Jump to content

Öppen grupp  ·  113 medlemmar

Pattaya Gruppen
IGNORERAD

Favoritrestauranger i Pattaya


Cavemannen

Recommended Posts

Abercrombie

Jag hamnar alltid på Carl's Jr på Terminal 21 och Central Festival. Grymma burgare, tycker jag som annars inte är ett fan av just burgare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    39

  • spooncreek

    26

  • judazzz

    15

  • berlitz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

spooncreek
5 minutes ago, Abercrombie said:

Jag hamnar alltid på Carl's Jr på Terminal 21 och Central Festival. Grymma burgare, tycker jag som annars inte är ett fan av just burgare.

Jag håller med om Carl's Jr, det var nära att jag travade in  där idag istället. Guacamoleburgaren är inte fy skam.

 

image.jpeg.f48db9f308a64cb3a5c5e613d3623c70.jpeg

 

 

Sen måste jag påminna om en av Pattayagruppens oskrivna regler: Nämner man Carl's Jr i ett inlägg måste man länka till någon av deras reklamfilmer  :dance:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir jag sugen på en ostburgare så blir det på Hotel Dania. Inte bara det att dom är jäkligt goda, dessutom har jag har krypavstånd dit. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Blir jag sugen på en ostburgare så blir det på Hotel Dania. Inte bara det att dom är jäkligt goda, dessutom har jag har krypavstånd dit. :)

Å holken tvärs över gatan har riktigt bra burgare oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Å holken tvärs över gatan har riktigt bra burgare oxå.

Dom duger men är inte i närheten, dressingen som Dania har är fantastiskt god. Men man får ju betala mer för att äta på en restaurang.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Dom duger men är inte i närheten, dressingen som Dania har är fantastiskt god. Men man får ju betala mer för att äta på en restaurang.

Jag brukar ta en Take home ibland,har dock inte testat Dania än.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-04-20 at 21:05, skrev spooncreek:

 

 

 

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

På Dania käkar jag den danska nationalmackan, rostbiff med rostad lök och remouladesås.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag håller med om Carl's Jr, det var nära att jag travade in  där idag istället. Guacamoleburgaren är inte fy skam.

 

image.jpeg.f48db9f308a64cb3a5c5e613d3623c70.jpeg

 

 

Sen måste jag påminna om en av Pattayagruppens oskrivna regler: Nämner man Carl's Jr i ett inlägg måste man länka till någon av deras reklamfilmer  :dance:

 

 

Den reklamen skulle få mig att börja ta in TV3 igen. Lite bättre än "Jag är inte bara mamma".

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag är inte så mycket för vare sig restaurangkedjor eller att äta på köpcentra, 😉, men på Terminal 21 finns det trots allt en hel spännande:

 

IMG_20190510_151707.jpg.8054155a4f80e1d0493e24cbf7cf1682.jpg

 

Idag var det dags att se om Restaurant Piri-Piri håller lika bra kvalitet i Pattaya som den gör i Bangkok.

 

Image may contain: text

 

Kyckling är något jag märkt att jag börjat äta allt mindre av här i Thailand, i särskilt thailändska rätter kan jag tycka att köttet alltför ofta är lite torrt, och sen är det ju det där med att hacka ned allt, inklusive ben, brosk och skinn i grytan, som jag inte riktigt gillar..

 

Bättre att gå på denna restaurang därmed och få file av kycklingbröst tillagat "Piri-Piri"-style. Stället är alltså en portugisisk-thai fusion kan man väl säga.Kycklingen var perfekt tillagad, saftig och kryddstark. Fräsch grönsallad, hyfsade pommes.

 

IMG_20190510_163709.jpg.30247f428c013fa1e7cfb0ffd180f104.jpg

 

 

En liten detalj som gör en glad, "riktig" gul citron till.

 

IMG_20190510_163745.jpg.38dcbcf09ef889fbeaf5abe1e0cc6bdc.jpg

 

Mera kryddstarkt på bordet för den som vill ha lite extra tryck

 

IMG_20190510_163723.jpg.0737ccbbad1eadc120834283ce525e14.jpg

 

 

Priset, inte billigt, men helt ok. Det där med serviceavgift stör mig, men å andra sidan något man nästan alltid får räkna med på dessa köpcenter.

 

IMG_20190510_165052.jpg.ac6658e6cd2cd5ccfcd37acc849dfbca.jpg

 

Totalbetyg: 4 piri piri av 5 möjliga

 

Inte så farligt pris. Köttbullarna på Cajutan i Bangkok var 20% dyrare. Service tycker jag nästan bara är bra, då slipper man fundera över hur mycket dricks man ska lämna.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag håller med om Carl's Jr, det var nära att jag travade in  där idag istället. Guacamoleburgaren är inte fy skam.

 

image.jpeg.f48db9f308a64cb3a5c5e613d3623c70.jpeg

 

 

Sen måste jag påminna om en av Pattayagruppens oskrivna regler: Nämner man Carl's Jr i ett inlägg måste man länka till någon av deras reklamfilmer  :dance:

 

 

 

Det är inte ofta det rycker till i champinjonen men plötsligt hände det...........:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev berlitz:

Å holken tvärs över gatan har riktigt bra burgare oxå.

Blir ofta nattamat där när jag är i byn och som du skriver riktigt bra! 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, Esspe said:

Inte så farligt pris. Köttbullarna på Cajutan i Bangkok var 20% dyrare. Service tycker jag nästan bara är bra, då slipper man fundera över hur mycket dricks man ska lämna.

 

Du har helt rätt, det är ett rätt bra pris på farang-käk, även om man jämför med ställen i Pattaya.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

På Dania käkar jag den danska nationalmackan, rostbiff med rostad lök och remouladesås.

Nu har jag inte hängt med i tråden men vart hittar man bra smörebröd i dagsläget? Bästa i Pattaya?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Nu har jag inte hängt med i tråden men vart hittar man bra smörebröd i dagsläget? Bästa i Pattaya?

Om jag har fattat rätt så är tydligen Dania rätta stället. Men hoppas att pastorn kan belysa detta mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev berlitz:

Om jag har fattat rätt så är tydligen Dania rätta stället. Men hoppas att pastorn kan belysa detta mera.

Nja just pastorn lär nog inte ge just mig några tips men det är å andra sidan inget jag räknat med.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja just pastorn lär nog inte ge just mig några tips men det är å andra sidan inget jag räknat med.

Nja pastorn/fritz brukar vara ganska bra att poängtera både det dåliga samt det bättre,så ur min synpunkt,så lyssnar jag på han.Kanske inte tycker lika men respekterar hans kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev berlitz:

Nja pastorn/fritz brukar vara ganska bra att poängtera både det dåliga samt det bättre,så ur min synpunkt,så lyssnar jag på han.Kanske inte tycker lika men respekterar hans kommentarer.

Ja det gör du nog rätt i. Trots allt tror jag "pastorns" ord är guld värd för det mesta. Jag har då i alla fall ingen anledning att tro något annat.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Besöker oftast Dania när jag är där och bor där en hel del. Gillar deras smörrebröd och de brukar ha några bra  Aquavit att skölja ned med. Drivs av en trevlig dansk som håller humana priser.

Sällskap av pastorn är heller inte det sämsta utan alltid riktigt trevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jyden soi 5 jomtien har också bra smörebröd.

Till bra pris,om det man är ute efter.

Men det sk*ter ja i.

Bara man får en lille.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Mankan:

Nu har jag inte hängt med i tråden men vart hittar man bra smörebröd i dagsläget? Bästa i Pattaya?

 

5 timmar sedan, skrev berlitz:

Om jag har fattat rätt så är tydligen Dania rätta stället. Men hoppas att pastorn kan belysa detta mera.

 

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Nja just pastorn lär nog inte ge just mig några tips men det är å andra sidan inget jag räknat med.

Jag har tyvärr inga andra tips än Hotel Dania eftersom det är det enda stället som jag äter smörrebröd på. Den med rullepölse som pålägg är min favorit.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Strax söder om Pattaya finns ju denna dansk som har egen tillverkning av mycket gottis. Både restaurang och butik

https://www.the-kitchen-bang-saray.com/?fbclid=IwAR0EvOlDri99NLMfWPy77L56Brrx_8eJqYyvVvE3QL5fyC1e9-D2savAHng

1925317996_Smrrebrd.JPG.dfa51603caef567b027ecb3265ea1bae.JPG

Kitchen.JPG.055a4eb2e7834c22eb370ce27859590e.JPG

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Strax söder om Pattaya finns ju denna dansk som har egen tillverkning av mycket gottis. Både restaurang och butik

https://www.the-kitchen-bang-saray.com/?fbclid=IwAR0EvOlDri99NLMfWPy77L56Brrx_8eJqYyvVvE3QL5fyC1e9-D2savAHng

1925317996_Smrrebrd.JPG.dfa51603caef567b027ecb3265ea1bae.JPG

Att de inte kan ha flik hitta oss. Har varit ett halvdussin gånger och besökt när de hade stället i bang sarey.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
11 minuter sedan, skrev Galten:

Att de inte kan ha flik hitta oss. Har varit ett halvdussin gånger och besökt när de hade stället i bang sarey.

Kan du översätta det där?

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Galten:

Att de inte kan ha flik hitta oss. Har varit ett halvdussin gånger och besökt när de hade stället i bang sarey.

 

Hitta oss... :big_smile:

 

THE KITCHEN Restaurant & Deli Shop
60/71 Sukhumvit Rd, Tambon Sattahip, Amphoe Sattahip, Chang Wat Chon Buri 20250, Thailand
+66 91 797 4970
https://maps.app.goo.gl/1Tigna82JwxdqnDa8

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...