Jump to content

Öppen grupp  ·  113 medlemmar

Pattaya Gruppen
IGNORERAD

Favoritrestauranger i Pattaya


Cavemannen

Recommended Posts

Cavemannen
2 timmar sedan, skrev Mankan:

Tequila reef

Pattayas bästa texmex. Och en fantastisk frosenmargarita

 

 

https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d2333588-Reviews-Tequila_Reef_Cantina-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

 

Testa Dave´s nästa gång du är i Pattis, halva priset mot Tequila reef och minst lika bra mat. Om du gillar texmex så lär du inte bli besviken :-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    39

  • spooncreek

    26

  • judazzz

    15

  • berlitz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gäller det thaimat så är det få som slår 5 Baht på 3e vägen. Dom använder en hemmalagad matolja

som gör att varenda rätt blir magisk. Kao pad moo tex, fried rice pork, den vanligaste av alla thairätter

får en helt ny smakupplevelse!

Det finns Kai kem pad gung som är en favorit, kokta ägg med räkor i en sås som är gudomlig!

Att varje tallrik kostar runt 70 baht gör inte saken värre, hehe.  

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

En av mina favoriter när det gäller Thaimat är cabbage and condoms uppe på Phratamnak(karta i länken).

Där får man alltid bra mat i fin miljö med havsutsikt.

https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d1226113-Reviews-Cabbages_and_Condoms-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

här ett gammalt foto från ett av mina besök där.

P2140520.thumb.JPG.ef5579a58d61b12f3ce5786758739b05.JPG

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ragson:

Gäller det thaimat så är det få som slår 5 Baht på 3e vägen. Dom använder en hemmalagad matolja

som gör att varenda rätt blir magisk. Kao pad moo tex, fried rice pork, den vanligaste av alla thairätter

får en helt ny smakupplevelse!

Det finns Kai kem pad gung som är en favorit, kokta ägg med räkor i en sås som är gudomlig!

Att varje tallrik kostar runt 70 baht gör inte saken värre, hehe.  

Låter intressant.Vart på 3an ligger den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Den Norska restaurangen Lindas på Thappraya Road har startat lunchbuffe med smörrebröd, kallskuret och sallad för 198 Baht, är det någon som har provat?

Rökt lax,gravad lax, räkmackor mm. för 198 baht låter ju som en bra lunch :-)

 

Lindas.jpg.c3be932e49f8fbdc8d02a933a15ec225.jpg

 

http://www.lindasrestaurant.com/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-27 at 13:20, skrev berlitz:

Låter intressant.Vart på 3an ligger den?

Om du kommer på trean från soi LengKee åker norrut så efter stora parkeringen och hundra meter fram på vänster sida.

Bara en unit, den är liten. Leta efter en "5" på skylten. Nattöppet.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
15 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Den Norska restaurangen Lindas på Thappraya Road har startat lunchbuffe med smörrebröd, kallskuret och sallad för 198 Baht, är det någon som har provat?

Rökt lax,gravad lax, räkmackor mm. för 198 baht låter ju som en bra lunch :-)

 

Lindas.jpg.c3be932e49f8fbdc8d02a933a15ec225.jpg

 

http://www.lindasrestaurant.com/

 

Måste provas, gillar man smörrebröd så har  de hyggliga på Hotel Dania på Soi Buakhao. 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Fredman:

Måste provas, gillar man smörrebröd så har  de hyggliga på Hotel Dania på Soi Buakhao. 

Det var då det

Hotell Diana är rivet och bortforslat 

 

Där kommer något nytt sinom tid 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev pigge01:

Det var då det

Hotell Diana är rivet och bortforslat 

 

Där kommer något nytt sinom tid 

Inte Diana utan Dania danskt ställe på soi buakhao

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotel Danmark Restaurant som ligger i Jomtien har en mycket bra frukostbuffé för strax under 200 bath, har inte testat övrig mat där men den är säkert bra den också...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.facebook.com/pages/Pepper-and-Salt-Restaurant/777279015718090

Belägen vid darkside, Soi Khaotalo 22

Åt en fantastisk lammytterfile med ört och vitlöks smör, Pommes Anna kostade 329 baht.

Eddie som är ifrån Holland vet hur man rattar kastruller, trevlig och väldigt service minded.

 

https://www.facebook.com/SailorBarPattaya/

Här sladdar jag in ofta,god och prisvärd både farang och Thai mat! Sangsom coke 30 Baht.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/25/2018 at 5:33 PM, Esspe said:

Det pratas ju mycket om Beefeater men jag har fortfarande aldrig varit där :) Ett alternativ som jag gillar och som tillhör mina favoritställen är Steak & News strax innan busstationen, under  Frasiers. Förre ägaren var svensk men han sålde tydligen förra året. Internationell meny och en väldigt bra planka, både nöt och lax varianten. Bra Marguerita gör inte det hela sämre. Käkade en Walewska sist jag var där och det var riktigt bra. Vet att Samet var missnöjd när han var där men jag trivs utmärkt där. Dessutom trevlig miljö ute.

Pajjen sålde News för mer än två år sedan, han huserar nuförtiden i Halmstad.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev judazzz:

Pajjen sålde News för mer än två år sedan, han huserar nuförtiden i Halmstad.

Då har det nog varit en till emellan. Ny ägare denna senaste intern jämfört med förra. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
22 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Den Norska restaurangen Lindas på Thappraya Road har startat lunchbuffe med smörrebröd, kallskuret och sallad för 198 Baht, är det någon som har provat?

Rökt lax,gravad lax, räkmackor mm. för 198 baht låter ju som en bra lunch :-)

 

Lindas.jpg.c3be932e49f8fbdc8d02a933a15ec225.jpg

 

http://www.lindasrestaurant.com/

 

 

Jag tycker förutom denna lunchbuffé, att Lindas är en förträfflig restaurang även på kvällstid.......

Visst har inredningen sett sina bättre dagar i form av färger (som känns lite 80-tal) men det är rent & fräscht och personalen är oerhört serviceinriktade (åtminstone när jag var där senast).........

De är alltid till lags och maten var väldigt god samt att det var prisvärt.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jag tycker förutom denna lunchbuffé, att Lindas är en förträfflig restaurang även på kvällstid.......

Visst har inredningen sett sina bättre dagar i form av färger (som känns lite 80-tal) men det är rent & fräscht och personalen är oerhört serviceinriktade (åtminstone när jag var där senast).........

De är alltid till lags och maten var väldigt god samt att det var prisvärt.......:thumbsup:

Har åkt/kört förbi många gånger men aldrig varit där. Tittat på menyn nån gång och tyckt det var lite dyrt men är det värt pengarna så.... Kan tänka mig att dom lever mycket på Nordic norrmännen men tyckte det verkade vara lite folk där i vintras. Får prova nästa gång.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Poseidon på böggatan strax innan högersvängen till Jomtien är bra. Dessutom bra priser.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Har åkt/kört förbi många gånger men aldrig varit där. Tittat på menyn nån gång och tyckt det var lite dyrt men är det värt pengarna så.... Kan tänka mig att dom lever mycket på Nordic norrmännen men tyckte det verkade vara lite folk där i vintras. Får prova nästa gång.

Har oxå kört förbi mest pga en norsk kompis som sågade stället,dyrt å medelmåttigt käk. Kanske ska prova själv senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Poseidon på böggatan strax innan högersvängen till Jomtien är bra. Dessutom bra priser.

Det ligger ett hyfsat Thaihak på Bögatan också,  "iThai".

 

Fast den gatan ligger i Göteborg, frugans typ bästis som har den, kan vara värt ett besök om man är i krokarna!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
14 minuter sedan, skrev berlitz:

Har oxå kört förbi mest pga en norsk kompis som sågade stället,dyrt å medelmåttigt käk. Kanske ska prova själv senare.

 

Intressant hur olika upplever saker å ting.......

Jag tyckte det var jättegott men andra upplever det som mindre bra.........

Nu var det iofs några år sedan jag var där men som alltid är smaken som baken.......

Intressant att se om jag har samma åsikt nästa gång jag kommer dit.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina bästa restauranger i Pattaya/Jomtien

 

1. Beefeater utan tvekan, inte så unikt att rösta på den kanske, men den måste nämnas och inte bara a la carte utan även lunchbuffen på helgerna är kanon

2. Calles Grill & Bar

3. News Cafe, Jomtien

4. Natans, Jomtien

5. Harrys

6. Akvavit, Jomtien

7. Surf Kitchen, Jomtien. Ingen lyx, men prisvärd och har hyfsad farang mat och bra thai käk.

 

Kommer inte på fler just nu...

 

  / Joe

 

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Pupen Seafood i Jomtien!

Inte i pattis men nyfiken..vart någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
42 minuter sedan, skrev berlitz:

Inte i pattis men nyfiken..vart någonstans?

Längst bort på på Beach Road.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Joe:

Mina bästa restauranger i Pattaya/Jomtien

 

1. Beefeater utan tvekan, inte så unikt att rösta på den kanske, men den måste nämnas och inte bara a la carte utan även lunchbuffen på helgerna är kanon

2. Calles Grill & Bar

3. News Cafe, Jomtien

4. Natans, Jomtien

5. Harrys

6. Akvavit, Jomtien

7. Surf Kitchen, Jomtien. Ingen lyx, men prisvärd och har hyfsad farang mat och bra thai käk.

 

Kommer inte på fler just nu...

 

  / Joe

 

Dom två första har jag fortfarande aldrig varit på annars instämmer jag om dom andra med ett stort undantag - Akvavit. Tre besök och alla riktigt dåligt. Det enda som höll klassen var serveringspersonalen. Lustigt att uppfattningar kan skilja så.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Esspe said:

Dom två första har jag fortfarande aldrig varit på annars instämmer jag om dom andra med ett stort undantag - Akvavit. Tre besök och alla riktigt dåligt. Det enda som höll klassen var serveringspersonalen. Lustigt att uppfattningar kan skilja så.

Hmm, ja det är lustigt... Akvavit tycker jag har hyfsad mat men usel personal som byts ut hela tiden, knappt kan engelska och de vet inte ens vad Bernaisesås är för något... Pelle kämpar dock på så jag tyckte att Akvavit förtjänade ett omnämnande ändå.

 

Andra bra restauranger som vi brukar besöka är de innne på Central Festival, klar favorit är Sizzlers, men inte de vanliga rätterna utan salladsbaren, för 175baht får man äta obegränsat med sallad och då ingår även tre olika soppor + pasta och dessutom en liten dessert. En annan favorit är Shabutshi, Japansk med ett rullband som snurrar runt där man plockar sina råvaror som man sen kokar vid bordet, har även sushi, dryck(ej alkohol) och dessert ingår också.

 

Högklassiga ställen som jag aldrig varit på, men som skall besökas nån gång är Brunos, Steak&co, Cafe des Amis samt seafood buffen på Hilton. Alla lär vara bra och dyra, men det gör inget bara det är bra/prisvärt...

 

   / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...