Jump to content
IGNORERAD

Hur lång tid efter intervjun fick ni UT beviljat?

baver999

Recommended Posts

Denna tråden är riktigt onödig men jag kan inte sluta fundera på det.

Hon har fått intervju tid den 5 juli nämnligen.

Hur lång tid har det tagit för andra här på forumet att få svar? Jag är sjukt taggad:) alla svar e guld värt, så jag kan sova lugnt(lugnare).

Dela på andra sajter

• Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Putte37

10

• baver999

9

• John Khonken

8

• thaikonsult

6

Mest aktiva i denna tråd

Har för mig att det tog 2-3 veckor från det att jag fyllt i och skickat in alla papper till Migrationsverket till frugan fick beviljat UT, hela proceduren med frugans intervju tog max 2 månader men detta var 1996.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Frugan åkte hem i slutet på oktober efter besöks visa, var tillbaka i Sverige i början på januari med UT, så cirka 2,5 månad totalt, Hon fick sitt Ut lite innan jul men sen ska man ju fixa biljett och sånt.

Dela på andra sajter

Denna tråden är riktigt onödig men jag kan inte sluta fundera på det.

Hon har fått intervju tid den 5 juli nämnligen.

Hur lång tid har det tagit för andra här på forumet att få svar? Jag är sjukt taggad:) alla svar e guld värt, så jag kan sova lugnt(lugnare).

Lite drygt 3 månader efter intervjun

Dela på andra sajter

2 månader mellan intervju tills UT var klart. Gbg 2008.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Nu är ju min fru från Filippinerna men det är nog detsamma väntetid. Hon var på intervju den 31 Maj och fick beslut idag.

Även solen har sina fläckar

Dela på andra sajter

Min dam var på interjuv idag så nu får vi väl se vem som får först.hehe

Vi ligger ju ganska nära med datumen.

Lycka till för er.

Matte

Ändrades av Matte14
Dela på andra sajter

Tjejen var på intervju den 13 februari i år och vi väntar fortfarande,jag har kontaktat mig flera gånger med de säger bara att det kommer att ta mellan 7-9 månader innan vi får en handläggare på ärendet :(

Dela på andra sajter

dunderklumpen

Min tjej var på intervju 14/5 och fick besked 11/6 vi gjorde e-mail ansökan handläggning i s...ol na

Dela på andra sajter

För oss tog det ganska exakt 3 månader från ansökan till beslut.

Snabbast från interview till beslut måste nog vara polaren och hans phillipinska flickvän vara.

Interview 14 juni, beslut om ut enligt brev som kom några dagar efter, ut den 15 juni.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Jag har stora förhoppningar. Har man tur så kanske innan augusti. Många av er verkar ha fått det avklarat snabbt! Vi ansökte också via internet.

Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Hej Matte :)

Hmm.. Sverige har ju stängt hela juli månad för semester, så räkna upp tiden lite :wink:

Ha en kanonbra helg!

:wai:

Du har varit för länge i Thailand. :nono:

Industrisemestern existerar inte längre... tror jag.

Dela på andra sajter

Tog ungefär 7 månader Blev klart i december 2011 . Går mycket snabbare om man kör med den elektroniska varianten men den fanns inte när jag ansökte. Ha det hoppas att det går snabbt för dig.

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Hur går det för er? Några besked?

Min sambo orkar inte vänta längre. Frågan är om det är lönt att åka ner en sväng emellan..

Dela på andra sajter

Tack och Hej

I april 2010 efter intervju väntade vi i ca 2 veckor då kom brev med UT.

Dela på andra sajter

Vi gjorde webb ansökan 4/6,tjejen va på intervju på ambassaden 25/6. Jag åkte till Bangkok 3/7 o vi gifte oss 6/7 :nyam: O nu

går vi i väntans tider :not_i: Funderar mkt på hur migrationsverket arbetar.. Det kanske e helt tomt på handläggare där den här månaden..

Dryyygt o vänta på ..

Dela på andra sajter

Min sambo var på intervju den 5/7. Så vi ligger ca 10 dagar efter er då. Jag går och funderar på om det är lönt att åka ner där nu. Ska ringa migrationsverket imorgon och se om de kan säga något i alla fall.

Dela på andra sajter

Jag har provat ringa,men får bara svaret att inget skett. Verkar vara en stor organisation. Telekö i 34 minuter för o få svaret att inget noterat i datorn?? Känns ganska visset!!

Visst hinner du dit!! Vad jag har förstått så tar det ca 2 veckor efter beslut innan ut kortet nått fram till Thailand. Ska väl pressas o vändas i sverige först o sedan skickas med diplomatpost o div..

Jag hyser inga förhoppningar om att det kommer o ske den här månaden :-s Jag fick ju nån vecka i Bangkok o några dagar i Phuket med min kära,hade varit skit drygt annars..

Dela på andra sajter

Vi hör till Uppsala förresten.. Har förstått att det är milsvid skillnad på vilket kontor man tillhör oxå!

Dela på andra sajter

Okej, jag är redan halvvägs in i telefonkön nu så jag får väl fråga bara för sakens skull. Vi hör till Malmö.

Om migrationsverket inte berättar något fantastiskt nu så bokar jag en resa. Har varit ifrån min familj nu i 3 månader, det är för mycket.

Dela på andra sajter

Dem berättade att min handläggare har semester. Hon kommer tillbaka den 13 augusti och man bytar aldrig handläggare.

Det enda de hade gjort med mitt ärende var att få in uppgifterna från intervjun i Bangkok. De hade inte börjat med själva ärendet. Hon sa: räkna med i slutet av augusti. Sedan räkna med ytterliggare 3-4 veckor för UT kortet. Jag bokade en resa direkt, flyger på måndag.

Tråkiga nyheter.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...