Jump to content

Thailändsk TV i Sverige (iptv)

Enis

Recommended Posts

Hej

har någon något par förslag vilken som är den bästa iptv stream providern om man vill se Thailändsk TV i Sverige?

som man kan tjonga in i en smart-tv alternativt en Kodi-box eller liknande så det blir enkelt att handhava för brukaren.

finns det någon färdig programmerad box så tar jag gärna info om en sådan också.

Att titta via dator känner redan jag till några förslag, är ute efter något mera TV-likt 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

swedenfarang
2 minuter sedan, skrev Enis:

Hej

har någon något par förslag vilken som är den bästa iptv stream providern om man vill se Thailändsk TV i Sverige?

som man kan tjonga in i en smart-tv alternativt en Kodi-box eller liknande så det blir enkelt att handhava för brukaren.

finns det någon färdig programmerad box så tar jag gärna info om en sådan också.

Att titta via dator känner redan jag till några förslag, är ute efter något mera TV-likt 

enis

www.polarbeariptv.com  Massvis med thaikanaler, plus alla c-more och viasat mm.. Jag provade en månad när det var säsong för allsvenskan och det var bra kvalitet på bild. Körde via min androidbox.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

4 minuter sedan, skrev Enis:

Ja men kräver inte Roku att man registrerar en amerikansk bostadsadress?

enis

Nej, bara köpa en roku-box här i Sverige.

IPTV som @swedenfarangtipsar om funkar också om man bara vill se linjär-TV. :)

Hatar lögnare.

hamnoi

En polare kör dom här och är grymt nöjd.   http://peariptv.com  finns fb-sida med.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Mr_Martin

Nu kom boxen skickad med post från Thailand. 

DSC_3611.thumb.JPG.6c1fb6853e4b0f7b86eff0f477756673.JPG

Så klart det var en thailändsk elkontakt men inget man inte kan lösa med lite tejp. 

DSC_3613.thumb.JPG.cf503fd1abaa3a7036b4b7adb3842347.JPG

Räknade till cirka 200 thailändska kanaler med godkänd till riktigt bra kvalitet.

DSC_3615.thumb.JPG.67e614d857cea0f73189b0bdd35a82a7.JPG

Personligen tänkte jag använda den för att se svenska kanaler när jag inte är hemma, klart prisvärt med Global IpTV.

/Martin

rolba
On 2018-01-11 at 00:14, skrev Mr_Martin:

Beställde precis en box från Globala IpTV, få se hur det fungerar när den kommer. 

/Martin

Kostnad?

Mr_Martin
3 timmar sedan, skrev rolba:

Kostnad?

800 per år för kanalerna. 

400 för boxen.

1450 förinstallerad box klar att använda. 

+100 frakt till Sverige.

+ 49 för en us->euro kontakt eller eltejp. 

Så jag betalade 1550 för en plug and play box, men det är ju ingen rocket science att ladda ner en app och skriva in inloggningsuppgifter om man vill. 

/Martin 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Similar Content

• Naam kaeng
      By Naam kaeng
      Ja, Thaiwhisky. Någon form av samlingsbegrepp på "whiskyliknande" dryck från Thailand, eller från regionen.
      "En alkoholhaltig dryck med skarp, söt smak som påminner om rom, inte sällan skapad av sockerrör" beskrivs det som. 
      Billigare än Västerländsk virre är det ju i alla fall. Är det fel att kalla det whisky egentligen?
      Mekhong, HongThong, SangSom, YoongThong och så vidare....
      Funkar det bara om man blandar det? Med vad helst?
      Vad har du för synpunkter om Thaiwhisky i allmänhet?

Personligen dricker jag det helst med soda eller cola om det bjuds. Om jag handlar blir det vanligen något lite dyrare. Kanske JW men då är det väl knappast Thai längre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mekhong_(spirit)

• Krafta
      By Krafta
      I slutet på januari så har jag varit i Bangkok i 2 år, så för att skaka lite liv i forumet igen så jag tänkte starta en tråd där ni kan ge förslag på annorlunda ställen som ni skulle vara intresserade av / eller läst om att besöka framöver som kan vara intressant, så kanske jag har möjlighet att besöka ställena (om jag inte redan har varit där) och det kan bli lite tips/bilder från min del tillbaka på forumet!
    • Naam kaeng
      By Naam kaeng
      Jo, precis, vad har egentligen MPR betytt för dig?
      Vilken nytta har du haft av MPR?
      Enbart fördelar? Vissa nackdelar? 
      Du är ju kvar här ...... så kanske finns det något som håller dig kvar?

För min egen del så har jag fått massor av vänner - for life!   

• Naam kaeng
      By Naam kaeng
      Källa: SVT

I Thailand har polisen stoppat ett försök till storskalig narkotikasmuggling. Droger till ett värde av 160 miljoner kronor hittades gömda i utrustning till löpband.
      Drogtillslaget är ovanligt stort, och polisen fann totalt ett ton metamfetamin, även kallad crystal meth. Inuti stommarna till löpband hade drogerna gömts, och kunde upptäckas när man öppnade upp dem.
      Tillverkningen av metamfetamin har ökat kraftigt de senaste åren i området som kallas ”gyllene triangeln”, som omfattar delar av Thailand, Burma och Laos. Oftast säljs drogerna vidare till Australien, Nordamerika och Europa.

https://www.svt.se/nyheter/frackt-smugglingsforsok-avslojat-gomde-droger-i-traningsmaskiner

https://www.svd.se/stort-beslag-av-metamfetamin-i-Thailand

https://www.bangkokpost.com/Thailand/special-reports/1766004/cracking-down-on-meth

United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) regional representative Jeremy Douglas said he sees the methamphetamine production and trafficking trend continuing in the near term.
      There have been some improvements in cross-border cooperation, but as the regional market and demand have expanded significantly, it is unlikely it will subside any time soon.
      "The synthetic drug and methamphetamine situation has reached a crisis point -- hard to describe it any other way. Organised crime has flooded East and Southeast Asia with synthetics in what looks like a deliberate strategy to build the market, and they have been able to do so against a backdrop of poor cooperation and a largely chaotic policy," he said.

Drogkriget fortsätter.......

• Naam kaeng
      By Naam kaeng
      Är det inte dags att avgöra detta så säg?
      År av spekulationer om vem som är den största Thailandsräven egentligen.
      Någon säger sig ha varit överallt, någon trivs bäst i Isaan och några har hasip-hasip barn.
      Men låt oss nu kora den enda vinnaren.
      Så, vem har vistats mest tid i kungadömet Thailand?
      Alltså under hela sin livstid förstås, sammanräknat.
      Själv har jag bara varit där, i dagar räknat, över ett år - så jag kommer knappast skriva mer i tråden.
      Nix, här har vi förmodligen någon som varit i riket i decennier.

Hur länge har du varit i Thailand?

@Fritz  @Scandinaviancorner  @stefan5300  @stjp8729  @Maitan  @Baa  @Surin P3  och alla ni andra ......

• Create New...