Jump to content
IGNORERAD

Nu ger jag upp

gst

Recommended Posts

Tydligen ingen som läser denna tråd som vet något om immigration i Ubon, så det är väl bara att kuska iväg de nio milen :(

Två veckor kvar nu bara. Sommaren och hösten bara bara rasat iväg, och snart är det dags att avluta den här tråden och börja på en ny.

Har köpt F-Secures VPN lösning Freedome med förhoppning att den ska gå att använda för att se SVT play, och det verkar hoppfullt. Fungerar utmärkt när man är i Sverige, och det ska ju bli samma IP adress när man är i Thailand.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Dela på andra sajter

• Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• gst

77

• Kenneth4618

17

• kitungmakmak

12

• Fritz

6

4 minuter sedan, skrev gst:

Har köpt F-Secures VPN lösning Freedome med förhoppning att den ska gå att använda för att se SVT play, och det verkar hoppfullt. Fungerar utmärkt när man är i Sverige, och det ska ju bli samma IP adress när man är i Thailand.

Funkar 100% Använder den för SVT och Viasat!

Dela på andra sajter

On 2016-09-23 at 16:15, skrev gst:

Börjar snart bli dags att åka, och då jag denna gång även ska söka extension när mitt visum går ut, tänkte jag göra allt för att göra allt på korrekt sätt denna gång, vilket innefattar att anmäla mitt boende till immigartion så snart jag kommer ner. Döm då av min förvåning då jag upptäcker att immigation för Ubon ligger i Sirindhorn, nära Chon Mek och laotiska gränsen. Kan detta verkligen stämma? Någon som bor i trakterna som kan säga om jag har hittat rätt. Hade det varit i Ubon hade det ju varit enkelt, med ca 45 km, och till Ubon har man ju alltid en massa andra ärenden. Chong Mek åker vi inte direkt dagligdags, och det blir 90 km enkel resa i stället för 45 km.

Det stämmer det som låg inne i Ubon  är nerlagt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Det stämmer det som låg inne i Ubon  är nerlagt

Bedrövligt :( Du får ju dessutom ännu längre än mig. Har du kollat om det går att anmäla till polisen i stället?

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev gst:

Bedrövligt :( Du får ju dessutom ännu längre än mig. Har du kollat om det går att anmäla till polisen i stället?

Vi har immigration-kontor i Khemmarat som är till för grannlandet och där kan jag rapportera bostad även få re-entry permit

enligt kontoret i Sirindhorn. Extension och 90-dagars måste jag till kontoret vid Sirindhorn-dammen

Dela på andra sajter

Vi har immigration-kontor i Khemmarat som är till för grannlandet och där kan jag rapportera bostad även få re-entry permit

enligt kontoret i Sirindhorn. Extension och 90-dagars måste jag till kontoret vid Sirindhorn-dammen

Får prata med immigration i Sirindhorn när jag kommer ner om det går även för mig. Khemmarat är ju betydligt närmare.

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev gst:

Får prata med immigration i Sirindhorn när jag kommer ner om det går även för mig. Khemmarat är ju betydligt närmare.

Jag kom på en grej till du kan prova, turistpolisen i Ubon där fick jag mitt åldersintyg påskrivet, dom kanske kan ta emot

adressändringar med. Värt att fråga åtminstone och där var dom jäkligt trevliga.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Då ses vi i en annan tråd :great:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...