Jump to content
IGNORERAD

Buss från Udon till Pattaya


Rebnel

Recommended Posts

Har en kompis som ska åka buss från Udon till Pattaya på Söndag. Vilket bussbolag kan rekommenderas. Finns det toa på bussen. Hur ofta stannar den. Vad kostar det och hur lång tid tar det. Har själv aldrig åkt så kan inte rekommendera något, men det finns säkert MPR-rävar som gjort det ett antal gånger.

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett bolag.

Bussbolag 407,

Den stannar på Sukhumvit i Pattaya

Finns VIP-bussar, längst ner i bussen på dessa är de bästa platserna och toalett finns på bussen.

Bussarna är väl ganska okej men svinkalla pga aircon som det sprutar på för fullt.

Ta med extra kläder, det behövs.

Priset ligger på 600-800 baht minns inte helt säkert.

Går vid 19.00 till 20.00 och brukar vara framme vid sex, sju på morgonen om jag minns rätt, tiderna är ungefärliga.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer exakt utom att bussen avgång kan variera. Tiden stämmer . Men enligt thailogik kan den vänta på något. men det gör ingenting för dom kör på. Boka bästa vip platserna. Kostar som Gorocco säger. Det är det värt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta tåget eller ännu bättre flyg. Buss i 10 timmar är både farligt och fruktansvärt obekvämt.. sen får det vara VIP bäst fan det vill. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har åkt buss en gång från Udon till Pattaya aldrig mer , lungt från start andra stoppet fyllde dom på med folk så

att dom ställde ut plastpallar i hela gången , bussen var mer än jätte full . Tordes inte gå av vid stopp med risk att

bli av med sin sittplats , bussen krockade inte så allvarligt men medförsening som följd . När vi började närma oss

Pattya tror jag att bromsarna började ta slut det började låta för jäkligt o skaka varje gång han bromsade.

Detta var förmodligen inte VIP bussen

 

Jag har aldrig varit så glad att få gå av en buss någon gång , raka vägen till en toalett där efter svepte jag  en

Chang har aldrig smakat så gott (fick appåd i baren) man var lycklig att man levde. Nåt gott har man väl gjort när

Budda tog hand om oss

 

Detta var på den tiden när man var ny i Thailand o lät damen stå för planeringen , nu har man lärt sig .

 

udonjanne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta tåget eller ännu bättre flyg. Buss i 10 timmar är både farligt och fruktansvärt obekvämt.. sen får det vara VIP bäst fan det vill. :)

Så sant så sant

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljer man vip-buss så är det bra standard på dom. 

kostar ca:800 bath och då får man en smörgås och kaka plus en vattenflaska i priset.

Bussen stannar efter hava vägen typ. för mat och Toalettbesök.

Tryck till grabbarna som har hand om bagaget en 100 bathare för att vara säker på att du har 

väskorna kvar när ni kommer fram... :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

stuart.b, on 21 Jan 2014 - 18:39, said:

 

kostar ca:800 bath och då får man en smörgås och kaka plus en vattenflaska i priset.

 

 

Låter som ett fynd.    laugh.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har åkt den sträckan en gång och aldrig mer, bussjäveln brakade ihop en bit från pattis så sista biten blev det taxi. Ska jag ut och åka såna sträckor igen så får det bli flyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har oxo åkt den buss vip förstås. Måste säga att det var ingen hit. Ta tåg eller flyg istället.

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har kompisen reda åkt med bussen och han tyckte att det gick riktigt bra. Sov nästan hela tiden sa han, och framme på utsatt tid.

Priset var 630 bath

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...