pigge01 Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 Bussförare stannat på järnvägsspåret! Minst 3 döda, 30 skadade. Tyvärr omkom han. http://www.bangkokpost.com/news/general/919549/train-hits-bus-at-railway-crossing-killing-2-injuring-30 http://www.expressen.se/nyheter/flera-doda-i-tagolycka-i-Thailand/ http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22557649.ab Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 Man undrar ju vad det var för självmord det där? Synd om dom oskyldiga! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 13 minuter sedan, skrev audirs2: Man undrar ju vad det var för självmord det där? Synd om dom oskyldiga! Hur får du det till självmord? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2016 40 minuter sedan, skrev knasen: Hur får du det till självmord? Stannar man på en järnvägsövergång så är det kortslutning Eller annat fel i kontoret. Det är i Sverige förbjudet att stanna och att föra in fordon Om det inte kan passera korsningen utan hinder. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 1 minut sedan, skrev pigge01: Stannar man på en järnvägsövergång så är det kortslutning Eller annat fel i kontoret. Det är i Sverige förbjudet att stanna och att föra in fordon Om det inte kan passera korsningen utan hinder. Har du ens tittat på videon? Inte en blinkande varningslampa eller järnvägsbommar är synlig i videon. Att bussen bromsar in kan ju bero på att det är väldigt ojämnt väglag på järnvägsövergången. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2016 2 minuter sedan, skrev knasen: Har du ens tittat på videon? Inte en blinkande varningslampa eller järnvägsbommar är synlig i videon. Att bussen bromsar in kan ju bero på att det är väldigt ojämnt väglag på järnvägsövergången. Det vet jag. bommar och ljus samt ljud är hjälpmedel. Det är föraren som ansvarar för att köra säkert över. Det vit blinket som finnes i Sverige Betyder här är en korsning med spårtrafik. Inget annat. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flebbe Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 Ser konstigt ut. Kan vara att föraren är en hjälte som stannade så inte hela bussen krossades av tåget. Men han borde så klart haft koll på om det kom något tåg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 Precis nyss, skrev pigge01: Det vet jag. bommar och ljus samt ljud är hjälpmedel. Det är föraren som ansvarar för att köra säkert över. Det vit blinket som finnes i Sverige Betyder här är en korsning med spårtrafik. Inget annat. Du vet ju ingenting om vilka förhållanden som råder på platsen. Hur är sikten, solen i ögonen, svänger rälsen alldeles innan överfarten så att tågtrafik upptäcks väldigt sent? Du vet bara att du är så förbannat fulländad och perfekt som aldrig i helvete gör något fel, det är det bara andra som gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 Vadan denna svada Knasen? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2016 47 minuter sedan, skrev knasen: Du vet ju ingenting om vilka förhållanden som råder på platsen. Hur är sikten, solen i ögonen, svänger rälsen alldeles innan överfarten så att tågtrafik upptäcks väldigt sent? Du vet bara att du är så förbannat fulländad och perfekt som aldrig i helvete gör något fel, det är det bara andra som gör. Tyvärr Knasen Jag jobbar på järnvägen. Bilister är ett otyg Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 (ändrad) 1 timme sedan, skrev pigge01: Stannar man på en järnvägsövergång så är det kortslutning Eller annat fel i kontoret. Det är i Sverige förbjudet att stanna och att föra in fordon Om det inte kan passera korsningen utan hinder. Jag tycker det är konstigt att när man uppenbarligen inget begriper så skall det ändå analyseras och pratas nonsens. Utifrån vad jag kan se på videosnutten är järnvägsövergången helt obevakad. Om man då ändå får spekulera lite, så eftersom detta skedde tidigt på morgonen så kanske chauffören kört ganska länge och var trött. Oavsett vilket, så överraskades han av att tåget kom och gasade på våldsamt, vilket ses på videon, för att hinna över, men naturligtvis orkar ju inte ett tung turistbuss reagera så fort, chauffören bromsar då istället som också kan ses på videon, vilket också är för sent. Ja då smäller det. Kan detta vara så svårt att förstå? Åtminstone för folk som har någon erfarenhet av fordon i trafik? Att han inte skulle kört upp på spårområdet innan han konstaterat att inget tåg var på ingång begriper väl vilket barn som helst, men nu är trafiken som den är i Thailand. Ändrades April 3, 2016 av Sakhon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 (ändrad) 23 minuter sedan, skrev pigge01: Tyvärr Knasen Jag jobbar på järnvägen. Bilister är ett otyg Så du menar att du som kör lok är klok och resten är idi*ter? Ändrades April 3, 2016 av jlh66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 5 minuter sedan, skrev jlh66: Så du menar att du som kör lok är klok och resten är idi*ter? Är pigge01 lokförare ? Det skulle förvåna mig, men men mycket konstigt har man ju erfarit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2016 43 minuter sedan, skrev Sakhon: Jag tycker det är konstigt att när man uppenbarligen inget begriper så skall det ändå analyseras och pratas nonsens. Utifrån vad jag kan se på videosnutten är järnvägsövergången helt obevakad. Om man då ändå får spekulera lite, så eftersom detta skedde tidigt på morgonen så kanske chauffören kört ganska länge och var trött. Oavsett vilket, så överraskades han av att tåget kom och gasade på våldsamt, vilket ses på videon, för att hinna över, men naturligtvis orkar ju inte ett tung turistbuss reagera så fort, chauffören bromsar då istället som också kan ses på videon, vilket också är för sent. Ja då smäller det. Kan detta vara så svårt att förstå? Åtminstone för folk som har någon erfarenhet av fordon i trafik? Att han inte skulle kört upp på spårområdet innan han konstaterat att inget tåg var på ingång begriper väl vilket barn som helst, men nu är trafiken som den är i Thailand. Detta skädde på Södra Linjen Bangkok - Söder ut. Minst 2 tåg i timman dyngnet tunt. Stark tågtrafik på den banan. Har åkt där till och från Buttewull Malaisa och Hua Hin. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 3 minuter sedan, skrev pigge01: Detta skädde på Södra Linjen Bangkok - Söder ut. Minst 2 tåg i timman dyngnet tunt. Stark tågtrafik på den banan. Har åkt där till och från Buttewull Malaisa och Hua Hin. Bra där pigge01. Detta är säkert rätt, du brukar ju vara duktig på att leta upp fakta. Men dina tidigare spekulationer över chaufförens eventuella kortslutning kunde du hoppat över. Tyvärr körde chauffören som nästan alla andra chaufförer kör i Thailand. Då leder någon sekunds ouppmärksamhet till sådana här olyckor. Jag hoppas och tror att chauffören tänkte en hjältemodig tanke just innan det small, nämligen att om han fortsatt att gasa på så hade tåget träffat mitt i bussen och då skulle det blivit en mycket större massaker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 1 timme sedan, skrev pigge01: Tyvärr Knasen Jag jobbar på järnvägen. Bilister är ett otyg Sista kommentaren säger tyvärr det mesta.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 Hade bussen haft dubbdäck så hade han hunnit köra över innan tåget körde på bussen. Helt klart för dåligt grepp på sommardäcken där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 30 minuter sedan, skrev pigge01: Detta skädde på Södra Linjen Bangkok - Söder ut. Minst 2 tåg i timman dyngnet tunt. Stark tågtrafik på den banan. Har åkt där till och från Buttewull Malaisa och Hua Hin. Butterwhort Maylasia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner: Butterwhort Maylasia Butterworth Malaysia... ;-) Ändrades April 3, 2016 av Benriach Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 4 minuter sedan, skrev Benriach: Butterworth Malaysia... ;-) Jag visste de och väntade på de..... Hahaha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 3 timmar sedan, skrev pigge01: Tyvärr Knasen Jag jobbar på järnvägen. Bilister är ett otyg Är det inte fotgängare som korsar spårområdet som är det största problemet?!! Ang den aktuella olyckan så verkar det som bussen fastnar på spåret. Detta är ett rätt stort gissel även i Sverige på små järnvägskorsningar, då banvallen många gånger är högre än själva vägbanan. Det i kombination med lägre tunga fordon(för att minimera skador vid frontalkrockar)så är det lätt att fastna på banvallen. Kan även vara fel på luftfjädringen etc etc... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 18 minuter sedan, skrev Nineteen68: Är det inte fotgängare som korsar spårområdet som är det största problemet?!! Ang den aktuella olyckan så verkar det som bussen fastnar på spåret. Detta är ett rätt stort gissel även i Sverige på små järnvägskorsningar, då banvallen många gånger är högre än själva vägbanan. Det i kombination med lägre tunga fordon(för att minimera skador vid frontalkrockar)så är det lätt att fastna på banvallen. Kan även vara fel på luftfjädringen etc etc... Nä, bilar är ett otyg och ska ge fan i att korsa rälsen när Pigge är ute med sitt ånglok och tuffar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 1 timme sedan, skrev knasen: Nä, bilar är ett otyg och ska ge fan i att korsa rälsen när Pigge är ute med sitt ånglok och tuffar. Pigge kör nog aldrig bil, han åker bara taxi................. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 15 minuter sedan, skrev UglyFarang: Pigge kör nog aldrig bil, han åker bara taxi................. Va! Är han miljöpartist? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd April 3, 2016 Dela Inlagd April 3, 2016 Sist jag åkte tåg där så krockade vi med en pickupp. Tåget stod väl stilla en halvtimme men hade ett bra förråd av chang så jag var inte bekymrad. Pickuppen såg rätt så hel ut så de måste ha klarat sig. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu