Jump to content
IGNORERAD

Konsten att anordna en MPR-träff


Herr Chang

Recommended Posts

Kalla mig gärna beskäftig, men här följer mina åsikter om hur man arrangerar en MPR-träff på bästa sätt.

Det viktigaste är att bestämma datum, tid och plats innan man går ut med inbjudan. Och denna information ska synas tydligt i inbjudans titel, och även i första inlägget. En del föredrar att först fråga om vilket datum som passar, vilket enligt min mening är ganska meningslöst. Det finns alltid någon som inte kan närvara då, och byter man datum så blir det fel för någon annan...

Dessutom innebär ändring av datum att många läsare blir osäkra på vad som gäller. Skriv datum, tid och plats i trådtiteln och stå fast vid det oavsett om några skriver att dom inte kan just då! Velande innebär med stor sannolikhet färre deltagare.

Det är också bra att nämna datum för kommande träffar i den händelse att någon inte kan komma på den aktuella träffen, men gärna skulle planera in träffen därefter. Till exempel har vi i Göteborg kutymen att träffas första fredagen i varje månaden när det är otrevligt väder, och första lördagen i varje månad när det är sommar. Så då kan vi förvänta oss forumträff i Göteborg 3 februari, 2 mars och 6 april. Vad gäller maj är det just nu lite osäkert vad gäller vädret, men lördag 2 juni chansar vi på att det är sommar och då bli det Slottsskogen utomhus!

Det är lämpligt att själv som inbjudare vara på plats vid utsatt tid. Givetvis förutsatt att man lagt ut bild på sig själv forumet. Kan bli svårt för okända att hitta rätt annars. Jag glömmer aldrig när Knasen besökte en Göteborgträff och kände igen mig genom fönstret när han anlände utanför :wink:

Input från annan medlem får mig att inse vikten av att meddela huruvida träffen är avsedd även för fruar och barn. OK, om träffen är på en pub så är det väl kanske inte så lämpligt, men det kan ju vara oklart annars. Jag kan bara konstatera att exfru Chang följde med på ett antal träffar och var inte särskilt road av de flesta.

I den mån träffen innebär en obligatorisk kostnad för deltagaren bör detta framgå av inbjudan. Familjeträffar arrangeras lämpligen på offentlig plats där man kan ta med sig egen mat och dryck utan kostnad.

Det kan hända att man som arrangör vill ändra trådtitel och annat, till exempel detaljer eller anmälningslista i inbjudans första inlägg. Det är bara att skicka PM till mig eller annan moderator så fixar vi det.

Jag har i stort sett endast goda erfarenheter av forumträffar, så jag uppmanar alla att ordna en oavsett om det gäller Sverige eller Thaiand!

Till sist vill jag uppmana alla medlemmar att delta i åtminstone en forumträff. Det är oftast mycket givande att möta mäninskan bakom nicket. Även om man är nykter :wink: Fyll gärna på med era åsikter om MPR-träffar!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bibben

    7

  • chockdii

    6

  • Herr Chang

    5

  • måne

    5

Mest aktiva i denna tråd

Kan inte annat än hålla med och dra lärdom av de visa råden :14:

Tack för det Kjell!

Vill bara förtydliga en sak vad gäller datum, tid och plats. Det är naturligtvis lämpligt att rådgöra privat med medlemmar man känner innan inbjudan läggs ut på forumet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vet man skulle kanske dra ihop ett Uppsala gäng med Knasen i spetsen och gästspela hos er och kanske vice versa någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vet man skulle kanske dra ihop ett Uppsala gäng med Knasen i spetsen och gästspela hos er och kanske vice versa någon gång.

Ja, varför inte!

Och så får jag väl då passa på att tillägga att vad gäller etablerade lokala forumträffar räcker det med två till tre veckors varsel i inbjudan. Till större träffar typ Västgötaträffen där man för förväntar sig ett betydligt större antal deltagare från hela Sverige och kanske Thailand krävs det nog inbjudan minst tre månader i förväg.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vet man skulle kanske dra ihop ett Uppsala gäng med Knasen i spetsen och gästspela hos er och kanske vice versa någon gång.

Dom senaste västgötaträffarna har innehållit ett rejält gäng Uppsalafolk och även gnällträffen :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

tack Hr Chang för infon.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad som är den egentliga anledningen till denna tråd, förmodligen något som gått min näsa förbi, tycker de träffar, 7 st inalles, som jag besökt varit väl så välordnade utan ett "möteskoncept", tror det beror på de eldsjälar som är intresserade av att anordna gjort detta utan att överarbeta. Blir lixom " en bra sås reder sig själv

Har dessutom upplevt en oerhörd vilja till arbetsinsats från de medlemmar som finns i närområdet till resp. fest så någon oerhört betungande, om än lite tidspillan,uppgift tror jag inte det varit eller kommer att bli!

Det som jag däremot vet av tidigare erfarenhet är det rent ekonomiska handhavandet med förbeställda och förbetalda kostander som skall regleras hit o dit är ett gissel, på något outgrundligt sätt stämmer det nästa aldrig!

Förvisso är de "stora" träffarna betydligt jobbigare än de små som jag deltagit i, största var nog i Sthlm då det var ett rätt stort gäng som samlats i Gröndal men har ingen känsla av ohanterlighet.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad som är den egentliga anledningen till denna tråd, förmodligen något som gått min näsa förbi, tycker de träffar, 7 st inalles, som jag besökt varit väl så välordnade utan ett "möteskoncept", tror det beror på de eldsjälar som är intresserade av att anordna gjort detta utan att överarbeta. Blir lixom " en bra sås reder sig själv

Har dessutom upplevt en oerhörd vilja till arbetsinsats från de medlemmar som finns i närområdet till resp. fest så någon oerhört betungande, om än lite tidspillan,uppgift tror jag inte det varit eller kommer att bli!

Det som jag däremot vet av tidigare erfarenhet är det rent ekonomiska handhavandet med förbeställda och förbetalda kostander som skall regleras hit o dit är ett gissel, på något outgrundligt sätt stämmer det nästa aldrig!

Förvisso är de "stora" träffarna betydligt jobbigare än de små som jag deltagit i, största var nog i Sthlm då det var ett rätt stort gäng som samlats i Gröndal men har ingen känsla av ohanterlighet.

MVH

Baa

Stockholmsträffen,du menar den som BTT var på men ändå inte var på.Det var oxå en trevlig fest(tror jag)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad som är den egentliga anledningen till denna tråd, förmodligen något som gått min näsa förbi, tycker de träffar, 7 st inalles, som jag besökt varit väl så välordnade utan ett "möteskoncept", tror det beror på de eldsjälar som är intresserade av att anordna gjort detta utan att överarbeta. Blir lixom " en bra sås reder sig själv

Har dessutom upplevt en oerhörd vilja till arbetsinsats från de medlemmar som finns i närområdet till resp. fest så någon oerhört betungande, om än lite tidspillan,uppgift tror jag inte det varit eller kommer att bli!

Det som jag däremot vet av tidigare erfarenhet är det rent ekonomiska handhavandet med förbeställda och förbetalda kostander som skall regleras hit o dit är ett gissel, på något outgrundligt sätt stämmer det nästa aldrig!

Förvisso är de "stora" träffarna betydligt jobbigare än de små som jag deltagit i, största var nog i Sthlm då det var ett rätt stort gäng som samlats i Gröndal men har ingen känsla av ohanterlighet.

MVH

Baa

Ingen speciell anledning till att jag startade denna tråd annat än tips för de som vill ordna egen MPR-träff. Observera att det endast är tips baserade på egna erfarenheter. Det går förstås säkert lika bra att göra på annat sätt. Ser dock gärna att fler ordnar träffar på olika ställen, både i Sverige och i Thailand.

Jag håller med om att det kan bli trassligt med kostnader som man i egenskap av arrangör måste betala i förväg. Och det finns viss risk för att man får ta en förlust om inte alla anmälda dyker upp.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen speciell anledning till att jag startade denna tråd annat än tips för de som vill ordna egen MPR-träff. Observera att det endast är tips baserade på egna erfarenheter. Det går förstås säkert lika bra att göra på annat sätt. Ser dock gärna att fler ordnar träffar på olika ställen, både i Sverige och i Thailand.

Jag håller med om att det kan bli trassligt med kostnader som man i egenskap av arrangör måste betala i förväg. Och det finns viss risk för att man får ta en förlust om inte alla anmälda dyker upp.

Herr Chang har talat.

Just av den anledningen ser jag svårighet med att som du uttrycker dig öka på viljan att anordna träffar i våra avlånga länder emedan det för långväga deltagare tarvas såväl natthärbärge som förplägnad som i vissa fall kan ha sina svårigheter att som utombys ha kännedom om detta och vips har arrangörerna fått ytterligare arbetsuppgifter och detta ser jag personligen som ett aber, viljan kan nog finnas men tid är en sällsynt vara i dagens samhälle.

Sedan tror jag att annordna fler och större träffar stöter på patrull emedan det egentligen ger vid handen ett icke befintligt socialt liv utöver MPR och detta är i min mening att undervärdera medlemmarna en smula.

I samma veva ger det ju möjlighet till att knyta värdefulla kontakter inom intressesfärer typ golf e.t.c.

Nåja, hur som helst, det har varit fantastisk kul på dessa möten och jag kommer med största sannolikhet att ha glädje av dessa framöver och ställer mig i hyllningskören för de som har viljan att arrangera dessa.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad som är den egentliga anledningen till denna tråd, förmodligen något som gått min näsa förbi, tycker de träffar, 7 st inalles, som jag besökt varit väl så välordnade utan ett "möteskoncept", tror det beror på de eldsjälar som är intresserade av att anordna gjort detta utan att överarbeta. Blir lixom " en bra sås reder sig själv

Har dessutom upplevt en oerhörd vilja till arbetsinsats från de medlemmar som finns i närområdet till resp. fest så någon oerhört betungande, om än lite tidspillan,uppgift tror jag inte det varit eller kommer att bli!

Det som jag däremot vet av tidigare erfarenhet är det rent ekonomiska handhavandet med förbeställda och förbetalda kostander som skall regleras hit o dit är ett gissel, på något outgrundligt sätt stämmer det nästa aldrig!

Förvisso är de "stora" träffarna betydligt jobbigare än de små som jag deltagit i, största var nog i Sthlm då det var ett rätt stort gäng som samlats i Gröndal men har ingen känsla av ohanterlighet.

MVH

Baa

Hej och tack för sist, och speciellt tack för bältet som du tog med dig när du hämtade mig på flyget så att jag slapp tappa byxorna :wink:

Ni som arrangerar annandagsträffen i Udon är bara bäst. Hämtning på flyget, poolparty, man hälsas välkommen, annandagsparty, presentation av alla gubbar mm. Synd bara att jag blev fuller och inte orkade hänga med hela kvällen men jag tänker ta revanch nästa jul :wink:

Träffen i Vinterviken i Stockholm i somras var åxå en höjdare som Odin och hans underordnande skötte med den äran.

Men jag kommer aldrig mer att delta i en MPR-träff där den som annonserar om kalaset är mer intresserad av att hänga över en Aj-Pad (heter det så ?) än att umgås.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på att fixa nåt hos maitans den 11 febr, men min festkompis verkar backa ur, det va nåt med andningen tror jag eller ändningen, nåja vi träffas hos maitans den 11 i varje fall för dom som vill, det kommer en egen tråd om det snart

Tur man inte har en sån där löjfån då

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på att fixa nåt hos maitans den 11 febr, men min festkompis verkar backa ur, det va nåt med andningen tror jag eller ändningen, nåja vi träffas hos maitans den 11 i varje fall för dom som vill, det kommer en egen tråd om det snart

Tur man inte har en sån där löjfån då

Inte för att låta negativ men

varför inte ha en mpr-träff någonstans där det cirkulerar lite mer hönor? Typ marquee på soi bukaow?

Link to comment
Dela på andra sajter

VARFÖR ANORDNAS DET INGA TRÄFFAR I Thailand?

Btt, vi vet att du ör korkad men så här mycket trodde knappt jag. Har vart massor, i pattis, udon och bkk bl.a. Att du inte klarar nåt vet ju alla.

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att låta negativ men

varför inte ha en mpr-träff någonstans där det cirkulerar lite mer hönor? Typ marquee på soi bukaow?

Efter träffen så kan de deltagare som så vill dra vidare dit.

Men att ha träffen hos Maitan är helt okey!

Ha det pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Vi kan ju träffas någonstans i Thailand, var föredrar du att träffas någonstans???

Nog kan vi dra ihop en MPR träff åt dig

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att låta negativ men

varför inte ha en mpr-träff någonstans där det cirkulerar lite mer hönor? Typ marquee på soi bukaow?

De flesta har egna hönor med sig :D

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att låta negativ men

varför inte ha en mpr-träff någonstans där det cirkulerar lite mer hönor? Typ marquee på soi bukaow?

Du får köra på BTT:s/pattayanisse:s träffar, de lär ju bli närmare ev hönsgård den dag de nu blir av :)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta har egna hönor med sig

Av dom bilderna jag sett verkar det mest vara hönor som slutat värpa ägg ;-)

Roligare om det är lite mer action.imo...

Och är det inte roligare med lite trevlig kvinnlig personal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...