. 

Tror inte jag hinner före. 

Däremot tror jag att jag har sett friterad banan i Kina (utan glass) men det kan även vara inbillning. 

Hong Kong som en del av kvasi-kina kanske har. 

Kan nämna helt ovidkommande skvaller, Kina flyttar sin kisel produktion till inhemska fabriker från TSMC i Taiwan. 

läs: man kan ju inte bomba ett land där man själv har viktig produktion, så det åtgärdas nu. 

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Stoneys:

Fanns/finns 3 Alt 4 små, skillnaden är med/utan banan och glass.

Nä. Fyra små rätter innehöll bara mat.

Ingen glass.

Dela på andra sajter

3 små rätter var lunch läget. 

4 små rätter, då var det på kvällen. 

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...