gst Inlagd Oktober 2, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 2, 2016 Tydligen ingen som läser denna tråd som vet något om immigration i Ubon, så det är väl bara att kuska iväg de nio milen Två veckor kvar nu bara. Sommaren och hösten bara bara rasat iväg, och snart är det dags att avluta den här tråden och börja på en ny.Har köpt F-Secures VPN lösning Freedome med förhoppning att den ska gå att använda för att se SVT play, och det verkar hoppfullt. Fungerar utmärkt när man är i Sverige, och det ska ju bli samma IP adress när man är i Thailand.Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 2, 2016 Dela Inlagd Oktober 2, 2016 4 minuter sedan, skrev gst: Har köpt F-Secures VPN lösning Freedome med förhoppning att den ska gå att använda för att se SVT play, och det verkar hoppfullt. Fungerar utmärkt när man är i Sverige, och det ska ju bli samma IP adress när man är i Thailand. Funkar 100% Använder den för SVT och Viasat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 2, 2016 Dela Inlagd Oktober 2, 2016 On 2016-09-23 at 16:15, skrev gst: Börjar snart bli dags att åka, och då jag denna gång även ska söka extension när mitt visum går ut, tänkte jag göra allt för att göra allt på korrekt sätt denna gång, vilket innefattar att anmäla mitt boende till immigartion så snart jag kommer ner. Döm då av min förvåning då jag upptäcker att immigation för Ubon ligger i Sirindhorn, nära Chon Mek och laotiska gränsen. Kan detta verkligen stämma? Någon som bor i trakterna som kan säga om jag har hittat rätt. Hade det varit i Ubon hade det ju varit enkelt, med ca 45 km, och till Ubon har man ju alltid en massa andra ärenden. Chong Mek åker vi inte direkt dagligdags, och det blir 90 km enkel resa i stället för 45 km. Det stämmer det som låg inne i Ubon är nerlagt Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Oktober 2, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 2, 2016 Det stämmer det som låg inne i Ubon är nerlagt Bedrövligt Du får ju dessutom ännu längre än mig. Har du kollat om det går att anmäla till polisen i stället?Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 2, 2016 Dela Inlagd Oktober 2, 2016 5 timmar sedan, skrev gst: Bedrövligt Du får ju dessutom ännu längre än mig. Har du kollat om det går att anmäla till polisen i stället? Skickat från min iPad med Tapatalk Vi har immigration-kontor i Khemmarat som är till för grannlandet och där kan jag rapportera bostad även få re-entry permit enligt kontoret i Sirindhorn. Extension och 90-dagars måste jag till kontoret vid Sirindhorn-dammen Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Oktober 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 3, 2016 Vi har immigration-kontor i Khemmarat som är till för grannlandet och där kan jag rapportera bostad även få re-entry permit enligt kontoret i Sirindhorn. Extension och 90-dagars måste jag till kontoret vid Sirindhorn-dammenFår prata med immigration i Sirindhorn när jag kommer ner om det går även för mig. Khemmarat är ju betydligt närmare.Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 3, 2016 Dela Inlagd Oktober 3, 2016 26 minuter sedan, skrev gst: Får prata med immigration i Sirindhorn när jag kommer ner om det går även för mig. Khemmarat är ju betydligt närmare. Skickat från min iPad med Tapatalk Jag kom på en grej till du kan prova, turistpolisen i Ubon där fick jag mitt åldersintyg påskrivet, dom kanske kan ta emot adressändringar med. Värt att fråga åtminstone och där var dom jäkligt trevliga. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Oktober 14, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2016 Dags att avsluta denna trå nu, och starta en ny: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 14, 2016 Dela Inlagd Oktober 14, 2016 Då ses vi i en annan tråd “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu