Jump to content

Topplistan

  1. rolba

    rolba

    Aktiv medlem


    • Poäng

      695

    • Inläggsräknare

      33 377


  2. Enis

    Enis

    Aktiv medlem


    • Poäng

      471

    • Inläggsräknare

      31 429


  3. ellim63

    ellim63

    Aktiv medlem


    • Poäng

      287

    • Inläggsräknare

      18 924


  4. Peolito

    Peolito

    Aktiv medlem


    • Poäng

      136

    • Inläggsräknare

      18 247


Populärt innehåll

Visar innehåll med mest karma sedan 2026-05-23 i alla områden

  1. Jag och frugan önskar alla våra vänner på MPR en riktigt fin midsommarhelg, var snälla mot varandra och kramas lite extra! 🙏❤️ 🇸🇪
    27 poäng
  2. Frugan har ju alltid sagt att hon har otur i spel och jag har ju kontrat med hon har i alla fall tur i kärlek.. 💕 Nu visar sig att hon har tur i båda, drygt 13000 tusen på Euro Jackpot åsså mig som grädde på moset. 😉 Frugan har ju aldrig varit snål på det viset, självklart bjöd hon på en läskande glass i det fina vädret när hon fick reda på vinsten! ❤️
    22 poäng
  3. Frugan har planterat dagens inköp.... visst är det underbart vackert med blomster! ❤️🇸🇪 I rabatten är det sommarrudbeckia planterat och liljor sedan sen tidigare... I lådan ut mot gatan planterade frugan blomsterportlack.. Åsså två större "krukor" nedanför trappan och två till med gott o blandat uppe utanför uterummet... verkar som att frugan börjar bli nöjd, i alla fall nästan..🤔😉
    18 poäng
  4. Gjorde en kniv med låda som jag skickar till Sven Arne han får sköta försäljningen av den och skänka pengarna till barnhemmen https://www.facebook.com/media/set/?vanity=leo.sirkia&set=a.26725663790395489
    18 poäng
  5. ,Idag var vi till en handelsträdgård utanför Kristinehamn och handlade oss fattiga.... 🤣 Sen åkte vi in till Kristinehamn för att äta lunch och det blev restaurang Oliveriet som fick äran att servera oss... Jag, frugan och favoritdottern slog till på carbonara och Timothy fick in en pasta med ragu på charkuterier, grädde, mozzarella och parmesan... Alla utom jag tog lite sött efteråt... Väl hemma blev det lite trädgårdsarbete, jag bytte ut ett par decimeter gammal jord i urnorna mot kogödsel och frugan planterade vackra blomster däri! ❤️ 🇸🇪 Efter dagens slit njöt vi färska räkor och vitt vin på uteplatsen i kvällssolen.... Underbart! 🙏💕
    17 poäng
  6. Firar hemma, en midsommar i goda vänners lag. Traditionella rätter som färskpotatis, sill, gräddfil, grillad kyckling, korv, revben, potatissallad, räkor, lax, fläskfile, ris, nudlar, baguette, ost och lite annat. Trevlig midsommar på er alla! MVH
    16 poäng
  7. Trevlig Midsommar tillönskas alla från arbetslägret Gävle norra.
    16 poäng
  8. 15 poäng
  9. Förutom att dottern joxar me trasan, så e man ju tvungen o turista lite mellan regnskurarna. c;D
    15 poäng
  10. Mamma på konferens, pappa kör lastbil då fick farfar göra en insats Farfar vi vill ha mellis
    15 poäng
  11. Det är inte en band-driven beach ”rullstol”. Utan en 24V batteridriven leksak. 60bth för 10minuter.
    15 poäng
  12. I måndags bjöd frugan på god mat på Bishops, Hon vann ju en slabba pengar häromdagen.. Till förrätt tog frugan in vitlöksbröd gjord på pizzadeg, smakade helt okej... Och till mig blev det en Skagen toast... Till varmrätt slog frugan till på "pingvinklubba" = liten haxe med tillbehör.. S.o.s till "varmrätt" för min del som smakade underbart gott... härligt! 💕 Efter maten njöt frugan en Irish och jag slog till på en god öl och en sipp fernet... härligt, Tack för att vi finns!
    14 poäng
  13. Nu börjar det ordna till sig..😎
    14 poäng
  14. Njae, jag kan inte säga att det är enbart i Thailand det här tricket praktiseras. Jag har varit med om detsamma i både Laos, Kambodja och Vietnam. Värst var väl i Kambodja då bussen svängde in genom grindarna till ett inhägnat område och så fort vi var inne på det inhägnade området så stängdes och låstes grindarna. Enligt bussbolagets personal så var det för vår säkerhet detta gjordes. Kiss my bottom! Det var givetvis för att vi skulle tvingas använda oss av bolagets lakejer till tuk tukförare inne på området. Jag fick nästan hota personalen så att de låste upp grinden för mig. Jag hävdade att min vän står utanför och väntar på mig. Det var naturligtvis inte alls sant men mitt drag gjorde att jag inte betalade lakejerna ett rövarpris för de sista kilometrarna till mitt mål. Luke the Drifter
    14 poäng
  15. Nu. Tg961. Ganska tomt på planet. Fick en egen rad.
    14 poäng
  16. Fredagsmiddagen serverades på uteplatsen... Smörstekt lubbfilé med dillkokt färskpotatis och en romsås med mycket dill.... fantastiskt gott! 💕
    13 poäng
  17. Fredag i turistparadiset , sent om sidor tog vi en Grab till Walkingstreet längs med beachroad eller coconut bar som jag hört någon beskriva raderna med frilansare från många länder , såg väldigt mörkt ut ibland , ångrade mig direkt vi klev ur taxin vid nya gigantiska skylten , var fullt med folk , flickvännens första besök på WT blev en chock , en svettig indier snubblade in i henne och hennes nya klänning , hon ville bara hem 😉 jag hade en stor tvättlapp i påse från 7/11 som hon lugnade ner sig med , jag drog in henne på lobster pot och gick ut på bryggan , var lugnt och fint där 3 bord upptagna och vi fick plats längst ut där det är som en egen brygga med tak , många år sedan jag var på lobster pot , de verkar köra det under annat namn numera "Master Seafood Restaurant (Lobster Pot) Fresh Seafood • Premium Grill Sunset Dining Over the Sea" stog det på kvittot Beställdes grön sjömatscurry i kokosnöt och grillad bläckfisk i sjösalt och en liten hummer termador (lånad bild från deras insta) Den hade gärna fått vara lite längre i ugnen ,var första gången flickvännen åt hummer men hon var mer tillfreds med sin tallrik med bläckfisk Nota på lite över 2000 baht med en irishcoffe en GT
    12 poäng
  18. Många barer stängda eller stänger tidigt oklart om det är för lågsäsong eller inte , de nya turisterna väljer väl annat i turistparadiset , såg nya MR K partyhouse , allt för koreaner på kortvisit
    12 poäng
  19. Frugan ansar och tar bort gamla björnbärsgrenar och jag har hackat ogräs i rabatten och jordförbättrat här ska det planteras liljelökar imorgon....hoppas och tror att det blir fantastiskt fint! ❤️🇸🇪
    12 poäng
  20. först en stödkorv sedan lite sill å potäter enis
    11 poäng
  21. Räkor med broccoli, chili, vitlök och ostronsås.. Åsså några vårrullar som vi fick med från gårdagens kalas... fantastiskt gott! 💕
    11 poäng
  22. Jag låg ju inte bara i soffan och käkade praliner när frugan planterade blommor..🙃 Till middag blev det korv, potatis, lök och ägg som pyntades med persilja... smakade fantastiskt gott sittandes på uteplatsen i kvällssolen.. underbart! 🙏💕
    11 poäng
  23. Igår blev det rester, karré med tzatziki och gurkbitar med lite örtsalt ovanpå... Och idag blev det nudlar med fläskkött, vitkål, chili, vitlök och ägg... fantastiskt gott! 😋
    11 poäng
  24. 30 september enkel bizz med turkarna och stannar 6 till 8 månader 😎
    11 poäng
  25. Jag skulle säga max 40% beläggning. En stor majoritet fick 3 platser i rad. Nu är jag i Hongkong dock. Bara transit i bkk.
    11 poäng
  26. Söndagsmiddagen serverades på uteplatsen i ett strålande väder.... 🙏💕 Fläskkarré och en färskpotatissallad med äpple, rädisa, salladslök och dill+ salt och nymalen svartpeppar som dressades med olivolja och rödvinsvinäger... Två köpesåser hamnade också på tallriken... fantastiskt gott! 😋
    10 poäng
  27. Igår kväll dijonstuvad potatis med gravad lax 🍻
    10 poäng
  28. Midsommarlunch, det blev lite nypotatis med smält smör, och matjesill med gräddfil och gräslök! 😋 Ha en skön Midsommar! 🌻
    10 poäng
  29. Var i Årstaberg igår där fanns Subculture på torget så det fick det bli till lunch lite dyrt men väldigt gott värt varje krona 🍻
    10 poäng
  30. Efter middagen igår slog frugan till på bubbel och hallonsorbet.. fantastiskt läskande! 💕
    10 poäng
  31. Plötsligt händer det, Falufilé och potatisgratäng. Men det är ju lillördag.
    10 poäng
  32. I söndags färskpotatis, matjessill , ägghalvor med kaviar och några bitar Boxholms kryddost.. så jäkla gott att man nästan blir förbannad!😉 Igår blev det stekta ägg fast det har ni väl sett på bild förut... 🤣 Och idag blev det hittepå, köttfärs som stektes med en påse tacokrydda och extra spiskummin åsså i med krossade tomater med chili och inlagda jalapeno... smakade helt okej tillsammans med gräddfil och nachochips! 😋
    10 poäng
  33. Grillspett och tårta på mors dag enis
    10 poäng
  34. I måndags blev det Cevapcici från Lidl och en spetspaprika till middag... I tisdags blev det gris som wokades med squash, ägg, vitlök, ostronsås och soja.. Igår serverades räkor med gröna bönor, vitlök, chili och ostronsås... morse blev det stekta ägg... Och nu ikväll blev det 15 minuter en kvart på uteplatsen i ett strålande väder.. allt var fantastiskt gott! 😋
    10 poäng
  35. Mellanmål. Grillmat igår eftermiddag.
    9 poäng
  36. Glad midsommar 🇸🇪🇹🇭🇸🇪🇹🇭🇸🇪🇹🇭☀️☀️🥂🍹🥂🍹🍹
    9 poäng
  37. Pimpad Coop förbakad Pizza till lunch Körde den i elgrillen enis
    9 poäng
  38. 9 poäng
  39. Pizza idag bara 85 spänn med dricka.
    9 poäng
  40. Tar en fredagsöl på Trivs i Gävle. Här finns 21 öl på tapp varav sju som roterar. 186 olika på flaska och burk. Trivs är med andra ord ett riktigt bra ölhäng.
    9 poäng
  41. Hur man får en thaikvinna att bli i toppskick
    9 poäng
Denna tabell är inställd till Stockholm/GMT+02:00


  • Flest inlägg

    1. Tallviking
      Tallviking
      41743
    2. Kenneth4618
      Kenneth4618
      37070
    3. rolba
      rolba
      33377
    4. audirs2
      audirs2
      31621
    5. Enis
      Enis
      31429
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...