Jump to content

Öppen grupp  ·  113 medlemmar

Pattaya Gruppen
IGNORERAD

Favoritrestauranger i Pattaya


Cavemannen

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Var finns det i Pattaya? Aldrig sett det (har väl inte letat heller precis) :)

Central Festival på BeachRoad sidan. Vån 3.

 

 

 

Ändrades av samet
Spoonis kom med klara besked
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    39

  • spooncreek

    26

  • judazzz

    15

  • berlitz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2018-07-07 at 12:30, skrev spooncreek:

Nix, I källaren med utsikt mot snabbköpet 😉

Hmm lite skillnad på utsikt, kan jag lova. Testa den där uppe, suverän utsikt över bukten. Maten vet jag inte riktigt hur det är men bara miljön är värd ett besök.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Esspe said:

Var finns det i Pattaya? Aldrig sett det (har väl inte letat heller precis) :)

Central Festival, tredje våningen seaside.  Snodda bilder nedan från inne och uteserveringen.

 

Carls_Jr_Pattaya_05.jpg.d29f6724dd36608839102fedf822666a.jpg

best-burger-in-central.jpg.e4dfc88b0148514913d8adc60af13f13.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2018-07-13 at 14:02, skrev spooncreek:

En puff för vad som kan vara Pattayas bästa pizza just nu, Bronx Pizza som ligger längst upp på Soi Lengkee, bredvid Retox Bar

 

20180713_182617.thumb.jpg.e1ce9ec87b9dc5a5b75b96212be95565.jpg

 

Man kan beställa en slice  eller flera

 

20180630_235724.thumb.jpg.f8e1a1d628a32fe110a329388c3a0bde.jpg

 

Dela en hel pizza och äta på plats

 

1788652494_20180507_190136(1).thumb.jpg.dff700336d654c3fa464c5a3da2b4441.jpg

 

Eller ta med hem

 

20180625_005601.thumb.jpg.ebbbe3f5fced90c4f99a66f13fd0fe42.jpg

 

Storleken har för Bronx Pizza betydelse, och förutom att pizzorna är goda hävdar de att de är störst med sin 18 inches i diameter, vilket då skulle motsvara ca 46 cm. Nogsamt beskrivet i en uträkning med bland annat  π (pi)

 

20180713_181656.thumb.jpg.1711d9ef1f2c2d0e74bffdf766894643.jpg

 

Huruvida uträkningen stämmer överlåter jag åt MPRs mattesnillen att bedöma..

 

 

Bullshit!

 

För att ta reda på diametern så måste man först ha volymen. Det är ju ett helt vanligt rör, om än väldigt kort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker såväl McDonalds som Burger King i Thailand är av rätt usel kvalitet, vet inte riktigt vad det är som de gör för fel med sådana standardiserade koncept, men dåligt är det., och förhållandevis dyrt dessutom.

En hamburgerkedja som dock håller måttet är Carls Jr. Deras slogan "its gonna get messy" säger en del. Hyfsat rejäla burgare som smakar bra. Denna gång fick det bli en "classic burger" som smakade lite åt Sibyllahållet. Helt ok (även om bästa sibyllaburgaren just nu är Harrys 99er). 

 

20180802_162417.thumb.jpg.b33f1aa143eebca8ffa468b08bf7621f.jpg

 

Promotar man Carls Jr har man också en ursäkt för att länka till deras reklamfilmer, som är av absolut världsklass. Håll till godo :-) 

 

 

 

Carls jr, är faktiskt riktig bra! Deras western-burgare är bara så jävla goda. Mycket bättre än McD och BK.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Fick äran tidigare i veckan att provsmaka några av de nya pizzorna som snart finns på Pizzeria Zip och kan skvallra om några nya heta tillskott.

 

Men i förrgår blev det en klassiker, Calzone, som var riktigt bra. Här blir man stamkund framöver.

 

20181004_223449.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, spooncreek said:

Fick äran tidigare i veckan att provsmaka några av de nya pizzorna som snart finns på Pizzeria Zip och kan skvallra om några nya heta tillskott.

 

Men i förrgår blev det en klassiker, Calzone, som var riktigt bra. Här blir man stamkund framöver.

 

20181004_223449.jpg

Jag gillar

 https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g293919-d8862731-Reviews-GROTTINO_Osteria_Pizzeria-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

https://www.facebook.com/pizzaandco/     (Ej att förväxla med The Pizza Company)

 

Det är ju lite pris skillnad på dessa två och ZIP.

En kan undra vad priserna på ZIP hamnar på när högsäsongen drar igång?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, judazzz said:

Jag gillar

 https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g293919-d8862731-Reviews-GROTTINO_Osteria_Pizzeria-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

https://www.facebook.com/pizzaandco/     (Ej att förväxla med The Pizza Company)

 

Det är ju lite pris skillnad på dessa två och ZIP.

En kan undra vad priserna på ZIP hamnar på när högsäsongen drar igång?

 

 

Har inte varit på någon av de restaurangerna, men antar att det är mer italienskt stuk på pizzorna? 

 

Zip lär väl skruva upp priserna lite, men gissningsvis något snäpp billigare.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, spooncreek said:

Har inte varit på någon av de restaurangerna, men antar att det är mer italienskt stuk på pizzorna? 

 

Zip lär väl skruva upp priserna lite, men gissningsvis något snäpp billigare.

Jo visst är det lite mer Italienskt än Turk inspirerade pizzor.

Jag gillar Zips pizzor också, prisvärda, vill man ha "Svenne pizza" så finns ju även Two Lion och 2in1 Jomtien soi 7 att tillgå.

Om man orkar ta sig bort till Darkside så har Sunnys mycket bra Kebab pizza, dom kör även home deliverey.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Abercrombie said:

Vad är priset på Zips pizza för närvarande? 

Detta var i September. Vet inte om dom justerat uppåt ännu

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Så har man då, efter ett antal decennier, äntligen hittat till det så omtalade Beefeater. Visst var det bra men det gjorde ett stort hål i plånboken också. Nästa gång blir det Calles men jag går själv helst till Steak & News på Thappraya. Lite billigare och lika gott enl min mening. Dessutom trevligare miljö, man slipper försäljare och slabbiga Laban som går förbi. Visserligen har den svenske kocken slutat så får kasta in en brasklapp där vad gäller köttet. Bara varit en gång och då blev det en Walewska variant som var bra.

 

Beefeater med två glas vin och dricks. Tror det gick på 1200 Bht. Gott vin.

20181009_192833.thumb.jpg.fa42584b70e6c7e7d1d3596505e58651.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Esspe:

Så har man då, efter ett antal decennier, äntligen hittat till det så omtalade Beefeater. Visst var det bra men det gjorde ett stort hål i plånboken också. Nästa gång blir det Calles men jag går själv helst till Steak & News på Thappraya. Lite billigare och lika gott enl min mening. Dessutom trevligare miljö, man slipper försäljare och slabbiga Laban som går förbi. Visserligen har den svenske kocken slutat så får kasta in en brasklapp där vad gäller köttet. Bara varit en gång och då blev det en Walewska variant som var bra.

 

Beefeater med två glas vin och dricks. Tror det gick på 1200 Bht. Gott vin.

20181009_192833.thumb.jpg.fa42584b70e6c7e7d1d3596505e58651.jpg

Inte värt pengarna, tycker Calles är minst lika bra, och dessutom trevligare personal :)

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev gst:

Inte värt pengarna, tycker Calles är minst lika bra, och dessutom trevligare personal :)

Ska prova det nästa gång. Finns ett ställe tvärs emot Beefeater också, tror det heter Longhorn. Någon som varit där?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Esspe:

Ska prova det nästa gång. Finns ett ställe tvärs emot Beefeater också, tror det heter Longhorn. Någon som varit där?

 

Längesedan nu. Så det omdömet är inte giltigt längre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Robin Hood Tavern på Avenue/Major är inte så tokigt. Tidigare har jag gjort ett par besök på deras Sunday Carvery som är riktigt bra.

 

Image may contain: food and text

 

Säga vad man vill om brittisk mat generellt, men söndagsstek är de bra på :-) 

 

Dessutom daily specials till hyfsade priser:

 

No automatic alt text available.

 

Igår fick det bli en Massaman Curry på kyckling,  som får klart godkänt. 

 

20181015_155204.thumb.jpg.2859246f0696a35f512ba7cbc47b8547.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Esspe said:

Så har man då, efter ett antal decennier, äntligen hittat till det så omtalade Beefeater. Visst var det bra men det gjorde ett stort hål i plånboken också. Nästa gång blir det Calles men jag går själv helst till Steak & News på Thappraya. Lite billigare och lika gott enl min mening. Dessutom trevligare miljö, man slipper försäljare och slabbiga Laban som går förbi. Visserligen har den svenske kocken slutat så får kasta in en brasklapp där vad gäller köttet. Bara varit en gång och då blev det en Walewska variant som var bra.

 

Beefeater med två glas vin och dricks. Tror det gick på 1200 Bht. Gott vin.

20181009_192833.thumb.jpg.fa42584b70e6c7e7d1d3596505e58651.jpg

Två tips (om du nu vågar lita på mina tips längre :-) ) :

På Beefeater ska man beställa pepparsåsen spetsad med cognac till biffen.

När du besöker Calles, testa hummersoppan till förrätt. Grym! 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev gst:

Inte värt pengarna, tycker Calles är minst lika bra, och dessutom trevligare personal :)

Håller med till 100%

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Två tips (om du nu vågar lita på mina tips längre :-) ) :

På Beefeater ska man beställa pepparsåsen spetsad med cognac till biffen.

När du besöker Calles, testa hummersoppan till förrätt. Grym! 

Alla tips är bra utom dom dåliga.  

 

Tänkte jag skulle göra en Entrecote själv idag så jag tig vägen förbi köttdisken på Tops Central. Australiensisk uppfödd på grain och det var ju lockande. Kilopris 2200 Bht men ok en liten bit kunde man ju ta så blir det överkomligt. Bad om den minsta dom hade i disken och stoppade den i korgen. Tittade inte på prislappen förrän på väg till kassan - 711 Bht för 312 gram! Inte fan kunde jag lämna tillbaka den men kunde lika gärna åkt ner till Andy´s. Nu blev ju min bättre än vad Andy presterat på sistone så slutet gott.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyttade inlägg:

 

De som vill diskutera Kiss Food & Drink med trollet har nu fått en egen tråd i gruppen för det, dit inläggen blivit flyttade.  Här diskuterar vi "Favoritrestauranger i Pattaya". Tack för er förståelse /Gruppmoderator.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Flyttade inlägg:

 

De som vill diskutera Kiss Food & Drink med trollet har nu fått en egen tråd i gruppen för det, dit inläggen blivit flyttade.  Här diskuterar vi "Favoritrestauranger i Pattaya". Tack för er förståelse  / Gruppmoderator.

Jo det var lite korkat att gå på den.😏

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigt, bra käk, trevlig stämning har vi upplevt det vara på Sailor bar soi 8. I nödfall kan även Kiss få duga. Beefeater när vi verkligen vill kosta på oss något extra, men om det är värt pengarna vete sjutton..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ang pizzeria Zip... Vi har en utökad meny på gång och justerade priser inför högsäsong. Bland annat en "Mexicana", ruskigt smaskig..[emoji106][emoji3]

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/7/2018 at 2:49 PM, spooncreek said:

Vi stekare, som börjar bli lite trötta på alla tips här från Cheap Charlies, har också en rekommendation:

 

The Kitchen, som ligger på 2nd Road mittemot Soi Honey.  Drivs av en fransman och  de är duktiga på kött. Eftersom det fotades lite dåligt vid senaste besöket kommer här ett par lånade bilder från deras hemsida över delar av menyn. Mera finns här

http://www.kitchen-Thailand.com/index.php

 

page15.jpg

 

 

grillspett.jpg.fd750948cc3137ca991b71a3b7c7918d.jpg

 

Kvalitet rakt igenom. De har även en riktigt bra beef tartar.

De som vill variera sina Beefeaterbesök lite kan gå hit, ligger ju dessutom i närheten.

 

 

 

 

 

Ingen Bea?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...