Jump to content
IGNORERAD

Känner mig rätt trött på Thailand...


Tommy

Trött på Thailand?  

95 röster

  1. 1. Är ni less på LOS?

    • Ja
      8
    • Nej
      33
    • Både Ja och Nej.
      54


Recommended Posts

Jag var i Thailand i somras, och hade hellre stannat i Sverige...

 

Känner mej "Mätt" på landet, hur känner ni?

 

Jag  kan tänka mej att åka dit igen, mest för familjen skull, men åker hellre till till exempel Australien som jag aldrig varit till, där jag har släkt och vänner.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    4

  • Nicholas

    4

  • apknug

    4

  • Atom

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade jag inte varit gift med en thaidam så hade jag absolut sökt mig någon annanstans. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kanske inte så trött på Thailand men ibland kan man känna sig enfaldig. 
Tycker om att uppleva nya saker och kulturer men variationen på resmål kunde vara större trots att vi försöker hinna med en resa per år i annat land.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev rolba:

Hade jag inte varit gift med en thaidam så hade jag absolut sökt mig någon annanstans. 

Precis som jag

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Jag är mer trött på folk som befinner sig på ett forum om Thailand och öppnar trådar om att de är trötta på Thailand.

 

Likaså de som nostalgiskt måste berätta, när medlemmar ber om aktuella resetips, om hur bra ett hotell var som de senast besökte för 8-10 år sedan.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag är mer trött på folk som befinner sig på ett forum om Thailand och öppnar trådar om att de är trötta på Thailand.

 

Likaså de som nostalgiskt måste berätta, när medlemmar ber om aktuella resetips, om hur bra ett hotell var som de senast besökte för 8-10 år sedan.

Diana Inn var skit bra på 90-talet, säkert mycket bättre nu efter om renoveringen.

 

Utan alla gamla stofiler så hade nog det här forumet varit sten dött😎

 

Lite det som är charmen att man får sålla själv bland all information.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte trött på Thailand. Har ju bott här i ca 20 år. Har en underbar fru med en likadant underbar familj. Bor ju i hennes by numer och har massor av vänner här! I stan ca 2,5 mil härifrån så känner ju dom flesta igen mig. Får hela tiden stora leenden från folk jag inte känner. Jag fick ju en stroke i december och den omtanken jag har fått från alla här i byn är ju helt fantastisk. Vi har ju varit runt i hela Thailand i princip och sett och upplevt massor av spännande och intressanta saker. Vi har ju varit längst upp i norr, längst ner i söder, i alla stora städer här i Thailand. All den kärlek och omtanke jag har fått under alla mina år här är ju underbart. Så jag älskar Thailand och deras invånare. Jag kanske har haft tur men jag tror aldrig att jag hade fått uppleva något liknande om jag hade bott kvar i Sverige!!

Så jag gillar Thailand även om det har blivit lite dyrare här numer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis hemkommen från 5 veckor i Thailand. Haft det jättebra som vanligt. Varit lite hos frugans familj i Lop Buri, lite i Bangkok och tre veckor i övärlden i Trang/Krabi. Inte trött på något men gjort reflektionen att till nästa års resa ska vi försöka hitta lite nya resmål i landet för att variera oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har varit här snart 5 månader denna resa. Tycker varje dag är positiv här, det byggs vägar, järnvägar fastigheter som aldrig förr.

Folk verkar ha en positiv syn på livet, rent generellt. Fick anledning att besöka Bangkok Hospital och tandläkare pga. en

infektion. Fantastisk service.

Allt är naturligtvis inte bra i Thailand. Men ännu kan jag inte säga att jag är mätt på att vistas här. 

 

Att sedan varje kväll läsa svenska nyheter är ju dumt. Då försvinner det positiva tänkandet snabbt.

Vad har det blivit av gamla Sverige? Klarar inte av att tillhandahålla el till sin befolkning till rimligt pris.

En valuta som är svag. Lägsta ekonomin i hela EU. Matpriser som skenar bortom all rim och reson.

Småkillar ute på stan och skjuter ihjäl människor. Läkemedelsbrist i sverige. mm. mm.

 

mvh

biker

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt med Thailand under den Svenska vintern.
Men att bo i Thailand 100% tror jag inte jag vill.

 

50/50 känns bäst, svensk sommar, thailändsk vinter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
10 minuter sedan, skrev Nicholas:

Skönt med Thailand under den Svenska vintern.
Men att bo i Thailand 100% tror jag inte jag vill.

 

50/50 känns bäst, svensk sommar, thailändsk vinter.

 

Fegis. Stockholm är som bäst just nu. Inga bussar går, tågen slirar och få en taxi är helt omöjligt.

 

Som försvar så har dom " bara" flaggat för det här i en veckas tid...........Va fan är det för fel på dubbdäck på bussarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag är mer trött på folk som befinner sig på ett forum om Thailand och öppnar trådar om att de är trötta på Thailand.

 

Likaså de som nostalgiskt måste berätta, när medlemmar ber om aktuella resetips, om hur bra ett hotell var som de senast besökte för 8-10 år sedan.

Jaja...

 

Hyatt Regency i Hua hin var helt OK, men det är ju strax 9 månader sedan vi bodde där, så vad vet jag?

 

https://www.hyatt.com/en-US/hotel/Thailand/hyatt-regency-hua-hin/huahi

 

Jag är nog mer less på medlemmar som tycker att det är trist med andras uppfattningar, än Thailand.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom den här väldigt deprimerade tråden om att Thailand är sämst kom att handla om nåt kul i Thailand Diana Inn så lägger jag in mina sista bilder från just Diana Inn, bilden är från 6 April 2016. 

 

Det blir 7 år sedan men det var ett jättebra hotel som jag har bott på sedan 1992 så denna information kan säkert vara till glädje för medlemmar som vill bo på Diana Inn i närtid! 

 

New pool wing synes på bilden, välj rum 121 på femte våningen, det har Sea View! 

 

 

IMG_20160407_160716.thumb.jpg.753bf40f302b3d49099c46e6a26cface.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev apknug:

Eftersom den här väldigt deprimerade tråden om att Thailand är sämst kom att handla om nåt kul i Thailand Diana Inn så lägger jag in mina sista bilder från just Diana Inn, bilden är från 6 April 2016. 

 

Det blir 7 år sedan men det var ett jättebra hotel som jag har bott på sedan 1992 så denna information kan säkert vara till glädje för medlemmar som vill bo på Diana Inn i närtid! 

 

New pool wing synes på bilden, välj rum 121 på femte våningen, det har Sea View! 

 

 

IMG_20160407_160716.thumb.jpg.753bf40f302b3d49099c46e6a26cface.jpg

 

 

 

 

Bådde på Diana Inn på 80-talet och hade fina fyllor i baren dom hade i lobbyn innan dom byggde nya delen Green Bottle 🍺

Ackevik.JPG.502f1f3c56af61b7c855f850eef95b60.JPG

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Var rätt trött på Thailand förr... 

 

Men sist när jag var där så tyckte jag att det var kul med Thailand igen. Men kanske det var för att turistmassorna inte hunnit tillbaka än efter pandemin och man inte vart där på 1,5 år?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket är man trött på men, svårt att slå hur prisvärda 5-stjärniga hotell är, hur coola barer det finns, mängden takbarer etc.

Men hade jag suttit på altanen 3 månader och stirrat hade jag nog valt kortare resväg.

 

 Glömde det viktigaste, förutom att brudarna är synskadade, grymma flygpriser i business.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Eftersom den här väldigt deprimerade tråden om att Thailand är sämst kom att handla om nåt kul i Thailand Diana Inn så lägger jag in mina sista bilder från just Diana Inn, bilden är från 6 April 2016. 

 

Det blir 7 år sedan men det var ett jättebra hotel som jag har bott på sedan 1992 så denna information kan säkert vara till glädje för medlemmar som vill bo på Diana Inn i närtid! 

 

New pool wing synes på bilden, välj rum 121 på femte våningen, det har Sea View! 

 

 

IMG_20160407_160716.thumb.jpg.753bf40f302b3d49099c46e6a26cface.jpg

 

 

 

 

Ojdå!

 

Läste igenom tråden och den ende som sagt att Thailand är sämst, verkar vara du?

 

Jag sa som det är, att jag känner mig rätt trött/mätt på Thailand, INTE att jag på något sätt anser att Thailand är sämst.

Och att jag hellre skulle resa till Australien (Sydamerika lockar också!), OM jag kunde välja HELT själv, (dvs utan att ta hänsyn till någon annan, som fru och barn).

 

Jag är bara lite trött på att resa till Thailand varje gång jag reser på semester, ett land jag bott i 6 år, och rest till flera gånger, sedan hösten 2000...

 

Trist att flera medlemmar inte kan förstå svenska...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det som att verkligen komma hem när man landat på Samui.

Det innebär att jag då har en bestämd tid för en riktig semester, inga s.k. måsten, utan bara ta dagen som den kommer.

Egentligen enda gången jag verkligen kan koppla av, trots att man nu varit pensionär "några" år.

Vinter och vår är obestridligen bäst, men även hösten fungerar trots det ibland idoga regnandet.

Däremot är frugan tvärtom, hon håller ställningarna hemma medan jag, barn och eventuella barnbarn vilar upp oss.

Lite bekymmer med skolan när barnbarnen ska vara borta någon längre period.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

När jag var här ifjol under re opening. Jag yckte det var en viss charm med att det var lite folk  vart några fina turer med moppe  i Phuket, lite trafik. Var lite som sent 80 tal då man kom til Phuket.

Här I Khao  lak var det inte mycket som var öppet nästan helt svart. Ungefär som efter   Tsunamin  fast med byggnationer kvar. Tja nu är allt  igång och folk tjänar och förlorar pengar i vanlig ordning.

 

Vi käkar ute mycket,  tycker det är jäkligt fint med Thailand att det sedan finns lite falang utbud är ju bara positivt. Nån promenad på stranden, 1000 m i poolen  lite små fix på hus och bungalows.  Några pilsner  sedan nån lite aktieaffärer eller läsa på om nån ev aktie, fakturera nån stakars jävel . Sedan koppla  av med nån streaming tjänst eller läsning.

I stort sett allt jag inte hinner med i Sverige. I kojen är man vid 8-9 tiden.

 

Nej man  tillhör den förhatliga gruppen feta medålderers män  numera. Med lejonpung, nack och höftvärk och tillråga på allt har kärring fått vara hemmafru i 35 år.

 

Fast nu har vi ju vår dotter med pojkvän och barnbarnen på 2 och 9 år. Så nu smäller man av i kojen vid 7 tiden. 

20230310_121359.jpg

20230310_114455.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte trött på Thailand alls, vi har tom köpt en Condo i Pattaya som står och väntar på oss!

 

Jag är faktiskt jävligt trött på Sverige istället!

 

Vi har inte varit i Thailand på 3 år, mest pga Covid, men vi kommer så fort vi kan att antigen flytta dit igen, eller åka dit på semester. Det beror på lite praktiska saker här i Sverige, men att vi återvänder det är helt säkert, frågan är bara när!

 

Samtidigt så accepterar jag helt och fullt att folk har olika åsikter, det skulle aldrig falla mig in att försöka övertyga nån om Thailands förträfflighet, alla får ha sina egna åsikter!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Joe:

Jag är inte trött på Thailand alls, vi har tom köpt en Condo i Pattaya som står och väntar på oss!

 

Jag är faktiskt jävligt trött på Sverige istället!

 

Vi har inte varit i Thailand på 3 år, mest pga Covid, men vi kommer så fort vi kan att antigen flytta dit igen, eller åka dit på semester. Det beror på lite praktiska saker här i Sverige, men att vi återvänder det är helt säkert, frågan är bara när!

 

Samtidigt så accepterar jag helt och fullt att folk har olika åsikter, det skulle aldrig falla mig in att försöka övertyga nån om Thailands förträfflighet, alla får ha sina egna åsikter!

 

  / Joe

 

Härliga tider, välkomna tillbaka!

Link to comment
Dela på andra sajter

luftföroreningar i Thailand är det största problemet. 

 

Typ 30 till 60 ggr över gränsvärdet. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nicholas:

luftföroreningar i Thailand är det största problemet. 

 

Typ 30 till 60 ggr över gränsvärdet. 

 

Japp, jag är medveten om föroreningarna och det är ju illa såklart!

 

Jag planerar att installera en luftrenare i Condon så att luften i alla fall blir bra inomhus, jag vet inte om det finns ACs med inbyggd luftrenare?

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Joe:

Japp, jag är medveten om föroreningarna och det är ju illa såklart!

 

Jag planerar att installera en luftrenare i Condon så att luften i alla fall blir bra inomhus, jag vet inte om det finns ACs med inbyggd luftrenare?

 

  / Joe


https://www.polarpumpen.se/kunskapsbanken/varmepump-kunskapsbank/luftvarmepump-kunskapsbank/valja-luftvarmepump/funktioner/olika-typer-av-luftrening-med-luftvarmepump/

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Som andra redan har skrivit så utan en sambo från Thailand så hade jag på sin höjd mellanlandat där.

Phil vill jag se mera av och gärna Vietnam.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...