Jump to content
IGNORED

Smitare i Thailands trafiken

Guest

Trafiken i Thailand?  

43 members have voted

1. 1. Har Du varit inblandat i trafikolycka i Thailand?

• Ja, vållande
      3
    • Ja, icke vållande
      10
    • Nej, men sett andra krocka/köra onkull
      24
    • Nej, och inte sett nån krock
      4
    • Det har varit nära men har klarat mig.
      9
    • Nej, men fått betala andå.
      2
    • Jag kör varken bil eller moppe i Thailand.
      1

Recommended Posts

För jävligt men tyvärr vardagsmat i detta léende land, kör man lastbil/långtradare eller buss står man över lagen och framför allt medmänsklighet, skitstövlar är bara förnamnet på dessa individer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

En stor anledning till att trafiken i Thailand ser ut som den gör beror mycket på att det tyvärr är alltför vanligt med helpackade förare, sitter och dricker alkohol samtidigt som dom kör, tacka fan att dom inte ser andra trafikanter när dom knappt ser vägen framför sig.   

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Osmakligt i mina ögon å lägga det här

Vill man söka på olyckor kan man göra det själv på tuben

Det är bara verkilighet i Thailands trafik. Och blir man äcklad kan man låta bli att titta. Vuxna män,

ska Ni ha morsan med Er hela livet som kollar vad ni kan se eller inte.? Ha en bra fredag.

Visst kan man stoppa huvudet i sanden och låtsas att det regnar.

p.s Man kan ju alltid anmäla tråden/inläggen till moderator, lite som man gick till fröken i skolan. d.s

andrejsdenruskige

Osmakligt i mina ögon å lägga det här

Vill man söka på olyckor kan man göra det själv på tuben

Thailand kan vara lite osmakligt.

Bra att vissa inser att det inte bara är rosa moln.

Har Lemoni förnärmat någon som ser detta rosa skimmer?

Guest Forden34

Det jag menar att lägga det här på forumet

Nog fan vet jag att det händer olyckor världen runt

Lägg upp något mer intressant än folk som blir överkörda å blir olyckliga resten av livet

Är det någon som behöver gå till skolfröken så är det du Lemoni å lära dig lite mera hyffs

andrejsdenruskige
Det jag menar att lägga det här på forumet

Nog fan vet jag att det händer olyckor världen runt

Lägg upp något mer intressant än folk som blir överkörda å blir olyckliga resten av livet

Är det någon som behöver gå till skolfröken så är det du Lemoni å lära dig lite mera hyffs

Skärpning på dig.

Lägg upp någonting själv. Vad har du bidragit med?

Innan du gnäller på Lemoni så kanske du skulle föregå med gott exempel och lägga upp någon positiv film eller bild.

Annars kan du köpa forumet och slänga ut Lemoni och mig t.ex. 

Guest Forden34
Skärpning på dig.

Lägg upp någonting själv. Vad har du bidragit med?

Innan du gnäller på Lemoni så kanske du skulle föregå med gott exempel och lägga upp någon positiv film eller bild.

Annars kan du köpa forumet och slänga ut Lemoni och mig t.ex. 

Lägg upp någonting själv. Vad har du bidragit med?   Tydligen ingenting enligt dig, vad har du själv bidragit med förutom sarkasmer å otrevliga inlägg

Du kan ju själv kolla vad jag bidragit med innan du gormar å stå i

andrejsdenruskige
Lägg upp någonting själv. Vad har du bidragit med?   Tydligen ingenting enligt dig, vad har du själv bidragit med förutom sarkasmer å otrevliga inlägg

Jag har nog bidragit med mer än dig, surgubbe.

Att sarkasm och ironi inte är din starka sida säger mer om dig än om mig.

Raka av dig skägget och gå ut på stan så kanske livet känns ljusare.

Scandinaviancorner

Det är då fan inte mycket, om det var så farligt att se på så ge fan i det läs on Nalle phu istället

Det är då fan inte mycket, om det var så farligt att se på så ge fan i det läs on Nalle phu istället

Nu är inte ens Nalle Phu så rumsren läste för dagbarnen ha det handlade om skunkjägarna, som var utklädda som kluxkluxkarn..

Det ska man för dagbarnen idag, inte en Nalle är som det varit, eller var det gammal Bamse..

post-5021-0-16937900-1355491647_thumb.jp

post-5021-0-88315300-1355491634_thumb.jp

FF

post-5021-0-88315300-1355491634_thumb.jp

post-5021-0-16937900-1355491647_thumb.jp

www.easi.nu

2003 åkte en motorcyklist med en trimmad sak förbi .

Han log på tanken och växlade med höga varv och log.

Ett par hundra meter framför tog det dock stopp när en gumma körde ut från en matmarknad och pang.

På Thailänskt vis så klarade de sig med lite blod och  tillknycklade moppar.

Själv får jag översladd några dar senare med blygsam hastighet på en grusväg och det blir blir slutåkt för min del den resan.

Galten af Bubbelspruuth

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Similar Content

• Gustav
      By Gustav
      Kom över den här av en slump. Big Bore Kit 200cc ,lite allmänt trimmad, ombyggd till koppling ej halvautomat. Låter som fan, går som fan.
      Tänkte att det skulle bli nått projekt av den när jag är klar med huset.  
      Vad tycker den samlade MPR eliten man ska göra av den. Rat Bike, Sleeper, Race, Lowrider....... ?
      Behöver inte falla in i något fack, bara man kan åka på stan utan att få ordningsmakten på sig. Så lite ideer skulle va skoj

• Guest
      By Guest
      Säljes Honda Click fem år gammal, har rullat 17 000 km Servat och underhållet väl.
      Pris 17 500 THB Hjälmboxen ingår inte i affären utan diskuteras separat. PM eller 0925016295 ( moppen är inte min men jag kan översätta, om behövs)
      Direckt till säljaren Heikki 0852191940 pratar bara finska! Finns i Pattaya / Jomtien

• Guest
      By Guest
      Ännu en hemsk olycka, mellan truck och skolbuss! 14 döda och 40 tal skadade. http://www.bangkokpost.com/news/local/397452/bus-truck-collision-kills-14-people-including-students-and-teachers

• spooncreek
      By spooncreek
      Under de senaste månaderna har Beach Road i Pattaya gjorts om, En tredje fil för biltrafik har skapats, vilket då givetvis har påverkat gångstråket/strandpromenaden som rivits upp, beläggning och träd etc.

Nu börjar det bli nästan färdigt, den nya strandpromenaden är framkomlig från början (North Pattaya) fram till Mike Shopping ungefär, sista biten framtill Walking Street återstår, och allt ska vara klart lagom till högsäsong.
      Bland expats på stan och även på ett av de större engelskspråkiga thaiforumen, har ombyggnationen debatterats friskt. Det forumets gnällgubbar har nog överträffat sig själva denna gång, vilket inte säger lite.

Kritiken?: ingenstans att sitta (ska tydligen åtgärdas), ingen skugga, för smalt, bilarna kommer för nära stranden, den tredje filen för biltrafik kommer att bli en parkeringsfil, med mera med mera.

Själv tog jag en liten promenad mellan Pattaya Klang och Mike Shopping idag, och tycker utan tvekan att det ser ut att bli till det bättre. Fräschare, tillräckligt gott om plats att gå på trots att det blivit en extra bilfil.
      Man kan ju hoppas att den tredje filen verkligen blir för trafik, det behövs, men skulle det bli parkering i praktiken som många verkar tro, så får man väl vara nöjd med det, mer parkering på Beach Road behövs också.

Sammanfattningsvis: Bra gjort, City Council! Nån annan av forumets Pattayaboende som har hunnit kolla och har en åsikt?

• Naam kaeng
      By Naam kaeng
      Nu I jan införde man trängselskatt i Göteborg.
      Något som vi i Stockholm ju haft ett tag.
      Eftersom många av våra ärade ödmjuka och timida forummedlemmar kommer från Götet blir man lite nyfiken på att höra vad de anser om införandet.

Kanske det i övrigt finns synpunkter på detta att man skall betala för att besöka de centrala delarna av staden.

Är det så enkelt att de som drabbas av skatten varje dag tycker det är dåligt och de som sällan eller aldrig drabbas tycker det är bra.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/vag/trangselskatt/trangselskatt-i-goteborg/

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1189034-sa-blev-dag-ett

• Create New...