Jump to content
IGNORERAD

Thailandsdrömmar


Enis

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    10

  • Fritz

    6

  • hamnoi

    6

  • bob

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"De blir inte arga lika snabbt" (Thailänskorna) :haha:
När han sa det så tittade jag på frugan och gapskrattade! [emoji4]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Välkommen tillbaka till MPR Wuttan!
Var ju ett tag sen. Men tack. [emoji4]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev conservator:

"De blir inte arga lika snabbt" (Thailänskorna) :haha:

Nä, dom blir tysta har jag hört talas om. Jag har inte råkat ut för det, tvärtom istället :pudency:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev john72:

Är det någon som vet var Jussi har tagit vägen som tillbringade mycket tid på Lamai på 90 talet.

Han åker mest på sommaren. Pattaya mest, men han var på koh chang också nu i somras.

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se Stickan igen. Skön  snubbe vilket ju även framgår i Thailandsdrömmar. Hoppas han har det bra var han nu än är...
Tillsammans med en del andra var han synonym med de där första vändorna till Lamai. Efter att ha sett dokumentären 

blev jag tvungen att leta fram några papperkopior som jag fotat av, samtliga tagna runt 2003 och 2004.

 

59ada8bfe46c4__18C8577copy.thumb.jpg.309e59f90f6dcc67144570ac05fc60c7.jpg

 

 

59ada91707440__18C8583copy.thumb.jpg.a61f2a9c902eb00406f51cec47ad4d9f.jpg

 

 

59ada9202edbe__18C8582copy.thumb.jpg.2235e722544cf892a410c80af8a8111f.jpg

 

 

59ada937c74c5__18C8580copy.thumb.jpg.e7ea0eb368a18be5608a8bac8bfad662.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

På sista bilden ser även jag en bekant Johan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

På sista bilden ser även jag en bekant Johan

 

Stämmer bra! Var han jag bodde hos under första vistelsen i Lamai. Det är en riktig dansman det :)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev edvardpop:

Kul att se Stickan igen. Skön  snubbe vilket ju även framgår i Thailandsdrömmar. Hoppas han har det bra var han nu än är...
Tillsammans med en del andra var han synonym med de där första vändorna till Lamai. Efter att ha sett dokumentären 

blev jag tvungen att leta fram några papperkopior som jag fotat av, samtliga tagna runt 2003 och 2004.

 

59ada8bfe46c4__18C8577copy.thumb.jpg.309e59f90f6dcc67144570ac05fc60c7.jpg

 

 

59ada91707440__18C8583copy.thumb.jpg.a61f2a9c902eb00406f51cec47ad4d9f.jpg

 

 

59ada9202edbe__18C8582copy.thumb.jpg.2235e722544cf892a410c80af8a8111f.jpg

 

 

59ada937c74c5__18C8580copy.thumb.jpg.e7ea0eb368a18be5608a8bac8bfad662.jpg

 

 

Är det Kokki på bild 3 ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Changnoi:

Är det Kokki på bild 3 ?

Japp. Här en till med Kokki och Johan.

 

59adddd0f11e5__18C8585copy.thumb.jpg.149d14abd9fed45f5203c0afbbd1f905.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Lågbudget doku. Tyckte den var dåligt gjord med märkliga klipp och riktigt dålig musik. Nog borde väl SVT göra bättre än denna.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte SVT som gjort den, bara köpt in den till visning. Tyckte det var en bra och inressant dokumentär med lite olika livsöden. Såg att Stefan Jarl hade en finger med också.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs intressanta livsöden, men de slår ju in öppna dörrar genom att välja fall som är stereotypen för hur människor som flyttar till Thailand ses.

 

Varför inte följa några städade i Bangkok, som har både karriär och familj i ordning? Finns ju gott om såna oxå. Men det kanske inte är lika intressant.....

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev frogfish:

Iofs intressanta livsöden, men de slår ju in öppna dörrar genom att välja fall som är stereotypen för hur människor som flyttar till Thailand ses.

 

Varför inte följa några städade i Bangkok, som har både karriär och familj i ordning? Finns ju gott om såna oxå. Men det kanske inte är lika intressant.....

 

Ja, för inte bättrar den på varken Thailands, svenskar i Thailand eller thaidamernas rykte. Utan i många fall så spär den ju på den i Sverige allmänt dåliga uppfattningen om dessa.

Gillar skarp scenen på bröllopet när de två spannar in den snygga "dottern"... :waaaht: 

59b0ffe742c5c_Namnls.thumb.jpg.8aaec6d4d1f7a2f6b24e7e50ef0e7b67.jpg59b0ffed72cf4_Namnls1.thumb.jpg.9d460518cca54faf5828ecf32b361cb0.jpg59b0ffea1553e_Namnls2.thumb.jpg.71f600ac4f98061693ba6a8b5152771d.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev frogfish:

Iofs intressanta livsöden, men de slår ju in öppna dörrar genom att välja fall som är stereotypen för hur människor som flyttar till Thailand ses.

 

Varför inte följa några städade i Bangkok, som har både karriär och familj i ordning? Finns ju gott om såna oxå. Men det kanske inte är lika intressant.....

Du har en poäng, hade varit intressant. 

Dock är den här dokumentären gjord av en släkting till dom medverkande , så det är knappast SVT som slår in öppna dörrar.

 

Edit: Läste fort och fel, missade att det var hur människor träffas du reagerade mot.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

 

Ja, för inte bättrar den på varken Thailands, svenskar i Thailand eller thaidamernas rykte. Utan i många fall så spär den ju på den i Sverige allmänt dåliga uppfattningen om dessa.

Gillar skarp scenen på bröllopet när de två spannar in den snygga "dottern"... :waaaht: 

59b0ffe742c5c_Namnls.thumb.jpg.8aaec6d4d1f7a2f6b24e7e50ef0e7b67.jpg59b0ffed72cf4_Namnls1.thumb.jpg.9d460518cca54faf5828ecf32b361cb0.jpg59b0ffea1553e_Namnls2.thumb.jpg.71f600ac4f98061693ba6a8b5152771d.jpg

Mmmm, den dottern hade man gärna sett mer av, borde göra en dokumentär om henne istället.

Lite strandliv, yoga och annat hon kan tänkas ägna dagarna åt :-)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev hamnoi:

Du har en poäng, hade varit intressant. 

Dock är den här dokumentären gjord av en släkting till dom medverkande , så det är knappast SVT som slår in öppna dörrar.

 

Edit: Läste fort och fel, missade att det var hur människor träffas du reagerade mot.

Nja, hur människor träffas bryr jag mig inte så mkt om. Det jag tycker var trist är att bilden som finns av den svenske mannen i Thailand cementeras. Det finns många andra vinklar man skulle kunna visa.

Men det är mer en kritik mot svt och hur de köper in. Programmet i sig var ju både ärligt och intressant. Dock hade det varit kul att se ett annat perspektiv nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som en del andra har varit inne på så lär denna "dokumentären" bara förstärka bilden av männen som har en thai-partner som ett gäng sorgliga losers från livets hårda skola :pudency:.  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Iofs intressanta livsöden, men de slår ju in öppna dörrar genom att välja fall som är stereotypen för hur människor som flyttar till Thailand ses.

 

Varför inte följa några städade i Bangkok, som har både karriär och familj i ordning? Finns ju gott om såna oxå. Men det kanske inte är lika intressant.....

Nä det hade ju inte blivit lika intressant men dom här tre representerar ju också en ganska stor del av dom som flyttar dit. Ett pensionärspar i Hua Hin hade ju inte varit speciellt säljande. Speciellt negativt om Thailand tycker jag inte det var, snarare tvärtom och det var inte heller så fixerat vid sexhandel som det ofta är. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Esspe:

Nä det hade ju inte blivit lika intressant men dom här tre representerar ju också en ganska stor del av dom som flyttar dit. Ett pensionärspar i Hua Hin hade ju inte varit speciellt säljande. Speciellt negativt om Thailand tycker jag inte det var, snarare tvärtom och det var inte heller så fixerat vid sexhandel som det ofta är. 

Tycker inte heller det var negativt om Thailand, snarare om svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Esspe:

Ett pensionärspar i Hua Hin hade ju inte varit speciellt säljande. 

Kanske inte men detta hade gett en annan bild än den vanliga stereotypen av en resenär till Thailand, man 50+, lågutbildad, lite småkorkad, tatuerad, "alkoholskadad", arbetarbakgrund, några kilon för mycket, etc...

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev bob:

Kanske inte men detta hade gett en annan bild än den vanliga stereotypen av en resenär till Thailand, man 50+, lågutbildad, lite småkorkad, tatuerad, "alkoholskadad", arbetarbakgrund, några kilon för mycket, etc...

 

 

 

Om 20 - 30 år blir otatuerad för det lär inte finnas så många "rena" människor kvar :big_smile:

Fan vad tatueringar är fult, jag förknippar det alltid med kriminalitet, socialfall, lågutbildad och missbrukare :waaaht:

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev uptoyou:

Om 20 - 30 år blir otatuerad för det lär inte finnas så många "rena" människor kvar :big_smile:

Fan vad tatueringar är fult, jag förknippar det alltid med kriminalitet, socialfall, lågutbildad och missbrukare :waaaht:

Hehe

Tror många kommer att ångra sina "ansiktstatueringar" om 20 - 30 år...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...