Jump to content
IGNORERAD

Totalrenovering av radhus och bygga ett smarthem


Gustav

Recommended Posts

Ja idag är jag bara trött på bygg gubbar och renovering av radhus. Hur jävla svårt kan det vara att göra som jag säger,(eller gumman för den delen) Syns inte mycket på bilderna men balkongen är smalare än den skulle vara ett glapp på 20 cm på ena sidan som vi har sagt att balkongen ska täcka. man blir så jävla trött. Vi har sagt det minst 3 gånger på byggmötena. Och han säger ja absolut Så bygg möte i morgon. Inte nog med detta, kommer in på toa, någon har skitigt den full och gett fan i att spola. Luktar inte hallontårta :-(  Har varit så minst 24 timmar!! Inte mycket respekt tycker jag. Nu lutar det lite åt att vi sparkar ut denna gubbe. Vi får se vad han säger i morgon. Han ljuger om vad han har gjort också....... Men om han fixar till och gör det snyggt får han vara kvar men han ska ha på skallen, jag har en skitförbannad gumman också. Så han ligger ganska illa till. Ja fy tusan känns det just nu. Men här kommer bilderna här är mellan rummet som jag vill ha balkong och tak över.

.2016-10-24 12.53.00.jpg

Om han fixar till lite på bredden så kan det här bli bra. Får se om han vill losa stålar eller göra om, göra rätt

2016-10-24 15.30.38.jpg

Och på allmän begäran "Monica" står och tjurar.  Får se om  hon överlever

2016-10-24 13.03.01.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gustav

    119

  • lillamannen

    6

  • scorpio63

    6

  • soi covboy

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fantastiskt trevlig tråd, byggtrådar is da shit!

Frän Suzuki där också, är på lite jakt efter liknande själv.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Gustav:

Ja idag är jag bara trött på bygg gubbar och renovering av radhus. Hur jävla svårt kan det vara att göra som jag säger,(eller gumman för den delen) Syns inte mycket på bilderna men balkongen är smalare än den skulle vara ett glapp på 20 cm på ena sidan som vi har sagt att balkongen ska täcka. man blir så jävla trött. Vi har sagt det minst 3 gånger på byggmötena. Och han säger ja absolut Så bygg möte i morgon. Inte nog med detta, kommer in på toa, någon har skitigt den full och gett fan i att spola. Luktar inte hallontårta :-(  Har varit så minst 24 timmar!! Inte mycket respekt tycker jag. Nu lutar det lite åt att vi sparkar ut denna gubbe. Vi får se vad han säger i morgon. Han ljuger om vad han har gjort också....... Men om han fixar till och gör det snyggt får han vara kvar men han ska ha på skallen, jag har en skitförbannad gumman också. Så han ligger ganska illa till. Ja fy tusan känns det just nu. Men här kommer bilderna här är mellan rummet som jag vill ha balkong och tak över.

.2016-10-24 12.53.00.jpg

Om han fixar till lite på bredden så kan det här bli bra. Får se om han vill losa stålar eller göra om, göra rätt

2016-10-24 15.30.38.jpg

Och på allmän begäran "Monica" står och tjurar.  Får se om  hon överlever

2016-10-24 13.03.01.jpg

Monica är klart värd mera kärlek :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill trösta dig.

 

Alla på planet Jord fattar ju åt vilket håll vatten rinner, men på planet Thailand vet dem fortfarande inte det.

 

När du20161025_082257.jpg påpekar världens enklaste saker till dessa all vetare tar dem såååå illa upp, att nu är det slutjobbat.

 

Var några underbarn som skulle installera AC hos mig nån gång.

Dem satte kondens vatten röret uppåt första 5cm.

 

Hur fan rinner vatten då?

 

Blir bara mögel i hela apparaten till slut.

 

Lider med dig.

 

Ps. Länken ang. grinden. Firman är väl falang ägd för hemsidan är på engelska. Så du kunde prata med chefen som förmedlar i stället att ha huvudvärk för jämnan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hus byggaren behöver nåt roligt, verkar som han har gett upp för tillfället.

 

Nedan en link där du hittar dem mest begåvade ingengörer i Pattaya, nämligen The City Hall.

 

Kanske bilden har redan varit här, men Google ger inga träffar.

 

Var så goda och beundra!

 

http://pattayaone.net/Pattaya-news/221202/upside-down-sign-in-south-Pattaya-causes-a-stir-on-facebook/

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Gustav:

Ja idag är jag bara trött på bygg gubbar och renovering av radhus. Hur jävla svårt kan det vara att göra som jag säger,(eller gumman för den delen) Syns inte mycket på bilderna men balkongen är smalare än den skulle vara ett glapp på 20 cm på ena sidan som vi har sagt att balkongen ska täcka. man blir så jävla trött. Vi har sagt det minst 3 gånger på byggmötena. Och han säger ja absolut Så bygg möte i morgon. Inte nog med detta, kommer in på toa, någon har skitigt den full och gett fan i att spola. Luktar inte hallontårta :-(  Har varit så minst 24 timmar!! Inte mycket respekt tycker jag. Nu lutar det lite åt att vi sparkar ut denna gubbe. Vi får se vad han säger i morgon. Han ljuger om vad han har gjort också....... Men om han fixar till och gör det snyggt får han vara kvar men han ska ha på skallen, jag har en skitförbannad gumman också. Så han ligger ganska illa till. Ja fy tusan känns det just nu. Men här kommer bilderna här är mellan rummet som jag vill ha balkong och tak över.

.2016-10-24 12.53.00.jpg

Om han fixar till lite på bredden så kan det här bli bra. Får se om han vill losa stålar eller göra om, göra rätt

2016-10-24 15.30.38.jpg

Och på allmän begäran "Monica" står och tjurar.  Får se om  hon överlever

2016-10-24 13.03.01.jpg

Den såg ju bra ut

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Den såg ju bra ut

Vad har vi sagt om dunken på vardagar?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Den såg ju bra ut

Ja ja så ju det. Undrar var i helvete nycklarna och boken är bara. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev uptoyou:

Vad har vi sagt om dunken på vardagar?

När det gäller en " moppe " behöver jag ingen dunk, jobbar i morgon upp kl 05:00

Link to comment
Dela på andra sajter

Tak kommer sakta men säkert. För närvarande går det sakta tycker jag. Längtar till jag får sitta här och glo på Elkablar,grannar, hundar och annat .

Betty är en jävla linslus!!!

2016-10-27 09.59.08.jpg

 

2016-10-27 09.59.17.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

On the other side.

Det här som arslet, man ser det sällan. Långt in på grannens gård finns en mur, den muren ser man sällan det är också min köksvägg. Det är andra gången sedan jag flyttade in i huset som jag ser den. Den är lite våt i bland, så nu fixar vi till den.
Grannen kanske blir glad  vad vet jag.  

 

2016-10-28 10.10.57.jpg

2016-10-28 10.11.01.jpg

 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad betyder balkong?

    1. uteplats på husfasad som nås via en dörr inifrån huset
    2. läktare i bio- eller teatersalong || -en; -er
    3.  

 

1. Balkong (Noun)
21 synonym
Plattform    annex    burspråk    estrad    flygel    galleri    hylla    hängtorn karnap    loge    loggia    läktare    parterr    rad    svalgång    terrass trappsteg    utbyggnad    utsprång    veranda    överbyggd balkong

Ja ja ni fattar nog. Håll i hatten gubbar gummor och ni andra

 

Här är dagens bilder.

2016-11-01 10.12.44.jpg

2016-11-01 10.12.51.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎10‎-‎28 at 11:19, skrev Gustav:

On the other side.

Det här som arslet, man ser det sällan. Långt in på grannens gård finns en mur, den muren ser man sällan det är också min köksvägg. Det är andra gången sedan jag flyttade in i huset som jag ser den. Den är lite våt i bland, så nu fixar vi till den.
Grannen kanske blir glad  vad vet jag.  

 

2016-10-28 10.10.57.jpg

2016-10-28 10.11.01.jpg

 

Nästan likadan vägg har grannen. otroligt fult och onödigt på ett nybygge.

Själv bygger vi till lite tak ut från huset för extra skugga och regnskydd nästa sommar om ekonomin tillåter.

Kostnad 140 000 bath men det blir hela långsida och 3-4 meter ut.

Trädgård kostar nog 30 000 och anlägga men då är det färdigt för ett tag

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

The Brothers of Dust

Mmmm  tidningsartikel om mitt lilla ställe. På tyska , använd google translate. Klart roligt skrivet av en vän.

Starta så här, vill ni läsa vidare så klicka på länken. 

 

It could soon be a new band: Dust Brothers. Their debut album is called The Dust Machine.

At least this thought from one of my friends, as he set out to renovate his house Town. From construction workers, he the Dust Brothers called because he had never seen so much dust. It dusted so much that darkened street.

He no longer liked it quite a few times in his two-story townhouse. Therefore, one day he decided to complete renovation: new cables and sockets, new windows, new wall color, a completely new kitchen with a higher roof and two newly renovated bathrooms.

He thinks of a smart home, where you can regulate everything at your fingertips.From the brightness of the lamps up to turn on the coffee maker. As he rolls up in bed, the coffee is boiled down already. Just picture it. And a long way...................................................."

http://hallomagazin.com/nachrichten-in-deutsch/die-brueder-des-staubs/

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Galten:

Nästan likadan vägg har grannen. otroligt fult och onödigt på ett nybygge.

Själv bygger vi till lite tak ut från huset för extra skugga och regnskydd nästa sommar om ekonomin tillåter.

Kostnad 140 000 bath men det blir hela långsida och 3-4 meter ut.

Trädgård kostar nog 30 000 och anlägga men då är det färdigt för ett tag

Ja inte är det vackert. Men det är grannen tomt så där kommer man inte in. Stor hund vaktar och en elak kärring.... Nä nu ljög jag lite :-). Skulle va skönt om man kunde gå runt huset och ha en liten tomt på baksidan. Då skulle jag öppna upp en dörr till köket.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Gustav:

Ja inte är det vackert. Men det är grannen tomt så där kommer man inte in. Stor hund vaktar och en elak kärring.... Nä nu ljög jag lite :-). Skulle va skönt om man kunde gå runt huset och ha en liten tomt på baksidan. Då skulle jag öppna upp en dörr till köket.

//G

Ungefär som vi har det;)

Grannen som har byggt in sig med mur med lite glasblock åt tre håll skymtar lite diagonalt i andra bilden.

 

 

DSC02746.JPG

DSC02140.JPG

DSC02161.JPG

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Balkong bild igen!
Nu har dom rivit mellanväggen!'

Nu ska det bli lite plattor och en trappa. Lite fix och så.

Snart kommer bilder på köksgolvet! Nyfikna? Det är jag! Undrar om jag valt rätt klinkers.

Och så håller jag på att kolla in automatiskt system för att vattna blommor på balkongen. Kanske billigare och enklare med plastblommor? En grill måste man ju också ha. Mycket nu, men känns som det går i slowmotion. Det börjar bli dags att fundera på smarta hus system1 också. Bara målarkludden har kladdat klart så jag kan börja montera upp IR, relä i dosor och annat kul.

Ha det gott vi hörs om någon dag eller? 

 

2016-11-05 12.43.36.jpg

 

 

 

 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-01 at 08:38, skrev Gustav:

Vad betyder balkong?

    1. uteplats på husfasad som nås via en dörr inifrån huset
    2. läktare i bio- eller teatersalong || -en; -er
    3.  

 

1. Balkong (Noun)
21 synonym
Plattform    annex    burspråk    estrad    flygel    galleri    hylla    hängtorn karnap    loge    loggia    läktare    parterr    rad    svalgång    terrass trappsteg    utbyggnad    utsprång    veranda    överbyggd balkong

Ja ja ni fattar nog. Håll i hatten gubbar gummor och ni andra

 

Här är dagens bilder.

2016-11-01 10.12.44.jpg

2016-11-01 10.12.51.jpg

 Om du har ett någorlunda stabilt tak (det utanför balkongen) kan du ju anlägga en mindre trädgård, så får du en nice utsikt och lite grönt som du saknar då du inte har nån direkt tomt för det...

Tack för en intressant tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tekkor:

 Om du har ett någorlunda stabilt tak (det utanför balkongen) kan du ju anlägga en mindre trädgård, så får du en nice utsikt och lite grönt som du saknar då du inte har nån direkt tomt för det...

Tack för en intressant tråd.

Tack för tipset men jag har nog bara några blommor på balkongen. Tänkte göra balkong över hela garaget men det så inte så bra ut. Har en granne som gjort det. Det får räcka med 14kvm eller vad det nu blir.. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera 

2016-11-06 15.21.52.jpg

Vi delade tak med grannen förut, innan ägde hon båda husen. Nu ville hon inte fixa sitt tak så det får bli så här.

 

2016-11-06 15.21.57.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Å så börjar dom lägga plattorna på balkongen. Nu får jag nog snart skynda till shoppen och handla lite sköna möbler.

Funderar på ljusgrått hus eller vitt. Vad tycker ni? Tycker det är snyggt med grått, kanske lite ljusare är betongen

Och så lite gröna växter en grill. Måste fixa ett par bra utomhushögtalare också!! Ni skulle se köksgolvet.... Nä det får ni se nästa gång

Här är alltså mitt balkonggolv. Det är inte helt vitt utan gråmelerat, så inga kommentarer om badhus tack :sure: Jag är lite sucker för gråskalor. "Svart och vitt är grått grå är betongen" Vem sjöng så?

2016-11-09 12.21.26.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...