Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen 2016 lördag 6 augusti 14.00


Herr Chang

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev B747:

Ha ha.Karma på den du.:yes:

Svetsade väggar hade nog hållit bygget uppe! :good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 606
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    43

  • B747

    42

  • Odin

    40

  • clion

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

21 minuter sedan, skrev Herr Chang:

 

Jag kan inte bedöma damens grad av berusning då jag själv inte var precis nykter...

 

Herr Chang har talat.

Inte viktigt som sagt var, det viktiga var ju att hon klarade sig utan större skador !

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var en trappa upp så var det säkert en takbar ;)

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Love is in the air! :good:20160806_193652.jpgTog bara snuskiga bilder jag!:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här tror jag HC:s samtal med hotellet lät med tanke på vad de yrkeskunniga har nämnt ang. "kontrastmarkering"

 

HC: Det var ju en tråkig historia det här för alla inblandade. Jag har precis haft ett långt samtal med en mycket god vän som förövrigt är reporter

på GP, han blev mycket intresserad av "Noys" historia så att han skulle gärna komma hit och göra ett reportage om hotellet, kanske få lite mer kött på benen om "Noys" fall här.

 

Men jag vet inte ni kanske tycker att den sortens publicitet inte är till gagn för hotellets intresse, vad vet jag ? Det rent juridiska ang. "kontrastmarkering" är ju redan framlagt så jag vet inte vad "Noy" säger om vi kan undvika att göra en polissak av det hela.

 

Film ?

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev audirs2:

Love is in the air! :good:20160806_193652.jpgTog bara snuskiga bilder jag!:rotfl:

:rotfl:Den minns jag inte kan jag säga.:great:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev conservator:

Så här tror jag HC:s samtal med hotellet lät med tanke på vad de yrkeskunniga har nämnt ang. "kontrastmarkering"

 

HC: Det var ju en tråkig historia det här för alla inblandade. Jag har precis haft ett långt samtal med en mycket god vän som förövrigt är reporter

på GP, han blev mycket intresserad av "Noys" historia så att han skulle gärna komma hit och göra ett reportage om hotellet, kanske få lite mer kött på benen om "Noys" fall här.

 

Men jag vet inte ni kanske tycker att den sortens publicitet inte är till gagn för hotellets intresse, vad vet jag ? Det rent juridiska ang. "kontrastmarkering" är ju redan framlagt så jag vet inte vad "Noy" säger om vi kan undvika att göra en polissak av det hela.

 

Film ?

 

Ja, det är ju en möjlig sista utväg. Men jag vill nog inte bli personligen inblandad i det, berörda parter får sköta det.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herr Chang:

 

Ja, det är ju en möjlig sista utväg. Men jag vill nog inte bli personligen inblandad i det, berörda parter får sköta det.

 

Herr Chang har talat.

Såklart det var bara min fantasi som skenade iväg :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen hade en jävla tur att det var enkel gips i väggen. Dubbel gips och hon hade kanske skadads för livet. Prova och slå hål på dubbel gips med knytnäve så fattar ni skillnaden.

Hennes försäkringsbolag vill nog besiktiga trappan och kontrollera skadan. Kan ju komma framtida men som hon ej märker av just nu.

Nackskador är väl inte att leka med. Hon kanske är rädd för vad hotellet skulle säga och säger att allt är ok fast hon har ont.

Är ju bara för tjejen att erkänna att hon har ont och checka upp skadan så den är registrerad om problem uppstår i framtiden med nacken.

Hotellet ska vara glada att det bara var en gipsskiva. Tuve Bygg har väl nån service avd. som fixar det snabbt. Men skulle ändå föredra att hennes eget försäkringbolag tar hand om saken.

 

Mvh.SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det är lite svårt att se på bilden om trappan fortsätter efter "skallskadan", gör den inte det och personen med tavlan är ca 1700 mm, bör våningshöjden vara typ 2600-3000 mm.

en sådan trappa blir således med ovanstående formel ca 3350 mm lång horisontalt mätt. På fotot ser det betydligt kortare ut, då uppfyller trappan ej kraven.

Trappor är efter våtrum den absolut största skaderisken i en byggnad med normal användning.

 

Jag vet, jag är skitnördig! (ibland skitnödig)!

//S

Ja, vi hade ett helvete med trappor på en plattform som var byggd i Dubai.

Skithöga krav på trappor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
6 timmar sedan, skrev B747:

:rotfl:Den minns jag inte kan jag säga.:great:

Helvete blev du kysst av ett vårtsvin

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

Funkar bra att ta på hemförsäkringen om man låter bli att säga att man var berusad.

Stämmer det verkligen ? Jag har för mig att man måste ha en tilläggsförsäkring typ drulleförsäkring för att kunna få ut pengar i fall som detta, men jag har ju haft fel förr.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

:rotfl:Den minns jag inte kan jag säga.:great:

Det skulle jag också förtränga [emoji1] Nu är det andra gången jag ser dig hångla med karlar på forumet. Förstår du borstar en del hehe.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Stämmer det verkligen ? Jag har för mig att man måste ha en tilläggsförsäkring typ drulleförsäkring för att kunna få ut pengar i fall som detta, men jag har ju haft fel förr.

 

Fritz..

Låter de va osagt. Förr vet jag att folk löste drulleförsäkring. Men tror att den är inbakad i hemförsäkringen i dag.

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Stefan:

Förutom kontrastmarkering (som helt tydligt saknas här) skall följande villkor uppfyllas:

Planstegets bredd får ej understiga 250 mm 

Sättstegets höjd får ej överstiga 200 mm

2 sättsteg + 1 plansteg skall rymmas inom intervallet 600-650 mm, helst 620-630 mm (2h+b=600-650)

Att det är en byggare som äger anläggningen är ingen som helst garanti för att BBR efterföljs.

 

//S

Exakt de sa Kuppari idag och hann vart arbetsledare på byggen

Och det var ju ingen från MPR som gjorde hålet så de får väll söka upp sällskapet 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
8 timmar sedan, skrev Peolito:

Det skulle jag också förtränga emoji1.png Nu är det andra gången jag ser dig hångla med karlar på forumet. Förstår du borstar en del hehe.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja han är en farlig herre att va i närheten av 

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste nytt i såpoperan om den snubblande damen... Hon har nu besökt VD på hotellet och man har kommit överens om debitering på 1000 kronor för hålet i väggen. Fakturan kommer av någon anledning skickas till mig, men det reglerar vi sinsemellan senare.

 

VD klagade också på att tre eller fyra personer bott i hotellrum som var bokade för två personer. Det hade nämligen städerskan observerat.

 

Vi får väl se om vi är välkomna nästa år :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara en riktig surkart den där VD:n.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Senaste nytt i såpoperan om den snubblande damen... Hon har nu besökt VD på hotellet och man har kommit överens om debitering på 1000 kronor för hålet i väggen. Fakturan kommer av någon anledning skickas till mig, men det reglerar vi sinsemellan senare.

 

VD klagade också på att tre eller fyra personer bott i hotellrum som var bokade för två personer. Det hade nämligen städerskan observerat.

 

Vi får väl se om vi är välkomna nästa år :)

 

Herr Chang har talat.

Du/ni får väl boka det mest ruffiga som finns i Göteborg nästa år, typ någon soptipp eller nått! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som att vi kommer närmare byte av plats för varje år som går... [emoji41]

skickat från min eller annans mobil någonstans out there

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

Senaste nytt i såpoperan om den snubblande damen... Hon har nu besökt VD på hotellet och man har kommit överens om debitering på 1000 kronor för hålet i väggen. Fakturan kommer av någon anledning skickas till mig, men det reglerar vi sinsemellan senare.

 

VD klagade också på att tre eller fyra personer bott i hotellrum som var bokade för två personer. Det hade nämligen städerskan observerat.

 

Vi får väl se om vi är välkomna nästa år :)

 

Herr Chang har talat.

I mit tycke klarade hon sej lindrigt undan, vad kostar det att bara ta dit en målare och hade jag ett hotell och hyrde ut för två och det låg fyra där skulle jag bli för-b, det skulle ni alla andra också, gör man fel ta det då

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...