Jump to content

Öppen grupp  ·  113 medlemmar

Pattaya Gruppen
IGNORERAD

Favoritrestauranger i Pattaya


Cavemannen

Recommended Posts

Cavemannen

Vad har ni för favoriter i Pattaya?

Jag har 2st Italienska guldkorn som jag hittat genom åren.

 

La taverna del passatore

En Italiensk trattoria som serverar riktig Italiensk husmanskost och som jag besökt i 12år, den förre ägaren som startade denna restaurang hade den tidigare på soi excite men sålde den för 5-6år sedan.

Den ligger numera på en tvärgata till Buakhao.(det finns karta i länken)

https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d4071799-Reviews-La_Taverna_del_Passatore-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

 

Cala la pasta 

En ny italiensk restaurang som serverar Italiensk husmanskost och som slog upp portarna 2017, damen som driver stället har dock drivit en annan Italiensk restaurang tidigare.

Den ligger strax bakom Soi Bongkot.(det finns karta i länken)

https://www.facebook.com/Cala-La-Pasta-Pattaya-100895487194724/

 

Bägge dessa är riktigt prisvärda restauranger med riktigt god och vällagad mat.

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    39

  • spooncreek

    26

  • judazzz

    15

  • berlitz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Cavemannen

Alter Wirt

En Tysk restaurang som jag fick tips om för ca 1år sedan och snabbt blev en favorit.

Riktigt bra tyskmat med superbra priser.

Den ligger på east side, andra sidan Sukhumvith, så man bör ha moppe/bil för att besöka denna restaurang, men det är det värt alla gånger.

På Soi Khao Noi (East side) hittar man Alter Wirt (karta finns i länken)

https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d9769017-Reviews-Alter_Wirt-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Tänk att jag lärde mig uppskatta tysk mat i ...Thailand.

Min favorit är ju schweinhaxe grillat fläsklägg med surkål sååå jäkla gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
26 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tänk att jag lärde mig uppskatta tysk mat i ...Thailand.

Min favorit är ju schweinhaxe grillat fläsklägg med surkål sååå jäkla gott

Jag gillar också Tysk mat i Thailand, en annan favorit är korvtallriken med 5 eller 7st olika korvar + surkål, fantastiskt gott ihop med ett par Tyska kalla öl.

Det finns ett Tyskt cafe som även serverar lättare mat i Jomtien. Men det är deras deli som är bäst, där finns massor av Tyska delikatesser att handla, det brukar bli ett par kilo korv varje gång man besöker dem. Och bröddisken med hembakat är bland de bästa i Pattaya.

http://www.back-fabrik.com/

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid gillat "Surf Kitchen" i Jomtien, de har inte nån stjärna i nån Guide, men ligger nära ett favorit hotell vi har och har aldrig gjort oss besvikna, varken på Thaimat eller Västerländsk.

Bra läge vid Beachroad i Jomtien och hyfsade priser gör dem till den enda restaurangen jag kommer ihåg namnet på, förutom KISS och tex Mc Donalds...

 

Finns en massa små hak vi verkligen gillar, och en stor Sea-food restaurang längst ner på Jomtien beach road som måste besökas, men minns inte vad de heter, bara hur jag hittar dit.

 

 

MVH

 

edit: länk https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d1131043-Reviews-Surf_Kitchen-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Ändrades av Cavemannen

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
24 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag har alltid gillat "Surf Kitchen" i Jomtien, de har inte nån stjärna i nån Guide, men ligger nära ett favorit hotell vi har och har aldrig gjort oss besvikna, varken på Thaimat eller Västerländsk.

Bra läge vid Beachroad i Jomtien och hyfsade priser gör dem till den enda restaurangen jag kommer ihåg namnet på, förutom KISS och tex Mc Donalds...

 

Finns en massa små hak vi verkligen gillar, och en stor Sea-food restaurang längst ner på Jomtien beach road som måste besökas, men minns inte vad de heter, bara hur jag hittar dit.

 

 

MVH

 

edit: länk https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d1131043-Reviews-Surf_Kitchen-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Antagligen Pupen Seafood du tänker på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Somliga kanske rynkar på näsan åt min favorit, Pattaya Beer Garden. Men det är flera faktorer som gör att jag älskar stället: Läget vid vattnet, det är magiskt att sitta där när solen går ner i havet och lysssna på gamla rockklassiker. Lägg därtill hyfsad mat till hyfsade priser gör stället till det perfekta starten för en kväll på Walking Street.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha tänkt efter så måste nog Tin Can bli favoriten.

 

P1010503.thumb.JPG.f650366e4861841a82ac99c5c9f02270.JPG

 

Hållbar, lättstädad inredning och god mat.

 

P1010504.thumb.JPG.0c40df48a223a7640771be224eb4e2d0.JPG

 

Tjejen jag delade bord med tog en Suki (stavat som det låter) som hon var helt nöjd med.

 

P1010506.thumb.JPG.d2ab2e9e86bc48d229e9403df39e35e5.JPG

 

Själv tog jag en Khao Man Gai som var nått såppas god. Detta måste vara Thailänsk husmanskost när den är so bäst.

 

Och sen finns det dom som säger att man inte hittar  det riktiga och genuina Thailand i Pattaya.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
4 minuter sedan, skrev Nutteman:

Efter att ha tänkt efter så måste nog Tin Can bli favoriten.

 

P1010503.thumb.JPG.f650366e4861841a82ac99c5c9f02270.JPG

 

Hållbar, lättstädad inredning och god mat.

 

P1010504.thumb.JPG.0c40df48a223a7640771be224eb4e2d0.JPG

 

Tjejen jag delade bord med tog en Suki (stavat som det låter) som hon var helt nöjd med.

 

P1010506.thumb.JPG.d2ab2e9e86bc48d229e9403df39e35e5.JPG

 

Själv tog jag en Khao Man Gai som var nått såppas god. Detta måste vara Thailänsk husmanskost när den är so bäst.

 

Och sen finns det dom som säger att man inte hittar  det riktiga och genuina Thailand i Pattaya.

 

MVH

Nutteman

Vart ligger det?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nutteman:

Efter att ha tänkt efter så måste nog Tin Can bli favoriten.

 

P1010503.thumb.JPG.f650366e4861841a82ac99c5c9f02270.JPG

 

Hållbar, lättstädad inredning och god mat.

 

P1010504.thumb.JPG.0c40df48a223a7640771be224eb4e2d0.JPG

 

Tjejen jag delade bord med tog en Suki (stavat som det låter) som hon var helt nöjd med.

 

P1010506.thumb.JPG.d2ab2e9e86bc48d229e9403df39e35e5.JPG

 

Själv tog jag en Khao Man Gai som var nått såppas god. Detta måste vara Thailänsk husmanskost när den är so bäst.

 

Och sen finns det dom som säger att man inte hittar  det riktiga och genuina Thailand i Pattaya.

 

MVH

Nutteman

Jag (med olika matgäster) tycker tyvärr att dom gått ner sig på senare år. Kanske bara är jag som haft otur de sista gångerna.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vart ligger det?

Det kallas Tin Cup och ligger mitt emot Sports World på Soi Buakhao nära LK Metro.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vart ligger det?

Soi Bukao, inte så långt från LK

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här på mpr tycker ju att beefeater är det bästa som finns i Pattaya, mittemot ligger ett ställe med ännu godare mat och till lägre pris dessutom!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Älskar verkligen Anka,synd att det knappt fins på restauranger i Sverige.

Tack för tipset ska testas

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-18 at 17:34, skrev Cavemannen:

Jag gillar också Tysk mat i Thailand, en annan favorit är korvtallriken med 5 eller 7st olika korvar + surkål, fantastiskt gott ihop med ett par Tyska kalla öl.

Det finns ett Tyskt cafe som även serverar lättare mat i Jomtien. Men det är deras deli som är bäst, där finns massor av Tyska delikatesser att handla, det brukar bli ett par kilo korv varje gång man besöker dem. Och bröddisken med hembakat är bland de bästa i Pattaya.

http://www.back-fabrik.com/

 

Dom har bra bacon där också. Har svårt att hitta god bacon men deras duger. Bra bröd också som sagt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-18 at 18:13, skrev Tommy:

Jag har alltid gillat "Surf Kitchen" i Jomtien, de har inte nån stjärna i nån Guide, men ligger nära ett favorit hotell vi har och har aldrig gjort oss besvikna, varken på Thaimat eller Västerländsk.

Bra läge vid Beachroad i Jomtien och hyfsade priser gör dem till den enda restaurangen jag kommer ihåg namnet på, förutom KISS och tex Mc Donalds...

 

Finns en massa små hak vi verkligen gillar, och en stor Sea-food restaurang längst ner på Jomtien beach road som måste besökas, men minns inte vad de heter, bara hur jag hittar dit.

 

 

MVH

 

edit: länk https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d1131043-Reviews-Surf_Kitchen-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Håller med, bra ställe. Alltid mycket folk och det är ju ett gott tecken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Ibland blir man sugen på anka, då blir det en tur till Leng Kee på Pattaya klang(karta i länken).

De serverar den godaste ankan jag smakat i Pattaya, och de har även bra och prisvärd seafood.

https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d3683136-Reviews-Leng_Kee-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Min favorit i Pattaya, inte bara för ankan. Bästa panaengen också även om det kan variera lite. En av dom få som kan få till en Panaeng Nuea. Annars brukar jag hålla mig till gris eller kyckling men det är allra godast med nötkött och det fixar Leng Kee 8 ggr av 10 iaf. Blir inte så många besök där nft, lite långt att åka från Jomtien, blir Surf Kitchen i stället. Inte riktigt lika bra men inte långt i från.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det pratas ju mycket om Beefeater men jag har fortfarande aldrig varit där :) Ett alternativ som jag gillar och som tillhör mina favoritställen är Steak & News strax innan busstationen, under  Frasiers. Förre ägaren var svensk men han sålde tydligen förra året. Internationell meny och en väldigt bra planka, både nöt och lax varianten. Bra Marguerita gör inte det hela sämre. Käkade en Walewska sist jag var där och det var riktigt bra. Vet att Samet var missnöjd när han var där men jag trivs utmärkt där. Dessutom trevlig miljö ute.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

May´s på Thep Prasit (en bit ner på vänster sida) har riktigt bra thaifusion. Fantastisk fiskpanaeng men usla drinkar. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎05‎-‎18 at 19:39, skrev Nutteman:

Efter att ha tänkt efter så måste nog Tin Can bli favoriten.

 

P1010503.thumb.JPG.f650366e4861841a82ac99c5c9f02270.JPG

 

Hållbar, lättstädad inredning och god mat.

 

P1010504.thumb.JPG.0c40df48a223a7640771be224eb4e2d0.JPG

 

Tjejen jag delade bord med tog en Suki (stavat som det låter) som hon var helt nöjd med.

 

P1010506.thumb.JPG.d2ab2e9e86bc48d229e9403df39e35e5.JPG

 

Själv tog jag en Khao Man Gai som var nått såppas god. Detta måste vara Thailänsk husmanskost när den är so bäst.

 

Och sen finns det dom som säger att man inte hittar  det riktiga och genuina Thailand i Pattaya.

 

MVH

Nutteman

Vi har en liknande restaurang i kvarteret, hemma i den stora staden, där vi har en liten kåk...

De har 2-3 rätter på menyn, den ena är Khao man Gai, den andra som jag brukade beställa var samma fast med friterad kyckling, båda serverades med soppa och en underbar stark-syrlig sås!

 

Det som var lite speciellt var att de öppnade typ 9 varje dag och serverade sin underbara mat, men deras stängningstider varierade, ibland var det stängt kl 11, ibland klockan 15...

Varför???

De stängde när maten de lagat var slutsåld!

Intressant koncept?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Esspe:

Det pratas ju mycket om Beefeater men jag har fortfarande aldrig varit där :) Ett alternativ som jag gillar och som tillhör mina favoritställen är Steak & News strax innan busstationen, under  Frasiers. Förre ägaren var svensk men han sålde tydligen förra året. Internationell meny och en väldigt bra planka, både nöt och lax varianten. Bra Marguerita gör inte det hela sämre. Käkade en Walewska sist jag var där och det var riktigt bra. Vet att Samet var missnöjd när han var där men jag trivs utmärkt där. Dessutom trevlig miljö ute.

Ny ägare. Då skall det få en ny chans. Ett ställe är aldrig bättre än dess kock och ägare tillåter. 

 

Kvalitét på inköpen samt kunskapen att tillreda avgör. Så jag skall ge det en ny chans. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Ny ägare. Då skall det få en ny chans. Ett ställe är aldrig bättre än dess kock och ägare tillåter. 

 

Kvalitét på inköpen samt kunskapen att tillreda avgör. Så jag skall ge det en ny chans. 

Jag tyckte ju det var bra innan också. Märkte ingen större skillnad och kocken tror jag fortfarande var svensk :) Sen vet man ju aldrig om det är samma kock från gång till gång.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...