Jump to content
IGNORERAD

BTT´s STORA MPR-träff 14 Dec 2017


Cavemannen

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja han kör ju inte anslutningsflyg utan anslutningsbåt :-)

 

/ SatanG

Det är ju inte omöjligt.

 

Jag åkte från Istanbul till Phuket 2009, genom Suezkanalen, genom piratinfesterade vatten, via Maldiverna till nån halvbra marina på östra Phuket.

Så visst går det att åka båt till Thailand!

Klev av det jobbet vid en flytbrygga i Patong några veckor efter ankomsten till Thailand.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 474
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    82

  • Mankan

    43

  • broder tuk tuk

    31

  • Tommy

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Tommy:

Det är ju inte omöjligt.

 

Jag åkte från Istanbul till Phuket 2009, genom Suezkanalen, genom piratinfesterade vatten, via Maldiverna till nån halvbra marina på östra Phuket.

Så visst går det att åka båt till Thailand!

Klev av det jobbet vid en flytbrygga i Patong några veckor efter ankomsten till Thailand.

 

MVH

Ja ibland blir det lite långa resor. Var på väg från Singapore till Buenos Aires för några år sedan men pga maskinproblem blev vi drivandes söder on Sri lanka. Lyckades sakta sakta ta oss upp till Galle och senare tillbakaka till Singapore. Annars var den planerad till 30-35 dagar till sjöss men det är nog bara kortresor för SC :-)

Annars längsta resan var Estland till Houston eller om det var Mexiko, var väl någonstans runt 3 veckor i sjön. Suez suger ju rätt bra annars, bara sand o skit att se och världen arrogantaste lotsar. Trevligt med lite beväpnade vakter annars som kan pricka bamsingar om de försöker närma sig i Gulf of Aden.  Här engelska elitsoldater som var med i Irakkriget, Afghanistan samt skydd av ambassader runt om i världen. 

Aden.thumb.jpg.ef279ddb5663d2820d20b28e2ddc3f9a.jpg

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Det är ju inte omöjligt.

 

Jag åkte från Istanbul till Phuket 2009, genom Suezkanalen, genom piratinfesterade vatten, via Maldiverna till nån halvbra marina på östra Phuket.

Så visst går det att åka båt till Thailand!

Klev av det jobbet vid en flytbrygga i Patong några veckor efter ankomsten till Thailand.

 

MVH

Jag åkte båt från Karlskrona till Bangkok. Vi ankrade i floden strax söder om Rama-bron

Resan gick via Pireus, Muskat, Bombay, Maldiverna, Penang och hemresan sedan via Brunei, Singapore, Stora Barriärrevet, Sidney, Adelaide, Fremantle, Keeling Islands, Seychellerna, Mombasa, Livorno och förtöjning i Karlskrona

5a2dde74b473e_Infrdenlngsfloden2.thumb.JPG.fd70ac64493e7890e7dfb15431cd8d44.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte båt från Karlskrona till Bangkok. Vi ankrade i floden strax söder om Rama-bron
Resan gick via Pireus, Muskat, Bombay, Maldiverna, Penang och hemresan sedan via Brunei, Singapore, Stora Barriärrevet, Sidney, Adelaide, Fremantle, Keeling Islands, Seychellerna, Mombasa, Livorno och förtöjning i Karlskrona
5a2dde74b473e_Infrdenlngsfloden2.thumb.JPG.fd70ac64493e7890e7dfb15431cd8d44.JPG
Ja....men går väl inte reguljärt :)
För övrigt gissar jag att detta var under samma tidsperiod(90-talet?)som BTT hade sin påstådda storhetstid.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja....men går väl inte reguljärt :)
För övrigt gissar jag att detta var under samma tidsperiod(90-talet?)som BTT hade sin påstådda storhetstid.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Har väl aldrig funnits reguljära båtturer mellan Sverige och Thailand !

 

Jag har gott om bilder att visa i alla fall till skillnad från BTT !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Jag åkte båt från Karlskrona till Bangkok. Vi ankrade i floden strax söder om Rama-bron

Resan gick via Pireus, Muskat, Bombay, Maldiverna, Penang och hemresan sedan via Brunei, Singapore, Stora Barriärrevet, Sidney, Adelaide, Fremantle, Keeling Islands, Seychellerna, Mombasa, Livorno och förtöjning i Karlskrona

5a2dde74b473e_Infrdenlngsfloden2.thumb.JPG.fd70ac64493e7890e7dfb15431cd8d44.JPG

 

Hehe HMS Karslkrona var väl tvungen att lämna Sverige på vintrarna för den klarade inte minusgrader?

 

Skojar bara lite med dig men så var ryktet när jag låg på KA2.

Najs rutt förresten

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Hehe HMS Karslkrona var väl tvungen att lämna Sverige på vintrarna för den klarade inte minusgrader?

 

Skojar bara lite med dig men så var ryktet när jag låg på KA2.

Najs rutt förresten

 

/ SatanG

En av dom bästa rutterna hon gjorde på den "gamla goda tiden" innan hon blev ledningsfartyg i Aden-bukten åt antipiratstyrkan

 

Har seglat med henne 2 långresor

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Har seglat med henne 2 långresor

Är väl ett maskinfartyg, har väl inga segel ;)

 

Hur är det, är Gladan o Falken kvar, har du vart med på några resor med dem?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är väl ett maskinfartyg, har väl inga segel ;)

 

Hur är det, är Gladan o Falken kvar, har du vart med på några resor med dem?

Jadå, Seglade med Gladan en omgång ut i Nordsjön i nollgradig snöstorm bl.a

 

Vackra händer med rejäla valkar efter en sådan seglats

 

Var förtoppsgast

 

Enda duschen för oss kadetter var nollgradigt havsvatten så man stannade inte i så länge

 

Man var glad att man hade hängbinge för de som hade fasta bingar höll ju hela tiden på att rulla ur eller låg tryckta intill skottet p.g.a lutningen när man seglade

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Ja han kör ju inte anslutningsflyg utan anslutningsbåt :-)

 

/ SatanG

Mellan Oslo och Kiel är det iallafall wifi hela vägen, man får visserligen betala för det men det ska väl inte bekymr en man med en välfylld kassa som BTT?

 

Oklart dock om Riga färjan är utrustad med wifi...

 

Man märker av det i Bangkok att BTT´s superträff är i vardande, staden töms på folk och jag antar att motorvägen Bang-na mot Trat är proppfull med besökare på väg till denna woodstock liknande happening!

 

Själv avstår jag BTT träffen, kan läsa om den här och i alla andra av planetens medier ändå. Ha det gött ni som ska dit!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MaiChai:

Mellan Oslo och Kiel är det iallafall wifi hela vägen, man får visserligen betala för det men det ska väl inte bekymr en man med en välfylld kassa som BTT?

 

Oklart dock om Riga färjan är utrustad med wifi...

 

Man märker av det i Bangkok att BTT´s superträff är i vardande, staden töms på folk och jag antar att motorvägen Bang-na mot Trat är proppfull med besökare på väg till denna woodstock liknande happening!

 

Själv avstår jag BTT träffen, kan läsa om den här och i alla andra av planetens medier ändå. Ha det gött ni som ska dit!

Ännu är det inte försent att ändra sig, och Harrys har säkert ett rum åt dig. Bara kom 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle gärna delta om inte minst för att ha en boxningsmatch med cavemannen. :)
Fast jag flyger till Stockholm 14/12
Kommer tillnaka till Bangkok 30e januari. Så träffar efter det kan kanske vara aktuella.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

FAN!

 

Gissar att jag måste åka till BKK under några dagar, då skatteverket jobbar så satans långsamt.

Hade förväntningar att allt skulle vara i ordning för typ en bra stund sedan.

Blir nog ingen BTT-träff för min del om jag inte hinner hem sent på kvällen den 14:e.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/10/2017 at 17:40, skrev SatanG:

Ja ibland blir det lite långa resor. Var på väg från Singapore till Buenos Aires för några år sedan men pga maskinproblem blev vi drivandes söder on Sri lanka. Lyckades sakta sakta ta oss upp till Galle och senare tillbakaka till Singapore. Annars var den planerad till 30-35 dagar till sjöss men det är nog bara kortresor för SC :-)

Annars längsta resan var Estland till Houston eller om det var Mexiko, var väl någonstans runt 3 veckor i sjön. Suez suger ju rätt bra annars, bara sand o skit att se och världen arrogantaste lotsar. Trevligt med lite beväpnade vakter annars som kan pricka bamsingar om de försöker närma sig i Gulf of Aden.  Här engelska elitsoldater som var med i Irakkriget, Afghanistan samt skydd av ambassader runt om i världen. 

Aden.thumb.jpg.ef279ddb5663d2820d20b28e2ddc3f9a.jpg

 

/ SatanG

 

 

Ser ut som om det vore första gången de håller i vapnen. Nya bössor kanske? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Plocka bort mig från kanskelistan. Blir ett födelsedagskalas modell större här och där värden med 100% säkehet kommer att deltaga.

Nästa möjliga lucka för mig att bevista Pattaya verkar bli veckan efter nyår. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi hittat både Pattaya och ett stenbord. det är bara BTT som fattas

DSC00254.thumb.JPG.7981fe1c939f0d38e54cea97649d5ad7.JPG

DSC00248.thumb.JPG.1f766bdb33e301d413557da35187f428.JPG

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sprang på David(minns ej hans MPR nick) och han kommer, han var med på det där 10år gamla fotot på mig,PattayaBob,Krögarn och så David från SoiSixtenBar jag la ut för ett tag sedan. Kul som fan, har inte sett han på 6år, sist såg jag han i AngelesCity :D 

 

Anmälda hittills

Kommer:

Btt+Berit

Caveman

Soengsang

Kenneth och Roffe

Drivern

Kenneth073

JJC

thomas001+ 2 tunga Boråsare

SatanG

HasibHasib

Scorpio63

Nicholas

David

Dr Inger

 

Kanske kommer:

HuaHindinnge(kommer om BTT kommer)

frason(kommer om Irene kommer)

Apknug(fast kan bara vara med i Naklua)

Mankan(Om han finner sin verklighetsuppfattning)

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag sprang på David(minns ej hans MPR nick) och han kommer, han var med på det där 10år gamla fotot på mig,PattayaBob,Krögarn och så David från SoiSixtenBar jag la ut för ett tag sedan. Kul som fan, har inte sett han på 6år, sist såg jag han i AngelesCity :D 

 

Anmälda hittills

Kommer:

Btt+Berit

Caveman

Soengsang

Kenneth och Roffe

Drivern

Kenneth073

JJC

thomas001+ 2 tunga Boråsare

SatanG

HasibHasib

Scorpio63

Nicholas

David

Dr Inger

 

Kanske kommer:

HuaHindinnge(kommer om BTT kommer)

frason(kommer om Irene kommer)

Apknug(fast kan bara vara med i Naklua)

Mankan(Om han finner sin verklighetsuppfattning)

Snart får äntligen BTT sina drömmar uppfyllda med en egen MPR-Träff, även fast han i vanlig ordning gjort sig oanträffbar så här dagarna innan träfffen, MEN vi är där, 16.30 på Harrys soi Diana, be there or be square.............

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kommer:

BTT

HuaHindinnge(kommer om BTT kommer)

frason(kommer om Irene kommer)

Apknug(fast kan bara vara med i Naklua)

Mankan(Om han finner sin verklighetsuppfattning)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att BTT skulle dyka upp vore en smärre sensation, men man vet aldrig.....Be there or be square!

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minutes ago, Cavemannen said:

@Atom vart är du? Be there or be square!

Hade mer än gärna varit där men har en telefonkonferens med Sverigekontoret 19:30 och jag tror inte det vore sådär jättebra om det med jämna mellanrum hördes ”Hello Sexy Man” i bakgrunden ;)

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade mer än gärna varit där men har en telefonkonferens med Sverigekontoret 19:30 och jag tror inte det vore sådär jättebra om det med jämna mellanrum hördes ”Hello Sexy Man” i bakgrunden [emoji6]
Hehe... Harrys är en restaurang, ingen girlie bar...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...