Jump to content
IGNORERAD

Dagens varning.......

Kötthandlarn

Recommended Posts

Kötthandlarn

Vill utfärda en varning till alla MPR-medlemmar som just nu befinner sig i Sverige........

På lördag infaller årets mest meningslösa helgdag i form av "Alla helgons dag"..........

En helgdag som alltid infaller på en lördag, så man kan inte som vanlig "måndag till fredagsslav" nyttja den som en ledig dag.......🤬

Dessvärre ser Systembolaget det som en helgdag och har därmed stängt..........🤬

Så därför skickar jag denna varning, så att ni hinner bunkra senast imon och inte står utanför Systembolaget besvikna och förvånade på lördag, bara för att upptäcka att det är stängt........:ledsen:

Japp, jag tänker på er alla, så vi alla kan upprätthålla vår alkoholism..........❤️ :giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

I min ungdom, när jag arbetade i en speceriaffär, så tyckte jag att det var en meningsfull helg med en ledig lördag. Som pensionär finns bara dagar och det kvittar vad dom kallas. Same - same.

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Vill utfärda en varning till alla MPR-medlemmar som just nu befinner sig i Sverige........

På lördag infaller årets mest meningslösa helgdag i form av "Alla helgons dag"..........

En helgdag som alltid infaller på en lördag, så man kan inte som vanlig "måndag till fredagsslav" nyttja den som en ledig dag.......🤬

Dessvärre ser Systembolaget det som en helgdag och har därmed stängt..........🤬

Så därför skickar jag denna varning, så att ni hinner bunkra senast imon och inte står utanför Systembolaget besvikna och förvånade på lördag, bara för att upptäcka att det är stängt........:ledsen:

Japp, jag tänker på er alla, så vi alla kan upprätthålla vår alkoholism..........❤️ :giggle:

Själv slavar man hela helgen så krete å plete kan njuta av livet

Dela på andra sajter

Vi kommunalare har halvdag utnyttjar min flexledighet så det blir ledigt imorgon med en promenad till utskänkningsstället med en lunch och öl på lokala thai panget 👍🍺👍

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev born41:

I min ungdom, när jag arbetade i en speceriaffär, så tyckte jag att det var en meningsfull helg med en ledig lördag. Som pensionär finns bara dagar och det kvittar vad dom kallas. Same - same.

*Du får komma hit på en svetskurs så tar dagen fort slut!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev audirs2:

*Du får komma hit på en svetskurs så tar dagen fort slut!:lipa:

Tyvärr är jag så darrhänt, så om jag börjar svetsa på en bil, är risken stor att även intilliggande fordon får påhälsning.🙃

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev born41:

Kanske kommer du ihåg de olika slang som fanns kring vissa varor på Systembolaget.

En halvböj till exempel för att ta fram en 37:a Explorer.

:-)

Dela på andra sajter

17 minutes ago, Naam kaeng said:

Kanske kommer du ihåg de olika slang som fanns kring vissa varor på Systembolaget.

En halvböj till exempel för att ta fram en 37:a Explorer.

:-)

Du menar en kvarting skeppet? 

Dela på andra sajter

45 minutes ago, Nicholas said:

Du menar en kvarting skeppet? 

Halvböj kom ifrån att flarran låg direkt under disken.

Dela på andra sajter

Det var vad jag kommer ihåg smeknamnet på Absolut Rent Brännvin som alltid fanns en halv böj ner under systembolagsdisken.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...