clion Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 On 2019-11-27 at 01:36, skrev broder tuk tuk: Jag har ju mer eller mindre bott på forumet sen 2005 så betydelsen har ju givetvis varit enorm. Ingen har väl bidragit med fler inlägg än jag gjort genom åren. Sen vem som är den störste thailandsexperten på forumet får ju medlemmarna själva avgöra. BTT Ja den du drog för några år sen är fortfarand nr 1 Bästa plattsen i baren var rubtiken Och enl dig var det utanför dam toan sen kom poängen att ha med sig en kikare så man ser vart darlingen går det var 2 veckors gapskrattt i bilen till jobbet såg dig framför mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 51 minuter sedan, skrev clion: Ja den du drog för några år sen är fortfarand nr 1 Bästa plattsen i baren var rubtiken Och enl dig var det utanför dam toan sen kom poängen att ha med sig en kikare så man ser vart darlingen går det var 2 veckors gapskrattt i bilen till jobbet såg dig framför mig Här är den gamle kikaren jag använde mig av på den tiden. Hittade den i pappas stuga efter att han avlidit för ett halvår sedan. Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 Har lärt mig hur man ska klä sig i Thailand; Foppatofflor, Changlinne, cargo-shorts och kikare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 4 timmar sedan, skrev Muimatt: Har lärt mig hur man ska klä sig i Thailand; Foppatofflor, Changlinne, cargo-shorts och kikare. Clownfrillan får du inte glömma! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 6 minutes ago, M33 said: Clownfrillan får du inte glömma! Jag har missat den helt och hållet. Sticker till frisören nu på studs! Om man ska ragga siliconbrudar så är tydligen chipsröv ett plus men det är bara något jag har hört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 27 minuter sedan, skrev M33: Clownfrillan får du inte glömma! Och bockskägg!! Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 18 minutes ago, hamnoi said: Och bockskägg!! Nej nu blandar du ihop svenska förtryckta män, även kallade hipsters, med oss sexturister som bor på heltid i LOS som enbart sitter i barerna och försvarar sexköp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 MPR har varit kanon. Träffat helt underbara människor I Thailand. Mpr har alltid hjälpt mig när jag hade frågor. Många underbara människor. Ska nämna två Baa och Stefan . Vilka skönningar. Thai träffarna I juni. Få ett ansikte till alla helt underbart. MEN MEST VILL JAG HYLLA SVEN-ARNE ALIAS SARNE. FÖR HANS UNDERBARA ARBETE MED INSAMLINGEN TILL BARNHEMMET I UDON. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 (ändrad) Mpr:s betydelse för min egen del kan inte nog understrykas. Då är jag ändå inte i närheten av att ha publicerat lika många poster som giganter typ kenneth4618, Svampen eller Audirs2 gjort. Men det är klart att jag en och annan gång fått ge utlopp för min kreativa ådra i form ut av mer eller mindre begripliga inlägg som jag knappt ens förstått själv till slut när jag irrat bort mig i långa meningar innehållande subjekt och predikat, huvudsatser och bisatser samt diverse olika tänkbara satsbyggnader. Ofta om saker som ingen annan brytt sig så mycket om. Popmusik tex. Eller räta horisonter... Främst har förstås forumet fungerat som en slags avlämpningsplats för väldigt många av de foton jag tagit och redigerat sedan intresset för fotografi intensifierades. Varför det blivit så i så pass hög grad vet jag inte. Ett behov av att visa upp vad som åstadkommits kanske. Impa. Jag har kunnat stillat abstinensen inför den nästkommande Thailands(på senare år även Sydostasien)resan, läst vad andra haft att bidra med i form av tips, råd och berättelser om sina erfarenheter från landet. Många skratt har det bjudits på. Vissa har jag mest skrattat med, andra betydligt oftare åt får erkännas. En del trådar har följts från början till slut medan andra ignorerats från första början, ofta pga trådrubrik. Njutit av en massa fina bilder framför allt på den tiden då även kim och wille var aktiva. Så nä, jag ångrar absolut inte att jag har hållit till på mpr(och även Thaitjejer tidigare) under alla år. Det är väl mer mängden tid som tillbringats här som inte varit försvarbar. Timmar då man hellre borde gjort ngt annat än att följa trams, tjafs, pajkastning och påhopp samt annat substanslöst fyllesnack som också varit en stor del i vad som funnits att läsa på forumet. Att ha rensat och prioriterat lite bättre helt enkelt med vad man gjort med sin tid. Kanske kunde man läst en bok istället tex. Jag har fan inte läst en bok på evigheter. Eller bara gjort något annat. Något nytt. Något utvecklande. Jag är rätt anti överhuvudtaget vad det gäller sociala medier just nu. Kanske framgår. Dessvärre tror jag inte det är möjligt att sluta med dem helt, om jag ens vill det, men dra ner på dem ordentligt måste jag definitivt göra. Wish me good luck🙂 Ändrades November 28, 2019 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 28, 2019 Dela Inlagd November 28, 2019 15 minuter sedan, skrev edvardpop: Mpr:s och så även Facebooks betydelse för min del kan inte nog understrykas. Då är jag ändå inte varit i närheten av att ha publicerat lika många poster som giganter typ kenneth4618, Svampen eller Audirs2 gjort. Men det är klart att jag en och annan gång fått ge utlopp för min kreativa ådra i form ut av mer eller mindre begripliga inlägg som jag knappt ens förstått själv till slut när jag irrat bort mig i långa meningar innehållande subjekt och predikat, huvudsatser och bisatser samt diverse olika tänkbara satsbyggnader. Ofta om saker som ingen annan brytt sig så mycket om. Popmusik tex. Eller räta horisonter... Främst har förstås forumet fungerat som en slags avlämpningsplats för väldigt många av de foton jag tagit och redigerat sedan intresset för fotografi intensifierades. Varför det blivit så i så pass hög grad vet jag inte. Ett behov av att visa upp vad som åstadkommits kanske. Impa. Jag har kunnat stillat abstinensen inför den nästkommande Thailands(på senare år även Sydostasien)resan, läst vad andra haft att bidra med i form av tips, råd och berättelser om sina erfarenheter från landet. Många skratt har det bjudits på. Vissa har jag mest skrattat med, andra betydligt oftare åt får erkännas. En del trådar har följts från början till slut medan andra ignorerats från första början, ofta pga trådrubrik. Njutit av en massa fina bilder framför allt på den tiden då även kim och wille var aktiva. Så nä, jag ångrar absolut inte att jag har hållit till på mpr(och även Thaitjejer tidigare) under alla år. Det är väl mer mängden tid som tillbringats här som inte varit försvarbar. Timmar då man hellre borde gjort ngt annat än att följa trams, tjafs, pajkastning och påhopp samt annat substanslöst fyllesnack som också varit en stor del i vad som funnits att läsa på forumet. Att ha rensat och prioriterat lite bättre helt enkelt med vad man gjort med sin tid. Kanske kunde man läst en bok istället tex. Jag har fan inte läst en bok på evigheter. Eller bara gjort något annat. Något nytt. Något utvecklande. Jag är rätt anti överhuvudtaget vad det gäller sociala medier just nu. Kanske framgår. Dessvärre tror jag inte det är möjligt att sluta med dem helt, om jag ens vill det, men dra ner på dem ordentligt måste jag definitivt göra. Wish me good luck🙂 Good luck! och fortsätt gärna med dina underbara bilder! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 30, 2019 Dela Inlagd November 30, 2019 Här skulle jag kunna skriva något putslustigt om hur MPR enbart gett mig konspirationsteoretiker, snubbar med intellektuell dvärgväxt och allmänt märkliga individer. Men det vore orättvist. Givetvis har MPR gett mig ovanstående men också så oerhört mycket mer. Jag tror faktiskt jag måste skriva ett av de patenterade, och ofta föraktade, Atom-långa inläggen för att göra denna fråga rättvisa. Att sitta med mobilen efter några glas vin men utan mina jag-är-nu-så-gammal-att-jag-har-läsglasögon och skriva ett kilometerlångt inlägg funkar dock inte så det får bli imorgon eller så ställer jag in kvällens barrunda i Shanghai och går tillbaka till rummet. Alternativt kommer jag på den goda idéen att skriva min essä när jag kommer hem inatt efter 12 öl; men då får jag nog logga ut någon månad igen 😉 Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd November 30, 2019 Dela Inlagd November 30, 2019 1 timme sedan, skrev Atom: Här skulle jag kunna skriva något putslustigt om hur MPR enbart gett mig konspirationsteoretiker, snubbar med intellektuell dvärgväxt och allmänt märkliga individer. Men det vore orättvist. Givetvis har MPR gett mig ovanstående men också så oerhört mycket mer. Jag tror faktiskt jag måste skriva ett av de patenterade, och ofta föraktade, Atom-långa inläggen för att göra denna fråga rättvisa. Att sitta med mobilen efter några glas vin men utan mina jag-är-nu-så-gammal-att-jag-har-läsglasögon och skriva ett kilometerlångt inlägg funkar dock inte så det får bli imorgon eller så ställer jag in kvällens barrunda i Shanghai och går tillbaka till rummet. Alternativt kommer jag på den goda idéen att skriva min essä när jag kommer hem inatt efter 12 öl; men då får jag nog logga ut någon månad igen 😉 Inatt, nåja, jag vet allt vilken tid du brukar vingla hemåt och då har det precis börjat mörkna..😝 Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 30, 2019 Dela Inlagd November 30, 2019 11 minutes ago, Sangwal said: Inatt, nåja, jag vet allt vilken tid du brukar vingla hemåt och då har det precis börjat mörkna..😝 Rock on! Krossa inte min image. Här sitter jag med Miss Li, Miss Liu och Miss Chang och skulle jag bara vända på kameran så skulle ni alla gråta. I Thailand har man ju en familj som väntar på en när man kommer hem.... Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 30, 2019 Dela Inlagd November 30, 2019 3 hours ago, Sangwal said: Inatt, nåja, jag vet allt vilken tid du brukar vingla hemåt och då har det precis börjat mörkna..😝 Rock on! Nu är jag hemma. Eller ja, inte riktigt hemma, men ändå där mitt pass ligger. Mörkt är det, lite halvvingligt var det nog med. Lyckades dock plocka upp en Pringles och en Hoegaarden på Family Mart så inte helt vilsen. Har intervjuat unga skandinaver för jobb här idag, dags att byta ut en gammal Atom, men är inte imponerad. Finns en del hyfsade ynglingar men ingen av dem är etniska skandinavier; känns som att 50- och 60-talsföräldrarna i Norden inte förberedde sina ungar på att omvärlden kräver 60-timmars veckor om man ska få ett vettigt jobb. Svensk-kineser, dansk-vietnameser, norsk-iranier och svensk-kroater verkar vara vår framtid; våra hemgrodda elit verkar inte så intresserad. Trist, men något jag hört från många kollegor. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 30, 2019 Dela Inlagd November 30, 2019 8 minuter sedan, skrev Atom: //.. känns som att 50- och 60-talsföräldrarna i Norden inte förberedde sina ungar på att omvärlden kräver 60-timmars veckor om man ska få ett vettigt jobb. Svensk-kineser, dansk-vietnameser, norsk-iranier och svensk-kroater verkar vara vår framtid; våra hemgrodda elit verkar inte så intresserad. Trist, men något jag hört från många kollegor. Intressant! Menar du att Svenskarna inte är beredda att jobba 60-timmars veckor (är det ett krav?) eller att de inte är intelligenta nog? Eller bara att de inte är beredd att "spotta i nävarna"? Vet inget om hur attraktiva svenskarna är på utländska arbetsmarknader, så är nyfiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 30, 2019 Dela Inlagd November 30, 2019 1 timme sedan, skrev Atom: Nu är jag hemma. Eller ja, inte riktigt hemma, men ändå där mitt pass ligger. Mörkt är det, lite halvvingligt var det nog med. Lyckades dock plocka upp en Pringles och en Hoegaarden på Family Mart så inte helt vilsen. Har intervjuat unga skandinaver för jobb här idag, dags att byta ut en gammal Atom, men är inte imponerad. Finns en del hyfsade ynglingar men ingen av dem är etniska skandinavier; känns som att 50- och 60-talsföräldrarna i Norden inte förberedde sina ungar på att omvärlden kräver 60-timmars veckor om man ska få ett vettigt jobb. Svensk-kineser, dansk-vietnameser, norsk-iranier och svensk-kroater verkar vara vår framtid; våra hemgrodda elit verkar inte så intresserad. Trist, men något jag hört från många kollegor. Kan man inte Youtuba fram inkomster så får väl mamma och pappa betala. Influencer är vad som gäller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd November 30, 2019 Dela Inlagd November 30, 2019 2 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Intressant! Menar du att Svenskarna inte är beredda att jobba 60-timmars veckor (är det ett krav?) eller att de inte är intelligenta nog? Eller bara att de inte är beredd att "spotta i nävarna"? Vet inget om hur attraktiva svenskarna är på utländska arbetsmarknader, så är nyfiken. Lite av min erfarenhet är att många vill vara företagare men inte villiga att jobba för det,jag försökte att sälja ett av mina företag och den stående frågan var..hur gör du under semester tiden,svaret var som vanligt,då jobbar jag som mest,alla backade undan. Allt kräver mkt jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd November 30, 2019 Dela Inlagd November 30, 2019 2 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Intressant! Menar du att Svenskarna inte är beredda att jobba 60-timmars veckor (är det ett krav?) eller att de inte är intelligenta nog? Eller bara att de inte är beredd att "spotta i nävarna"? Vet inget om hur attraktiva svenskarna är på utländska arbetsmarknader, så är nyfiken. När jag vart i usa så vart jag erbjuden jobb så fort de fick reda på att jag var svensk,tydligen har vi fortfarande gott rykte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd December 1, 2019 Dela Inlagd December 1, 2019 11 hours ago, Naam kaeng said: Intressant! Menar du att Svenskarna inte är beredda att jobba 60-timmars veckor (är det ett krav?) eller att de inte är intelligenta nog? Eller bara att de inte är beredd att "spotta i nävarna"? Vet inget om hur attraktiva svenskarna är på utländska arbetsmarknader, så är nyfiken. Vi har nyligen anställt flera unga killar och tjejer på kontoret i Sverige och de är säkert intelligenta och jobbar hårt, det är dock huvudsakligen kontorsjobb och relativt normala arbetstider. Erfarenheten jag, och många jag pratat med, har är att många är intresserade av utlandsjobb men att de flesta tröttnar rätt snabbt när de inser hur mycket jobb det innebär. 60-timmars vecka är nog relativt normalt men visst kan man ibland slappa med en 50-timmarsvecka. Vi har anlitat en skandinavisk rekryteringsfirma här i Shanghai och de påstår att en väldigt hög andel av unga skandinaver som har bra jobb här är andra generationens invandrare. Att andra generationens invandrare antingen jobbar väldigt hårt, alternativt inte jobbar alls, är väl en ganska etablerad sanning så kanske inte så konstigt. Jag tror svenskar är attraktiva internationellt; vi jobbar hårt, är bra på engelska och ganska flexibla. Det känns dock som att välutbildade etniska svenskar har blivit lite bekväma; eller så har de betydligt enklare att få välbetalda jobb på stora internationella företag än andra generationens invandrare, och är därför inte intresserade av småföretag i en skitig bransch. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 1, 2019 Dela Inlagd December 1, 2019 10 timmar sedan, skrev berlitz: När jag vart i usa så vart jag erbjuden jobb så fort de fick reda på att jag var svensk,tydligen har vi fortfarande gott rykte. Stämmer nog. Senast nu i oktober blev jag erbjuden jobb i Kalifornien. Avböjde men öppnade lite för att jobba från mars nästa år. Får se hur jag gör. Lön ungefär samma siffror i dollar som min pension i kronor lockar ju en del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 1, 2019 Dela Inlagd December 1, 2019 John Glubb och miniboken Fate of Empires Mycket tänkvärt i den korta boken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd December 1, 2019 Dela Inlagd December 1, 2019 33 minuter sedan, skrev rolba: Stämmer nog. Senast nu i oktober blev jag erbjuden jobb i Kalifornien. Avböjde men öppnade lite för att jobba från mars nästa år. Får se hur jag gör. Lön ungefär samma siffror i dollar som min pension i kronor lockar ju en del. Drag racing ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 1, 2019 Dela Inlagd December 1, 2019 15 minuter sedan, skrev clion: Drag racing ? Nä, ventilationsprojektering till nåt fabriksbygge utanför San Fransisco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 1, 2019 Dela Inlagd December 1, 2019 1 timme sedan, skrev Atom: Det känns dock som att välutbildade etniska svenskar har blivit lite bekväma Nu tycker jag du generaliserar rätt mycket. Känner inte igen något av vad du skriver, men vi lever ju i olika världar, men dock båda internationellt. Har aldrig reflekterat över yngres svenskars duglighet vs etniskt ursprung inom vad jag håller på med. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimmer Inlagd December 1, 2019 Dela Inlagd December 1, 2019 42 minuter sedan, skrev rolba: Nä, ventilationsprojektering till nåt fabriksbygge utanför San Fransisco Behövs det mer svenskar? Har jobbat med ventilationsinstallationer i 20år 😬 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu