Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen 2016 lördag 6 augusti 14.00


Herr Chang

Recommended Posts

Hotellet självklart..men hur ska man kunna komma fram till det utan rättslig åtgärd?...då gäller det att man har rätt annars så blir den tusenlappen

jävligt dyr... jag skulle valt tusenlappen för enkelhetens skull... Vet ju inte såklart om det skulle funka att "skrämma" VD´n med brand/bygg normer.

Tycker 1000 lappen låter som en lösning där båda parter är nöjda.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 606
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    43

  • B747

    42

  • Odin

    40

  • clion

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hotellet självklart..men hur ska man kunna komma fram till det utan rättslig åtgärd?...då gäller det att man har rätt annars så blir den tusenlappen

jävligt dyr... jag skulle valt tusenlappen för enkelhetens skull... Vet ju inte såklart om det skulle funka att "skrämma" VD´n med brand/bygg normer.

Nu var det väl VD,n som sa att dom visste hur man bygger bara för att dom ägdes av ett byggföretag. Skrämma och bråka hjälper inte. 1 000 lappen är billigt.

Kullenberg byggde väl ute i Tynnered en massa villor som man pallade under bärande balkar med Gips. Klart att byggföretaget vet bäst.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

 Jag vet av ert skriveri att damen mår bra men hon skulle gå till en Dr och registrera skadan för framtida men, nacken är inte att leka med. Lever många av er med dom tankarna, ramlar jag i fyllan ska jag skylla ifrån mej på nåt och inte göra rätt för mej dagen efter Oj Oj

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Läser du tillbaka på olika inlägg jag gjort så ser du att jag skriver att det var tur att skivan gav sig. Med dubbel gips hade hennes nacke fått ta smällen. Skyller inte olyckan på någon.

 

Mvh. SWED THAI

 

 

Det är nog bara Boa som klarat dubbel gips eller betong, att ha massivt trä mellan öronen har sina fördelar:)

 

Förövrigt var jag en av dom med smygäst, det var vår grabb, iom att vi inte fick upp ett alternativ för 2 vuxna+ ett barn så fick det bli så.

Gick väldigt bra att boka ett likadant rum för oss tre förra året, men inte i år.

 

Vet dock inte vad hotellet förlorade på det, några liter duschvatten då kanske:)

Rummet kostade 2k och så brände jag ca 2k på restaurang/bar på hotellet , så 4k fick dom in på oss ,och jag skäms inte det minsta.

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

 Jag vet av ert skriveri att damen mår bra men hon skulle gå till en Dr och registrera skadan för framtida men, nacken är inte att leka med. Lever många av er med dom tankarna, ramlar jag i fyllan ska jag skylla ifrån mej på nåt och inte göra rätt för mej dagen efter Oj Oj

Hade en smed som ramlade ned från en ställning. Han reste sig och sa att han var ok. Platschefen sa att du ska till läkare för en koll. 2 frakturer på ena armen.

Chocken gjorde att han skulle upp ställningen igen. Ett känt fenomen.

 

Mvh. SWED THAI

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev hamnoi:

 

Det är nog bara Boa som klarat dubbel gips eller betong, att ha massivt trä mellan öronen har sina fördelar:)

 

Förövrigt var jag en av dom med smygäst, det var vår grabb, iom att vi inte fick upp ett alternativ för 2 vuxna+ ett barn så fick det bli så.

Gick väldigt bra att boka ett likadant rum för oss tre förra året, men inte i år.

 

Vet dock inte vad hotellet förlorade på det, några liter duschvatten då kanske:)

Rummet kostade 2k och så brände jag ca 2k på restaurang/bar på hotellet , så 4k fick dom in på oss ,och jag skäms inte det minsta.

 

Handlar väl inte om vad hotellet förlorade eller inte du hade ingått ett avtal att hyra ett rum för två eller hur, vad du sen spenderade i restaurangen har väl inget med det att göra, berättade du för dom det ,jag ska spendera så och så mycke pengar här så jag skiter i att jag bara hyrde ett rum för två men vi bor tre där. Dom förlorade inbet för en gäst oavsett vad du spenderade. sen avtalsbrott blir det

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Detta är väl ett forum även om jag aldrig har varit i Pattaya kan jag väl ha åsikter om byn. När det gäller hotellet så är väl det ett affärsdrivande företag så om nån gör nån skada eller inte följer reglerna så klart dom ska ha betalt. Ni tänker ibland som småpojkar,jag låg ensam i mitt dubbelrum dom låg tre i ett rum för två då ska det kvitta  Oj Oj Hotellet är säkert besiktat så era tankar om fel i byggnormer eller annat är bara nånsens. Hotell och företag med sån verksamhet besiktas

Bäst du går ut och går din runda, så ingen hinner ställa till jävelskap i området ditt..

Finns säkert nån som har slängt en fimp på marken..

Kvarterspolisen Ove..

 

Rock on!

 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Nu var det väl VD,n som sa att dom visste hur man bygger bara för att dom ägdes av ett byggföretag. Skrämma och bråka hjälper inte. 1 000 lappen är billigt.

Kullenberg byggde väl ute i Tynnered en massa villor som man pallade under bärande balkar med Gips. Klart att byggföretaget vet bäst.

 

Mvh. SWED THAI

Trodde bättre om dej, byggde väl en massa villor som man pallade upp med gips, du vet inte, kanske hört, många historier går det, Varför snackar man om sånt man inte vet nåt om

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Trodde bättre om dej, byggde väl en massa villor som man pallade upp med gips, du vet inte, kanske hört, många historier går det, Varför snackar man om sånt man inte vet nåt om

 

Du verkar veta mycket ! :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Boa52:

Än en gång hur tänker du även om hotellägaren är byggherre och entreprenör är det inte dom som besiktar sej själv

Då kan väl Ove berätta vem som utser besiktningsmannen...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Trodde bättre om dej, byggde väl en massa villor som man pallade upp med gips, du vet inte, kanske hört, många historier går det, Varför snackar man om sånt man inte vet nåt om

Stora skadestånd fick Kullenberg Betala. Visades i Väst Nytt på den tiden. Vill du ha namnet på Lagbasen som sedan blev löneingengör på Kullenberg.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist attityd av hotellet, men men huvudsaken att tjejen förhoppningsvis inte får några men.

 

Men till saken, näriga hotelldirektörer som skall ha ersättning för skador som sker i vad jag kan se i en icke godkänd trapp.

Begär kvitto av "direktörskan" då blir det ju lite jobbigare för dem, rätt ska väl vara rätt.

 

Sen vill jag passa på att tacka alla som var där för en hur rolig fest som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Stora skadestånd fick Kullenberg Betala. Visades i Väst Nytt på den tiden. Vill du ha namnet på Lagbasen som sedan blev löneingengör på Kullenberg.

 

Mvh. SWED THAI

Ok men du skrev ,väl, det betyder för mej att man hört eller nåt sånt i din mening

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde faktiskt va en ide å ta ett snack med en jurist om detta!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Ok men du skrev ,väl, det betyder för mej att man hört eller nåt sånt i din mening

Boa vem läser du bibeln med?

Om jag frågar dig.

Du gick väl hem i går. Då tolkar du de som. Du gick hört hem i går.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Bibben:

Apropå smala och knepiga trappor, detta är en etta på 17 kvadrat i centrala GBG, bara 2.000.000 svenska Dolares.

 

ladda ned (4).png

 

ladda ned.png

Fan vilken cool lägenhet.Tack för senast btw,det var trevligt att träffas.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vilken cool lägenhet.Tack för senast btw,det var trevligt att träffas.

Detsamma bengan.

Vansinnigt kul att träffas.

Vi kanske kan ha lite kalas i min lgh om du har vägarna förbi.

Inte lika stor som 17-rummaren ovan, är bara en skolåda på E6:an...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bibben:

Detsamma bengan.

Vansinnigt kul att träffas.

Vi kanske kan ha lite kalas i min lgh om du har vägarna förbi.

Inte lika stor som 17-rummaren ovan, är bara en skolåda på E6:an...

Absolut.:thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Rillex:

Trist attityd av hotellet, men men huvudsaken att tjejen förhoppningsvis inte får några men.

 

Men till saken, näriga hotelldirektörer som skall ha ersättning för skador som sker i vad jag kan se i en icke godkänd trapp.

Begär kvitto av "direktörskan" då blir det ju lite jobbigare för dem, rätt ska väl vara rätt.

 

Sen vill jag passa på att tacka alla som var där för en hur rolig fest som helst.

 

Nja, kvitto ska väl inte behövas. Det blir mycket intressant att se vad som står på fakturan som jag inte fått än.

 

Tack själv för att ni tog er till Göteborg och deltog!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Kanske du har rätt men nu var det väl tur för tjejen att väggen bara hade en gips tjocklek. Hotellet kan väl inte stå för fyll olyckor. Dom händer ibland och då får man stå för  dom inte som det snackas här, försöka skylla olyckan på hotellet, 1000 kr skitbilligt och det vet du om inte du bara har jobbat och inte deb nåt

Hotell som står för gratis "fyll" checkar jag gärna in på :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det inte meningen att starta en byggtråd här. Jag hoppas ni alla hade det trevligt. Vi tänkte komma ner. Men tyvärr så blev visning på bostaden denna helg.

Vi ansluter nästa år. Vart det än må bli.

Glädjer mig att ni alla gör denna träff till en helg med kärlek ?

Tack till HC, Bibben, Clion mdf som fixar o donar.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Nu var det inte meningen att starta en byggtråd här. Jag hoppas ni alla hade det trevligt. Vi tänkte komma ner. Men tyvärr så blev visning på bostaden denna helg.

Vi ansluter nästa år. Vart det än må bli.

Glädjer mig att ni alla gör denna träff till en helg med kärlek ?

Tack till HC, Bibben, Clion mdf som fixar o donar.

Tapatalkat

Ja 33,an mackorna satt bra!:good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fina upplägget med minnesstund för 33an var + Det måste ges Audirs och Clion extra karma för.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...