rolba Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 2 minuter sedan, skrev Fritz: Varför måste man det ? Själv tycker jag att det är bara bra att jag och hustrun har olika intressen så att vi inte nöter på varandra dygnet runt. Fritz.. Instämmer, min "fru" trivs på jobbet och jag trivs i baren ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 24, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2016 1 timme sedan, skrev John Khonken: Lycka till. Du gör helt rätt. Satsa på golfen. Om ni båda spelar är det skitkul. Man måste ha någon gemensam hobby. Att spela I Thailand är grymt kul. Håller med, det kan vara kul att göra något tillsammans ibland. 38 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Satsa på bowling istället för det kan man spela även när det regnar och åskar Möjligen i Sverige, men i Thailand vill nog åtminstone jag helst vara ute 33 minuter sedan, skrev Fritz: Varför måste man det ? Själv tycker jag att det är bara bra att jag och hustrun har olika intressen så att vi inte nöter på varandra dygnet runt. Fritz.. Kann nog vara så, men kan vara kul att göra saker tillsammans också 27 minuter sedan, skrev Soengsang: Håller jag absolut med om, men samtidigt är det väl trevligt att göra något tillsammans? Precis 25 minuter sedan, skrev rolba: Instämmer, min "fru" trivs på jobbet och jag trivs i baren ;-) Min fru trivs tyvärr inte i baren, så då får vi göra något annat i stället om vi ska göra något tillsammans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 6 minuter sedan, skrev gst: Kann nog vara så, men kan vara kul att göra saker tillsammans också Finns väl lämpligare ställen än golfbanor till såna aktiviteter. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 5 minuter sedan, skrev Fritz: Finns väl lämpligare ställen än golfbanor till såna aktiviteter. Fritz.. Japp 19:e hålet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 2 minuter sedan, skrev Sam sip sam: Japp 19:e hålet Brukar alltid börja där:)) We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 Vadå regn och åska. Det är fantastiskt under regnperioden. Golfa i 40 graders hetta däremot.. Men vad vet jag. Ute och cyklar som vanligt.... / hakancnx /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 24, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2016 13 minuter sedan, skrev hakancnx: Vadå regn och åska. Det är fantastiskt under regnperioden. Golfa i 40 graders hetta däremot.. Men vad vet jag. Ute och cyklar som vanligt.... / hakancnx Spela golf i åtta grader och regn som det varit emellanåt på kursen är inte kul Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 Regn = Bowling Åska = Bridge Sol = Boule Natt = Sällskapsspelet Hitta 19:e hålet Där har vi lösningen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 24, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2016 48 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Regn = Bowling Åska = Bridge Sol = Boule Natt = Sällskapsspelet Hitta 19:e hålet Där har vi lösningen Bridge låter ju farligt i Thailand, eller är det bara i Pattaya det är farligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 47 minuter sedan, skrev gst: Bridge låter ju farligt i Thailand, eller är det bara i Pattaya det är farligt? Nja, inte så farligt längre. Vi har börjat att spela igen men vi håller det lite halvhemligt än så länge. Det ska väl ordna till sig med alla tillstånd men det tar tid, väldigt lång tid. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 5 timmar sedan, skrev Sam sip sam: Japp 19:e hålet Som en polare sa "Man kan ju inte sätta på kärringen i fel hål, då kan hon ju bli gravid" / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 6 timmar sedan, skrev Fritz: Varför måste man det ? Själv tycker jag att det är bara bra att jag och hustrun har olika intressen så att vi inte nöter på varandra dygnet runt. Fritz.. Därför att golfen tar mycket tid. Blir en biten och inte den andra. Kan det bli slitningar I äktenskapet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 57 minuter sedan, skrev John Khonken: Därför att golfen tar mycket tid. Blir en biten och inte den andra. Kan det bli slitningar I äktenskapet. Om min hustru åxå skulle börja spela bridge som jag gör så skulle risken för skilsmässa öka dramatiskt, den saken är klar. Dom dagar jag spelar så umgås hon med sina thailändska vänner där hon får prata sitt hemlands tungomål. Något som jag vet att hon gillar helskarpt och något som jag verkligen unnar henne. Men alla är vi olika. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 2 timmar sedan, skrev Fritz: Nja, inte så farligt längre. Vi har börjat att spela igen men vi håller det lite halvhemligt än så länge. Det ska väl ordna till sig med alla tillstånd men det tar tid, väldigt lång tid. Fritz.. Tillstånd för att spela bridge. Vojne Vojne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 28, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 28, 2016 Inte kul att flytta, det är då helt säkert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Maj 28, 2016 Dela Inlagd Maj 28, 2016 32 minuter sedan, skrev gst: Inte kul att flytta, det är då helt säkert Amen till det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 28, 2016 Dela Inlagd Maj 28, 2016 (ändrad) Att flytta till en lägenhet från en villa brukar vara en mardröm speciellt om man är som mig som tycker allt är bra att ha Ändrades Maj 29, 2016 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 28, 2016 Dela Inlagd Maj 28, 2016 Att flytta till en lägenhet från en villa brukar vara en mardröm speciellt om man är som mig som tycker allt ät bra att ha Har idag 5rok. Jag är oftast i Norge och bara kärring och en dotter bor hemma. Huset är för litet........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 28, 2016 Dela Inlagd Maj 28, 2016 9 timmar sedan, skrev gst: Inte kul att flytta, det är då helt säkert Perfekt att flytta då får man möjlighet att sälja / slänga allt som man inte behöver. Flyttade 4 gånger på 2-3år så nu har jag knappt någon onödig skit hemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 28, 2016 Dela Inlagd Maj 28, 2016 (ändrad) Hehe, känner igen det där. Flyttade ju morsan ut från en 2 våningskåk på 96m2/plan+källare till en etta. Det gick liksom inte utan att kasta nåt, vet inte hur många släpvagnslass med möbler (och annat) som gick på soptippen och hur många som kördes till stugan - men det var inte lite. Sen en fin majbrasa i stugan efter att morsan sett möblerna där... det går fan inte att spara på allt. Ändrades Maj 28, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 28, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 28, 2016 På plats i nya lägenheten efter 12 timmars slit, men inte ens en tredjedel klart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juni 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 3, 2016 Efter att ha arbetat i drygt 40 år, gör jag idag min sista arbetsdag. Känns både skönt och lite vemodigt. Blir nog inga problem med sysselsättning den närmaste tiden, sedan får vi väl se hur det känns (om 135 dagar blir det ju dessutom Thailand). Jag hoppas på en fin sommar, men till att börja med blir det ju att fortsätta med att tömma huset, en arbete som aldrig verkar ta slut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 3, 2016 Dela Inlagd Juni 3, 2016 (ändrad) fel Ändrades Juni 3, 2016 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 3, 2016 Dela Inlagd Juni 3, 2016 On 2016-04-22 at 02:22, skrev UglyFarang: Bredband från Tele2 kan pausas vilket sparar in den kostnaden när ni är i Thailand. Det gick även att pausa tv-licensen förr i tiden, hur det är nu vet jag inte. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 3, 2016 Dela Inlagd Juni 3, 2016 On 2016-05-24 at 14:03, skrev Soengsang: Håller jag absolut med om, men samtidigt är det väl trevligt att göra något tillsammans? Har de separata sovrum? BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu