Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen 2016 lördag 6 augusti 14.00


Herr Chang

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev Boa52:

I mit tycke klarade hon sej lindrigt undan, vad kostar det att bara ta dit en målare och hade jag ett hotell och hyrde ut för två och det låg fyra där skulle jag bli för-b, det skulle ni alla andra också, gör man fel ta det då

 

Det finns snickare och målare som jobbar på hotellet just nu, och hotellet ägs av ett byggföretag så det låter snarare som en rimlig peng.

Att det bodde 3 i något rum kan de ju kvitta med att jag bodde själv i ett dubbelrum :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 606
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    43

  • B747

    42

  • Odin

    40

  • clion

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Apropå smala och knepiga trappor, detta är en etta på 17 kvadrat i centrala GBG, bara 2.000.000 svenska Dolares.

 

ladda ned (4).png

 

ladda ned.png

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev M33:

 

Det finns snickare och målare som jobbar på hotellet just nu, och hotellet ägs av ett byggföretag så det låter snarare som en rimlig peng.

Att det bodde 3 i något rum kan de ju kvitta med att jag bodde själv i ett dubbelrum :) 

Funkar inte som du säger, man deb den kostnad som jobbet kostar inom ett företag även om jag har anställda snickare, dom kostar lika mycket om dom jobbar intern eller extern. Det går inte tänka som du, hyr jag ut ett rum för två är det bara för två, Fan hur tänker ni, och det kunde gått men sen klaga på hotellet. Dom driver väl ingen välgörenhet

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bodde 3 i ett dubbelrum ,men vi beställde extra säng och fick betala för den. Angående olyckan i trappan så tycker jag(utan att veta hur allt gick till)att det känns lite fel av hotellet att överhuvudtaget ens tänka på att den som råkade ut för olyckan ska behöva betala, vilken jäkla tur att det inte satt en regel där,då skulle det ha kunnat sluta riktigt illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev jlh66:

Vi bodde 3 i ett dubbelrum ,men vi beställde extra säng och fick betala för den. Angående olyckan i trappan så tycker jag(utan att veta hur allt gick till)att det känns lite fel av hotellet att överhuvudtaget ens tänka på att den som råkade ut för olyckan ska behöva betala, vilken jäkla tur att det inte satt en regel där,då skulle det ha kunnat sluta riktigt illa.

Ja, någon fick betala pengar för att göra sig illa. ?

Ändrades av HuaHindinnge
Fel emoj
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja, någon fick betala pengar för att göra sig illa. ?

Jag vet inte men en olycka kan ju hända var som helst,skulle någon ramla så hemma hos mig så skulle jag ju knappast kräva betalt om det är en olycka.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Boa52:

Funkar inte som du säger, man deb den kostnad som jobbet kostar inom ett företag även om jag har anställda snickare, dom kostar lika mycket om dom jobbar intern eller extern. Det går inte tänka som du, hyr jag ut ett rum för två är det bara för två, Fan hur tänker ni, och det kunde gått men sen klaga på hotellet. Dom driver väl ingen välgörenhet

Jag måste bara fråga, varför du engargerar dig i dessa saker, du var ju inte ens med på kalaset?

Lever du ett så uttråkat liv, att du måste lägga dig i andras angelägenheter?

Tycker du ska ta och titta på filmen En man som heter Ove.... Du kommer nog att känna igen dig i mycket....

 

Rock on!

 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon skadat sig riktigt illa, hade hon då krävts på ännu mer pengar eller hade det blivit billigare då ?

 

Ställ den frågan till VD:n

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Om hon skadat sig riktigt illa, hade hon då krävts på ännu mer pengar eller hade det blivit billigare då ?

 

Ställ den frågan till VD:n

Exakt

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Boa52:

Funkar inte som du säger, man deb den kostnad som jobbet kostar inom ett företag även om jag har anställda snickare, dom kostar lika mycket om dom jobbar intern eller extern. Det går inte tänka som du, hyr jag ut ett rum för två är det bara för två, Fan hur tänker ni, och det kunde gått men sen klaga på hotellet. Dom driver väl ingen välgörenhet

 

Jaha Herr Clueless, du har inte reflekterat över att det kanske var gynnsamt för hotellet att vi valde att ha Västgötaträffen där?

 

Jag beräknar hotellets intäkter till minst 50000 kronor, främst från hotellrum men även från mat och dryck i deras restaurang. Huruvida man ändå lyckats hyra ut dessa hotellrum i vår frånvaro låter jag vara osagt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Fritz:

Stämmer det verkligen ? Jag har för mig att man måste ha en tilläggsförsäkring typ drulleförsäkring för att kunna få ut pengar i fall som detta, men jag har ju haft fel förr.

 

Fritz..

Det ingår väl nuförtiden. Sedan 70-talet har jag för mig, hehe.

Ingår till och med i min bilförsäkring. TryggH.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev jlh66:

Jag vet inte men en olycka kan ju hända var som helst,skulle någon ramla så hemma hos mig så skulle jag ju knappast kräva betalt om det är en olycka.

Om jag skulle råka förstöra något, olycka eller ej så självklart skulle jag erbjuda ersättning... och vad jag förstår så har personen besökt hotellt

för en överenskommelse. Vilket jag ser som en självklarhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Vet inte hur många rum som finns i byggnaden. Väggen som är trasig har ett lager gips. Tur för tjejen som gick med huvudet före in i väggen att skivan gav vika.

Om det är mera rum i byggnaden så ska väl varje rum vara en BRANDCELL. Då är det väl minst 2 lager gips i väggen som gäller. Då hade nog inte detta hål uppståt och tjejens

nacke hade fått ta emot smällen.

 

Mvh. SWED THAI

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Ok. Vet inte hur många rum som finns i byggnaden. Väggen som är trasig har ett lager gips. Tur för tjejen som gick med huvudet före in i väggen att skivan gav vika.

Om det är mera rum i byggnaden så ska väl varje rum vara en BRANDCELL. Då är det väl minst 2 lager gips i väggen som gäller. Då hade nog inte detta hål uppståt och tjejens

nacke hade fått ta emot smällen.

 

Mvh. SWED THAI

 

Dom kommer garanterat hänga upp en tavla för att täcka hålet!:doubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Senaste nytt i såpoperan om den snubblande damen... Hon har nu besökt VD på hotellet och man har kommit överens om debitering på 1000 kronor för hålet i väggen. Fakturan kommer av någon anledning skickas till mig, men det reglerar vi sinsemellan senare.

 

VD klagade också på att tre eller fyra personer bott i hotellrum som var bokade för två personer. Det hade nämligen städerskan observerat.

 

Vi får väl se om vi är välkomna nästa år :)

 

Herr Chang har talat.

Tja, det är väl vad självrisken på försäkringen skulle ha kostat, minst, så då är det väl bara att lägga ner om man inte vill stämma hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Naam jai:

Om jag skulle råka förstöra något, olycka eller ej så självklart skulle jag erbjuda ersättning... och vad jag förstår så har personen besökt hotellt

för en överenskommelse. Vilket jag ser som en självklarhet.

Ja du skulle kunna erbjuda mig ersättning men om det var en olycka så skulle jag inte ta emot den ersättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Sangwal:

Jag måste bara fråga, varför du engargerar dig i dessa saker, du var ju inte ens med på kalaset?

Lever du ett så uttråkat liv, att du måste lägga dig i andras angelägenheter?

Tycker du ska ta och titta på filmen En man som heter Ove.... Du kommer nog att känna igen dig i mycket....

 

Rock on!

 

Detta är väl ett forum även om jag aldrig har varit i Pattaya kan jag väl ha åsikter om byn. När det gäller hotellet så är väl det ett affärsdrivande företag så om nån gör nån skada eller inte följer reglerna så klart dom ska ha betalt. Ni tänker ibland som småpojkar,jag låg ensam i mitt dubbelrum dom låg tre i ett rum för två då ska det kvitta  Oj Oj Hotellet är säkert besiktat så era tankar om fel i byggnormer eller annat är bara nånsens. Hotell och företag med sån verksamhet besiktas

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Detta är väl ett forum även om jag aldrig har varit i Pattaya kan jag väl ha åsikter om byn. När det gäller hotellet så är väl det ett affärsdrivande företag så om nån gör nån skada eller inte följer reglerna så klart dom ska ha betalt. Ni tänker ibland som småpojkar,jag låg ensam i mitt dubbelrum dom låg tre i ett rum för två då ska det kvitta  Oj Oj Hotellet är säkert besiktat så era tankar om fel i byggnormer eller annat är bara nånsens. Hotell och företag med sån verksamhet besiktas

Har byggt några hotell i mitt liv. Och tror att väggen inte håller brandkrav. Sista Konferanshotellet vari Steningevik. Lite skillnad än att bygga en Villa.

Mvh. SWED THAI

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Har byggt några hotell i mitt liv. Och tror att väggen inte håller brandkrav. Sista Konferanshotellet vari Steningevik. Lite skillnad än att bygga en Villa.

Mvh. SWED THAI

 

Kanske du har rätt men nu var det väl tur för tjejen att väggen bara hade en gips tjocklek. Hotellet kan väl inte stå för fyll olyckor. Dom händer ibland och då får man stå för  dom inte som det snackas här, försöka skylla olyckan på hotellet, 1000 kr skitbilligt och det vet du om inte du bara har jobbat och inte deb nåt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Kanske du har rätt men nu var det väl tur för tjejen att väggen bara hade en gips tjocklek. Hotellet kan väl inte stå för fyll olyckor. Dom händer ibland och då får man stå för  dom inte som det snackas här, försöka skylla olyckan på hotellet, 1000 kr skitbilligt och det vet du om inte du bara har jobbat och inte deb nåt

 

Och om hon var spik nykter och olyckan beror på en farlig brant trappa som inte uppfyller byggreglerna

 

Vem är då ansvarig tycker du ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är väl ett forum även om jag aldrig har varit i Pattaya kan jag väl ha åsikter om byn. När det gäller hotellet så är väl det ett affärsdrivande företag så om nån gör nån skada eller inte följer reglerna så klart dom ska ha betalt. Ni tänker ibland som småpojkar,jag låg ensam i mitt dubbelrum dom låg tre i ett rum för två då ska det kvitta  Oj Oj Hotellet är säkert besiktat så era tankar om fel i byggnormer eller annat är bara nånsens. Hotell och företag med sån verksamhet besiktas

Boa

Du glömde att Hotellägaren är både Byggherre och Entreprenör.

Så hur den besiktningen gick till kan vi sia om. ?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Kanske du har rätt men nu var det väl tur för tjejen att väggen bara hade en gips tjocklek. Hotellet kan väl inte stå för fyll olyckor. Dom händer ibland och då får man stå för  dom inte som det snackas här, försöka skylla olyckan på hotellet, 1000 kr skitbilligt och det vet du om inte du bara har jobbat och inte deb nåt

Läser du tillbaka på olika inlägg jag gjort så ser du att jag skriver att det var tur att skivan gav sig. Med dubbel gips hade hennes nacke fått ta smällen. Skyller inte olyckan på någon.

 

Mvh. SWED THAI

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Boa

Du glömde att Hotellägaren är både Byggherre och Entreprenör.

Så hur den besiktningen gick till kan vi sia om. ?

Tapatalkat

Än en gång hur tänker du även om hotellägaren är byggherre och entreprenör är det inte dom som besiktar sej själv

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Och om hon var spik nykter och olyckan beror på en farlig brant trappa som inte uppfyller byggreglerna

 

Vem är då ansvarig tycker du ?

Hotellet självklart..men hur ska man kunna komma fram till det utan rättslig åtgärd?...då gäller det att man har rätt annars så blir den tusenlappen

jävligt dyr... jag skulle valt tusenlappen för enkelhetens skull... Vet ju inte såklart om det skulle funka att "skrämma" VD´n med brand/bygg normer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...