Jump to content
IGNORERAD

Inbjudan från en "gammal gubbe"


Poffa

Recommended Posts

Damen hävdar att jag är på gång att fylla år. Dessutom jämnt.

Själv hävdar jag, klart inspirerad av thailändska tänkande, att så icke är fallet.

Jag är född den 12/6 kl 22 på kvällen.

Alltså när den 12'e övergår till den 13:de här i Thailand, så är klockan i Sverige bara 19. Således kan jag inte fira födelsedag den 12. Det återstår en massa timmar innan jag fyller år!

När klockan väl blir 22 i Sverige, är det redan den 13:de här. Och jag är född den 12:de och kan givetvis inte fylla år den 13:de.

Alltså fyller jag inte år länge utan slutade åldras när jag flyttade till Thailand.

Jag framförde dessa djuplodande tanker för damen. Själv tyckte jag att det var logiskt thaitänkande av hög klass. Men det blev tvärnit.

"Sluta fjompa dig. Gamle gubbe" "Gå upp och skriv inbjudan till födelsedagskalaset."

Så jag får väl göra det då.

Den 12/6 blir jag, enligt damens orättvisa sätt att se det, 60 år och förväntas fira denna olyckliga tilldragelse.

Men eftersom det tydligen inte är så noga med dagar i det här landet har jag flyttat firandet till den 11/6 (lördag). Jag får väl hålla mig vaken över 12-slaget och inta tårtan då.

Detta spektakel kommer att gå av stapeln i "Damen restaurang" i Nakhon Lung.( 90 km norr Bangkok. Den jag skrev om i "Mitt fula Thailand 2").

Men ska man festa får det allt bli minst ett par dagar. Själv misstänker att "förfesten" den 10/6 blir trevligaste dagen.

Skulle någon vara nyfiken på hur det är på en thaifest här på landet så är Ni hjärtligt välkomna. Det torde bli ganska fullsatt på restaurangen (120 pers).

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Poffa

    8

  • nissefisk1

    4

  • måne

    2

  • smaland

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade jag varit i krokarna så hade jag tittat in:) Hoppas du får en trevlig födelsedags fest !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

12e eller 13e spelar mindre roll ;)

GRATTIS I ALLA FALL.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Så väldigt gammal blir du inte.Det finns dom som fyller både 70 och 80 också. :whistle: Hoppas det blir en bra fest. :drinks::)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte att ditt "thaitänk" var alldeles solklart.

C;D

ps, grattis i förskott

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis på förhand!

All thailogik förklaras ogiltig om thailogiken används för att undvika en fest. Detta står klart och tydligt angivet i reglementet för thailogiken. En riktig fest kan aldrig uppskattas för mycket har jag lärt mig under mina vistelser i LOS. En sådan ska ha en lång förfest, intensiv festdag och en utdragen efterfest.

Så börja redan nu med att lägga dig i hårdträning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej Poffa,

Jag kommer gärna om någon annan Bangkokian kommer. Jag har trots min relativa ungdom så dåligt lokalsinne att det inte finns en chans att jag skulle komma fram på egen hand. Med tanke på min diet (hmm hmm) är det nog dessutom säkrast att jag bara är med en av dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer också gärna... Bara tiden tillåter.

Vi får se, blir mitt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Poffa,

Jag kommer gärna om någon annan Bangkokian kommer. Jag har trots min relativa ungdom så dåligt lokalsinne att det inte finns en chans att jag skulle komma fram på egen hand. Med tanke på min diet (hmm hmm) är det nog dessutom säkrast att jag bara är med en av dagarna.

Du får försöka övertala stjp. Han lär visst ha GPS. :whistle:

Som framgår har jag laddat upp "dietöl"

post-5577-0-60261400-1305352314_thumb.jp

Har nog bara gått upp 10 kg sen jag bytte till SML!

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Herr Chang

Hej Poffa,

Härmed anmäler jag mig till ditt kalas. Jag anländer Bangkok 9 juni 11.50 och vi kan väl utväxla PM om när jag ska jag anlända "det fula Thailand" ;)

Svåger Chang blir min chaufför med fru Changs bil. Hade hoppats att få med fru Chang, Siamkap och Bibben... men så blev det inte!

Ser hur som helst fram mot en trevlig vistelse i Thailand! Hemresa blir 27 juni 22.55, så jag hoppas även hinna med lite midsommarfirande i Pattaya ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Född kl 22,,,,,,,,,,,,,men då spricker det ju redan där, klockan blir ju aldrig mer än 6 i detta landet sen börjar den om på ett igen, vilket innebär att om du hade varit född i Thailand så hade du inte varit född och således inte kunnat hålla någon fest.

Grattis Poffa Och ha nu en trevlig förfest, festdag och efterfest.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Damen hävdar att jag är på gång att fylla år. Dessutom jämnt.

-cut-

Några jag känner börjar räkna den ÄLDRE åldern då (kinesiska) året BÖRJAR, inte vanligt att vuxna faranger säger äldre ålder än vad man är :) Och flera vet inte/knappt när deras föräldrar är födda. Så firar flertalet thai födelsedagar?

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Härligt Poffa!

De hjärtligaste gratulationer till dig och du vet, man är aldrig äldre än man känner sig!

Hade jag varit i Thailand vid tiden för ditt ' firande' skulle jag varit världens lyckligaste att svinga en bägare med dig, men det ser ut som om vi får vänta till dess vi får en annan anledning att fira.

Fint av dig att bjuda in till kalas!

Se till att dokumentera händelsen så kan man ju i alla fall få vara med på en kant.

Återigen, grattis, och fortsätt gärna sprida glädje här på forumet!

:-)

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bowlerstar

Hoppas festen blir minst lika trevlig som invigningen av Edert hus. Tackar för senast.

Tyvärr så svettas jag i svensk högsommarvärme, runt +30.

Måste fixa ny infiltration, utslag av svensk byråkrati.

Passar på att kakla diskbänk, handfat och duschutrymme men jag ändå skall jobba.

Med hänsyn till att jag är äldre än "gammal gubbe", så tar saker och ting lite längre att göra.

Framgent planerar jag att leverera "korsordsbilagor". Det blir en annan historia längre fram.

Missade ju även festen för 10 år sedan, även den i Thailand.

Kanske skall du fundera på att flytta dagen till kallare säsong?

Oavsett väder och andra orsaker så krama dina damer och hälsa att de gör en trevlig födelsedag för dig.

Hälsar i förskott

Bowlerstar

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Poffa och ha en supertrevlig födelsedag inkl.för och efterfest :drinks: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis Poffa. Hoppas att du får en riktig trevlig dag.:ele:

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur va det nu igen.

3-4 dagar kvar :friends::give_rose:

Har du börjat för träna ännu Poffa :drinks:

Alla lycko önskningar till dig på din stora dag önskar familjen Mr Phimai :respect:

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis !! Ha en underbar födelsedag.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu väntar jag bara på att Herr Chang ska anlända så att förfestandet kan inledas.

Men redan igår anlände en annan chang.

IMG_9623.jpg

Inte bara Dumbo som kan flyga

IMG_9629.jpg

Mitt senaste tillskott till elefantsamlingen på plats

IMG_9632.jpg

En riktigt tjusig födelsedagspresent.

I sanning namn känner jag givaren rätt väl. Eftersom att det är en present från mig till mig.

Vad Damen tyckte om presenten kan jag inte skriva eftersom min salige mor har lärt mig att det är fult att svära.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag säger då inget så har jag inget sagt :D

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...