Jump to content
IGNORERAD

Inbjudan från en "gammal gubbe"


Poffa

Recommended Posts

G R A T T I S ! :party:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Poffa

    8

  • nissefisk1

    4

  • måne

    2

  • smaland

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stort Grattisparty.gifparty.gifpartytime2.giffree-animal-smileys-458.gif Mvh Hnjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ska man va fin får man lida pin" heter det ju. Detsamma må väl gälla även de dekorationer man tillställer sig såsom sin egen husbonde, jag tycker funten ser bra ut med glädjesnabeln uppåtpekande.

Du må vällan klappa den lite då o då, om inte annat så för att göra hustrun avundsjuk.

Grattis på fölsedan.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det var, utan motstycke, den största gåva jag någonsin sett! Du måste ha ett hjärta av guld Poffa!

:-)

Elefanter är intelligenta djur och kan tydligen känna, och visa, både glädje och sorg. Således finns det faktiskt en del människor som är lika elefanterna.

post-6637-0-11339700-1307864421_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Instämmer i hyllningskören :party: GRATTIS

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Grattis ! Du gillar ju elefanter, så här får du 3 till. :)Bilden tagen av frun, så jag vet inte var. :great:

post-3119-0-47547600-1307870940_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla vänliga hälsningar.

En litet rapport från helgen nu när min numera mycket gamla kropp börja svara på tilltal igen.

Det hela inleddes på fredagskvällen med ett litet förparty. Jag överlämnade fotograferandet till en thaiare som dock tydligen ansåg att så gamla bedrövliga fotoobjekt inte var värda att offra möda på så det finns i stort sett inga bilder från fredagen.

Här ser ni dock tre män i sina bästa år väntandes på maten . Herr Chang, undertecknad och Kenta från Eric Shooter , Patong.

IMG_9635.jpg

Ynglingen Atom briljerade istället med sina kunskaper i thai och konverserade thailändare

IMG_9638.jpg

Vi besökte mitt stamställe i Ayutthaya. Restaurang Pomitan. En riktig mysig restaurang som har både grönsaker

IMG_9644.jpg

Vatten

IMG_9643.jpg

Och elefanter

IMG_9639.jpg

Sen blev det besök på några ställen till inne i stan innan det hela avslutades men ”en sista liten öl” hemmavid. Den sista fick visst några kompisar så det var några lätt lulliga gubbar som vacklade i säng vid 4 snåret. Bra uppladdning för en fest dan efter.

Sent omsider hade hela gänget vaknat upp. Ja för en, ej nämnd, så var det ingen större marginal på uppvaknandet och avfärden till själva kalaset.

Vi var i alla fall där före den stora anstormningen.

IMG_9649.jpg

Så i väntan på att gästerna anländer tar vi en titt på mina födelsedagspresenter.

Som jag skrivit tidigare. Även födelsedagspresenter innebär kulturskillnader.

Thailändarna var helt eniga om vad en gammal gubbe behöver. Kycklingessens!

IMG_9746.jpg

Farangerna uppvisade samma enighet. Elefanter.

IMG_9750.jpg

Jag hade kvällen till ära hyrt in lite musik. Dom ville tydligen ge mig rejäl valuta för pengarna för de släpade med sig an anläggning modell större. Och inledde på en ”helvetesvolym” så fort vi anlänt.

IMG_9652.jpg

Gästerna började anlända och Herr Chang plåtade allt som gick att plåta. Och lite till

IMG_9659.jpg

Här har vi Kenta med fru

IMG_9654.jpg

Och här har vi Herr Chang men min fru

IMG_9657.jpg

När man är nere hos Kenta brukar man få en ”svettlapp” i storlek större frimärke. Här uppe är vi inte lika knussliga så här är det storlek handuk som gäller. Dock tyckte Kenta att det gränsade på storhetsvansinne när han bad om tandpetare och fick de här.

IMG_9661.jpg

Ett födelsedagskalas måste ha en tårta.

IMG_9686.jpg

Som givetvis även Herr Chang skulle dokumentera. I närbild.

IMG_9690.jpg

Och sen ska det sjungas. Lustig nog på engelska. Happy birthday to you…….

IMG_9697.jpg

IMG_9698.jpg

Som avslutning ska ljusen blåsas ut

IMG_9699.jpg

Nu hade dock lillgrabben fattat posto mitt emot mig och innan jag lyckades komma i närheten av ljusen hade han blåst mig på konfettin och blåst ut ljuset själv!

Lite skyldig ser han dock ut. Men inte mycket.

IMG_9702.jpg

När jag kollade igen vad som hade hamnat i min kamera kunde jag konstatera att det fanns två väldokumenterade grupper. De tre farangerna och dom här.

De dansande damerna.

IMG_9663.jpg

IMG_9676.jpg

Visst var det varmt. Men var det verkligen så varmt att sångerskan var tvungen att ha denna något lätta klädsel?

IMG_9733.jpg

Dansande damer inspirerade dock diverse gäster att göra det samma så här kommer lite studier i dans.

Här har vi Herr Chang i sin helt egna stil

IMG_9727.jpg

Kenta har uppenbarligen varit alldeles för länge i Thailand och anammat den besynnerliga varianten att män dansar med män och kvinnor med kvinnor.

IMG_9742.jpg

Kentas fru valde dock ut an manlig partner.

IMG_9744.jpg

Men kvällen höjdare, både avseende stil och höjd över golvet, var nog trots allt Ae.

IMG_9728.jpg

Poffa

PS. Eftersom att Atom avvek redan innan festen på lördagen så var det endast en MPR gäst på festen varför jag numera har återtagit titeln ”MPR’s sämsta festarrangör” från Tommy.

Nästa år räknar jag inte med att ställa upp för det måste vara snudd på omöjligt att underträffa BTT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillägg.

Jag lyckades missa bilden med årets MPR scoop. Bilden som visar att även Herr Changs smaklökar har börjat tillfriskna såpass att inte ens han länge klarar av att dricka en Chang. I alla fall inte ren.

För att få i sig denna vämjeliga dryck dryck måste han numera tillsätta yttre smakförbättrare. I detta fall M150.

IMG_9677.jpg

Sen missade jag en lite småkul bild. Förvisso tyckte jag att jag var gränsfall på indiskret när jag plåtade de lättklädda dansande damerna på bara 3-4 m avstånd. Denna man slog dock mig med hästlängder.

IMG_9732.jpg

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var en mycket trevlig tillställning, både förfesten och själva kalaset!

Jag vill tacka Poffa med fru för deras generösa gästfrihet, och hoppas vi ses igen någon gång!

Mina bilder kommer då jag får tummen ur ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Stående ovationer för denna bildtråd :clapping::clapping::clapping:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

PS. Eftersom att Atom avvek redan innan festen på lördagen så var det endast en MPR gäst på festen varför jag numera har återtagit titeln ”MPR’s sämsta festarrangör” från Tommy.

Nästa år räknar jag inte med att ställa upp för det måste vara snudd på omöjligt att underträffa BTT.

Med tanke på hur tankad jag lyckades bli så känns det nästan som jag inte var med på fredagen heller, iallafall inte mentalt B) . Jaja, det var trevligt ändå och ni verkar ju haft en kul lördag också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får försöka övertala stjp. Han lär visst ha GPS. :whistle:

Som framgår har jag laddat upp "dietöl"

post-5577-0-60261400-1305352314_thumb.jp

Har nog bara gått upp 10 kg sen jag bytte till SML!

Poffa

Ska ni dela på ölen för det va inte många,börjar pengarna ta slut ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla vänliga hälsningar.

En litet rapport från helgen nu när min numera mycket gamla kropp börja svara på tilltal igen.

Det hela inleddes på fredagskvällen med ett litet förparty. Jag överlämnade fotograferandet till en thaiare som dock tydligen ansåg att så gamla bedrövliga fotoobjekt inte var värda att offra möda på så det finns i stort sett inga bilder från fredagen.

Här ser ni dock tre män i sina bästa år väntandes på maten . Herr Chang, undertecknad och Kenta från Eric Shooter , Patong.

IMG_9635.jpg

Ynglingen Atom briljerade istället med sina kunskaper i thai och konverserade thailändare

IMG_9638.jpg

Vi besökte mitt stamställe i Ayutthaya. Restaurang Pomitan. En riktig mysig restaurang som har både grönsaker

IMG_9644.jpg

Vatten

IMG_9643.jpg

Och elefanter

IMG_9639.jpg

Sen blev det besök på några ställen till inne i stan innan det hela avslutades men ”en sista liten öl” hemmavid. Den sista fick visst några kompisar så det var några lätt lulliga gubbar som vacklade i säng vid 4 snåret. Bra uppladdning för en fest dan efter.

Sent omsider hade hela gänget vaknat upp. Ja för en, ej nämnd, så var det ingen större marginal på uppvaknandet och avfärden till själva kalaset.

Vi var i alla fall där före den stora anstormningen.

IMG_9649.jpg

Så i väntan på att gästerna anländer tar vi en titt på mina födelsedagspresenter.

Som jag skrivit tidigare. Även födelsedagspresenter innebär kulturskillnader.

Thailändarna var helt eniga om vad en gammal gubbe behöver. Kycklingessens!

IMG_9746.jpg

Farangerna uppvisade samma enighet. Elefanter.

IMG_9750.jpg

Jag hade kvällen till ära hyrt in lite musik. Dom ville tydligen ge mig rejäl valuta för pengarna för de släpade med sig an anläggning modell större. Och inledde på en ”helvetesvolym” så fort vi anlänt.

IMG_9652.jpg

Gästerna började anlända och Herr Chang plåtade allt som gick att plåta. Och lite till

IMG_9659.jpg

Här har vi Kenta med fru

IMG_9654.jpg

Och här har vi Herr Chang men min fru

IMG_9657.jpg

När man är nere hos Kenta brukar man få en ”svettlapp” i storlek större frimärke. Här uppe är vi inte lika knussliga så här är det storlek handuk som gäller. Dock tyckte Kenta att det gränsade på storhetsvansinne när han bad om tandpetare och fick de här.

IMG_9661.jpg

Ett födelsedagskalas måste ha en tårta.

IMG_9686.jpg

Som givetvis även Herr Chang skulle dokumentera. I närbild.

IMG_9690.jpg

Och sen ska det sjungas. Lustig nog på engelska. Happy birthday to you…….

IMG_9697.jpg

IMG_9698.jpg

Som avslutning ska ljusen blåsas ut

IMG_9699.jpg

Nu hade dock lillgrabben fattat posto mitt emot mig och innan jag lyckades komma i närheten av ljusen hade han blåst mig på konfettin och blåst ut ljuset själv!

Lite skyldig ser han dock ut. Men inte mycket.

IMG_9702.jpg

När jag kollade igen vad som hade hamnat i min kamera kunde jag konstatera att det fanns två väldokumenterade grupper. De tre farangerna och dom här.

De dansande damerna.

IMG_9663.jpg

IMG_9676.jpg

Visst var det varmt. Men var det verkligen så varmt att sångerskan var tvungen att ha denna något lätta klädsel?

IMG_9733.jpg

Dansande damer inspirerade dock diverse gäster att göra det samma så här kommer lite studier i dans.

Här har vi Herr Chang i sin helt egna stil

IMG_9727.jpg

Kenta har uppenbarligen varit alldeles för länge i Thailand och anammat den besynnerliga varianten att män dansar med män och kvinnor med kvinnor.

IMG_9742.jpg

Kentas fru valde dock ut an manlig partner.

IMG_9744.jpg

Men kvällen höjdare, både avseende stil och höjd över golvet, var nog trots allt Ae.

IMG_9728.jpg

Poffa

PS. Eftersom att Atom avvek redan innan festen på lördagen så var det endast en MPR gäst på festen varför jag numera har återtagit titeln ”MPR’s sämsta festarrangör” från Tommy.

Nästa år räknar jag inte med att ställa upp för det måste vara snudd på omöjligt att underträffa BTT.

Ja den gubbfesten vill han nog inte ens komma på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ni dela på ölen för det va inte många,börjar pengarna ta slut ?

Ja. Alla mina pengar gick åt när jag köpte min unga vackra fru! (För säkerhets skull) :ironi:

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Alla mina pengar gick åt när jag köpte min unga vackra fru! (För säkerhets skull) :ironi:

Poffa

Ta bort skylten med ironi så är det en klockren kommentar,va skönt att du har insett fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ska ni dela på ölen för det va inte många,börjar pengarna ta slut ?

nesse! Spring ut till sandlådan och ta tillbaka din hink och spade som de andra barnen tydligen tagit från dig denna förmiddag :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

nesse! Spring ut till sandlådan och ta tillbaka din hink och spade som de andra barnen tydligen tagit från dig denna förmiddag :sFduh:

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror lille Nesse är på krigstigen, han kanske vill bli bannad och gå med i BTT:s Thaivetenskapsförening! :whoco5:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig tråd Poffa! när jag fick se Kenta så gick smilbanden uppåt automatiskt... :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig tråd Poffa! när jag fick se Kenta så gick smilbanden uppåt automatiskt... :drinks:

Kenta brukar ha den inverkan på folk.

Utan på Nesse förstås. Han klarar liksom inte av att det finns folk som är äldre än han. Och populärare.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenta brukar ha den inverkan på folk.

Utan på Nesse förstås. Han klarar liksom inte av att det finns folk som är äldre än han. Och populärare.

Poffa

Inte så svårt att bli mer poppis än en besviken och bitter föredetting som sitter på kammaren och spyr över folk som har ett liv i tvåsamhet.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...