Jump to content
IGNORERAD

Midsommar årgång 4 i Rayong


Drivern

Recommended Posts

kitungmakmak

Nu är det ju så att den årliga festen i Rayong bara inhyser fast sällskap så de snaskiga bilderna uteblir här,men man kan ha trevligt ändå[emoji228]

Attans... jag som sett fram emot dessa...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Drivern

    34

  • rolba

    19

  • gst

    17

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är det ju så att den årliga festen i Rayong bara inhyser fast sällskap så de snaskiga bilderna uteblir här,men man kan ha trevligt ändå[emoji228]

Och jag som trodde det berodde på att även alla fotografer somnat in. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen badtunna där tyvärr dessutom

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu är det ju så att den årliga festen i Rayong bara inhyser fast sällskap så de snaskiga bilderna uteblir här,men man kan ha trevligt ändå[emoji228]

Ja då är det ju inte så bra att visa dom officiellt [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för en mycket trevlig dag i går.

Fortfarande fint väder idag, så nu blir det en moppe-utflykt.

 

Jag fick ju min motorcykelutflykt i går. Hemresan gick bra, inte så mycket trafik när jag kom ut från Rayong.

Det tog 1 tim. 25 min med 2 stopp, ett för vätska och sedan för att plocka upp gumman vid jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med övriga

Mycket trevlig tillställning och trevligt att träffa några nya ansikten

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet av erfarenhet att den trevliga midsommarfesten är över hyfsat tidigt och dom flesta drar till pattis.

Och där fortsätter det trevliga.

Sen beror lite på hur möcke birgerlkpg har tjötat hål i huvudet på folk.

Fortsättning följde.

Bland annat på Nid bar där de blåste vissa på notorna så nu blir det nog inte fler besök där.

Nåväl, det finns ju fler ställen så kvällen blev sen. Kom hem efter 07:00 imorse trots utmärkt guidning :-)

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Fortsättning följde.

Bland annat på Nid bar där de blåste vissa på notorna så nu blir det nog inte fler besök där.

Nåväl, det finns ju fler ställen så kvällen blev sen. Kom hem efter 07:00 imorse trots utmärkt guidning :-)

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

förstår inte hur man kan bli blåst när man har not muggen framför sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår inte hur man kan bli blåst när man har not muggen framför sig?

 

Man sitter väl inte och glor på notmuggen hela tiden. Jag har också upptäckt i efterhand att jag blivit blåst. Hur skall man bevisa att man inte har beställt den eller den drinken?

Jag är för en bojkott av Nid!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsättning följde.

Bland annat på Nid bar där de blåste vissa på notorna så nu blir det nog inte fler besök där.

Nåväl, det finns ju fler ställen så kvällen blev sen. Kom hem efter 07:00 imorse trots utmärkt guidning :-)

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

 

Jag kollade lite den här kvällen på den nya ägarkärringen som satt i kassabåset och skrev ut notor så pennan glödde och som sedan såg till att papperslapparna kom ut till muggarna lite diskret och med blixtens hastighet.

Det krävdes minst absolut nykterhet av gästerna för att hänga med och ha koll.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Man sitter väl inte och glor på notmuggen hela tiden. Jag har också upptäckt i efterhand att jag blivit blåst. Hur skall man bevisa att man inte har beställt den eller den drinken?

Jag är för en bojkott av Nid!

jag har full koll på min mugg i alla fall , och har så haft sedan första resan 1994, var det bästa rådet jag fick av min dåvarande resekamrat :good: ända gången jag blivit blåst var på tims när jag fick tillbaka växel på en 500bahts sedel fast jag betalat med en tusing ,jag kom direkt från atm så hade bara 1000 bahtingar på mig ,sedan har jag säkert blivit blåst på andra sätt men det bjuder jag på

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag kollade lite den här kvällen på den nya ägarkärringen som satt i kassabåset och skrev ut notor så pennan glödde och som sedan såg till att papperslapparna kom ut till muggarna lite diskret och med blixtens hastighet.

Det krävdes minst absolut nykterhet av gästerna för att hänga med och ha koll.

Ja då går dom snart i konken om det bedrivs på det sättet då håller jag med om bojkott

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har full koll på min mugg i alla fall , och har så haft sedan första resan 1994, var det bästa rådet jag fick av min dåvarande resekamrat :good: ända gången jag blivit blåst var på tims när jag fick tillbaka växel på en 500bahts sedel fast jag betalat med en tusing ,jag kom direkt från atm så hade bara 1000 bahtingar på mig ,sedan har jag säkert blivit blåst på andra sätt men det bjuder jag på

 

Men så är det ju högst sällan, eller aldrig, som man ser dej påtagligt berusad och det är ju det som jag tycker är så djävla fult - att först sälja drinkar till kunder och sedan utnyttja dem när de blivit tillräckligt berusade.

Betr Tim bar så har jag samma erfarenhet och går aldrig dit mer.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Håller med Sam sip sam. Jag har alltid haft koll på muggen, nykter eller onykter och jag vet vad jag beställt eller inte.

Något jag också fick lära mig från början. 

Det som är vanskligt är att ringa i klockan, då är man utelämnad vind för våg vad som stoppas i muggen. Men annars inte, om man har lite koll.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Håller med Sam sip sam. Jag har alltid haft koll på muggen, nykter eller onykter och jag vet vad jag beställt eller inte.

Något jag också fick lära mig från början. 

Det som är vanskligt är att ringa i klockan, då är man utelämnad vind för våg vad som stoppas i muggen. Men annars inte, om man har lite koll.

 

MVH Nonki

 

Alla prioriterar inte "stenkoll" på några hundra Baht hit eller dit när de skall ut på stan och ha lite kul.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men så är det ju högst sällan, eller aldrig, som man ser dej påtagligt berusad och det är ju det som jag tycker är så djävla fult - att först sälja drinkar till kunder och sedan utnyttja dem när de blivit tillräckligt berusade.

Betr Tim bar så har jag samma erfarenhet och går aldrig dit mer.

Jag har ett lite knep också när jag druckit några drinkar eller öl så vecklar jag ut dom i koppen och lägger dom i ordning snyggt och fint räknar dom när det blir ett gäng innan jag typ går  på muggen och samtidigt är det ju svårt för dom att smussla ner en ihoprullad lapp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett lite knep också när jag druckit några drinkar eller öl så vecklar jag ut dom i koppen och lägger dom i ordning snyggt och fint räknar dom när det blir ett gäng innan jag typ går  på muggen och samtidigt är det ju svårt för dom att smussla ner en ihoprullad lapp

 

Ja det är nog den rutinen man borde köra med.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla prioriterar inte "stenkoll" på några hundra Baht hit eller dit när de skall ut på stan och ha lite kul.

Nej det är upp till var och en vad man prioriterar. Att hålla koll på muggen innebär ingen sådan möda för mig så att jag kan kalla det att jag prioriterar det. 

Det är en naturlig sak för mig och det går av sig självt. Att anpassa sig till var man befinner sig är en bra regel och i denna ingår att hålla koll på muggen när man befinner sig i en bar i Thailand enligt mitt sätt att se på det. 

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är upp till var och en vad man prioriterar. Att hålla koll på muggen innebär ingen sådan möda för mig så att jag kan kalla det att jag prioriterar det. 

Det är en naturlig sak för mig och det går av sig självt. Att anpassa sig till var man befinner sig är en bra regel och i denna ingår att hålla koll på muggen när man befinner sig i en bar i Thailand enligt mitt sätt att se på det. 

 

MVH Nonki

 

Jag är tyvärr inte lika redig som du och jag tror inte jag är ensam om denna oredighet, långt ifrån och det är denna "personliga svaghet" som utnyttjas och som snacket här handlar om.

Försvarar du fenomenet - att bli blåst i baren?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak man kan göra är att betala av notan efter ett tag, för att sedan börja på ny runda...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

En annan sak man kan göra är att betala av notan efter ett tag, för att sedan börja på ny runda...

Eller efter varje inköp hi hi [emoji1] vet en del gubbar som gör det[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja det är nog den rutinen man borde köra med.

Jaa nu har jag fått lite mera info om gårdagskvällen och nid bar ,,blir inga mer besök där

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ska jag kröka så blir det bara några öl och sen beställer jag en flaska sangsom . Köper nästan aldrig drinkar då jag inte vill ha läsk. Några öl och en flaska sangsom är inte svårt att Hålla reda på.

Skickat från min HTC One_M8

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...