Jump to content
IGNORERAD

Midsommar årgång 4 i Rayong


Drivern

Recommended Posts

Oregistrerad

Man kan ju köpa ett stämpel som man stämplar med alla notor i bingen. Eller när man går i muggen så tar man sig med koppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Drivern

    34

  • rolba

    19

  • gst

    17

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

förstår inte hur man kan bli blåst när man har not muggen framför sig?

Betalade för fyra öl och en "utlösning"

Sen när vi två minuter senare gick därifrån sa de att jag inte betalat barfine. Spelar ju ingen roll hur mycket koll man har på burken då.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade för fyra öl och en "utlösning"

Sen när vi två minuter senare gick därifrån sa de att jag inte betalat barfine. Spelar ju ingen roll hur mycket koll man har på burken då.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

 

Jag hade min fru med mej, men det hindrade inte bardamerna att komma runt disken och sätta sej vid min sida, tigga öl och en kort stund därefter be om barfine.

Suck!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det samma gamla tjejer som jobbar där nu. Eller har det fått in några som går att se på.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bar som NID som flera redan vet om bluffar hur kan ni fortfarande gå dit, jag ser inte det som ett försvar att man ska sitta och ha stenkoll på notorna hela kvällen.

Någon här på MPR hade ju även sett när dom hällde i vatten i tequila flaskan som dom använde till LD. Men vips så försvarade fanatikerna med att det var ju bra så

inte tjejerna vart så fulla.

Håller med Jive bojkotta skiten. Det gjorde jag på Hasses när Charlie började dribbla med notorna också.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det samma gamla tjejer som jobbar där nu. Eller har det fått in några som går att se på.

 

Same same, om man nu kan kalla den gamla kärringen i städrock för tjej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Betalade för fyra öl och en "utlösning"

Sen när vi två minuter senare gick därifrån sa de att jag inte betalat barfine. Spelar ju ingen roll hur mycket koll man har på burken då.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Jo hörde eländet förut ,undrar vad det är för dårar som tagit över ,var det inte en svensk inblandad
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

vad det är för dårar som tagit över ,var det inte en svensk inblandad
Det spelar ingen roll, man måste sitta där hela tiden o ha järnkoll på allt men så snart falangen lämnar fältet börjar mygel och skit, det vet jag av erfarenhet. Inte en enda ställe har lyckats med halva tiden i Sverige o resten i Thailand, eller hur. Nu kommer en massa motargument men så är det bara.

 

Man ska vara där själv och se till att räkningar blir betalda, nytt sprit beställs och att allt rullar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo hörde eländet förut ,undrar vad det är för dårar som tagit över ,var det inte en svensk inblandad

En dansk med tgf

Verkar som detta inte blir långlivat

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak man kan göra är att betala av notan efter ett tag, för att sedan börja på ny runda...

Aldrig i livet, jag vill ha en fet nota för att visa att jag är kung i baren.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade för fyra öl och en "utlösning"

Sen när vi två minuter senare gick därifrån sa de att jag inte betalat barfine. Spelar ju ingen roll hur mycket koll man har på burken då.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Men det gick ju ändå för dig, eller 5 5 5 5

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

efter lite "sidoinfo" så har iaf jag nu en egen Bojkott av NID, aldrig mer att jag köper vare sig öl, drinkar eller helrör där...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är tyvärr inte lika redig som du och jag tror inte jag är ensam om denna oredighet, långt ifrån och det är denna "personliga svaghet" som utnyttjas och som snacket här handlar om.

Försvarar du fenomenet - att bli blåst i baren?

Jag är långt ifrån redig. Ingen har någonsin kallat mig för en "Kålle Redig". Men däremot lyssnar jag till goda råd från personer mer erfarna än mig själv inom specifikt område.

Och det är precis vad jag gjorde innan jag äntrade Thailand för den första gången. Ett av de råden jag fick var att hålla koll på muggen. Det har jag gjort sedan den gången.  Därför har jag heller inte blivit blåst på just denna punkten. Om jag inte hade tagit rådet på allvar hade jag säkert blivit blåst i flera barer, oavsett namn.

Svårare än så är det inte. 

 

Givetvis försvarar jag inte att bli blåst i baren men jag anpassar mig till verkligheten som råder i många barer i Pattaya. Om man inte kan göra det så har man att välja på att riskera att bli blåst eller att inte gå till någon bar alls. 

 

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

nid är och har alltid varit en skitbar, punkt.

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

nid är och har alltid varit en skitbar, punkt.

Puss

Erkki

Håller inte med dig, Erkki.

 

Det är den enda baren i detta barområde som fortfarande finns kvar. Jag var med när detta område byggdes i slutet av 90 talet och samtliga barer i detta område har bytt ägare flera gånger om..utom NID. Det är den enda baren som har varit kvar med samma ägare. Det kan inte bero på att det skulle ha att det varit en skitbar sedan start.

 

Så här är du ute och cyklar, Erkki.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med dig, Erkki.

 

Det är den enda baren i detta barområde som fortfarande finns kvar. Jag var med när detta område byggdes i slutet av 90 talet och samtliga barer i detta område har bytt ägare flera gånger om..utom NID. Det är den enda baren som har varit kvar med samma ägare. Det kan inte bero på att det skulle ha att det varit en skitbar sedan start.

 

Så här är du ute och cyklar, Erkki.

 

MVH Nonki

Tja Nonki,

Jag cyklar aldrig, för full för det...

Kan säkert ha fel, men i mina ögon har det alltid varit en skitbar.

Däremot trevliga gäster oftast, om jag inte missminner mig träffade jag dig där första gången och det var ju trevligt.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Nonki,

Jag cyklar aldrig, för full för det...

Kan säkert ha fel, men i mina ögon har det alltid varit en skitbar.

Däremot trevliga gäster oftast, om jag inte missminner mig träffade jag dig där första gången och det var ju trevligt.

Puss

Erkki

Tja, Erkki, smaken är ju som baken, delad och man har olika uppfattning om hur en bar skall vara, jag köper det. 

Men vad jag ville komma till är att NID åtminstone lyckats bra mycket bättre än många andra har gjort med sin bar och det måste ju ändå betyda att det har varit en ganska bra bar på något sätt.

Minns också kvällen vi träffades den första gången och det var ju jäkligt trevligt, Kim och Oa hade försvunnit i vimlet med kamerastativet på ryggen och vi stack till Buffalo Bar där du rökte vattenpipa så det stod härliga till.hehe...

 

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag kröka så blir det bara några öl och sen beställer jag en flaska sangsom . Köper nästan aldrig drinkar då jag inte vill ha läsk. Några öl och en flaska sangsom är inte svårt att Hålla reda på.

Skickat från min HTC One_M8

Då trivs du med största säkerhet Kåres partybar. Där gillar dom stilen att man värmer med ett par Chang för att sedan köpa sig ett helrörsset, med virke och is ingående.

Vill man gå hem tidigt såfår man sätta ett kryss där man kommit i flaskan och skriva sitt namn på etiketten, sedan skriver dom oxå hur många dricka du har tagit, sedan langar dom upp röret nästa gåbg du kommer och så är det bara at fortsätta. Vidare finns det skapliga soffgrupper likväl som bra stoppade barstolar.Musiken ligger på helt rätt niva för att kunna sitta och snacka. Att sen baggarna lir väldigt glada i att ringa i klockan är ju inte helt illla det heller. Personalen är effektiv,, proper och inte påflugen med drinkar gillar jaj oxå. Ett av mina favvoställen i Pats!

Mvh

amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med dig, Erkki.

 

Det är den enda baren i detta barområde som fortfarande finns kvar. Jag var med när detta område byggdes i slutet av 90 talet och samtliga barer i detta område har bytt ägare flera gånger om..utom NID. Det är den enda baren som har varit kvar med samma ägare. Det kan inte bero på att det skulle ha att det varit en skitbar sedan start.

 

Så här är du ute och cyklar, Erkki.

 

MVH Nonki

Bara för din info, Nonki.

Nid har ny ägare, men har behållit namnet (Nid).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med dig, Erkki.

 

Det är den enda baren i detta barområde som fortfarande finns kvar. Jag var med när detta område byggdes i slutet av 90 talet och samtliga barer i detta område har bytt ägare flera gånger om..utom NID. Det är den enda baren som har varit kvar med samma ägare. Det kan inte bero på att det skulle ha att det varit en skitbar sedan start.

 

Så här är du ute och cyklar, Erkki.

 

MVH Nonki

Tror fan att den baren lever vidare när de "saltar" noterna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bar som NID som flera redan vet om bluffar hur kan ni fortfarande gå dit, jag ser inte det som ett försvar att man ska sitta och ha stenkoll på notorna hela kvällen.

Någon här på MPR hade ju även sett när dom hällde i vatten i tequila flaskan som dom använde till LD. Men vips så försvarade fanatikerna med att det var ju bra så

inte tjejerna vart så fulla.

Håller med Jive bojkotta skiten. Det gjorde jag på Hasses när Charlie började dribbla med notorna också .

 

//Broskan

Ja och innan Charlie stack så hade han hunnit att lära upp Ning hur man trollade med notmuggarna men jag borjade att betala efter varje beställning, tjuriga blev de.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror fan att den baren lever vidare när de "saltar" noterna.

 

Nja, detta plus den nya bossens totala avsaknad av social kompetens kommer nog att starkt bidra till att det närmar sej slutet för överlevnaden.

 

Jag har sett hur den här baren succesivt har avfolkats - inte bara från kunder, utan också från den trevligare delen av personalen.

Den gamla bilden för några år sedan då Nid var välbesatt av gäster och de andra barerna stod tomma har förändrats. Det är numera vanligare att se Nid stå tomt och de andra barernas stolar ganska välfyllda.

 

Bilden som MPR:arna får av Nid blir lite skev, eftersom det är just när MPR-medlemmar kommer i små flockar som stolarna blir befolkade.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...