Jump to content
IGNORERAD

Ipad eller Ipad 2, Thailand eller Singapore?


MaiChai

Recommended Posts

Vad och var ska jag köpa den?

I Thailand kostar en Ipad 2 med 3G och WIFI från 19900 THB, här kan jag inte få tillbaka skatten men det kan jag i Singapore när jag åker dit om någon vecka, är de någon som vet priserna på en Ipad2 i Singapore?

Sen såg jag att Dustin säljer Ipad 64 gb med Wifi+3g för 3990 SEK, kanske lika bra att köpa den istället?

Vad säger forumets samlade Apple expertis?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Detta blir nog en mycket lång tråd...

Jag hade om jag skulle köpa en dylik köpt den på Dustin!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad och var ska jag köpa den?

I Thailand kostar en Ipad 2 med 3G och WIFI från 19900 THB, här kan jag inte få tillbaka skatten men det kan jag i Singapore när jag åker dit om någon vecka, är de någon som vet priserna på en Ipad2 i Singapore?

Sen såg jag att Dustin säljer Ipad 64 gb med Wifi+3g för 3990 SEK, kanske lika bra att köpa den istället?

Vad säger forumets samlade Apple expertis?

Det beror ju på vad du idkar din huvudsakliga tid.

Vad jag förstått så bor du i Bangkok?

Och då anser jag att det är klokast att köpa den där på grund av garanti. Men man vet inte om Ipad omfattas av någon typ av värdsgaranti?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest på resande fot, Ipaden är tänkt att ersätta min bärbara dator tillsammans med ett blåtandstangentbord så bör det fungera och bli en avsevärt lättare kombination att sas med mig.

Apples produkter omfattas av ett år världsomspännade garanti har jag för mig, sen kan du köpa till ytterligare 2 års garanti tror jag. Så för garantins skull spelar det ingen större roll var jag köper den.

Men det lutar nog åt Dustins erbjudande om inte priserna i Singapore är extremt låga.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Mest på resande fot, Ipaden är tänkt att ersätta min bärbara dator tillsammans med ett blåtandstangentbord så bör det fungera och bli en avsevärt lättare kombination att sas med mig.

Apples produkter omfattas av ett år världsomspännade garanti har jag för mig, sen kan du köpa till ytterligare 2 års garanti tror jag. Så för garantins skull spelar det ingen större roll var jag köper den.

Men det lutar nog åt Dustins erbjudande om inte priserna i Singapore är extremt låga.

På alla saker med batteridrift är det världsgaranti.

Är det iPad eller iPad2 på dustin för det priset. (orkar inte kolla själv)

Link to comment
Dela på andra sajter

På alla saker med batteridrift är det världsgaranti.

Är det iPad eller iPad2 på dustin för det priset. (orkar inte kolla själv)

Ipad (1) är det som de säljer, med 3g och wifi samt 64 gb. Nån dockningsstation medföljde visst också.

har svårt att motivera för mig själv att det är lönt att köpa en Ipad2 för de modifieringar som den innehåller enligt specifikationerna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MaiChai

Kameran på 2an funkar bra till att "scanna" papper med när man är ute och åker. Det är något jag saknar på min 1a

Mvh

Niro

Link to comment
Dela på andra sajter

Bör nog fundera lite på vad du skall ha den till när du skriver ersätta din bärbara dator. Mycket mer än att surfa mm duger den inte till. Ångrar att jag inte sparade pengarna jag lade på Ipad 2 och istället köpte en Macbook Air 13"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bör nog fundera lite på vad du skall ha den till när du skriver ersätta din bärbara dator. Mycket mer än att surfa mm duger den inte till. Ångrar att jag inte sparade pengarna jag lade på Ipad 2 och istället köpte en Macbook Air 13"

Har också funderat på MacbookAir fast 11 tums varianten. Men det är ytterligare 6 papp att snyta fram så jag vet inte.

Använder min bärbara nästan uteslutande till att skriva word dokument på och surfa. Bildredigering och liknande har jag en stationär som sköter om.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En IPad ersätter normalt inte en riktig dator, den är en förlängning. Men på en kortare resa på 3-4 veckor ersätter den mer än väl en tyngre laptop.

Till vardags när man bara kollar eposten och läser Bangkok Post är IPad också att föredra. Den är inte lika stor och mycket snabbare att starta. Att batteriet varar 10 timmar är inte heller helt fel.

Det fungerar alldeles utmärkt att skriva längre texter på det inbyggda tangentbordet och med lite träning blir det inte allt för många feltryck. Jag tycker inte att det behövs något extern blåtands tangentbord.

Det finns många program för att synca och skriva dokument i Word. Men om man inte tvunget måste ha formaterad text, går det bra att skriva i Note som följer med IPad. Note syncar felfritt med Outlook så om man senare behöver redigera texten. Då kopierar man över brödtexten i Word på den stora datorn.

Angående minne, så klarar man sig bra på det lilla. Jag har en 32 Mb och på den har jag 2000 låtar, 200 bilder, ett tiotal TV-serier några filmer och flera pdf instruktionsböcker på 600-800 sidor. Då är jag inte ens halvvägs. 

Vad jag saknar på min IPad 1 är kameran. Ibland behöver jag scana ett papper och maila. Det skulle jag kunna göra med 2an. Men det kan jag ju inte göra på laptoppen heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Sätt dig i skolbänken i Thailand så får du en gratis. Av Abhisit hade du aldrig fått nån av! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

I Partille får barnen en egen Macbook air 11", vet inte från vilken klass men den jag känner är 12-13år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt dig i skolbänken i Thailand så får du en gratis. Av Abhisit hade du aldrig fått nån av! :mdr:

...och inte verkar det bli någon från Yingluck heller så det är lika bra att pynta den själv :y2:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker priset på Dustin är bra. Hade iPad 16 gb som jag gav till sonen när iPad2 (32gb) kom. Om du ej bryr dig om kameran och använder den till mer krävande spel så funkar första versionen perfekt. De flesta har numera en mobil som kan användas till att scanna papper så det tycker jag ej är en orsak att skaffa tvåan. Dessutom är kameran kass. Men en sak som är kanon är ju Facetime och det använde jag mycket med min son när jag var i Thailand. Your choice:) Men en bra ide är 64 gb, själv gick jag från 16-32 gb men nu är den fullsmockad igen..

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Varken Ipad eller Iphone omfattas av världsgarantin numera!

Jösses vilket sent svar,dina applegrejer är bättre uppdaterade.

Men du kan få ett + ändå bara för jag vet att sitter och lider i Pattis :ph34r:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom iPad 3 är på gång ganska snart så priser på Ipad 2 kommer att sänkas :crazy:

Japp! Samma som förra året!

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev faktiskt till slut en Apple MacBook Pro 13.3 tums varianten och efter 2 månader är jag supernöjd. Inköpt i Sverige på Dustin för 10990:-, det sved förstås lite men nu ska detta väl funka i 3-4 år...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...