Jump to content
IGNORERAD

Midsommar årgång 4 i Rayong


Drivern

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Håller inte med dig, Erkki.

 

Det är den enda baren i detta barområde som fortfarande finns kvar. Jag var med när detta område byggdes i slutet av 90 talet och samtliga barer i detta område har bytt ägare flera gånger om..utom NID. Det är den enda baren som har varit kvar med samma ägare. Det kan inte bero på att det skulle ha att det varit en skitbar sedan start.

 

Så här är du ute och cyklar, Erkki.

 

MVH Nonki

 

Personligen tycker jag hela konceptet med sådana barområden som NID ligger i är skit. Hade inte ens bemödat mig med att vrida på huvudet och titta på den baren eller andra liknande barer när jag passerar om det inte varit för att NID har varit någon form av träffpunkt bland diverse forumister. Så en sådan bar är en skitbar i mitt tycke oavsett vem som driver den. 

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Drivern

    34

  • rolba

    19

  • gst

    17

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Borgmästarens Son

Efter ha fått lite mer info så kommer även jag sluta att gå på nid's!

Så nu gäller de hitta någon ny samlingsplats

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Många som verkar sitta på hemlig info, varför inte dela med sig av denna om nu ändå stället ska bojkottas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som verkar sitta på hemlig info, varför inte dela med sig av denna om nu ändå stället ska bojkottas!

Men Knasen, det borde du väl känna till, det är bara dom i den inre kretsen som får hemlig info.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Många som verkar sitta på hemlig info, varför inte dela med sig av denna om nu ändå stället ska bojkottas!

 

 

 

Då är den väl inte hemlig nåtmer... Om alla har den alltså.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Då är den väl inte hemlig nåtmer... Om alla har den alltså.

Förvisso men om man har sån vetskap om ett ställe att man ämnar bojkotta det så kan väl dela med sig av infon, vore ju tråkigt om någon forumbroder/syster blir lidande bara för allt ska vara så hemligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Knasen, det borde du väl känna till, det är bara dom i den inre kretsen som får hemlig info.

Chan2014

Vad då för hemlig info?

Vad för krets?

Trodde inte du var intresserad av Pattaya och dess barer.

För övrigt var jag lite syd om dig idag o plocka flaket fullt av frukt.

Mangsteen, Rambutan som vi fick gratis, Durian 40bht kilot.

90758ea66419f3419c3d5de88e5be9be.jpg

8974ed1e0b56175959009aa3540b7ec4.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Vad då för hemlig info?

Vad för krets?

Trodde inte du var intresserad av Pattaya och dess barer.

För övrigt var jag lite syd om dig idag o plocka flaket fullt av frukt.

Mangsteen, Rambutan som vi fick gratis, Durian 40bht kilot.

90758ea66419f3419c3d5de88e5be9be.jpg

8974ed1e0b56175959009aa3540b7ec4.jpg

Durien 40 baht !!  Då måste det vara Chenny  för den bästa Durian som heter Montong finns inte en möjlighet i världen att du kan köpa föe 40 baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vad då för hemlig info?

Vad för krets?

Trodde inte du var intresserad av Pattaya och dess barer.

För övrigt var jag lite syd om dig idag o plocka flaket fullt av frukt.

Mangsteen, Rambutan som vi fick gratis, Durian 40bht kilot.90758ea66419f3419c3d5de88e5be9be.jpg8974ed1e0b56175959009aa3540b7ec4.jpg

Någon krets som fler än Chan inte verka ingå i och som inte får ta del om varför stället hamnat under bojkott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad då för hemlig info?

Vad för krets?

Trodde inte du var intresserad av Pattaya och dess barer.

För övrigt var jag lite syd om dig idag o plocka flaket fullt av frukt.

Mangsteen, Rambutan som vi fick gratis, Durian 40bht kilot.90758ea66419f3419c3d5de88e5be9be.jpg8974ed1e0b56175959009aa3540b7ec4.jpg

Och va fan kommer du inte och hälsar på om du har vägarna förbi? Stämmer Pattaya är off för min del, under mina 6 år boende på heltid i Pattaya besökte jag aldrig sådana B ställe som Nid, du behöver inte ta åt dej för du tillhör kretsen eller har du inte fått inside info, ja....gratis är gott, just nu väldigt låga priser på rambutang och mangosteen i första ledet, vi gör dryck på allt istället, bäst att namnge vår produkt dryck så inte EU byråkratin går i spinn.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Durien 40 baht !! Då måste det vara Chenny för den bästa Durian som heter Montong finns inte en möjlighet i världen att du kan köpa föe 40 baht

Jodå.

Hos en bekant till en släkting som odlar, och släktingen är i sin tur chef på en enormt stor räkodling(CP foods), så det byts nog lite också.

För övrigt är 60bht/kg normalpris för ca 5kg frukter ute hos odlaren direkt.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Förvisso men om man har sån vetskap om ett ställe att man ämnar bojkotta det så kan väl dela med sig av infon, vore ju tråkigt om någon forumbroder/syster blir lidande bara för allt ska vara så hemligt.

Ja, det är ungefär lika lamt som en hemlig gäst. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och va fan kommer du inte och hälsar på om du har vägarna förbi? Stämmer Pattaya är off för min del, under mina 6 år boende på heltid i Pattaya besökte jag aldrig sådana B ställe som Nid, du behöver inte ta åt dej för du tillhör kretsen eller har du inte fått inside info, ja.gratis är gott, just nu väldigt låga priser på rambutang och mangosteen i första ledet, vi gör dryck på allt istället, bäst att namnge vår produkt dryck så inte EU byråkratin går i spinn.

Chan2014

Hade faktiskt inte tid, blev sent i går och imorse, och ville komma hem på så mycket dagsljus som möjligt.

Men var i valet o kvalet, är intresserad av mangosteensvinet.

För någon vecka sedan tydligen 60 bht för mangosteenen, nu får de 20.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade faktiskt inte tid, blev sent i går och imorse, och ville komma hem på så mycket dagsljus som möjligt.

Men var i valet o kvalet, är intresserad av mangosteensvinet.

För någon vecka sedan tydligen 60 bht för mangosteenen, nu får de 20.

Du är alltid välkommen, ta det en annan gång, mangosteen priserna började på som bäst 190bht/kg, idag 20bht för sailut(bästa kvaliten), rambutang idag 18bht/kg.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

...

 

För någon vecka sedan tydligen 60 bht för mangosteenen, nu får de 20.

 

Kan det vara en kort säsong eller kort hållbarhet för jag fick den uppfattningen då vi var ute i vischan och åkte. Helt plötsligt så blir det ett jäkla liv på flaket och bilen stannar för att köpa in durian. Den var tydligen inte tillgänglig så länge (om jag fattade det hela rätt, det är inte alltid så enkelt att förstå henne).

 

Lukten var inte avskräckande, smakade sött men jag testade bara lite då jag är allergisk mot vissa frukter. Tja, nu vet jag att jag kan käka durian i alla fall - hände inte nåt alls.

Är ju alltid kul att testa, men bara en liten bit först. Sen väntar jag ett tag och ser efter om det börjar klia. Verkar inte finnas nån logik i vad jag tål och inte så då får jag göra så.

 

Vi betalade väl 100B men för hur många kg eller st vet jag inte för hon shoppade och jag satt kvar i bilen som hade AC i alla fall. Undviker dessutom att visa mig alla gånger för priserna kan åka upp en aning i så fall.

 

Jag tyckte inte det var nåt fel på den (lite för söt för min smak), men hon var inte riktigt nöjd. Om den var skördad för tidigt eller för sent vet jag dock inte. Eller kanske fel sort.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak man kan göra är att betala av notan efter ett tag, för att sedan börja på ny runda...

 

Lika lätt som att slinka ner en obeställd nota i muggen är det ju att ta bort en nota ur muggen, eller 2 om dom är tykna..

Men jag tycker också att man ska bojkotta ställen som håller på med sånt här och sprida infon till alla man känner och inte känner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara en kort säsong eller kort hållbarhet för jag fick den uppfattningen då vi var ute i vischan och åkte. Helt plötsligt så blir det ett jäkla liv på flaket och bilen stannar för att köpa in durian. Den var tydligen inte tillgänglig så länge (om jag fattade det hela rätt, det är inte alltid så enkelt att förstå henne).

 

Lukten var inte avskräckande, smakade sött men jag testade bara lite då jag är allergisk mot vissa frukter. Tja, nu vet jag att jag kan käka durian i alla fall - hände inte nåt alls.

Är ju alltid kul att testa, men bara en liten bit först. Sen väntar jag ett tag och ser efter om det börjar klia. Verkar inte finnas nån logik i vad jag tål och inte så då får jag göra så.

 

Vi betalade väl 100B men för hur många kg eller st vet jag inte för hon shoppade och jag satt kvar i bilen som hade AC i alla fall. Undviker dessutom att visa mig alla gånger för priserna kan åka upp en aning i så fall.Hej sveriges äldsta student,

Kan du ha vänligheten att förklara vad du menar med detta inlägg, möjligen är jag lite trögfattad, men får inte ihop det, eller om jag får använda mej av Bibbens klassiska, hur menar du här.

Chan2014

Chan2014

 

Jag tyckte inte det var nåt fel på den (lite för söt för min smak), men hon var inte riktigt nöjd. Om den var skördad för tidigt eller för sent vet jag dock inte. Eller kanske fel sort.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

 

 

 

Att priset går upp eller ner - det var väl det jag tänkte på. Om den har kort hållbarhet eller skördas endast under en kort period vet jag ju inte - men det var intrycket jag fick.

Om den sen inte var till belåtelse för henne så fick jag inget svar på varför. Bara att den inte var riktigt god - det har jag ju svårt att avgöra då det var första gången jag satte tänderna i en sån.

 

Men jag fick intrycket att den inte finns året runt i alla fall. Eftersom det blev ett sånt tjoande på flaket.

 

Resten var mer det jag tänkte när jag var i den situationen. Men sånt är tydligen så jävla ointressant.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Då trivs du med största säkerhet Kåres partybar. Där gillar dom stilen att man värmer med ett par Chang för att sedan köpa sig ett helrörsset, med virke och is ingående.

Vill man gå hem tidigt såfår man sätta ett kryss där man kommit i flaskan och skriva sitt namn på etiketten, sedan skriver dom oxå hur många dricka du har tagit, sedan langar dom upp röret nästa gåbg du kommer och så är det bara at fortsätta. Vidare finns det skapliga soffgrupper likväl som bra stoppade barstolar.Musiken ligger på helt rätt niva för att kunna sitta och snacka. Att sen baggarna lir väldigt glada i att ringa i klockan är ju inte helt illla det heller. Personalen är effektiv,, proper och inte påflugen med drinkar gillar jaj oxå. Ett av mina favvoställen i Pats!

Mvh

amja

Så funkar det väl i stort sätt på alla barer i Pattaya när man köper Helrör

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som verkar sitta på hemlig info, varför inte dela med sig av denna om nu ändå stället ska bojkottas!

Ja det var då värst vad alla fått "sidoinfo"

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Så funkar det väl i stort sätt på alla barer i Pattaya när man köper Helrör

Visst är det så [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Var så nyfiken och orkade inte läsa allt så jag drog i väg ett pm helt enkelt och frågade

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag hela konceptet med sådana barområden som NID ligger i är skit. Hade inte ens bemödat mig med att vrida på huvudet och titta på den baren eller andra liknande barer när jag passerar om det inte varit för att NID har varit någon form av träffpunkt bland diverse forumister. Så en sådan bar är en skitbar i mitt tycke oavsett vem som driver den. 

För min del tycker jag det är ganska skönt att sitta löst och ledigt i en sådan s.k utebar. Jag gillar konceptet men det skall naturligtvis vara en bra ägare och personal. Det gäller ju för alla ställen, oavsett form.

Det skall bli intressant att komma ner till NID nu med nya ägare. Jag tänker ta en öl och bara sitta och betrakta vad som sker.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för din info, Nonki.

Nid har ny ägare, men har behållit namnet (Nid).

Hejsan Jive

Jo , jag har hört att det är nya ägare på baren. 

Det skall bli intressant att besöka den men jag kommer att ha ett extra vakande öga efter vad ni delat med er av erfarenheter.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Jive

Jo , jag har hört att det är nya ägare på baren. 

Det skall bli intressant att besöka den men jag kommer att ha ett extra vakande öga efter vad ni delat med er av erfarenheter.

 

MVH Nonki

 

Du är ju gammal god vän med Pod och så korkade är de nog inte, att de håller på med konstigheter när du äntligen kommer dit (det ser nog Pod till), så skall det bli ett "intressant" besök så får du nog komma i en förklädnad.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...