Jump to content
IGNORERAD

Grillträff i Stockholm juni 2010


honken

Grillträff i Stockholm juni 2010  

32 röster

  1. 1. Vilket datum passar dig bäst?

    • 12 juni
      18
    • 19 juni
      17


Recommended Posts

Det ska vi nog kunna ordna, pm:a mej ditt telnr eller ring mej (har bytt telefon och har loosat 50% av alla nr.)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    19

  • måne

    16

  • Tallviking

    11

  • Thainab

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Odin,thainab och jag anländer lördag kl.10.57 till stockholm C,hämtning? :friends: Mvh Måne som är laddad :drinks:

Ta snöret (T-banan) och lär lite om storstadskommunikation :dance::dance::dance:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cykelavstånd . /mvh

Snarare gångavstånd, det tar under 10 minuter att promenera från där jag bor till grillplatsen.

Det är närmare om man kliver av hållplaten efter Bryggvägen, Mörtviken heter den.

50 meter längre fram tar man till vänster in på Mörtvikskroken, där finns även en skylt 'Vinterviken'.

Efter ca 200 m delar sig gångvägen, och det finns tre alternatv.

1. Hålla snett höger uppför backen, då kommer man upp bakom Vintervikens festvåning (Alfred Nobels gamla dynamitfabrik, en stor röd tegelbyggnad).

När man står framför tegelbygnaden är det bara att knalla på rakt ut mot Mälaren.

2, Håll ännu mer höger, in på båtklubbens parkering och förbi klubbhuset. Följ stigen längs vattnet som man har på höger sida.

Den vägen är nog närmast men ordentligt kuperad.

3. Håll vänster, man kommer då fram till Trädgårdscafét och ett koloniområde.

Ta direkt till höger innan cafét, efter några hundra meter kommer man fram till Vintervikens festvåning och det är bara att fortsätta rakt ut mot Mälaren

Denna väg är längst men klart lättast att gå.

Själv skulle jag nog välja alternativ nr. 1

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur man har GPS i mobilen !

Dogge doggelito som röst?

"Eyy mannen, sväng vänster, abo len, menade höger. Shit knas! spring, Aina kommer! baxa cykeln där vid staketet"

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur man har GPS i mobilen !

Blir du blöt om fötterna så har GPS:n visat fel och du befinner dig troligen i Mälaren (alternativt Trekanten).

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin,thainab och jag anländer lördag kl.10.57 till stockholm C,hämtning? :friends: Mvh Måne som är laddad :drinks:

Skulle inte du vara nykter fram till Västgötaträffen?

OK då, du kan väl få dispens för grillträffen ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir du blöt om fötterna så har GPS:n visat fel och du befinner dig troligen i Mälaren (alternativt Trekanten).

Som gammal "Sjöbjörn" har jag inga problem att navigera på vatten med GPS heller ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr chang,man är väl inte sämre än man kan ändra sig :whistle: jag måste ju prioritera alla kuster :drinks: + att jag fick en anledning att svinga en bägare i goda vänners sällskap :friends: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon ska måne be till vädergudarna, thainab ska offra en skönhet för samma ändamål.

Jag tar sovmorgon, Odin klipper lite kablar.

Ni andra får ledigt.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vädergudarna tillbedjes varje dag nu.Hoppas inte skönheten tthainab ska offra är jag :crazy: för nu är en back öl beställd och klar i stockholm. :drinks::friends: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Något tips på hotell till den 19 , gärna närma till tigern

Mvh SWEDEMAN

Tigern verkar mer och mer vara ute. Vad jag hört är det nåt ställe på Kungsgatan som gäller nu. Kan eventuellt vara det vid Norra Bantorget, Thai2... nånting.

mvh jap.gif

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon ska måne be till vädergudarna, thainab ska offra en skönhet för samma ändamål.

Jag tar sovmorgon, Odin klipper lite kablar.

Ni andra får ledigt.

får väl offra mig själv då, enda skönheten på dnna breddgrad :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

får väl offra mig själv då, enda skönheten på dnna breddgrad :na:

det är rätt så bra med personlighetsklyvning ibland, man kan vara både skönheten och odjuret i en och samma kropp :crazy::whistle: .

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är rätt så bra med personlighetsklyvning ibland, man kan vara både skönheten och odjuret i en och samma kropp :crazy::whistle: .

mvh. Lars

Det är väl ofta så ?

Skönhet på utsidan och odjur på insidan

Eller tvärt om !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med framkomligheten i stockholm(kring centralen)på lördag?Dom har ju planerat in nåt bröllop på vår grilldag :whistle: Vi är ju två vilsna örebroare som ska till storstan då :drinks: Vet Odin eller Honken hur det är? Mvh Måne :friends:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med framkomligheten i stockholm(kring centralen)på lördag?Dom har ju planerat in nåt bröllop på vår grilldag :whistle: Vi är ju två vilsna örebroare som ska till storstan då :drinks: Vet Odin eller Honken hur det är? Mvh Måne :friends:

Fan Måne det är väl en baggis hyr ett par islandshästar och följ kortesen!! :whistle::crazy:

Skämt å sido Ha det skitbra i Storstan själv är man uppåt på Dragracing!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplysningsvis kan en ickestockholmare tala om att hela stockholms innerstad är avstängd på lördag den !8/6 men som den humla man är så kommer det guidning från lokalt håll åt thainab och mig :great: Är det någon mer från örebrohållet som ska förära 08:orna med ett besök?Mvh Måne :drinks:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde säga att vädret är beställt och blir ca.25-30 grader så ta med solskyddsfaktor 50+.Är det någon som har en campingstol att låna ut till en förtidspensionär som har svårt att kravla i gräset :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde säga att vädret är beställt och blir ca.25-30 grader så ta med solskyddsfaktor 50+.Är det någon som har en campingstol att låna ut till en förtidspensionär som har svårt att kravla i gräset :great: Mvh Måne

Som boende i Gröndal är jag inte orolig för vädret, här är det i stort sett alltid solsken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Z

hej är det 14:00 som gäller ?

Vi är där från ca: 11.30, har du inget annat som ligger på så kom å hjälp till...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...