Jump to content
IGNORERAD

Ännu ett flygbolag till Samui, /HuaHin-Samui/


Soengsang

Recommended Posts

Tydligen ska det lilla bolaget Thai Regional Arline börja flyga reguljärt till Samui från HuaHin, de startar denna linje nu i Oktober enl info på deras webbsida.

http://www.thairegionalairlines.com/?p=1325

4900 bth

post-3210-0-06235600-1349065987.png

En flight dagligen

post-3210-0-65136300-1349066030.png

post-3210-0-06235600-1349065987.png

post-3210-0-65136300-1349066030.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset? Verkar lite val tilltaget,, men det kanske ar marknadspris pa den strackan.

Som jmf kan man flyga direkt Udon Phuket for betydligt billigare peng!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset? Verkar lite val tilltaget,, men det kanske ar marknadspris pa den strackan.

Som jmf kan man flyga direkt Udon Phuket for betydligt billigare peng!

Bangkok airways äger flygplatsen på Samui och det är de som styr landningsavgifterna. :(

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok airways äger flygplatsen på Samui och det är de som styr landningsavgifterna. :(

Nu anger de att priset är utan flygplatsavgift. "All shown fares are excluding airport fee"

Ännu konstigare blir det om man kollar totalpris inklusive flygplatsavgift. Till Samui tillkommer bara 50 bath, från Samui tillkommer 300 bath. Jag hade fått uppfattningen att avgifterna på Samui var betydligt högre än så.

Att priset sen inte är direkt billigt hänger nog ihop med att det frågan om ett mycket litet plan. Bara 8 platser. Men med en besättning på 3 personer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu anger de att priset är utan flygplatsavgift. "All shown fares are excluding airport fee"

Ännu konstigare blir det om man kollar totalpris inklusive flygplatsavgift. Till Samui tillkommer bara 50 bath, från Samui tillkommer 300 bath. Jag hade fått uppfattningen att avgifterna på Samui var betydligt högre än så.

Att priset sen inte är direkt billigt hänger nog ihop med att det frågan om ett mycket litet plan. Bara 8 platser. Men med en besättning på 3 personer.

De menar flygplats skatt som betalas per passagerare.

Bangkok airways tar betalt av flygbolaget för privilegiet att landa på Samui.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

De menar flygplats skatt som betalas per passagerare.

Bangkok airways tar betalt av flygbolaget för privilegiet att landa på Samui.

Skatten är väl 50 bath. Så 250 bath pungslår flygplatsen på Samui varje passagerare på utöver skatten. Hur mycket dyrare avgifterna för flygbolagen är på Samui jämfört med andra flygplatser har jag dock ingen aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ar det visserligen nagra ar sedan, men har dom fortfarande kvar den dar avgiften pa 500 bath nar man ska lamna on? Trodde det va skatten :crazy::13:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ar det visserligen nagra ar sedan, men har dom fortfarande kvar den dar avgiften pa 500 bath nar man ska lamna on? Trodde det va skatten :crazy::13:

N8umera är skatten inbakad i priset.

Kommer ihåg när man skulle lämna Don Muang och Svenskdjävlarna framför ,mig inte hade 500 baht för skatten, (det förra millennium för er ungdomar)

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

N8umera är skatten inbakad i priset.

Kommer ihåg när man skulle lämna Don Muang och Svenskdjävlarna framför ,mig inte hade 500 baht för skatten, (det förra millennium för er ungdomar)

Första gången jag var i Thailand var jag helt ovetandes om den skatten på 500 Baht. Mina sista kontanter gick till en flaska sang med virke och en minibussbiljett från Kaosan Road till Don Muang. På den resan hade jag kört resecheckar så jag hade inte visakort.

Som tur var träffade jag en förjävla trevlig tysk i minibussen som skulle med samma flyg som jag. Han betalade min skatt..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...