Jump to content
IGNORERAD

laos resa


uffe vasteras

Recommended Posts

uffe vasteras

jag ska snart till laos över dagen tänkte jag. Vet att man bara får 15 dagar landvägen.

men fick tips att man kan köpa 30 dagar i laos på thai ambassaden om man stannar över natten.

 

undrar är det så? känner mig tvivlande? men trevligt om det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem men som sagt du måste bo en natt i Laos, själv brukar jag ta dubbel 60 men då stannar jag längre stund i Los.

 

Men du lämnar in passet ena dagen före kl 12 00 och hämtar ut passet dagen efter 12 00 kan vara 13 00 kommer inte ihåg.

Tänk bara på att det kan ta en jävla tid att få lämna in passet beror på hur många det är som inte vet hur man skriver in papperna eller inte har alla papper med sig (kopia på passet, 2 st passfoton samt en korrekt ifylld ansökan) ett tips är att betala 100 bath till dom som sitter utenför ambassaden så fixar dom allt åt dig.

sedan är det bara att lämna in och betala på ambassaden.

 

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ska snart till laos över dagen tänkte jag. Vet att man bara får 15 dagar landvägen.

men fick tips att man kan köpa 30 dagar i laos på thai ambassaden om man stannar över natten.

 

undrar är det så? känner mig tvivlande? men trevligt om det funkar.

Går fint, 1000 bath för singel entry och 2000 för dubbel entry...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ska snart till laos över dagen tänkte jag. Vet att man bara får 15 dagar landvägen. men fick tips att man kan köpa 30 dagar i laos på thai ambassaden om man stannar över natten. undrar är det så? känner mig tvivlande? men trevligt om det funkar. Går fint, 1000 bath för singel entry och 2000 för dubbel entry...
:) Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åfan, det var nytt för mig.. Men bra att veta! Men köpa? Är det inte att göra ett vanligt turistvisum ni menar? Sent by my flintaphone and Tapatalk
Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Single-Entry Tourist Visa

With this visa, when you pass through Thai immigration you will be granted a 60-day stay. Your passport will be stamped with the date you arrived and the date you are admitted to stay until. This visa may normally be extended (up to 15 or 30 days usually) by visiting the nearest Thai immigration office in Thailand and paying the extension fee (currently 1900 Baht). Make sure you apply for any extension before the original 60 days are up and take into account any days when the immigration office may be closed for public holidays.

http://www.thaizer.com/visas/single-entry-tourist-visa/

Dubbel är om jag inte mins fel, 60 dagar + köpa 30 dagar för 1900bath på immigration, sen ut ur landet, och då får man 60 dagar + att man kan köpa till 30 dagar igen.

Rätta mig om jag har fel...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Single-Entry Tourist Visa

With this visa, when you pass through Thai immigration you will be granted a 60-day stay. Your passport will be stamped with the date you arrived and the date you are admitted to stay until. This visa may normally be extended (up to 15 or 30 days usually) by visiting the nearest Thai immigration office in Thailand and paying the extension fee (currently 1900 Baht). Make sure you apply for any extension before the original 60 days are up and take into account any days when the immigration office may be closed for public holidays.

http://www.thaizer.com/visas/single-entry-tourist-visa/

Dubbel är om jag inte mins fel, 60 dagar + köpa 30 dagar för 1900bath på immigration, sen ut ur landet, och då får man 60 dagar + att man kan köpa till 30 dagar igen.

Rätta mig om jag har fel...

Behövs inte rättas. :thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...