Jump to content
IGNORERAD

Surin 2017 11. Feb


Surin P3

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Jag bokade en vecka på hotel för några dar sen med ett tomt kort, ett som jag enbart sätter in lite stålar på när jag skall använda det. Det

samma gör Thomas001 om du läser lite längre upp. så omöjligt ...NEJ

Aldrig hände mig att jag kunde boka med tomt kort. Men med bank e-kort funkar bra. I för sig har jag alltid pengar på konto.

Aldrig heller blev av med pengar bara vid bokning eller betalade i förskott.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    28

  • Surin P3

    18

  • stefan5300

    17

  • gst

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

49 minuter sedan, skrev JJC:

Aldrig hände mig att jag kunde boka med tomt kort. Men med bank e-kort funkar bra. I för sig har jag alltid pengar på konto.

Aldrig heller blev av med pengar bara vid bokning eller betalade i förskott.

Pengar har jag med på konton, men jag har ett "party-kort" som jag enbart fyller på när det är utekväll på g. Inte knutet till

nåt konto mao

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev JJC:

Har du läst avtalet? Kanske skulle du har glömt att avboka.

Betalar man med kort så har man oftast försäkring vid sjukdom.

 

Nu skriver jag ju om dom små gästhusen i ex Jomtien och dom bokar man ju inte via nätet utan man ringer värden själv.

 

Finns väl få vettiga personer som betalar i förskott till ett värdshus så policyn är ju olika mellan dom stora hotellen och dom lite mer ljusskygga ställena i Thailand.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu skriver jag ju om dom små gästhusen i ex Jomtien och dom bokar man ju inte via nätet utan man ringer värden själv.

 

Finns väl få vettiga personer som betalar i förskott till ett värdshus så policyn är ju olika mellan dom stora hotellen och dom lite mer ljusskygga ställena i Thailand.

 

BTT

Så du menar att Maitans var ljusskyggt?Vilken sorts verksamhet drev han som jag missade?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu skriver jag ju om dom små gästhusen i ex Jomtien och dom bokar man ju inte via nätet utan man ringer värden själv.

 

Finns väl få vettiga personer som betalar i förskott till ett värdshus så policyn är ju olika mellan dom stora hotellen och dom lite mer ljusskygga ställena i Thailand.

 

BTT

Finns få vettiga människor som inte gör rätt för sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev måne:

Så du menar att Maitans var ljusskyggt?Vilken sorts verksamhet drev han som jag missade?

 

Nu menar jag dom mindre värdshusen utanför nätets bokningssystem.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu menar jag dom mindre värdshusen utanför nätets bokningssystem.

 

BTT

Och då är det ljusskyggt?

 

En språklärare som du låtsas vara, måste väl anstränga sig ordentligt för att uttrycka sig så dåligt som du gör i skrift. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu menar jag dom mindre värdshusen utanför nätets bokningssystem.

 

BTT

Du menar typ Maitans?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-23 at 19:03, skrev Odin:

Och har du bokat (beställt) nåt så ska man betala PUNKT

 

Avbokar man i god tid (4V) innan ankomst så betalar man för ett dygn, för att kompensera för eventuella förluster hos säljaren. Han kan ju ha sagt till en annan tänkt kund att : tyvärr det är fullbokat

 

 

Har bokat ett hotell i Bangkok via bokningssajt där jag kan avboka fram till 3 dagar innan incheckning kostnadsfritt. 

 

21 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

"inget hotell drar av pengar bara för att du bokar"

 

Intressant med tanke på att en viss gästhusvärd ute i Jomtien skulle ha 15000 baht när jag bokat och sen blev sjuk.

 

Men det är väl andra regler för gästhusen antar jag?

 

BTT

 

Finns nog inget hotell som kan hävda betalning för en hel månad där gästen aldrig checkat in, men någon form av kompensation där gästen helt uteblir är väl i sin ordning?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

 

Har bokat ett hotell i Bangkok via bokningssajt där jag kan avboka fram till 3 dagar innan incheckning kostnadsfritt. 

 

 

Finns nog inget hotell som kan hävda betalning för en hel månad där gästen aldrig checkat in, men någon form av kompensation där gästen helt uteblir är väl i sin ordning?

 

Hur ska man kunna veta om gästhuset fick in en annan gäst på rummet typ 1-5 dagar efter att man inte dök upp?

 

Ska jag då betala även för den nya gästens vistelse?  Låter en aning magstarkt och jag litar inte på gästhusvärdar i Pattaya.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev måne:

Du menar typ Maitans?

 

Har ingen aning om maitans hade bokning via nätet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu skriver jag ju om dom små gästhusen i ex Jomtien och dom bokar man ju inte via nätet utan man ringer värden själv.

 

Finns väl få vettiga personer som betalar i förskott till ett värdshus så policyn är ju olika mellan dom stora hotellen och dom lite mer ljusskygga ställena i Thailand.

 

BTT

När man bokar hor typ Maitans gäller "gentlemens agreement" de är antagligen något du inte har en aning om vad det betyder 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Mankan:

När man bokar hor typ Maitans gäller "gentlemens agreement" de är antagligen något du inte har en aning om vad det betyder 

 

Hmmmthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg3d-confused-smiley-emoticon-14427856.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på kalaset den 11 Februari så forsätter vi disskusionen då.

Haha risken för det är nog liten....

Att BTT dyker upp i Thailand menar jag...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-25 at 01:27, skrev broder tuk tuk:

 

Hur ska man kunna veta om gästhuset fick in en annan gäst på rummet typ 1-5 dagar efter att man inte dök upp?

 

Ska jag då betala även för den nya gästens vistelse?  Låter en aning magstarkt och jag litar inte på gästhusvärdar i Pattaya.

 

BTT

 

Det bör nog vara ömsesidigt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Blir vi bara 7 eller 8 personer så räcker 60 kroppkakor, så jag sparar en påse hemma.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev stefan5300:

Blir vi bara 7 eller 8 personer så räcker 60 kroppkakor, så jag sparar en påse hemma.

 

Spara en påse hemma du...

 

Jag köper mera öl om det gnälls alldeles för mycket på att maten inte räcker till.

Till mig själv alltså. Så öronen bedövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Spara en påse hemma du...

 

Jag köper mera öl om det gnälls alldeles för mycket på att maten inte räcker till.

Till mig själv alltså. Så öronen bedövas.

 

Vi lär väl dyka upp i morgon mellan 12;00 - 14;00.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

 

Vi lär väl dyka upp i morgon mellan 12;00 - 14;00.

 

Jag ska till Immigrationen imorgon, så jag vet inte när jag är tillbaka, men gissar innan 12.00...

Vi hörs och ses.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag ska till Immigrationen imorgon, så jag vet inte när jag är tillbaka, men gissar innan 12.00...

Vi hörs och ses.


Du vet var trafikkontoret är i Surin va, följer med en gubbe härifrån som ska köpa en bil privat.
Googlemaps länk vore förnämligt.


Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:


Du vet var trafikkontoret är i Surin va, följer med en gubbe härifrån som ska köpa en bil privat.
Googlemaps länk vore förnämligt.


Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Vad behöver du av mig?

En googlemaps karta till trafikkontoret?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vad behöver du av mig?

En googlemaps karta till trafikkontoret?


Mm har försökt googla men hittar inte stället där man gör ägarbyte för fordon...
Lägg på medlemskartan ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Hungriga är jag säker på att vi inte blir har ljust varit o köpt 8 kilo kött 5 kilo potatis sen har jag varit ute o plockat 20 kilo trattkantareller så nog fan blir det mat + Stefans kroppkakor,

frågan är väl hur i helvete vi ska kunna supa ordentligt efter vi ätit upp alltihop.

 

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...