Jump to content
IGNORERAD

"Nya" Beach Road - bra eller dåligt?


spooncreek

Recommended Posts

Under de senaste månaderna har Beach Road i Pattaya gjorts om, En tredje fil för biltrafik har skapats, vilket då givetvis har påverkat gångstråket/strandpromenaden som rivits upp, beläggning och träd etc.

 

Nu börjar det bli nästan färdigt, den nya strandpromenaden är framkomlig från början (North Pattaya) fram till Mike Shopping ungefär, sista biten framtill Walking Street återstår, och allt ska vara klart lagom till högsäsong.

Bland expats på stan och även på ett av de större engelskspråkiga thaiforumen, har ombyggnationen debatterats friskt. Det forumets gnällgubbar har nog överträffat sig själva denna gång, vilket inte säger lite.

 

Kritiken?: ingenstans att sitta (ska tydligen åtgärdas), ingen skugga, för smalt, bilarna kommer för nära stranden, den tredje filen för biltrafik kommer att bli en parkeringsfil, med mera med mera.

 

Själv tog jag en liten promenad mellan Pattaya Klang och Mike Shopping idag, och tycker utan tvekan att det ser ut att bli till det bättre. Fräschare, tillräckligt gott om plats att gå på trots att det blivit en extra bilfil.

Man kan ju hoppas att den tredje filen verkligen blir för trafik, det behövs, men skulle det bli parkering i praktiken som många verkar tro, så får man väl vara nöjd med det, mer parkering på Beach Road behövs också.

 

Sammanfattningsvis: Bra gjort, City Council! Nån annan av forumets Pattayaboende som har hunnit kolla och har en åsikt?

 

post-8552-0-24905900-1377092518.jpgpost-8552-0-83226000-1377092593.jpg

post-8552-0-24905900-1377092518.jpg

post-8552-0-83226000-1377092593.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har inte sett det på plats men en av baksidorna i Pattaya är att ta sig över Beach road till fots och det lär väl inte bli enklare. Trafikljusen gjorde ju inte mycket nytta.

Det är väl svårt att trycka trafiken uppåt men jag hade gärna sett ett bilfritt Beach Road.

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Gick där idag hela vägen och jag tycker nog att det har blivit en väldig förbättring sen innan snyggt och rent.än så länge

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

hela problemet är ju trafikstockningen som blir vid svängen vid waking street

 

strandpromenaden är ju mycket bättre nu bara det kommer dit lite bänkar

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett det på plats men en av baksidorna i Pattaya är att ta sig över Beach road till fots och det lär väl inte bli enklare. Trafikljusen gjorde ju inte mycket nytta.

Det är väl svårt att trycka trafiken uppåt men jag hade gärna sett ett bilfritt Beach Road.

Tro mig, jag har varit på plats i Pattaya i snart 6 år och det är betydligt enklare som gående att komma över Beach Road än det är att komma över 2:nd Road som oxå är enkelriktad. Tycker jag i alla fall..

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Ta bort bilarna från Pattaya beachroad de förstör

beach road behövs för bilarna!

 

vart skulle bilarna annars köra åt det hållet?

 

soi buakhao?

 

ohållbart!

Link to comment
Dela på andra sajter

hela problemet är ju trafikstockningen som blir vid svängen vid waking street

 

strandpromenaden är ju mycket bättre nu bara det kommer dit lite bänkar

 

Sant, De problem som uppstår med den där svängen är nog svårt att bygga bort

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, De problem som uppstår med den där svängen är nog svårt att bygga bort

Det är nog inte svängen i sig som bromsar upp så mycket utan det är korsningen till 2:nd Road. Enligt min mening är det en utopi att stänga av Beach Road för trafik, det finns helt inte plats att flytta den nån annanstans.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog inte svängen i sig som bromsar upp så mycket utan det är korsningen till 2:nd Road. Enligt min mening är det en utopi att stänga av Beach Road för trafik, det finns helt inte plats att flytta den nån annanstans.

 

Fritz..

 dom borde fixa en cirkulationsplats (rondell)?  borta vid 2nd road/ naklua/nua road(dolphin roundabout) tycker jag att det fungerar ok och det flyter på bra  

Link to comment
Dela på andra sajter

lugn mina bröder. så fort  Walking Street är borta kommer trafiken söderut att flyta mycket bättre.

Rakt igenom alla SunWing resorts och Bamseklubb områden som ska byggas där istället för vuxenområdet som ligger där nu...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte först att det blir fult när alla träden är borta.

Men nu gillar jag det. En extra fil att köra på och helt öppen utsikt ut mot havet.

Perfekt när man sitter på nån av barerna och blickar ut.

Får väl se hur länge det får vara rent innan man börjar ställa upp moppekök och marknadstält överallt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

 dom borde fixa en cirkulationsplats (rondell)?  borta vid 2nd road/ naklua/nua road(dolphin roundabout) tycker jag att det fungerar ok och det flyter på bra  

Den är "avstängd". Vägdelaren från Pattaya norra är förlängd och går rakt in i rondellen, fast monterad.

Kommer man från Nakhlua måste man svänga vänster upp på norra för att sen göra en u-sväng en bit upp om man vill ner på beach road.

Man kan inte kalla det för cirkulationsplats längre.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Beach Road blev bra, något som saknas är ett räcke så att folk endast kan gå över på övergångsställen.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

En tredje fil för biltrafik har skapats

Vissa påstår att den ska vara parkeringsrutor för bussar och van, inte alls för rullande trafik. Vet ej men lite konstigt blir det på vissa ställe på promenaden, se bild. Smalt och slalom

post-7521-0-38417600-1377166197.jpg

post-7521-0-38417600-1377166197.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Beach Road blev bra, något som saknas är ett räcke så att folk endast kan gå över på övergångsställen.

Räcken att hålla sig i kan även vara bra för den som av en eller annan orsak fått fel på balanssinnet. :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa påstår att den ska vara parkeringsrutor för bussar och van, inte alls för rullande trafik. Vet ej men lite konstigt blir det på vissa ställe på promenaden, se bild. Smalt och slalom

 

Ja, den där passagen noterade jag också idag. Där lär man ju hålla med om att det blir lite smalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är "avstängd". Vägdelaren från Pattaya norra är förlängd och går rakt in i rondellen, fast monterad.

Kommer man från Nakhlua måste man svänga vänster upp på norra för att sen göra en u-sväng en bit upp om man vill ner på beach road.

Man kan inte kalla det för cirkulationsplats längre.

 

Någon hävdade att det är gjort sådär för att det var så mycket olyckor när det var "vanlig" rondell. Minns bland annat en fullsatt Bahtbus som blev påkörd i rondellen för ett par år sen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...