Oregistrerad Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 Jo, precis, vad har egentligen MPR betytt för dig? Vilken nytta har du haft av MPR? Enbart fördelar? Vissa nackdelar? Du är ju kvar här ...... så kanske finns det något som håller dig kvar? För min egen del så har jag fått massor av vänner - for life! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 Min erfarenhet är att mycket bra information om man kan sålla lite. Flera nya goda vänner.Många roliga partyn.Många bra tips. Mm mm. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 Håller med bethoven har aldrig träffat honom trodde du var 30 40 plussare men du bor ju granne med lill kurre i pattis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... clion Inlagd November 26, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2019 (ändrad) Själv saknar jag de som skrev förr Kim.med sina foton pingis lover från Örebro Måne också från Örebro och nu Lill kurres reportage från Badtunnan (Nu serhan tydligen sämre ) Boing gubben Han som har skrivit och fotat de bästa reportagen från Bkk kommer inte ihåg hans Nick Ja det är många godingar som har tagit paus förhoppningsvis sen har vi ju Edvard pop som också har haft grymma foto reportage serier Vi har ju en ny medlem Matilda som gillar att fota ska bli kul och se när hon får råd och tid Ändrades November 26, 2019 av clion 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Drik Inlagd November 26, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2019 Det absolut bästa med MPR är alla härliga/annorlunda/galna bildtrådar vi har fått ta del av från olika skribenter. Tyvärr så är det som nästan allt annat, bättre förr då just bildtrådar och delande av resor av alla de slag var mycket mer vanligare förr men det finns ju som tur är några tappra själar som fortfarande delar med sig av sina upplevelser! 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... berlitz Inlagd November 26, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2019 8 minuter sedan, skrev clion: Håller med bethoven har aldrig träffat honom trodde du var 30 40 plussare men du bor ju granne med lill kurre i pattis Hmm antar att det är mig du menar, 50 plussare är jag, Å vi har träffats ett par ggr, men ditt tillstånd var då inte i ett kommaihåg stadium 😉. 1 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... broder tuk tuk Inlagd November 26, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2019 Jag har ju mer eller mindre bott på forumet sen 2005 så betydelsen har ju givetvis varit enorm. Ingen har väl bidragit med fler inlägg än jag gjort genom åren. Sen vem som är den störste thailandsexperten på forumet får ju medlemmarna själva avgöra. BTT 3 1 8 Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 46 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Jag har ju mer eller mindre bott på forumet sen 2005 så betydelsen har ju givetvis varit enorm. Ingen har väl bidragit med fler inlägg än jag gjort genom åren. Sen vem som är den störste thailandsexperten på forumet får ju medlemmarna själva avgöra. BTT Du glimrar till med lite humor ibland. 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 Maipenrai eller dåvarande “thaitjejer” var till stor hjälp när jag bjöd hit personen jag älskade från Thailand år 2007 🤗. Var aldrig medlem, men det fanns många bra trådar på den tiden med bra råd. Stort tack till er 😌. Har inte varit medlem så länge och känner få av er. Men visst håller man extra koll på några och hoppas få träffa några av dem i ”real life” i Udon Thani nån gång😉. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 4 minuter sedan, skrev Matilda: Maipenrai eller dåvarande “thaitjejer” var till stor hjälp när jag bjöd hit personen jag älskade från Thailand år 2007 🤗. Var aldrig medlem, men det fanns många bra trådar på den tiden med bra råd. Stort tack till er 😌. Har inte varit medlem så länge och känner få av er. Men visst håller man extra koll på några och hoppas få träffa några av dem i ”real life” i Udon Thani nån gång😉. Det måste ha varit till allas våran thailandsexpert BTT som gjorde det möjligt. En inspirationskälla och en thailandsexpert ut i fingertopparna 3 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... SWED THAI Inlagd November 26, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2019 1 timme sedan, skrev Matilda: Maipenrai eller dåvarande “thaitjejer” var till stor hjälp när jag bjöd hit personen jag älskade från Thailand år 2007 🤗. Var aldrig medlem, men det fanns många bra trådar på den tiden med bra råd. Stort tack till er 😌. Har inte varit medlem så länge och känner få av er. Men visst håller man extra koll på några och hoppas få träffa några av dem i ”real life” i Udon Thani nån gång😉. Många goa gubbar där. Synd att några inte skriver så mycket nu. Farbror Baa, Sarne med varannan onsdagsträff som han startade. Har för mig att vi var 6 gubbar den första träffen 2013 tror jag de var. Sen hade Drivern några trevliga trådar att följa. IL hade en tråd om sitt liv på farmen. Soi grusgång var en. Luke från HH har många bra trådar. Chan 2014 tror jag han hette som dog, Störtskön typ som inte lät sig tryckas ner utan gav svar på tal. Wuttan saknas också. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Det måste ha varit till allas våran thailandsexpert BTT som gjorde det möjligt. En inspirationskälla och en thailandsexpert ut i fingertopparna Tja thailandsexpert har jag väl aldrig påstått att jag skulle vara. Finns mycket i Thailand som gått mina ögon och min näsa förbi. Skulle tro att ex Stefan5300 är en betydligt större expert åtminstone vad gäller livet och sederna i hembyarna. Jag har visserligen tillbringat ett antal månader i trähus även jag fast då var jag oftast på fyllan och satt mest och groggade på farstukvisten och tittade ut över en väldigt skräpig och skitig husgård. Men jag var ganska poppis hos papa och dom andra gubbarna i byn eftersom jag bjöd friskt på Sangsom. Till darlingens och mamas stora förtret. BTT 1 2 Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 37 minuter sedan, skrev SWED THAI: Många goa gubbar där. Synd att några inte skriver så mycket nu. Farbror Baa, Sarne med varannan onsdagsträff som han startade. Har för mig att vi var 6 gubbar den första träffen 2013 tror jag de var. Sen hade Drivern några trevliga trådar att följa. IL hade en tråd om sitt liv på farmen. Soi grusgång var en. Luke från HH har många bra trådar. Chan 2014 tror jag han hette som dog, Störtskön typ som inte lät sig tryckas ner utan gav svar på tal. Wuttan saknas också. Jag lärde känna en mycket trevlig herre på facebook för några veckor sedan. Han bodde strax utanför Udon Thani. Han var medlem här också men använde inte längre forumet. Han kanske var någon av dem du nämnde 😌. Men har sett några medlemmar som håller till i Udon Trakten. ps. Nu spammar jag.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd November 26, 2019 Dela Inlagd November 26, 2019 15 minuter sedan, skrev Matilda: Jag lärde känna en mycket trevlig herre på facebook för några veckor sedan. Han bodde strax utanför Udon Thani. Han var medlem här också men använde inte längre forumet. Han kanske var någon av dem du nämnde 😌. Men har sett några medlemmar som håller till i Udon Trakten. ps. Nu spammar jag.... Gör så. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Baa Inlagd November 27, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 27, 2019 Vad det betytt mest är otvetydigt de fantastiska vänner man fått. Idag betyder det betydligt mindre då det är näst intill omöjligt att följa en tråd när man måste kliva över högar av skit och kärringtjafs typ Clirres resetråd, den hade jag sett fram emot men fan vet om jag orkar. Där borde moderatorerna stämma i bäcken så vi vuxna slipper sandlådenivån. 19 Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stefan5300 Inlagd November 27, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 27, 2019 3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Tja thailandsexpert har jag väl aldrig påstått att jag skulle vara. Finns mycket i Thailand som gått mina ögon och min näsa förbi. Skulle tro att ex Stefan5300 är en betydligt större expert åtminstone vad gäller livet och sederna i hembyarna. Jag har visserligen tillbringat ett antal månader i trähus även jag fast då var jag oftast på fyllan och satt mest och groggade på farstukvisten och tittade ut över en väldigt skräpig och skitig husgård. Men jag var ganska poppis hos papa och dom andra gubbarna i byn eftersom jag bjöd friskt på Sangsom. Till darlingens och mamas stora förtret. BTT Deras seder bryr jag mig inte om ett dugg men vet hur hur jag ska uppföra mig mot folk, vad jag få göra och inte få göra, tror jag i alla fall. Vad mpr gett mig, trevliga foton, reseberättelser, vänner och ovänner. 10 1 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 27, 2019 Dela Inlagd November 27, 2019 1 timme sedan, skrev Baa: Vad det betytt mest är otvetydigt de fantastiska vänner man fått. Idag betyder det betydligt mindre då det är näst intill omöjligt att följa en tråd när man måste kliva över högar av skit och kärringtjafs typ Clirres resetråd, den hade jag sett fram emot men fan vet om jag orkar. Där borde moderatorerna stämma i bäcken så vi vuxna slipper sandlådenivån. Väl sagt! Men tjafset är tyvärr det som bär MPR numer, ta bort det så är det väl inte mycket kvar? Har också fått några bra vänner, bland annat en av mina bästa, via forum om Thailand, men det var nog på Thaitjejer för många år sedan han skriver inte på MPR längre. MVH 4 1 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd November 27, 2019 Dela Inlagd November 27, 2019 Schyssta foton från hela Los är nog det bästa här. Saknar rena trådar där man kan ge och få värdefulla tips utan påhopp, pekpinnar och gubbtjafs. En tråd om TM29 ska handla om TM29 och inget annat, den ska vara fri från påhopp om stavfel, inlägg om husbyggen i Udon eller rövduschar i Pattis. Fick själv en mycket uppskattad och tjafsfri ormlektion av Stefan5300 här på mpr. 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 27, 2019 Dela Inlagd November 27, 2019 7 minuter sedan, skrev Captain Morgan: Schyssta foton från hela Los är nog det bästa här. Saknar rena trådar där man kan ge och få värdefulla tips utan påhopp, pekpinnar och gubbtjafs. En tråd om TM29 ska handla om TM29 och inget annat, den ska vara fri från påhopp om stavfel, inlägg om husbyggen i Udon eller rövduschar i Pattis. Fick själv en mycket uppskattad och tjafsfri ormlektion av Stefan5300 här på mpr. Ormlektion är väl att ta i men tackar för de uppmuntrande orden. Att det blir tjafs är ju inte så konstigt då den ena ska veta eller tro sig veta bättre/mer än den andra. har en god vän som loggade ut för inte så länge sedan för som han sa, jag orkar inte med alla världsmästare. 5 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd November 27, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 27, 2019 En sak MPR givit till mig är möjligheten att lära mig hur olika folk egentligen är som individer. Vad vi reagerar på, hur olika vi reagerar osv. Och samtidigt hur lika vi är i grupper. Ser MPR som en samlingsplats i forumform, mer än en databas för information. Sen är det tack vare MPR och en handfull medlemmar och samma antal gånger som jag har ändrat uppfattning totalt om mig själv, vilket inte hade hänt utan MPR och det tackar jag för enormt. 10 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd November 27, 2019 Dela Inlagd November 27, 2019 8 minutes ago, stefan5300 said: Ormlektion är väl att ta i men tackar för de uppmuntrande orden. Att det blir tjafs är ju inte så konstigt då den ena ska veta eller tro sig veta bättre/mer än den andra. har en god vän som loggade ut för inte så länge sedan för som han sa, jag orkar inte med alla världsmästare. Tror inte att de värsta ens är på plats i Los. De sitter väl hemma i Mjölby med en virtuell pekpinne. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 27, 2019 Dela Inlagd November 27, 2019 17 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Tja thailandsexpert har jag väl aldrig påstått att jag skulle vara. Finns mycket i Thailand som gått mina ögon och min näsa förbi. Skulle tro att ex Stefan5300 är en betydligt större expert åtminstone vad gäller livet och sederna i hembyarna. Jag har visserligen tillbringat ett antal månader i trähus även jag fast då var jag oftast på fyllan och satt mest och groggade på farstukvisten och tittade ut över en väldigt skräpig och skitig husgård. Men jag var ganska poppis hos papa och dom andra gubbarna i byn eftersom jag bjöd friskt på Sangsom. Till darlingens och mamas stora förtret. BTT Kul att du erkänner att google inte är fulländigt 2 1 Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... måne Inlagd November 27, 2019 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 27, 2019 Många goa vänner har jag träffat tack vare MPR,både irl och här.Ibland är skillnaden på den person man möter inte riktigt vad jag trodde 😎 En del forumträffar har varit suveräna och bildtrådarna är fantastiska. Nu är det längesen man såg eliten men vi får hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa möte 😋 9 1 1 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 27, 2019 Dela Inlagd November 27, 2019 . 1 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
apknug Inlagd November 27, 2019 Dela Inlagd November 27, 2019 Nu är det längesen man såg eliten men vi får hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa möte [emoji39] Akta dig för att skriva sånt där. Då kan vi få en ny tråd om den största forumträffen i Naklua i februari igen! Och eftersom BTT har erkännt att hans konto kapas för att skriva om forumträffar kan allt konstig hända då! Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk För mig har MPR betytt sökandet efter brodern..... 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu