Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

cpo

Condo i Udon?

Recommended Posts

cpo

Hej!

Har en kompis i Sverige som ska åka till Udon Thani i december. Han vill dit eftersom jag har hus där - men jag är inte där nu eller i december. Han har tidigare varit i Pattaya men vill inte alls dit ingen. När han var där hyrde han på ett Condo en månad. Betalade visst cirka 2-3000 för det - ett bra rum enligt honom. Han har nu frågat mej om boende i Udon, jag vet bara hotell, och de kostar cirka 5-600 bath per dygn enligt min fru. Hon vet inget om det finns Condo eller annat. Han vill alltså bo betydligt billigare än vad hotellen tar för en månad. Finns det någon som vet? Finns "Condo" i Udon? Andra billigare boenden som ändå är rena etc. Gästhus? Ja, jag vet inte, men jag kan inte svara honom.

Tack för förslag till honom. Han vill förstås bo i staden, gärna centralt, behöver inte AC men vill ha fläkt i taket...

Med vänlig hälsning

cpo.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Baa

Visst finns det, men ska man bo hyggligt bra och nära centrum så är nog priset lite mer än 2-3 tusen, 

Lägger man på ett par Thaitusingar,upp till 6-7 tusen finns det ganska mycket att välja på.

Det kommer säkert många tips...om det inte är något som faller på läppen, skicka PM

Mr  atm

Bodde för 2-3000 baht i condo i Pattaya. Undrar vad det var för lopphus?

Det borde vara bra mycket billigare i Udon. Så då borde det rimligen gå att hitta ett likvärdigt för 1-2000 baht.

leifen

Finns ett nästan nytt hotell i höjd med Makro som hyr ut rum för 5000-6000b per månad.

Le Luxe Residence är namnet.

AC, wifi och en trevlig terrass på taket som bonus.

Cavemannen

Det finns garanterat, sök där Thaiarna bor men räkna med "stå" toa och dusch/bad ur balja..................

Jag antar att du redan hade det i Pattis, så då är det ju inga problem.............

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

cpo

Hej.

Blev lite fel med bath eller SEK .

Det första med Pattaya var alltså SEK 2-3000 sek/en månad. Det gäller heller inte mej utan en kompis.

Ska tipsa honom om "Le Luxe..." Tack!

mvh

cpo

Luke the Drifter

Här kan din kompis hitta ett urval av boende i Udon.

http://www.udonmap.com/en/udonthani-business/search-by/tags/accommodation.html

Jag har några gånger bott på Suksan Mansion och har varit helnöjd med vistelserna där. Jag minns inte vad jag har betalat men jag vet att jag har tyckt att det är prisvärt.

Stället ligger drygt en kilometer från Central Plaza och det passerar två olika song-thaew i närheten av "guesthouset"

http://www.udonmap.com/en/udonthani-business/apartments/suksan-mansion.html

// Luke the Drifter

Baa

Pepe, aka virrpannan, aka Gusings har ofta huserat på P mansion, nästan krypavstånd till nattlivet, vill minnas att priset ligger nånstans 3-4000 i månaden.

RuySuk på Soi ayutadej, ö lite slitet men OK rum! 6-7 000!

Vill man lyxa till det lite, sök på AEK Udon apartment, jäkligt fina rum mellan 6-8 000 i månaden, högsta säkerhetsnivå, bevakat dygnet runt!

Finns många om man inte måste bo på krypavstånd, brukar inte vara några problem att hitta!

P Mansion, för de utvalda.....(Extra bonus, Record bar inom synhåll):big_smile:

gusings

Stämmer bra det 3800 bath och sen för el o vatten, har Air och fläkt.5 minuter till det stora varuhuset och bussgatan.P-Mansion

Priset gäller en månad, medtag lakan.

Men det bästa är krypavstånd till Record bar. ( men ge fan i Miss Thailor)

Mvh VP

cpo

Många tack för alla förslag! Det ska han nog reda ut var han vill vara!

Tack

cpo

• Similar Content

• Cavemannen
      By Cavemannen
      1 maj 2018 träder nya lagar i kraft ang. uthyrning av bostäder.
      Bl.a får inte uthyraren
      # Ta ut extra avgifter på el o vatten
      # Ta mer än 1månadshyra i deposition
      # Måste returnera deposition inom sju dagar
      # Alla hyresavtal kan sägas upp med 30dagars uppsägningstid, även 1års kontrakt

http://thailandproperty.news/new-rental-law-start-may-1
    • Joe
      By Joe
      Ja, då var det dags igen!

Imorgon klockan 1400 lyfter vi från Köpenhamn till Bangkok.

Flyger vidare direkt till Udon för deltagande i Julfest, Poolparty och Annandagsträff.

Den 29.e lämnar vi Udon för transport till Jomtien.

Skall bli skitkul att träffa alla sköna människor igen!

Återkommer så klart med rapporter och bilder, vi ses!

/ Joe
    • Guest
      By Guest
      Har funderat på att hitta ett annat boende till nästa säsong, inget fel på mitt nuvarande på soi 17 Jomtien Beach road.
      Denna kostar 7 000 THB inklusive allt, som el med AC, internet, vatten och städning en ggr per vecka
      Har diskuterat med managern och tror att kan få hyran ner till 6 500 THB/mån eftersom jag ska stanna i 9 månader,
      augusti 2014 - april 2015 Rummet är litet, rätt sliten men har påpekat om en målning under sommaren.
      Allt nödvändiga finns på dessa dryga 16 kvm plus en liten balkong. Internet har funkat kanon hela perioden jag bott här sen sept 2013.
      De flesta boende här är mina polare sen tidigare så vi kommer väl överens och själva området är ganska lugn, förutom enstaka fester
      på resortet som ligger mittemot, men de håller inte så länge på natten utan slutar ca 24.00
      Lägger lite foton på rummet också, först mitt nuvarande

Och sen den tilltänkta på Soi Chayabruk mellan 2. rd och Sukhumwit
      En mycket fräcsh lokal med fina rum, två storlekar,  24 kvm och 48 kvm. Standard room, listpris 8 000 THB / mån King size 10 000 THB.
      El tillkommer med 7 THB / unit och byte av lakan 200 THB per set en gång i veckan, städning ingår också. Internet fri Wi-Fi, ingen aning
      vilken bredband och funtion. Litet thaikök med tillhörande porslin. Har för mig att kanske får rummet för 7000-7500 / mån på dessa 9 mån.
      Scooter kan man parkera inomhus, i king size rum finns balkong.

• Rebnel
      By Rebnel
      Har en kompis som ska åka buss från Udon till Pattaya på Söndag. Vilket bussbolag kan rekommenderas. Finns det toa på bussen. Hur ofta stannar den. Vad kostar det och hur lång tid tar det. Har själv aldrig åkt så kan inte rekommendera något, men det finns säkert MPR-rävar som gjort det ett antal gånger.

Rebnel
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy