Jump to content
IGNORERAD

7:e Stockholmsträffen, lördagen den 8:e juni 2019


Gorocco

Recommended Posts

Soengsang
3 minuter sedan, skrev frogfish:

Du ser inget som helst problem med att i dagens smittläge åka från olika delar av landet, kramas på en gräsmatta i 2 dagar, för att sen åka tillbaka till sina delar av landet?

Viruset skiter väl i om ni träffas 1 gång per år?

 

Återigen, vi har helt olika åsikt om vad som innebär att nyttja sunt förnuft.

Det faller ju också på att ”onödiga resor avrådes”.

Men o andra sidan kanske det gör att det blir mindre än 50 deltagare

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kötthandlarn

    28

  • husse

    21

  • Gorocco

    19

  • Towe

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev Gorocco:

Stockholmsträffen 2020

 

Jag har ännu inte själv bestämt hur jag ska göra.

Det finns flera aspekter att fundera på.

  • Blir vi fler än 50 st (Förbud råder mot allmänna sammankomster över 50 personer.)
  • Om vi är färre än 50 st, kan vi hålla avstånd eller riskerar vi att några blir smittade. (Alkohol och omdömen går inte alltid hand i hand)
  • Är det solidariskt, bör man kanske överväga inte anordna partyt i dessa tider även om vi är färre än 50 st.
  • Var är vi om en månad i Corona-krisen, fler förbud och restriktioner eller lättar vi upp?
  • Har medlemmar redan köpt biljett och bokat hotellrum för att vara med.

Så går mina tankar just nu därför har jag inte skrivit något mer om Stockholmsträffen.

Jag vill absolut inte stänga några dörrar och säga att det inte blir något i dagsläget men jag skulle inte uppmana någon att boka biljett eller rum för att komma till träffen just nu.

Sen är det alltid så att även om jag inte tar tag i träffen så hindrar det ingen från att  komma och träffas där ändå.

 

Kom med synpunkter och input, det behövs inga stora förberedelser från min sida för att köra på.
Kanske behöver vi inte ta några beslut just nu utan bara avvakta och se...

 

 

Det här med "social distansering" KAAAAN ju bli ett problem, då jag brukar hångla upp min fru duktigt mycket på Stockholmsträffen.........🤣 🤣 🤣 👅 💕 💋

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

 

Det här med "social distansering" KAAAAN ju bli ett problem, då jag brukar hångla upp min fru duktigt mycket på Stockholmsträffen.........🤣 🤣 🤣 👅 💕 💋

Du menar PD?🤣

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
9 minuter sedan, skrev frogfish:

Du ser inget som helst problem med att i dagens smittläge åka från olika delar av landet, kramas på en gräsmatta i 2 dagar, för att sen åka tillbaka till sina delar av landet?

Viruset skiter väl i om ni träffas 1 gång per år?

 

Återigen, vi har helt olika åsikt om vad som innebär att nyttja sunt förnuft.

 

Rättelse där frogfish........

Vi kramas på gräsmattan en dag (lördag), den första dagen kramas vi på Central Bar.........🤣 🤣 🤣

Det gäller att fördela smittotillfällena.......🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Det är klart att det är under gränsen, man jag fortsätter nog att kalla det kryphål. Bara en idi*t kan ju tycka att 500 är fel, men 499 är ok.

 

Men jag ska inte tjafsa om det, jag bara konstaterar att vi drar helt olika slutsatser av vad rekommendationer kombinerat med sunt förnuft betyder.

Ja varför sätter men en regel på 500 om man inte anser att 499 är ok kan jag ju då undra. Det tyder inte på sund förnuft. Man naturligtvis har valt en gräns helt enkelt för att man ville minska antalet stora sammankomster. När det gällde 500 pers regeln så var det för att få bort evenemang med tusentals människor. Gränsen måste ju sätta någonstans och då valde man 500 och om det i praktiken var 499 eller 510 hade knappast någon betydelse men färre än 500 ansåg man vara ok. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 minuter sedan, skrev B747:

Du menar PD?🤣

Towe för fan, är du helt borta med att hon och jag gifte oss i Slottsskogen för några år sedan med Herr Chang som vigselförrättare????.....🤣 🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev frogfish:

Du ser inget som helst problem med att i dagens smittläge åka från olika delar av landet, kramas på en gräsmatta i 2 dagar, för att sen åka tillbaka till sina delar av landet?

Viruset skiter väl i om ni träffas 1 gång per år?

 

Återigen, vi har helt olika åsikt om vad som innebär att nyttja sunt förnuft.

Ja onekligen har vi det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det faller ju också på att ”onödiga resor avrådes”.

Men o andra sidan kanske det gör att det blir mindre än 50 deltagare

Folk träffas ju hela tiden, det som händer händer. Och viruset smittar ju inte om det bara är 49 enligt en del....😉

 

För egen del ser jag det som ett större problem att folk skulle komma från olika delar av landet, för att efteråt åka tillbaka. De kan både dra med sig "objudna gäster" och ta med sig hem.

 

Men det är tydligt att det finns olika åsikter i frågan, perfekt för ett forum.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu är ju denna sammankomst en gång om året så det kan väl knappast räknas som "hela tiden". 

Du fastna för två ord, om sammankomsten är en eller två ggr på året har väl ingen betydelse som läget är nu

men för mej spelar det inte så stor roll bara ni håller er i Stockholms trakten, smitta ner varandra ni, upp till er

men ge fan i att smitta ned andra. För en fest HUVA 🤨

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Frogfish

Allt kan naturligtvis hända. Varje HEN måste ta egna beslut . Utifrån respekten för andra människor. Vi kan inte lita och tro på farbror staten

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev John Khonken:

Frogfish

Allt kan naturligtvis hända. Varje HEN måste ta egna beslut . Utifrån respekten för andra människor. Vi kan inte lite och tro på farbror staten

Det är ju hela min poäng. Hoppas du menar det så också.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Självklart . Även om folk tror annat. Du får se när vi träffas. Så får du bilda dig en egen uppfattning.

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Du fastna för två ord, om sammankomsten är en eller två ggr på året har väl ingen betydelse som läget är nu

men för mej spelar det inte så stor roll bara ni håller er i Stockholms trakten, smitta ner varandra ni, upp till er

men ge fan i att smitta ned andra. För en fest HUVA 🤨

Soengsang vad var det för fel på det inlägget

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Soengsang vad var det för fel på det inlägget

Du är så korkad att du tycker folk kan smitta ned varandra.

Och du borde skruvat på korken för länge sedan.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du är så korkad att du tycker folk kan smitta ned varandra.

Och du borde skruvat på korken för länge sedan.

 

Ja men vill dom ha en träff där man kan smitta ned varandra ?? När träffen är viktigare än allt annat blir man förvänad

jag tycker väl inte att folk ska smitta ned varandra men träffas många på en fest låter inte klokt. Sen läs inläggen jag skrev

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
26 minuter sedan, skrev Boa52:

för mej spelar det inte så stor roll bara ni håller er i Stockholms trakten, smitta ner varandra ni, 

 

1 minut sedan, skrev Boa52:

jag tycker väl inte att folk ska smitta ned varandra

Hur ska du ha det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja men vill dom ha en träff där man kan smitta ned varandra ?? När träffen är viktigare än allt annat blir man förvänad

jag tycker väl inte att folk ska smitta ned varandra men träffas många på en fest låter inte klokt. Sen läs inläggen jag skrev

Alla kanske inte vill sluta att leva å sitta i skogen med dunken hela tiden.Frihet under ansvar... Ojoj mycket å läsa å förstå nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hur ska du ha det?

Du förstår inte mycket, tycker inte folk ska smitta ner varandra men ni vill ha en träff där smittorisken är stor. upp till

er men sprid inte smittan vidare, förstår du

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Precis nyss, skrev Boa52:

Du förstår inte mycket, tycker inte folk ska smitta ner varandra men ni vill ha en träff där smittorisken är stor. upp till

er men sprid inte smittan vidare, förstår du

Ni?

 

Nä ärligt förstår jag inte hur du tänker, först skriver du att de kan smitta ned varandra bäst de vill, för att i nästa andetag tycka att de inte ska smitta ned varandra?

Hur förväntar du dig att någon ska förstå?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Du förstår inte mycket, tycker inte folk ska smitta ner varandra men ni vill ha en träff där smittorisken är stor. upp till

er men sprid inte smittan vidare, förstår du

Du är ingen pedagog direkt.Därför har folk svårt för att förstå dig.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Du är ingen pedagog direkt.Därför har folk svårt för att förstå dig.

Förstå Boa???  Han får ju bolibompa att verka vara nyhetsbyrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ni?

 

Nä ärligt förstår jag inte hur du tänker, först skriver du att de kan smitta ned varandra bäst de vill, för att i nästa andetag tycka att de inte ska smitta ned varandra?

Hur förväntar du dig att någon ska förstå?

Dom som har lite i skallen förstår, läs två ggr

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Precis nyss, skrev Boa52:

Dom som har lite i skallen förstår, läs två ggr

Sorry mate, läser jag din text mer än 1 gång får jag migrän.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Dom som har lite i skallen förstår, läs två ggr

Det vet ju du:rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Det vet ju du:rotfl:

Men gör ett försök till och med du kan överaska med kunskap, tvivlar men hoppet finns

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...