Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen 2018 lördag 4 augusti 14.00


Herr Chang

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det där med att frugorna sitter och pratar i en hörna och gubbarna i en annan hörna är det något som forummedlemmarna själva kommit på?  För vad jag vet så blandar man män och kvinnor vid fester även i Thailand.

 

Så något typiskt thailändskt fenomen är det ju inte.

 

BTT

Det märks tydligt i dina inlägg hur lite

du vet om Thailand och thailändare

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 321
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • clion

    32

  • audirs2

    27

  • broder tuk tuk

    25

  • Rillex

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

42 minuter sedan, skrev Jive:

Jo, det förekommer ofta i Thailand och det har en väldigt förståelig förklaring - thaitjejerna vill sitta och snacka på sitt eget språk.

Är naturligtvis inte lätt för BTT att veta....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog inte en enda bild på festen, hade inte tid, måste tjöta med alla goa gubbar som var där, ingen nämd ingen glömd!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

BTT - Västgötatråden 10-0.

Hoppas träffen var bättre än tråden.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt trevlig träff med mycket tjöt o goa gnägg, många härliga personligheter träffade man i det härliga vädret.

Blev inte mycket fotat för mig, men det var det många andra som skötte med bravur.

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Atom:

Nej, det stämmer, det är inget typiskt thailändskt fenomen. Det är ett globalt fenomen.

 

På alla större släktträffar, firmafester och återträffat jag har varit på i Sverige så sitter oftast gubbarna/grabbarna vid sina bord och kvinnorna/tjejerna vid sina; enda undantaget är väl om det finns många yngre singlar. Och då är inga andra thailändskor än min fru inblandad.

 

När jag har varit på större tillställningar i Kina har det varit samma uppdelning och på diverse  föräldratillställningar i dotterns skola (där bara en minoritet är Thai) likaså. När vi har större släktsammankomster eller byfester i Thailand sitter också gubbarna oftast för sig; och då är jag enda utlänningen.

 

Jag förstår att du vill få det till att det är något fel på snubbarna, och kanske även kvinnorna, på tillställningen för att få dig själv att  framstå som mindre udda. Tyvärr; det är inget märkligt med uppdelningen. Om så varenda fru/flickvän hade varit från Markaryd så hade nog uppdelningen sett likadan ut.

 

Nja globalt fenomen kan ju diskuteras.

 

Möjligen i asiatiska kretsar i så fall.

 

Jag har aldrig varit med om den uppdelningen på fester i västerländska länder. 

 

Det normala är väl att man blandar kvinnor och män vid bordet?

 

Dessutom har jag varit på fester i Thailand och inte satte man kvinnorna för sig och männen för sig.

 

Nej jag tror det hela är en uppfinning skapad av forumets festgeneraler.

 

Sen kan man ju fundera på om det bottnar i språkförbistring eller om paren inte har samma intressen?

 

BTT

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja globalt fenomen kan ju diskuteras.

 

Möjligen i asiatiska kretsar i så fall.

 

Jag har aldrig varit med om den uppdelningen på fester i västerländska länder. 

 

Det normala är väl att man blandar kvinnor och män vid bordet?

 

Dessutom har jag varit på fester i Thailand och inte satte man kvinnorna för sig och männen för sig.

 

Nej jag tror det hela är en uppfinning skapad av forumets festgeneraler.

 

Sen kan man ju fundera på om det bottnar i språkförbistring eller om paren inte har samma intressen?

 

BTT

 

BTT

Grabbarnas grabbighet kan väl också vara en anledning och som kan kännas jobbig även för tjejerna i Markaryd.  😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Nja globalt fenomen kan ju diskuteras.

 

Möjligen i asiatiska kretsar i så fall.

 

Jag har aldrig varit med om den uppdelningen på fester i västerländska länder. 

 

Det normala är väl att man blandar kvinnor och män vid bordet?

 

Dessutom har jag varit på fester i Thailand och inte satte man kvinnorna för sig och männen för sig.

 

Nej jag tror det hela är en uppfinning skapad av forumets festgeneraler.

 

Sen kan man ju fundera på om det bottnar i språkförbistring eller om paren inte har samma intressen?

 

BTT

 

BTT

Jag är på begravning just nu; bara jag och ett gäng Thaigubbar vid mitt bord medans frugan sitter med kvinnorna vid ett annat bord. Precis som det var på släktträffen i Skövde för tre veckor sedan.

 

Jag förmodar att du tänker på de mer formella tillställningar du oftast frekventerar, typ Nobelmiddagen, där bordsplacering gäller. Där är det, helt riktigt, blandat och jag antar att du fick Madeleine förra gången.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev Atom:

Jag är på begravning just nu; bara jag och ett gäng Thaigubbar vid mitt bord medans frugan sitter med kvinnorna vid ett annat bord. Precis som det var på släktträffen i Skövde för tre veckor sedan.

 

Jag antar att du tänker på de mer formella tillställningar du oftast frekventerar, typ Nobelmiddagen, där bordsplacering gäller. Där är det, helt riktigt, blandat och jag antar att du fick Madeleine förra gången.

 

Nu pratar du ju om thailändska förhållanden globalt och då stämmer det säkert men inte fasiken är fenomenet utbrett globalt i västerländska samhällen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja globalt fenomen kan ju diskuteras.

 

Möjligen i asiatiska kretsar i så fall.

 

Jag har aldrig varit med om den uppdelningen på fester i västerländska länder. 

 

Det normala är väl att man blandar kvinnor och män vid bordet?

 

Dessutom har jag varit på fester i Thailand och inte satte man kvinnorna för sig och männen för sig.

 

Nej jag tror det hela är en uppfinning skapad av forumets festgeneraler.

 

Sen kan man ju fundera på om det bottnar i språkförbistring eller om paren inte har samma intressen?

 

BTT

 

BTT

Du kan ju inte ha någon erfarenhet av detta eftersom "DU ALDRIG DYKER UPP"  Luft-Snackare ??????????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu pratar du ju om thailändska förhållanden globalt och då stämmer det säkert men inte fasiken är fenomenet utbrett globalt i västerländska samhällen.

 

BTT

Du har uppenbart aldrig varit på en fest med mer än en deltagare !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Atom:

Jag är på begravning just nu; bara jag och ett gäng Thaigubbar vid mitt bord medans frugan sitter med kvinnorna vid ett annat bord. Precis som det var på släktträffen i Skövde för tre veckor sedan.

 

Jag antar att du tänker på de mer formella tillställningar du oftast frekventerar, typ Nobelmiddagen, där bordsplacering gäller. Där är det, helt riktigt, blandat och jag antar att du fick Madeleine förra gången.

Jag har en god vän i Jomtien som brukar bjuda ett gäng på hans hemlagade mat och då är vi ofta 3-4 par som sitter tillsammans runt bordet, ätande, skrattande och sjungande snapsvisor. Jag kan inte erinra mig någon gång som tjejerna har suttit för sig själva. Vi är kanske ett undantag som bekräftar regeln. 😊

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev Jive:

Jag har en god vän i Jomtien som brukar bjuda ett gäng på hans hemlagade mat och då är vi ofta 3-4 par som sitter tillsammans runt bordet, ätande, skrattande och sjungande snapsvisor. Jag kan inte erinra mig någon gång som tjejerna har suttit för sig själva. Vi är kanske ett undantag som bekräftar regeln. 😊

 

På skolan där jag jobbade i Thailand hade man ofta fester så även med inbjudna munkar och inte tusan satt tjejerna och munkarna åtskilda.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Jive said:

Jag har en god vän i Jomtien som brukar bjuda ett gäng på hans hemlagade mat och då är vi ofta 3-4 par som sitter tillsammans runt bordet, ätande, skrattande och sjungande snapsvisor. Jag kan inte erinra mig någon gång som tjejerna har suttit för sig själva. Vi är kanske ett undantag som bekräftar regeln. 😊

Det är ju självklart om man bara är 6-8 personer, då kan man ju sitta vid samma bord. 

 

Jag pratar om tillställningar då man är så många att man inte får plats vid ett bord; då är könsuppdelning förmodligen det naturligaste. Man skulle givetvis kunna dela upp efter inkomstnivå, vikt eller favoritfotbollslag men kön är nog det absolut vanligaste, oavsett om man är i Uttaradit, Ulricehamn eller Uganda.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Det är ju självklart om man bara är 6-8 personer, då kan man ju sitta vid samma bord. 

 

Jag pratar om tillställningar då man är så många att man inte får plats vid ett bord; då är könsuppdelning förmodligen det naturligaste. Man skulle givetvis kunna dela upp efter inkomstnivå, vikt eller favoritfotbollslag men kön är nog det absolut vanligaste, oavsett om man är i Uttaradit, Ulricehamn eller Uganda.

Det tror jag faktiskt inte alls, då är nog åldern en större faktor till uppdelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Atom:

Det är ju självklart om man bara är 6-8 personer, då kan man ju sitta vid samma bord. 

 

Jag pratar om tillställningar då man är så många att man inte får plats vid ett bord; då är könsuppdelning förmodligen det naturligaste. Man skulle givetvis kunna dela upp efter inkomstnivå, vikt eller favoritfotbollslag men kön är nog det absolut vanligaste, oavsett om man är i Uttaradit, Ulricehamn eller Uganda.

Eller/och hur vi uppmärksammar tjejerna och bjuder in dem (aktivt) i gemenskapen. Till könet brukar ju också höra att tjejerna är lite mer blyga och tillbakadragna än vi grabbar, så visst har det lite med könet/kynnet att göra.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

På skolan där jag jobbade i Thailand hade man ofta fester så även med inbjudna munkar och inte tusan satt tjejerna och munkarna åtskilda.

 

BTT

Satt munkarna vid sidan av tjejerna!!  En tjej far inte ens lov att sitta vid sidan av en munk i en buss en gang

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minutes ago, Scandinaviancorner said:

Satt munkarna vid sidan av tjejerna!!  En tjej far inte ens lov att sitta vid sidan av en munk i en buss en gang

BTT har inte hunnit googla det än... ha tålamod!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag har aldrig varit med om den uppdelningen på fester i västerländska länder. 

 

Det normala är väl att man blandar kvinnor och män vid bordet?

 

Dessutom har jag varit på fester i Thailand och inte satte man kvinnorna för sig och männen för sig.

 

Bara att inse att du inte varit med om mycket IRL.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, born41 said:

Väntar på en bild när grillarna är i gång😁

 

Born41

I den här tråden verkar det största intresset vara att mata troll, så du får nog vänta på det :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Satt munkarna vid sidan av tjejerna!!  En tjej far inte ens lov att sitta vid sidan av en munk i en buss en gang

 

Japp det gjorde dom. Minns att tre stycken kom för att hämta pengarna som ägarinnan hängt i sin julgran.

 

Sen bjussade hon munkarna på god mat och vi satt alla på golvet intill varandra och åt och drack rikligt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, då har jag återvänt till mitt kära hem. Blev visst inte så många bilder från träffen, men några kan jag väl lägga in.

 

Fredagens förträff börjar på uteserveringen vid receptionen.

 

IMG_1218.thumb.jpg.62821780fe85cf27928dda8e3ac53e81.jpg

 

Efter varsin (dyr) öl drar vi ut på gräsmattan.

 

IMG_1220.thumb.jpg.5699b43f82005aaa85d4c85bc384f59f.jpg

 

IMG_1221.thumb.jpg.4e1a50442729a643e9f8c191b5145712.jpg

 

Inte dåligt för att vara förträff på fredag.

 

IMG_1225.thumb.jpg.8b92e818ce48894506c4ed0d61459e59.jpg

 

Ja, vi törs använda elgrill för att grilla korv!

 

IMG_1226.thumb.jpg.390317b553bf8bbd8cc9a7d3960474f2.jpg

 

Och det var ingen som klagade på det.

 

IMG_1227.thumb.jpg.aed1ec20ebe8a5f63acc4afb4b2693ac.jpg

 

Fint väder även på lördagen, även om jag tyckte det blåste väl mycket.

 

IMG_1231.thumb.jpg.dab93a6ef1ce4ef23568d59ae7ee6bd5.jpg

 

Kolla... kvinnor och barn sitter för sig själva!

 

IMG_1234.thumb.jpg.464ae003623851ac3415d0387fe9c052.jpg

 

Clion försöker värva deltagare till sin säckhoppartävling.

 

IMG_1238.thumb.jpg.384baf336054894e2811ba198016bce7.jpg

 

Men först en kort lutare...

 

IMG_1241.thumb.jpg.418e7875b170b6ac016dfd7a82769987.jpg

 

Startfältet. Missade tyvärr själva racet då jag hade mer akuta behov.

 

IMG_1242.thumb.jpg.5fb4f3c0db6c464c937670a55d7a6087.jpg

 

Årets lotteri blev minst sagt annorlunda tidigare år. @born41 hade en lysande idé som jag gav klartecken för. Lotterna bestod av smörknivar av trä med MaiPenRai inpräglat, och ett lottnummer 1-100 för varje kniv. Dessa sålde vi för 20 kronor styck. Det fanns ju då möjlighet att välja sitt lottnummer, men jag vet inte hur många som brydde sig om det.

 

IMG_1248.thumb.jpg.3d1c59f31158fead72141fcdb8f2727c.jpg

 

Joy blev överraskad och glad över priset han vann.

 

IMG_1253.thumb.jpg.d718e1378e9b51e1641965b71afb7dbc.jpg

 

Vår egen världsberömde toalettkonnässör @Kötthandlarn vann av en ren händelse en fin hållare i trä för toalettpapper som han utan tvivel monterar på optimal plats. Det var inte alls riggat :) 

 

IMG_1255.thumb.jpg.7be0681deb9505915017b4022d0b753f.jpg

 

Några tappra själar dröjde sig kvar efter midnatt.

 

IMG_1259.thumb.jpg.eaf3096b1018dbcd421c4c4154205600.jpg

 

Men allt har sitt slut, även om @L64 var sugen på mer grillad korv... Vi övervägde lite grann att dra igång elgrillen inne på mitt hotellrum, men han fick nöja sig med rå korv.

 

IMG_1262.thumb.jpg.713f8e828e0cca0c132637cb86cf3c71.jpg

 

Jag vill nog hävda att trots färre deltagarantal var detta års träff en av de mer lyckade. Åtminstone i topp tre av våra totalt nio träffar. Stort tack till alla som deltog och hjälpte till med det ena och det andra!

 

Redovisning av finanserna kommer inom kort, och preliminärt datum för Västgötaträffen 2019 är lördag 3 augusti.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Ja, då har jag återvänt till mitt kära hem. Blev visst inte så många bilder från träffen, men några kan jag väl lägga in.

 

Fredagens förträff börjar på uteserveringen vid receptionen.

 

IMG_1218.thumb.jpg.62821780fe85cf27928dda8e3ac53e81.jpg

 

Efter varsin (dyr) öl drar vi ut på gräsmattan.

 

IMG_1220.thumb.jpg.5699b43f82005aaa85d4c85bc384f59f.jpg

 

IMG_1221.thumb.jpg.4e1a50442729a643e9f8c191b5145712.jpg

 

Inte dåligt för att vara förträff på fredag.

 

IMG_1225.thumb.jpg.8b92e818ce48894506c4ed0d61459e59.jpg

 

Ja, vi törs använda elgrill för att grilla korv!

 

IMG_1226.thumb.jpg.390317b553bf8bbd8cc9a7d3960474f2.jpg

 

Och det var ingen som klagade på det.

 

IMG_1227.thumb.jpg.aed1ec20ebe8a5f63acc4afb4b2693ac.jpg

 

Fint väder även på lördagen, även om jag tyckte det blåste väl mycket.

 

IMG_1231.thumb.jpg.dab93a6ef1ce4ef23568d59ae7ee6bd5.jpg

 

Kolla... kvinnor och barn sitter för sig själva!

 

IMG_1234.thumb.jpg.464ae003623851ac3415d0387fe9c052.jpg

 

Clion försöker värva deltagare till sin säckhoppartävling.

 

IMG_1238.thumb.jpg.384baf336054894e2811ba198016bce7.jpg

 

Men först en kort lutare...

 

IMG_1241.thumb.jpg.418e7875b170b6ac016dfd7a82769987.jpg

 

Startfältet. Missade tyvärr själva racet då jag hade mer akuta behov.

 

IMG_1242.thumb.jpg.5fb4f3c0db6c464c937670a55d7a6087.jpg

 

Årets lotteri blev minst sagt annorlunda tidigare år. @born41 hade en lysande idé som jag gav klartecken för. Lotterna bestod av smörknivar av trä med MaiPenRai inpräglat, och ett lottnummer 1-100 för varje kniv. Dessa sålde vi för 20 kronor styck. Det fanns ju då möjlighet att välja sitt lottnummer, men jag vet inte hur många som brydde sig om det.

 

IMG_1248.thumb.jpg.3d1c59f31158fead72141fcdb8f2727c.jpg

 

Joy blev överraskad och glad över priset han vann.

 

IMG_1253.thumb.jpg.d718e1378e9b51e1641965b71afb7dbc.jpg

 

Vår egen världsberömde toalettkonnässör @Kötthandlarn vann av en ren händelse en fin hållare i trä för toalettpapper som han utan tvivel monterar på optimal plats. Det var inte alls riggat :) 

 

IMG_1255.thumb.jpg.7be0681deb9505915017b4022d0b753f.jpg

 

Några tappra själar dröjde sig kvar efter midnatt.

 

IMG_1259.thumb.jpg.eaf3096b1018dbcd421c4c4154205600.jpg

 

Men allt har sitt slut, även om @L64 var sugen på mer grillad korv... Vi övervägde lite grann att dra igång elgrillen inne på mitt hotellrum, men han fick nöja sig med rå korv.

 

IMG_1262.thumb.jpg.713f8e828e0cca0c132637cb86cf3c71.jpg

 

Jag vill nog hävda att trots färre deltagarantal var detta års träff en av de mer lyckade. Åtminstone i topp tre av våra totalt nio träffar. Stort tack till alla som deltog och hjälpte till med det ena och det andra!

 

Redovisning av finanserna kommer inom kort, och preliminärt datum för Västgötaträffen 2019 är lördag 3 augusti.

 

Herr Chang har talat.

 

Bibben verkar vara allvarligt intresserad av den rödhåriga tjejen:)))

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...