Jump to content
IGNORERAD

Nån sugen att träffas på en öl i Bangkok?


Wangthong

Recommended Posts

Wangthong

Åker ner till Bangkok i morgon. 

Blir kvar någon dag. Torsdag em skulle det vara kul att få i sig en eller ett par goda öl. Är så less på Thai ölen uppe i byn så det skulle vara kul att få i sig något godare.

 

Vi kommer att bo vid Sukhomvit. Är det någon som vill slå ihjäl någon timme på torsdag em, så har jag några timmars kvalitetstid för mig själv att fodra från frugan. Föreslå ett bra ställe med bra öl vid Sukhomvit någon gång efter kl 15.

 

Detta var lite sent påtänkt, det ber jag om ursäkt för. Även om ni inte har möjlighet att ses tar jag gärna emot tips på ställen med bra öl i omgivningen. Det var rätt bra många år sedan jag var i dom där trakterna.   

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Nillerille

Fasen missade dig med en dag. Ifall du har vägarna förbi Jomtien så är jag tillgänglig dock 🙂

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle åkt ner om jag inte levde under toffeln. 

 

/Lille Fridolf. 

 

  • Ge karma 3
  • Haha 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Sikta på Phuket nästa gång så bjudet jag på några svindyra draft. Sjäkv dricker jag ju mest Leo.

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
14 timmar sedan, skrev Nicholas:

Skulle åkt ner om jag inte levde under toffeln. 

 

/Lille Fridolf. 

 

Du ska ha en stor eloge att du övervägde att ställa upp trots lång framkörning. Förstår dock att man inte vill nöta på toffelfriden. Den ska man vårda.

  • Ge karma 2
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
11 timmar sedan, skrev rolba:

Sikta på Phuket nästa gång så bjudet jag på några svindyra draft. Sjäkv dricker jag ju mest Leo.

 

Enis kanske tar det på sitt konto?

Få se om jag hittar några svindyra draft i Bangkok. Fast det är nog en klen ersättning gentemot några i Phuket. 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong

17073703362881671420524787413254.thumb.jpg.3674eafd3a1470a6452bfd933e7526a5.jpg

On 2024-02-06 at 23:00, skrev rolba:

Sikta på Phuket nästa gång så bjudet jag på några svindyra draft. Sjäkv dricker jag ju mest Leo.

 

Man behöver tydligen inte åka till Phuket för bra draft beer. 

Bang bang burgers är suveränt.

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
10 timmar sedan, skrev rolba:

Finns säkert bättre men den här är ju bara 100 meter hemmifrån. Leo 70 Baht. Resten är ju dyrare förståss.

 

 

20240208_224513.jpg

20240208_220648.jpg

20240208_220711.jpg

20240208_220704.jpg

Finns ju några där som jag kan tänka mig smaka.

 

Fast jag är lite besviken på dig. Du brukar vara snabb på att uppfatta saker och ting, men du har missat det uppenbara i bilden jag skickade. Titta en gång till.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Wangthong:

Finns ju några där som jag kan tänka mig smaka.

 

Fast jag är lite besviken på dig. Du brukar vara snabb på att uppfatta saker och ting, men du har missat det uppenbara i bilden jag skickade. Titta en gång till.

Nä, nu är jag inte med riktigt. Ä i och för sig nyvaken om det kan vara en ursäkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
9 minuter sedan, skrev rolba:

Nä, nu är jag inte med riktigt. Ä i och för sig nyvaken om det kan vara en ursäkt.

Nyvaken är en bra ursäkt. Titta på bilden jag postade med ölglaset.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Wangthong:

Nyvaken är en bra ursäkt. Titta på bilden jag postade med ölglaset.

En draft och en burgare på ett fuskträbord. Vad mera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
2 minuter sedan, skrev rolba:

En draft och en burgare på ett fuskträbord. Vad mera?

Du måste vara mycket nyvaken. 

Vad står det på glaset?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Du måste vara mycket nyvaken. 

Vad står det på glaset?

Haha, ok. Jag brukar inte reflektera så mycket vad det står på glasen. Här blandas det ju hur som helst ändå. Visste inte ens att det bryggdes här.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
Inlagd (ändrad)
5 minuter sedan, skrev rolba:

Haha, ok. Jag brukar inte reflektera så mycket vad det står på glasen. Här blandas det ju hur som helst ändå. Visste inte ens att det bryggdes här.

Jag provade alla öl på tappen som jag inte kände igen. Och de från Phuket var faktiskt bäst. Nu var det inte den som stod på glaSet som jag drack. Utan en annan från sa.ma bryggeri. Riktigt bra öl. Troligen den bästa jag druckit i Thailand. Ölnörd som jag är är sånt viktigt.

Ändrades av Wangthong
  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...